in

بی نظیربی نظیر ضعیفضعیف افتضاحافتضاح

بهترین جاذبه های گردشگری کیش – لیست 10 تایی

behtarin jazebehaye gardeshgari ekish – liste 10 taie

جزیره زیبای کیش بهترین مراکز تفریحی در ایران رو داره که حتی توی منطقه هم تک هست. از جاذبه های گردشگری کیش و دیدنی های جزیره کیش میشه به مراکز خرید در کیش، سواحل زیبا با تفریحات متنوع، مراکز تفریحی، رستوران ها و چندین هتل جزیره کیش اشاره کرد. جاذبه های گردشگری جزیره کیش رو چقدر می شناسی؟ می دونی بهترین تفریح در جزیره کیش چیه؟ در این مطلب می خوام 10 تا از بهترین جاذبه های گردشگری کیش در ایران رو معرفی کنم. انتخاب از بین بهترین دیدنی های جزیره کیش کار سختیه که با نظر کاربرهای نت نظر تونستم مهیج ترین جاذبه های گردشگری کیش رو گلچین کنم.

10-جاذبه های گردشگری کیش دلفیناریوم کیش

دیدنی های کیش

اولین پارک دلفین ها در ایران، یک مجموعه بزرگ تفریحی و توریستی در جزیره کیش که بدون شک یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در جزیره کیش هست و علاوه بر دلفین های بازیگوش، باغ پرندگان، سالن آمفی تئاتر و سفره خانه سنتی هم داره.

9-اسکله تفریحی کیش Grand Recreational Pier

جاذبه های گردشگری در کیش

از معروف ترین اماکن دیدنی کیش، برای دوستداران ورزش های آبی و ماهیگیری، اسکله جزیره کیش هست. یک اسکله  437 متری با عرشه چوبی زیبایی گردشگران را به سمت تفریحات جذاب در کیش هدایت می کنه. از طریق اسکله کیش دسترسی به تفریحات آبی امکان پذیره و در اطراف اسکله هم پر از کافه، رستوران و مراکز تفریحی هست.

8-ساحل مرجان کیش Coral Coast

پارک ساحلی مرجان کیش

یکی از جذاب ترین مکان های کیش ساحل مرجان با مناظری زیبا و البته ساحلی بی نظیر هست. آلاچیق ها و محوطه جالبی برای خانواده ها وجود داره که مرکز خرید و بازار مرجان رو به  این ساحل وصل می کنه. ساحلی نقره فام با آبی زلال که زیباترین منظره رو داره.

7-شهر حریره کیش Harireh Ancient City

آثار باستانی در کیش

در قسمت شمالی جزیره کیش شهر باستانی حریره رو می بینی، بقایای شهری به جای مانده از 800 سال پیش که در فهرست آثار ملی ایران هم ثبت شده. در این مجموعه بقایای یکی از قدیمی ترین حمام های ایران، قدیمی ترین خانه های اعیانی دیده میشه به همراه  کانال ها و چاه های افقی و عمودی  مخفی و جالبی که شاید برای دسترسی صیادان به دریا  یا برای پناه از دشمنان ساخته شده باشه که شبیه غاره. قبلا مطلبی در مورد زیباترین غارهای ایران نوشتم. این منطقه ساحل صخره ه ای به بلندی 10 متر از سطح دریاست.

6-کشتی یونانی از جاذبه های کیش Greek Ship in Kish

معروف ترین جاذبه گردشگری در کیش

یک کشتی به وزن 7 هزار تن و به طول 136 متری، از جاذبه های گردشگری کیش هست که از سال 1345 در آب های نیلگون خلیج فارس به گل نشسته. امکان رفتن بر روی عرشه کشتی وجود نداره ولی در غروب زیباترین و با شکوه ترین منظره کشتی از ساحل قابل دیدنه. صدای مرغ های دریایی، ضربه امواج به روی صخره ها، آسمان سرخ و نارنجی، نسیم خنک و خورشیدی که در سکوت پشت کشتی پنهان میشه از دیدنی های جزیره کیش در ساحل غربیه.

5-شهر زیرزمینی کاریز Kariz Underground

شهر زیرزمینی کاریز

یکی از جاذبه های گردشگری کیش قناتی به وسعت 10 هزار متر مربع با نام کاریز کیش هست. این مکان امروزه به محلی برای بازدید گردشگران تبدیل شده . شهری در عمق 16 متری زمین با سقفی به بلندی 8 متر که از صدف، فسیل و بقایای مرجان های دریایی 300 تا 600 میلیون ساله پوشیده شده. این مکان دیدنی زمانی آب شرب کیش رو تامین می کرد ولی الان شبیه روستاهای عجیب ایران در زیر زمین هست.

4-Ocean Water Park  تم پارک آبی اوشن دیزنی لند جزیره کیش

مدرن ترین جاذبه های کیش

اولین پارک آبی رو باز ایران که بر اساس داستان” راز قلعه خورشید” در فضایی 6 هکتاری طراحی شده، دیدنی ترین مکان در کیش هست. 13 راید پر پیچ و خم با ارتفاع 14 متری در مسیرهای مختلف به همراه 4 استخر شنا برای گردشگران آماده شده. استخر موج، رودخانه ای به طول 5500 متر در اطراف مجموعه، برکو، چالاب، دریاچه سونامی، دینگل، رالی راید، سالن ماساژ و انواع مراکز خرید و رستوران های عالی برای یک تفریح هیجان انگیز از جاذبه های گردشگری مدرن در جزیره کیش هست.

3-غواصی در جزیره کیش

جذاب ترین تفریحات در کیش ایران

تنها منطقه قابل غواصی در همه فصول سال جزیره کیش هست. پوشش مرجانی، اکوسیستم غنی، سايت‌هاي بيگ کورال و ژوراسيك پارك با زیبایی خیره کننده به عمق 6 تا 8 متری حتی گردشگران خارجی رو هم جذب کرده. مرکز غواصی و قایق های غواصی گردشگران رو به دیدن عنکبوت های دریایی، خرچنگ ها، صخره های زیبای زیر آب و انواع ماهی های متنوع می برن. می تونی از شنا با همراه ماهی ها در زیر آب عکس هم داشته باشی که باید از قبل هماهنگ کنی.

2-پارک ساحلی میرمهنا زیباترین جاذبه گردشگری جزیره کیش

پارک ساحلی میر مهنا کیش

در شمال و شمال غربی جزیره کیش پارک ساحلی زیبایی رو می بینی که اسکله کیش اون رو به دو بخش تقسیم کرده. مسیرهای زیبای پیاده روی، آلاچیق، ساحلی زیبا با امکانات رفاهی و منقل برای پخت کباب، بوفه و مسیر دوچرخه سواری. با اجاره دوچرخه می تونی دور جزیره رو رکاب بزنی و همه زیبایی های کیش رو ببینی. در آب های  ساحل میرمهنا اغلب لاک پشت های بزرگ آزادانه شنا می کنن که از دیدنی های کیش هست.

1-تفریحات آبی جزیره کیش

تفریحات آبی کیش

بهترین جاذبه های جزیره کیش به نظر من تفریحات آبی هست. ساحل تمیز وآب های زلال جزیره کیش بهترین موقعیت رو برای تفریحات هیجان انگیز دریایی فراهم کرده نمونه هایی از این تفریحات لذت بخش عبارتند از: جت اسکی، اسکی روی آب با قایق، چتر پاراسل که با قایق کشیده میشه و از بالا می تونی کل جزیره رو ببینی، خفاش سواری با تیوب های بادی که با قایق تندرو کشیده میشه، کیبل اسکی همراه با 5 برج در اولین سایت اسکی خاورمیانه،  مهیج ترین تفریح کیش شاتل و بنانا، مدرن ترین تفریح  دریایی جهان اسکوتر غواصی و هیجان انگیزترین پرواز با  فلای برد همراه با ایمنی کامل.

از جاذبه های گردشگری کیش کدوم به نظرت هیجان انگیز تره؟ بعضی ها در مراکز خرید، رستوران های لوکس و هتل های شیک جزیره کیش استراحت می کنن و خیلی ها هم در تفریحات ساحلی و پارک های ساحلی کیش خوش می گذرونن. من تجربه غواصی رو بیش از تفریحات دیگه دوست داشتم و کشتی یونانی هم خیلی جالب بود . کیش جاذبه های طبیعی زیادی داره که همشو نمیشد نوشت.به نظرت کدوم یکی از دیدنی های کیش در این مطلب جاش خالیه؟

2 دیدگاه

نظر بده

مطلب های مرتبط

  1. مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: افسانه رجب پور

افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .