in

بی نظیربی نظیر ضعیفضعیف

لیست 20تایی بهترین دیدنی های گرجستان

list e 20 taei behtarin didanihaye gorjestan

در چند سال گذشته برنامه ریزی های توریستی دولتی موجب شده تا جاذبه های گردشگری گرجستان بیشتر معرفی بشه. آب و هوای مطبوع و دیدنی های گرجستان نظر گردشگران ایرانی رو هم جلب کرده. تور گرجستان از پر طرفدارترین تورهای تابستانی هست. دیدنی های گرجستان و فرهنگ متنوع این منطقه خاطره ای فراموش نشدنی به همراه داره.. جاذبه های گردشگری گرجستان در تفلیس پایتخت زیبای این کشور موجب رونق این شهر شده و باتومی گرجستان، بهشت گردشگران مقصد اصلی تور گرجستان هست. در این مطلب از جاذبه های گردشگری گرجستان و دیدنی های گرجستان برات میگم.

دیدار از جاذبه های گردشگری گرجستان

1-مجسمه یادبود مده آ در باتومی گرجستان

سفر به گرجستان

این مجسمه یادآور داستانی اساطیری و عشقی آتشین هست که شاهزاده مده آ رو دچار خشمی کشنده کرد. این مجسمه و منطقه زیبای اطراف آن  در باتومی از دیدنی های گرجستان هست. از تور ارزان و لحظه آخری هم می تونی برای سفر استفاده کنی.

2- دریاچه لیسی Lisi Lake

بهترین منطقه گرجستان

از جاذبه های گردشگری گرجستان دریاچه آب شوری به وسعت 16 کیلومتره که در شمال غربی تفلیس واقع شده. Lisi Lake  به عنوان دریاچه مرکز پرورش ماهی استفاده میشه و منبع آبی به جز برف و باران های فصلی نداره.

3-باغ های بوتانیکال | Botanical Gardens Tbilisi

دیدار از پایتخت گرجستان

 باغ  گیاه شناسی باتومی به وسعت 110 هکتار از دیدنی های گرجستان و بهترین مناطق زیبای تفلیس هست. این باغ پر جاذبه 5000 گونه گیاهی کمیاب داره که از مناطق مختلف دنیا جمع آوری شده. تنوع گیاهی و جانوری گرجستان در تمام جهان معروفه.

4-آکواریوم باتومی گرجستان

بلیط ارزان تور گرجستان

از پربازدید ترین مکان ها در گرجستان ساحل باتومی و آکواریوم جالب اونه. طراحی آکواریوم شبیه 4 صخره بزرگه که داخلش 4 بخش جدا برای ماهی های متنوع داره. گونه های متنوعی از آبزیان دریای سرخ، سیاه، اژه و اقیانوس هند در این محل نگهداری میشن.

5-دلفیناریوم از دیدنی های گرجستان

دلفیناریوم باتومی گرجستان

جاذبه های گردشگری گرجستان

اینجا محلی برای سرگرمی خانواده هاست. دلفیناریوم باتومی با 30 اجرای مختلف در همه ساعات شبانه روز برنامه هایی رو به زبان های روسی، انگلیسی و گرجی اجرا می کنه. محیطی آرامشبخش رو همراه با بازی و لمس دلفین ها تجربه می کنی.

6- تندیس کارتلیس – مادر گرجستان  Kartlis Deda

جالب ترین مناطق گرجستان

مادر کارتلی نماد تفلیس حساب میشه و از همه نقاط شهر به خوبی می تونی ببینیش. در یک دست کاسه ای برای پذیرایی از دوستان داره و در دست دیگرش شمشیری برای مبارزه با دشمنان. این مجسمه بر بلندی های اطراف تفلیس ساخته شده که منطقه زیبایی هم در اطرافش وجود داره.

7-پارک آبی باتومی گرجستان  batumi aqua park

لیست جاذبه های گردشگری تفلیس

در لیست جاذبه های گردشگری گرجستان پارکی قرار داره که برای علاقه مندان به سرسره های آبی و بازی، بهترین محله. استخرهای مختلف و انواع شیب های سرسره ای برای همه اعضای خانواده در یک مجموعه جذاب وجود داره. امکان استفاده از رستوران ها و اینترنت رایگان و …..برای همه گردشگران فراهم شده.

8-محله حمام ها تفلیس گرجستان

دیدنی های تفلیس

دیدنی های گرجستان

این محل از قدیمی ترین و تاریخی ترین قسمت های شهر تفلیسه که چشمه های آب گرم طبیعی زیادی هم داره. در گذشته این حمام ها برای برگزاری جشن ها استفاده میشد. امروزه از دیدنی های گرجستان محله حمام هاست که اغلب برای ماساژ و بهره بردن از منافع درمانی این چشمه ها ازش استفاده میشه.

9-مرکزغواصی باتومی گرجستان

تفریحات جذاب دریایی گرجستان

غواصی هم از تفریحات آبی و هم از جاذبه های گردشگری گرجستان محسوب میشه. مرکز غواصی مدرنی در قسمتی از ساحل وجود داره که با آموزش کوتاهی همراهه و می تونی از دنیای زیر آب و شگفتی های اون استفاده کنی.

10-تور های رفتینگ و رودخانه های خروشان

تورهای لحظه آخری گرجستان

جاهای دیدنی گرجستان

اگر اهل هیجان و تفریحات آبی باشی می تونی در تور رفتینگ باتومی شرکت کنی و در رودخانه های اطراف شهر تجربه هیجان انگیزی داشته باشی. از دیدنی های گرجستان رودهای ماچاخلیس-چُرُخی-آجاریس تسکالی  هست که برای رفتینگ هم استفاده میشه.

