in

بی نظیربی نظیر ضعیفضعیف بامزهبامزه

بهترین مناطق گردشگری در گیلان

Behtarin manategh gardeshgari dar guilan

در هر تعطیلی یا فرصتی یکی از مقصد های همیشه ثابت مسافرا خطه سرسبز شمال و استان گیلانه. گیلان با داشتن دریا و کوه و جنگل و آثار باستانی زیبا، یکی از بهترین مناطق گردشگری در کشور به شمار میره. کمتر کسی رو میتونی پیدا کنی که به شمال اومده باشه و از همه مناطق دیدنی گیلان دیدن کرده باشه. نکته جالب اینجاست که حتی خود گیلانی ها هم هنوز از خیلی اماکن دیدنی گیلان خبر ندارن و تا بحال گیلان گردی نکردن. اگه اهل مسافرتی و میدونم که هستی چون داری این مطلب رو میخونی و هوس کردی برای دیدن مناطق گردشگری گیلان به شمال سری بزنی، توی این مطلب همراه من باش تا بهترین مناطق گردشگری گیلان رو بهت معرفی کنم. لازمه ذکر کنم خیلی از مسافرا برای دیدن مناطق گردشگری گیلان به علت اینکه اسم خیلی از جاها رو نمی دونن بصورت اتفاقی از این مناطق گذر میکنن یا بیشتر به سمت مناطق تفریحی گیلان مثل دریا میرن.

در نت نظر بخون: جاذبه های گردشگری کیش

بهترین مناطق گردشگری گیلان

1 – امام زاده هاشم

امام زاده هاشم

کمتر کسی پیدا میشه که قبل از رسیدن به رشت جلوی زیارتگاه امام زاده هاشم پیاده نشه و زیارتی نکنه. در کنار این زیارتگاه همیشه شلوغ، بازاری از صنایع دستی گیلان همیشه پابرجاست و در کنار زیارت، سیاحتی هم می کنی. و اگه قصد خرید سوغاتی داشته باشی بهتره بزاری موقع برگشتن خریداتو انجام بدی. از مناطق گردشگری گیلان که در اطراف و نزدیکی امام زاده هاشم وجود داره میشه به جنگل سراوان اشاره کرد، توی این جنگل با صفا و مدیریت شده، مکان برای نشستن و انواع تفریحات مثل پینت بال مهیاست. در قسمت درختهای جنگل سراوان کمی شیب وجود داره که هرچه پایینتر برید به فضایی تاریک تر و مخوف تر میرسید اما همین فضای تاریک و ترسناک به خاطر سکوت و انرژی که از سمت درختها ساتع میشه چنان آرامش بخشه که کمتر جایی از دنیا پیدا میشه.

2 – خانه میرزا کوچک

خانه میرزا کوچک

در مرکز شهر رشت و در خیابان استادسرا، خانه ای قدیمی اما بازسازی شده که منصوب به میرزا کوچک خان این مبارز معروف جنگل های گیلان، وجود داره که روزانه پذیرای مهمانان زیادی هست. اگه برای گیلانگردی اومدی حتماً از این بنا دیدن کن.

3 – مجموعه موزه روستایی

موزه روستایی گیلان

 

در موزه روستایی که در حد فاصل امام زاده هاشم و شهر رشت وجود داره، در محیطی بسیار گسترده، خونه های مهم روستائیان قدیم گیلان، مانند خونه کدخدای یک روستا، یا خونه طبیب یک روستا و… به این مجموعه آورده شده و پس از سوار کردن مجدد مورد بازسازی قرار گرفته. مجموعه فوق العاده زیبا که زندگی روستائیان سنتی قدیم رو به تصویر کشیده. کوره های نان پزی فعال، نمایش، مناظر فوق العاده زیبا همگی محلی عالی برای گردشگری در گیلان رو رقم زده.

4 – قلعه تاریخی قلعه رودخان

قلعه رودخان

قلعه رودخان یکی از بناهای تاریخی استان گیلان به شمار میره. این قلعه در منطقه ای زیبا و کوهستانی در حومه شهر فومن قرار داره. من با اینکه خودم گیلانی هستم هیچوفت موفق نشدم این قلعه از نزدیک ببینم. برای بازدید از قلعه رودخان باید صبح زود حرکت کنی و حداقل حوالی ساعت 10-11 دم کوهپایه حاضر باشی. چون بقیه راه تا خود قلعه تعداد خیلی زیادی پله های سنگی وجود داره که همراه جمعیت حاضر، باید تا قلعه که تقریبا در بالاترین نقطه کوه وجود داره پیاده روی کنی و ممکنه یکی دو ساعتی هم اینجوری توی راه باشی. از ساعت 17 ورود به قلعه ممنوعه و همه در حال برگشتن هستن.

در نت نظر بخون: بهترین اپلیکیشن مناسب مسافرت

5 – شهر تاریخی ماسوله

ماسوله از مناطق گردشگری گیلان

ماسوله شهری زیبا و منحصر به فرده که در دل کوه قرار داره. این شهر زیبا که در حلقه ای از کوهها محاصره شده جوری طراحی شده که پشت بام هر خونه حیاط خونه بالاییه. ماسوله بازارچه های صنایع دستی فوق العاده ای داره و مردم خونگرمش که تقریبا تمام روز سال رو پذیرای مهمونا هستن محیطی عالی رو برای گردشگری فراهم کرده.

