in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه

آموزش رفع خطای گوگل پلی در اندروید

Amoozesh rafe khataye google play dar android

گوشی های موبایل علیرغم هوشمند بودنشون گاهی خطاهایی رو به کاربر نشون میدن که هیچ سر و تهی نداره و کاربر آماتور با دیدن چند تا عدد و رقم تنها چیزی که به ذهنش میرسه اینکه لابد گوشی ویروسی شده که این خطاها رو نشون میده. بخشی از این خطاها مربوط به خطای گوگل پلی در اندروید هستن. برای اون دسته از عزیزانی که با این خطاها آشنایی ندارن عرض کنم که خطاهای Google Play بصورت عددی سه یا دو رقمی و یک پیام کوتاه نمایش داده میشن که در ادامه توضیح میدم. همونطور که میدونی گوگل پلی یکی از اصلی ترین اپلیکیشن های گوشی اندرویدی محسوب میشه و چون یک برنامه سیستمی و ضروریه با کوچکترین نا سازگاری منجر به بروز خطای گوگل پلی در اندروید میشه. اگه تو هم از این دست خطاهای گوگل پلی در اندروید رو تجربه کردی و سعی در برطرف کردن این قبیل مشکلات داری، توی این مطلب با من همراه باش تا آموزش رفع خطای گوگل پلی در اندروید رو برات شرح بدم.

در نت نظر بخون: ۱۰ پیشنهاد خوب برای خرید گوشی موبایل

انواع خطای گوگل پلی در اندروید

از بین خطاهای مرسوم که تا الان بنده مشاهده کردم میتونم موارد زیر رو نام ببرم.

  • خطای 403
  • خطای 491
  • خطای 495
  • خطای 919
  • خطای 921

نکته مهم در رفع خطای Google Play

برای رفع بسیاری از خطاهایی از این دست که مربوطه به سرویسهای گوگل میشه، معمولا به روز رسانی گوگل پلی سرویس میتونه بسیار کار ساز باشه. بنابراین قبل از هر نوع دستکاری برنامه ها و اپلیکیشن های گوشی، بهتره یکبار با استفاده از آموزش بروزرسانی گوگل پلی سرویس که قبلا تهیه کردم این سرویس رو به روز کنی و نتیجه رو مشاهده کنی.

آموزش رفع خطاهای گوگل پلی

1 – خطای 403 گوگل پلی

خطای 403 در اندروید

این خطای گوگل پلی در اندروید که معمولا برای ایرانی ها خیلی آشناست،خطای 403 اغلب به خاطر تحریم های گوگل، و موقعیت مکانی کاربر ظاهر میشه. همچنین اگه چند حساب کاربری یا همون جی میل در گوشی اندرویدی ثبت کرده باشید هم این خطا ممکنه ظاهر بشه.

راه حل رفع خطای 403 گوگل پلی

ابتدا یکی از حساب های موجود رو انتخاب و مابقی رو حذف کن. به سایت گوگل برو و وارد حساب کاربریت شو. در تنظیمات اکانت گوگل، بخشی به عنوان Location یا Locale یا محل اقامت وجود داره که باید اون رو به کشوری مثل آمریکا یا انگلستان یا هر کشور دیگری که زبانش رو بلدی تغییر بدی. همچنین زبان رو هم روی انگلیسی تنظیم کن. به گوشی اندرویدیت برگرد و پس از انجام به روزرسانی های لازم، از گوگل پلی لذت ببر.

خطای 491 در گوگل پلی

خطاهای گوگل پلی

متأسفانه توضیح درستی برای شرح این خطای گوگل پلی در اندروید ارائه نشده و اغلب اون رو به خاطر نقص در اطلاعات حساب کاربری دونستن.

راه حل رفع خطای 491 گوگل پلی

برای رفع این خطای گوگل پلی در اندروید پس از سینک کردن اطلاعات مورد نیاز در گوشی مثل لیست مخاطبین و غیره… و اطمینان از اینکه به رمز اکانت جمیلت دسترسی داری، یکبار حساب رو کامل از گوشی حذف کن و با مراجعه به مسیر Settings > Application Manager > Google Services روی Clear Data یا حذف داده ها کلیک کن. حساب کاربریت مجدداً ایجاد کن و نتیجه رو ببین.

خطای 495 در گوگل پلی

خطای 491 در Google play

خطای 495 در گوگل پلی عموما به پر شدن حافظه کش دو سرویس Google play و Google Service اشاره میکنه.

راه حل رفع خطای 495 گوگل پلی

برای رفع خطای 495 گوگل پلی در اندروید ابتدا حساب کاربری رو حذف کرده، دو سرویس Google Play و Google Service رو یکبار کاملا کلیر دیتا و کلیر کش کن. بعد از انجام این کار حتما یکبار دستگاه رو خاموش و روشن کن و حسابت مجدد اضافه کن.

خطای 919 گوگل پلی در اندروید

خطای گوگل پلی در اندروید

زمانی که حافظه گوشی پر بشه و سرویس گوگل پلی دیگه نتونه فایل یا کش رو روی گوشی ذخیره کنه این پیام ظاهر میشه.

راه حل رفع خطای 919 گوگل پلی در اندروید

برنامه های اضافی رو حذف کن. کش بعضی از برنامه ها مثل مرورگر رو خالی کن. همچنین اپلیکیشن های شبکه اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام و… فضای خیلی زیادی رو در حافظه اشغال میکنن. حتماً هر ماه یکبار این برنامه ها رو یک خونه تکونی انجام بده.

خطای 921 در Google Play

رفع خطاهای گوگل پلی

از مهمترین خطاهای گوگل پلی در اندروید میشه به خطای 921 اشاره کرد. این خطا مجموعه ای از خطاهای قبلی هست که اشاره شده. یعنی اگر همزمان گزینه های بالا شامل حالت بشه، بجای مواجه شدن با چند خطای مختلف در اندروید، تنها با یک خطای 921 مواجه میشی.

راه حل رفع خطای 921 گوگل پلی در اندروید

ابتدا کلیه حساب های موجود جیمیل رو در گوشی حذف کن. طبق راهنمایی در خطای 403 اکانت گوگل رو ویرایش کن. تمامی سرویس های مربوط به گوگل رو در گوشی پیدا و کش و دیتاشون رو پاکسازی کن. بعد از ریستارت کردن یک اکانت جیمیل اضافه کن و تمام.

در نت نظر بخون: اپلیکیشن های محبوب اندروید در ایران

دوست عزیزم امیدوارم توضیحات فوق بتونه بهت در رفع خطای گوگل پلی در اندروید بهت کمک کنه. اگه از این موارد نتیجه گرفتی و یا تجربه ای در زمینه رفع این خطاها یا خطاهای جدیدتر داری حتما از بخش نظرات در اختیارم بزار تا این مطلب رو تکمیل تر کنم.

1 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: بهنام رحیمی نژاد

متولد اسفند هستم و عاشق نجوم و فضا و سازه های باستانی. این علاقه از زمانی شروع شد که وقتی بچه بودم پدرم ماجرای دیدن بشقاب پرنده رو در فاصله چند متریش توی مزرعه برام تعریف کرد! دیگه همیشه سرم به آسمون بود شاید یه بار چیز عجیبی ببینم! یه بار دیدم ولی نفهمیدم چی بود! چیزی به اندازه بشقاب غذا خوری به رنگ ماه و با سرعت دور شد. راستی یه بار هم یه موجود خاکستری دیدم که دراز و لاغر و سایه مانند بود، هنوزم برام سواله که چی بود! دویدم دنبالش ولی گم و گور شد!
حرفه اصلیم مشخص نیست چیه، خیلی کارا انجام میدم و تو بعضی موارد هم تخصص دارم. طراحی وب، وردپرس، سئو، هاستینگ، الکترونیک، کامپیوتر، IT و شبکه...
شعار من: همه چیز در این عالم یک توجیه علمی داره، حتی...
آرزوی من: تا جایی که عمرم قد بده بتونم هرچه بیشتر سر از کار دنیا در بیارم و با چیزای عجیب و غریبی روبرو شم...