11-پارک ریکه تفلیس گرجستان Rike park

تور باتومی تابستان

از جاهای دیدنی گرجستان پارک ریکه رو معرفی می کنم که توریست های تابستانی رو به خودش جلب می کنه. پارک زیبایی که با رقص فواره ها با  نور و موزیک شبی فراموش نشدنی رو برای گردشگران به وجود میاره. از طریق پارک ریکه می تونی به محله قدیمی، پل صلح، تله کابین و قلعه نارلیکا هم دسترسی داشته باشی.

12-کلیسای صخره ای گرجستان پلکان بهشت

کلیسای صخره ای گرجستان

این کلیسای دیدنی بالای یک صخره 40 متری ساخته شده و از عجایب گرجستان هست! بیش از هزار سال پیش بدون امکانات امروزی، راهبان از صخره ها بالا رفته و این کلیسا رو ساختن که جای تعجب داره.

13دریاچه نوریگلی Nurigeli lake

زیباترین دریاچه های گرجستان

دریاچه نوریگلی جای مناسبی برای علاقه مندان به ماهیگیری و قایق رانی هست. مسیر دوچرخه سواری، باغ وحش و استراحتگاه های زیبای اطراف این دریاچه این محل رو به یکی از پربازدیدترین اماکن دیدنی گرجستان تبدیل کرده.

14-باتومیس بلواری

دیدنی های باتومی گرجستان

باتومی گرجستان

پارکی یک و نیم کیلومتری که از ساحل اصلی شروع میشه با فواره های زیبای موزیکال نظر همه رو جلب می کنه. مسیرهای پیاده روی، کافی شاپ ها، بارهای ساحلی، درختان تنومند و چرخ و فلکی غول پیکر، از دیدنی های گرجستان هست.

15-موزه استالین

جذاب ترین دیدنی های گرجستان

موزه ها همیشه از جاهای دیدنی هستن و خیلی ها برای تماشا به موزه میرن. این موزه هم یک مکان سرگرم کننده و تاریخی برای توریست هاست که وسایل شخصی استالین رو به نمایش گذاشته. این محل در زمان استالین مکانی برای چاپ غیر قانونی بوده.

16-پل صلح  The Bridge of Peace

اماکن دیدنی گرجستان

بهترین دیدنی های گرجستان

برای اتصال بخش های جدید و قدیمی تفلیس پل صلح ساخته شد. از جاذبه های گردشگری گرجستان پلی بر روی روخانه دیدنی کورا هست که با هزاران لامپ LED  و نورپردازی بی نظیرش در شب بسیار دیدنیه.

17-جاهای دیدنی گرجستان شهر سیقناقی

بهترین مناطق دیدنی گرجستان

این شهر در 120 کیلومتری تفلیس قرار داره و تاریخش به عصر حجر بر می گرده.! امروزه این شهر باستانی از زیباترین جاذبه های گرجستان به حساب میاد که برای گردشگران خیلی دیدنی هست.

18- دژ ناریکالا   Narikala Castle

تور ارزان گرجستان

اینجا یک قلعه نظامی قدیمیه که برای حفاظت از تفلیس ساخته شده. امروزه در این محل کلیسایی زیبا قرار داره و از دیدنی های گرجستان هست. برای دیدن این قلعه جاده ای با شیبی تند وجود داره که ماشین رو هم هست. البته می تونی از پل صلح با تله کابین به دژ ناریکالا بیای. یک پارک در اون نزدیکی وجود داره که محل قرار گرفتن مجسمه مادر گرجستان هم همونجاست.

19-کلیسای جامع تثلیث – سامبا

جاذبه های گردشگری گرجستان

یک کلیسای بزرگ گرجی به ظرفیت 15 هزار نفری از جاذبه های گردشگری گرجستان به حساب میاد! این کلیسا تلفیقی از معماری بیزانس و سبک های سنتی مذهبی گرجی رو با هم داره. یک گنبد بزرگ مخروطی با 8 ستون طلایی این کلیسا رو به یکی از دیدنی های گرجستان تبدیل کرده. در واقع 9 کلیسای کوچک قسمت اصلی کلیسا رو تشکیل دادن و 5 کلیسای کوچک دیگر هم در قسمت زیرین قرار داره.

20-شهر سنگی اوپلیستیخهuplistsikhe

جاهای دیدنی گرجستان

در لیست پر بازدیدترین جاهای گرجستان، معبد خدایان قرار داره که بزرگترین شهر سنگی دنیاست. این بنا هزار سال پیش از میلاد برای سکونت ساخته شده. اوپلیستیخه شهری با سه طبقه غار مانند و به وسعت 45000 متر مربعه. همه طبقات و قسمت ها با تونل هایی به هم متصل میشن. این جا منو به یاد مطلب  روستاهای عجیب ایران و روستای صخره ای دستکند میمند میندازه.

برای سفر به گرجستان و دیدن جذابیت های اون می تونی از تور لحظه آخری و بلیط تور ارزان هم استفاده کنی که راه و رسم خودشو داره. برای گردشگری چه مناطقی رو بیشتر می پسندی؟ جاذبه های گردشگری کیش رو دیدی؟ اهل سفر و گردشگری هستی؟ از خاطرات خوبت برام تعریف کن همیشه خاطرات سفر شیرینیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: افسانه رجب پور

افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .