in

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح ضعیفضعیف بامزهبامزه

چگونه از آسانسور در حال سقوط زنده بیرون آییم؟

chegoone az asansore dar hale soghoot zende biroon aiem

هر از گاهی خبرهایی در مورد خرابی آسانسورها و حتی آسانسور در حال سقوط می شنویم که نگران کننده اس. این خبرها بحث زنده ماندن در آسانسور در حال سقوط رو داغ کرده. هیچکس دوست نداره توی یک آسانسور در حال سقوط گیر بیفته ولی در صورت بروز چنین وضعیتی باید راه زنده ماندن در آسانسور در حال سقوط رو یاد گرفت. هر روز آسمانخراش های بیشتری ساخته میشن و راه زنده ماندن در آسانسور اهمیت بیشتری پیدا می کنه. البته راهکارهایی برای بحث ایمنی آسانسورها وجود داره که رعایت اون از طرف صاحبان مجتمع ها ضروریه ولی حادثه همیشه می تونه پیش بیاد. حتی با وجود رعایت همه نکات ایمنی هم بد نیست روش زنده ماندن در آسانسور در حال سقوط رو بلد باشیم.

زنده ماندن در آسانسور در حال سقوط از رویا تا واقعیت!

سراسیمه نشوید

زنده ماندن در آسانسور در حال سقوط

اگر در یک آسانسور در حال سقوط محبوس شدی دستپاچه نشو و خودت رو سریع جمع و جور کن. اکثر مواقع کابل آسانسور در حال سقوط، بین راه در گیر میشه و تا پایین سقوط نمی کنه. در این موارد احتمال زخمی شدن بیشتر دیده شده. البته اکثر افراد با محبوس شدن در آسانسور دچار وحشت میشن که اصلا کار درستی نیست. خیلی ها هم از آسانسور و محیط های بسته دچار فوبیا میشن.

بی حرکت ایستادن درآسانسور در حال سقوط

آسانسور در حال سقوط

این کار اصلا توصیه نمیشه. با این کار نیروی وارده در کوچکترین سطح یعنی مچ پا متمرکز میشه و هم مچ خرد میشه و هم آسیب کشنده به کل بدن وارد میشه. زنده ماندن در آسانسور در حال سقوط وقتی که صاف ایستادی، ممکن نیست.

زنده ماندن در آسانسور با پریدن به هوا

زنده ماندن در آسانسور خراب

بدون شک اگر در هنگام سقوط آسانسور روی هوا باشی کمتر آسیب می بینی ولی این کار ممکن نیست. حتی اگر به هوا بپری هم نمی تونی هنگام ضربه نهایی رو دقیق محاسبه کنی. در واقع هنگام سقوط آسانسور خطری ما رو تهدید نمی کنه اون ضربه آخر کار رو تموم می کنه.

زنده ماندن در آسانسور در حال سقوط

زنده ماندن در آسانسور

اگر تنها توی آسانسور در حال سقوط بودی، خیلی سریع روی کف و وسط آسانسور دراز بکش و دست ها رو روی سرت بزار تا در اثر سقوط  و پرت شدن وسایل داخل آسانسور، به صورتت ضربه وارد نشه.  کف آسانسور امن ترین جای ممکنه هر کار دیگری به غیر از این می تونه موجب از دست دادن جان بشه.

نظرت در مورد این مطلب چیه؟ به نظرت میشه از آسانسور در حال سقوط و اون ضربه آخر جان سالم به در برد؟ راستی اگر تجربه شخصی در مورد گیر افتادن در آسانسور و نجات از اون وضعیت داری همینجا در کامنت ها برای نت نظر تعریف کن شاید راهکار موثری باشه و در موقع خطر بشه ازش استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: افسانه رجب پور

افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .