in

تیر اندازی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی تهران

tir andazi dar majlese shoraye eslami va haram e emam khomeini dar tehran

خبر فوری: تیر اندازی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی تهران

صبح امروز دو حمله تروریستی هم زمان توسط مهاجمین مسلح صورت گرفت. تیر اندازی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی تهران برنامه ریزی شده بود.اخبار جدید در ابتدای این بخش افزوده می شود. این خبر در حال تکمیل شدن است….

خبر جدید: عملیات تروریستی در حال حاضر به طور کامل مهار شده است.

هم اکنون خبر رسمی از پایان عملیات تروریستی و تیر اندازی در مجلس انتشار یافت. در طی خبر اعلام شده همه تروریست های حمله کننده به حرم امام خمینی به هلاکت رسیدند. متاسفانه یک نفر از هم میهنان در این عملیات کشته شد.

در  عملیات تیر اندازی به مجلس و حمله انتحاری نیز متاسفانه  تعدادی از هم وطنان کشته و زخمی شدند.

پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور در مورد حادثه تروریستی مجلس و حرم مطهر گفت: تاکنون 12 ایرانی در این حوادث شهید شده‌اند.

وی افزود: آمار مصدومان به 39 نفر رسیده  است که همه آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند.

در حال حاضر عملیات امدادی اورژانس در محل حوادث به اتمام رسیده است. آمار نهایی تعداد زخمی ها هنوز اعلام نشده و گزارش های غیر رسمی تعداد زخمی ها را 42 نفر اعلام کرده اند.

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس، در گفتگویی با میزان اشاره به دستگیری عامل تیراندازی در مجلس داشت. وی اظهار داشت  صبح امروز فردی مسلح با ورود به مجلس، اقدام به درگیری مسلحانه با نیروهای محافظتی کرده و به سمت آنان تیر اندازی کرد.
تیر اندازی در مجلس خارج از محوطه بسته مجلس و بعد از گیت اول بوده است. ضارب امکان ورود به صحن مجلس را نداشته است.
عضو هیئت رئیسه مجلس افزود عاملین حمله تروریستی و تیر اندازی به مجلس شورای اسلامی 4 نفر بودند که به دفاتر نمایندگان حمله کردند و اقدام به تیر اندازی به سوی مردم نمودند.

تیر اندازی در مجلس شورای اسلامی تهران

بنابر گزارش ها از ساعاتی پیش صدای تیراندازی از ساختمان مجلس شورای اسلامی به گوش می رسد. در پی این حادثه تصاویر تیراندازی در ساختمان مجلس از سوی شبکه های اجتماعی انتشار یافت که حاکی از زخمی شدن عده ای از هم وطنان می باشد. اطلاع دقیقی از این حادثه به طور رسمی انتشار داده نشده است.

مهاجمان در پوشش زنانه توانستد خود را به صحن دیدار مردمی مجلس برسانند و اقدام به تیر اندازی کنند. تروریست ها موفق به ورود به قسمت اصلی ساختمان مجلس نشدند زیرا  درب های اصلی به طور خودکار بسته شده بود.

خبرها حاکی از ادامه تیراندازی از ساختمان مجلس است. به نظر می رسد نیروهایی توانسته اند به ساختمان مجلس شورای اسلامی نفوذ کرده و اقدام به گروگان گیری کنند. تیر اندازی در مجلس شورای اسلامی همچنان ادامه دارد.

درگیری در کنار ساختمان اصلی مجلس ادامه یافت.  قبل از میدان بهارستان خیابان مجاهدین اسلام مکان درگیری تروریست ها اعلام شده است. درب ورودی در این قسمت تنها بخشی است که بازرسی بدنی برای مراجعین انجام نمی شود.

 تیراندازی از فضای باز بیرون مجلس آغاز شد. یکی از  مهاجمان مسلح  شروع به تیراندازی مستقیم به افراد بیرون از مجلس کرده است.

به نقل از خبرگزاری مهر:  مهاجمان پنجره‌های طبقه چهارم مجلس را باز کرده و به سمت مردم در خیابان تیراندازی کردند. تعدادی از شهروندان در این تیر اندازی هدف شلیک مهاجمان قرار گرفتند.

حمله مسلحانه به حرم امام خمینی

هم زمان خبر تاسف بار دیگری از صحن حرم مطهر امام خمینی گزارش شده که حاکی از تیراندازی و انفجار انتحاری در  حرم می باشد.

لحظاتی پیش طی حمله ای مسلحانه، تروریست مسلحی،  اقدام به تیراندازی با سلاح کلاشینکف در  صحن غربی حرم امام خمینی نمود. با رسیدن ماموران به محل حادثه، تروریست مسلح گریخت و در نزدیکی کلانتری مستقر در حرم امام خمینی، اقدام به انفجار انتحاری کرد که خود در این حادثه به هلاکت رسید.

گزارش های رسیده حاکی است که متاسفانه در این حادثه کارگر فضای سبز مستقر در محل کشته شده است. هنوز اطلاعات دقیقی از جزئیات در دست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: افسانه رجب پور

افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .