مسافرت ها همیشه میتونه موضوعیت مختلفی داشته باشه. مثل مسافرت های سیاحتی ، زیارتی، اکتشافی و… اما یکی از بهترین نوع سفرها که هیجان خاص خودش رو داره و افراد خاصی رو میطلبه مسافرت به نقاط عجیب دنیاست. جاهایی که شاید هرکسی دل و جرأت رفتن به همچین جاهایی رو نداشته باشه. نقاط عجیب و گاهاً ترسناک در دنیا خیلی زیاده و اغلب در مستندهای تلویزیونی شاید در موردش شنیده باشی، اما تاحالا به این موضوع فکر کردی که عجیب ترین جای ایران کجا میتونه باشه؟ جالبه که بدونی در کشور خودمون ایران هم وجود همچین جاهای عجیب و بعضاً ترسناک کم نیستن. مکان های عجیب ایران تا امروز که بنده اطلاع دارم انگشت شمار هستن و در آینده ممکنه نقاط دیگه ای هم کشف بشه. بنابراین تصمیم گرفتم در این مطلب مکان های عجیب ایران رو بهت معرفی کنم. اگه اهل هیجان و ماجراجویی هستی و دوست داری به مکان های عجیب ایران سفر کنی و جاهای عجیب ایران رو از نزدیک ببینی این مطلب رو تا آخر دنبال کن.

در نت نظر بخون: عجیب ترین روستاهای ایران

مکان های عجیب ایران رو بشناس

1- دریاچه بختگان مکان اسرار آمیز ایران

دریاچه بختگان

دریاچه بختگان در استان فارس قرار گرفته و بخشی از این دریاچه که دارای صخره های سفید و آهکی هست، داستان های عجیبی در تاریخ براش گفته شده. این داستان ها به صدها سال پیش برمیگرده و در کتابی با نام اسرار دریاچه بختگان به این موارد اشاره شده. حتی در ابتدای کتاب به اصرار توسط نویسنده و مؤلف خواسته شده که دنبال این ماجرا گرفته نشه چون ممکنه شخص ماجراجو به ورطه نابودی بیافته. بصورت خلاصه ماجرا از موجوداتی صحبت میکنه که نیمه انسان و نیمه ماهی هستن و زیر آب های بختگان در زیر صخره ها زندگی میکنن. این موجودات میتونن از چشم انسان محو بشن و یا با سرعت فوق العاده ای حرکت کنن. به شخصه خیلی دوست داشتم برم و از نزدیک این منطقه رو ببینم ولی تا به امروز فرصتش پیش نیومده. البته شواهد امروزه حاکی از خشک شدن این دریاچه ست و واقعاً جای تأسف زیادی هست که داره به این روز میافته.

2- دخمه شاپور عجیب ترین مکان ایران

دخمه شاپور

یکی دیگه از مکان های عجیب ایران دخمه شاپور هستش که روزانه افراد زیادی برای دیدن این غار زیبا به شهر بیشاپور در کازرون مراجعه میکنن. در قدیم گفته شده که این دخمه دارای دالان های بسیار پر پیج و خم و گمراه کننده ایه. همچنین گنجینه های عظیمی رو در دل خودش پنهان کرده. گفته میشه در دل دخمه شاپور در زمانی که هنوز انسان ابزار خاصی برای زندگی نداشته، از تکنولوژی برای نور رسانی استفاده میشده که در زمان خودش واقعاً شگفت انگیز بود. در طی سالهای گذشته یک گروه محقق انگلیسی وارد این دخمه شدن و تا امروز هرگز برنگشن. متأسفانه در پی اتفاقات زیادی که در این دالان ها افتاده و بارها مورد حمله دزدان و افراد غیرمجاز قرار گرفته، بسیاری از بخشهای داخلی غار شاپور تخریب شده و خیلی از قسمت هاش دیگه در دسترس نیست. با اینحال حتی مردم محلی این منطقه بهت توصیه میکنن که وارد دالان های غار نشی.

3- بیابان ریگ جن مکانی ترسناک در ایران

عجیبترین جای ایران

کویر ریگ جن با وسعتی در حدود 3800 متر در جنوب سمنان واقع شده. این مکان عجیب که به مثلث برمودای ایران هم شهرت پیدا کرده، پذیرای هیچ موجود زنده و جنبنده ای نیست. این بیابان به شدت بی آب و علفه که یکی از عجیب ترین مکان های ایران قلمداد میشه. در این بیابان به علت وجود شن های رونده و باتلاق های پنهان، همه چیز بلعیده میشه. قدیمی ها معتقدن که این منطقه گذرگاه شیاطین و ارواح پلیده و حتی حیواناتی مثل شتر و اسب هم وقتی به این نقطه میرسن از ادامه مسیر امتناع میکنن. رفتن به این کویر بدون راه بلد و راهنما ممکنه مرگ رو برای مسافر به ارمغان بیاره.

در نت نظر بخون: بهترین کتابهای ترسناک

4- گورستان جن ها از مکان های عجیب ایران

جاهای عجیب ایران

در روستای تیس از توابع چابهار قبرستانی وجود داره که دل و جرأت زیادی میطلبه تا به دیدنش بری. این قبرستان ترسناک ایران، داستانی خوفناک در تاریخ خودش داره. گفته میشه که این قبرستان متعلق به طایفه ای از جن ها بوده و حتی شبها صدای گریه و زاری اونها بر سر قبرها به گوش میرسه. این گورهای عجیب در صخره ها حفاری شدن و بزرگتر از قبر یک انسان معمولیه. به همین علت مردم بومی منطقه معتقدن که این قبرها نمیتونه متعلق به آدمیزاد باشه. و حتی اگر شب کسی گذرش به اون اطراف بیافته دچار نفرین جن ها میشه و بعد از چند روز بیماری خواهد مرد.

5- دره ستارها مکانی مخوف در قشم

دره ستاره ها در قشم

جزیره قشم زیبایی های فراوانی داره و همیشه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در ایرانه. اما همین زیبایی مکانی مخوف رو در دل خودش داره که به دره ستارگان معروفه. روایته که زمانی ستاره ای به این منطقه سقوط میکنه و باعث به وجود اومدن صخره های ستونی عجیبی میشه که نمیشه درست تشخیص داد کار دست بشر، موجودات ماورائی یا دست طبیعته!؟ در هر صورت علیرغم اینکه دره ستارگان جایی بسیار دوست داشتنی برای ستاره شناسان ایرانیه ولی همچنان بومیان منطقه مردم رو از رفتن به این مکان برحذر میکنن و میگن که اینجا محل تجمع موجودات وهم انگیزیه.

در نت نظر بخون: غارهای زیبای ایران

امیدوارم از این مطلب خوشت اومده باشه. اگه تو هم مکان های عجیب ایران رو میشناسی و جایی رو سراغ داری که ارزش نوشتن در موردش داشته باشه حتماً در بخش نظرات با من در میون بزار تا با اسم خودت به این مطلب اضافه کنم.

1 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: بهنام رحیمی نژاد

متولد اسفند هستم و عاشق نجوم و فضا و سازه های باستانی. این علاقه از زمانی شروع شد که وقتی بچه بودم پدرم ماجرای دیدن بشقاب پرنده رو در فاصله چند متریش توی مزرعه برام تعریف کرد! دیگه همیشه سرم به آسمون بود شاید یه بار چیز عجیبی ببینم! یه بار دیدم ولی نفهمیدم چی بود! چیزی به اندازه بشقاب غذا خوری به رنگ ماه و با سرعت دور شد. راستی یه بار هم یه موجود خاکستری دیدم که دراز و لاغر و سایه مانند بود، هنوزم برام سواله که چی بود! دویدم دنبالش ولی گم و گور شد!
حرفه اصلیم مشخص نیست چیه، خیلی کارا انجام میدم و تو بعضی موارد هم تخصص دارم. طراحی وب، وردپرس، سئو، هاستینگ، الکترونیک، کامپیوتر، IT و شبکه...
شعار من: همه چیز در این عالم یک توجیه علمی داره، حتی...
آرزوی من: تا جایی که عمرم قد بده بتونم هرچه بیشتر سر از کار دنیا در بیارم و با چیزای عجیب و غریبی روبرو شم...