6 – منطقه آزاد انزلی

منطقه آزاد انزلی

شهر انزلی اونقدر جاذبه گردشگری داره که اگه بخوام تک نک توضیح بدم از حوصله مطلب خارجه ، انزلی از مهمترین مناطق گردشگری در گیلان به شمار میره که شامل اماکنی چون، ساحل قو، مرداب انزلی، دریاچه لاله، مرکز خرید کاسپین، بندر و… هست که حتماً باید از همه این اماکن دیدن کرد.

7 – تله کابین لاهیجان

تله کابین لاهیجان

شیطان کوه لاهیجان که سالهاست تغییر نام داده و به بام سبز لاهیجان معروف شده، تقریبا به گوش هر مسافری خورده. چرا که در بدو ورود به منطقه گیلان تابلوهای زیادی از مسافرا دعوت می کنن که از بام سبز لاهیجان و امکانات تفریحی اون به خصوص تله کابین استفاده کنن.

8 – ساحل زیبای چاف و چمخاله

منطقه گردشگری چاف و چمخاله

در منطقه گیلان یکی از سالم ترین و زیباترین سواحل مربوط به شهر ساحلی چاف و چمخاله ست که در فاصله 7 کیلومتری شهر لنگرود واقع شده. سالم بودن به این دلیل عرض کردم که در بسیاری از سواحل آثار باقیمانده از کوه و جنگل و سنگ وجود داره و احتمال اسیب دیدن در حین شنا هست. ولی در این منطقه بسیاری از سواحل کاملا صاف و یکدست بوده و در حال حاضر به لطف سرمایه گذارهای متعدد دارای بخشهایی مثل مجتمع رفاهی، هتل، طرح سالم سازی شنا(زنانه و مردانه)، قایق سواری در رودخانه، کایت سواری و… شده که توصیخ میکنم اگه اهل سفرهای ساحلی هستی حتما از این منطقه در گیلان دیدن کنی. کباب های نیم متری و هندوانه چاف در این منطقه بسیار معروفه.

9 – منطقه لیلاکوه

لیلاکوه

در شهر لنگرود و در ضلع جنوبی شهر منطقه بسیار با صفا و بکر وجود داره که به اسم لیلاکوه معروفه. این کوه فوق العاده زیبا که پوشیده از درخت های پرتقال و انواع درختان میوه ست، چنان منظره چشمگیر و زیبایی رو رقم زده که محاله با یک بار رفتن به لیلاکوه از دیدنش سیر بشید. این مکان دیدنی گیلان دارای جاده آسفالته با شیب مناسبی هست که اگه ماشین شخصی سالم زیرپات هست حتماً برای دیدنش سر بزن.

10 – منطقه لونک

لونک از مناطق گردشگری در شمال

لونک یکی از زیباترین مناطق گردشگری گیلان هست. و به جرأت می تونم بگم اگر میخوای نمونه ای از بهشت رو روی زمین ببینی حتماً باید یه سر به لونک بزنی. لونک در مسیر رشت به لاهیجان از یک جاده فرعی به سمت کوه میره و بعد از حدود یکساعت و نیم رانندگی به جنگلی سرسبز میرسی که واقعاً در تخیل آدم نمیگنجه. منطقه ییلاقی لونک از بهترنی مناطق گردشگری در گیلان هست که متر به متر این منطقه رو باید از نزدیک دید و لذت برد. آبشارهای متعدد و زیبا و دشتی سرسبز در بیرون از جنگل که معنای واقعی زندگی رو میشه اونجا دید.

در نت نظر بخون: سفر به رشت

دوست عزیزم گیلان وجب به وجبش دیدنیه و سرشار از مناطق فوق العاده زیباست که هوش از سر آدم میبره. من برای اینکه مطلب بخاطر طولانی شدن از حوصله شما خارج نشه تنها به بخش کوچکی از مناطق گردشگری گیلان اشاره کردم. اگر تجربه ای از سفر به گیلان یا نظری در خصوص بهتر شدن مطلب داری خوشحال میشم بشنوم.

1 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: بهنام رحیمی نژاد

متولد اسفند هستم و عاشق نجوم و فضا و سازه های باستانی. این علاقه از زمانی شروع شد که وقتی بچه بودم پدرم ماجرای دیدن بشقاب پرنده رو در فاصله چند متریش توی مزرعه برام تعریف کرد! دیگه همیشه سرم به آسمون بود شاید یه بار چیز عجیبی ببینم! یه بار دیدم ولی نفهمیدم چی بود! چیزی به اندازه بشقاب غذا خوری به رنگ ماه و با سرعت دور شد. راستی یه بار هم یه موجود خاکستری دیدم که دراز و لاغر و سایه مانند بود، هنوزم برام سواله که چی بود! دویدم دنبالش ولی گم و گور شد!
حرفه اصلیم مشخص نیست چیه، خیلی کارا انجام میدم و تو بعضی موارد هم تخصص دارم. طراحی وب، وردپرس، سئو، هاستینگ، الکترونیک، کامپیوتر، IT و شبکه...
شعار من: همه چیز در این عالم یک توجیه علمی داره، حتی...
آرزوی من: تا جایی که عمرم قد بده بتونم هرچه بیشتر سر از کار دنیا در بیارم و با چیزای عجیب و غریبی روبرو شم...