in ,

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح ضعیفضعیف بامزهبامزه

پدر هیپنوتیزم ایران کیست؟

پدر هیپنوتیزم ایران کیست؟

پدر هیپنوتیزم ایران

این مطلب در بخش “مطالب روز” نوشته شده است و به “پدر هیپنوتیزم ایران کیست؟” می پردازد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره “پدر هیپنوتیزم ایران” یا “استاد کابوک” هستی؟ پس این مطلبو مطالعه کن و نظرتو در انتها برای ما بنویس.

پدر هیپنوتیزم ایران کیست؟ این سوالی است که این روزها همه به دنبال جوابی برای آن هستند. هیپنوتیزم یکی از جذاب ترین مقوله های علم روانشناسی است. هیپنوتیزم چیزی شبیه خواب است ولی خواب نیست. بیداری مغز و واکنش به محیط اطراف تفاوتی است که هیپنوتیزم را از خواب جدا می کند. نخستین فردی که تحصیلات خود را به طور تخصصی در زمینه هیپنوتیزم به پایان رساند و توانست این علم را وارد کشور کند را پدر هیپنوتیزم ایران گویند. در این مطلب از  زندگی پدر هیپنوتیزم ایران می گویم. اگر به این علم فریبنده علاقه مندی ادامه مطلب رو بخون

پدر هیپنوتیزم ایران و  بنیانگذار هیپنوتیزم نوین در ایران

در نت نظر بخوان: روانشناسی ماه تولد و تقویت روحیه به کمک آن

پدر هیپنوتیزم ایران کیست؟

زندگینامه پدر هیپنوتیزم ایران

شعبان طاووسی ملقب به استاد کابوک از بزرگترین شخصیت های علم روانشناسی ایران را پدر هیپنوتیزم ایران نامند. استاد کابوک  نخستین کسی است که توانست یک مرکز آموزشی  برای علوم و فنون روحی و هیپنوتیزم در ایران تاسیس کند.

زندگینامه پدر هیپنوتیزم ایران

پدر هیپنوتیزم در ایران چه کسی است؟

شعبان طاووسی به سال 1312 در شهر قزوین متولد شد. مهاجرت خانواده همراه با خانواده به تهران، مرگ پدر و شروع جنگ جهانی دوم همگی دست به دست هم دادند تا دوران کودکی وی توام با فقر و تنگدستی باشد.

شعبان طاووسی کابوک در سال 1333 مدرک لیسانس حقوق  را از دانشگاه تهران دریافت کرد! به علت علاقه شدید به روانشناسی و علوم روحی مجبور به ترک وطن شد. مهاجرت به آمریکا و تحصیل در رشته روانشناسی و هیپنوتیزم افق روشنی را پیش روی کابوک پدیدار کرد.

تا  ببینیم چه زاید زمان

بنیانگذار هیپنوتیزم در ایران

سرانجام پدر هیپنوتیزم ایران موفق به اخذ مدرک روانشناسی هیپنوتیزم و گواهینامه یوگا شد. استاد کابوک  یکی از بزرگترین متخصصان حرفه ای هیپنوتیزم  جهان می باشد که صاحب نظریه منحصر به فردی است تا ببینیم چه زاید زمان!. پدر هیپنوتیزم ایرانی معتقد است نظریه وی به اجبار جهانگیر می شود.

برخی از آثار بنیانگذار هیپنوتیزم در ایران

 آثار بنیانگذار هیپنوتیزم در ایران

  • خودهیپنوتیزم
  • روانشناسی هیپنوتیزم
  • دنیای دوم هیپنوتیزم
  • آیین درس خواندن
  • تقویت حافظه با هیپنوتیزم یا کنکور با هیپنوتیزم
  • هیپنوتیزم و چار
  • مدیکال هیپنوتیزم برای پزشکان
  • دنیای دوم هیپنوتیزم
  • برگ زرین خاطرات کابوک
  • خاطرات هیپنوتیزم در فرانسه
  • خاطرات هیپنوتیزم در زندان اوین
  • خاطرات هینوتیزم در آمریکا
  • جزوه آموزشی متافیزیک و پرورش نیروهای درون
  • آموزش خود هیپنوتیزم با شمع

علم روانشناسی و هیپنوتیزم در ایران مدیون تلاش های کابوک است! شاگردان ایشان اغلب از بزرگان علم روان در ایران هستند. شعبان طاووسی در سال 1371 به طور ناگهانی از دنیا رفتند ولی آثار مکتوب ایشان هنوز هم  مورد توجه اساتید و دانشجویان هست.

چقدر به هیپنوتیزم علاقه داری؟ دوست داری هیپنوتیزم بشی؟ اگر تا کنون در جلسه هیپنوتیزم شرکت داشتی و یا شخصی که تحت هیپنوتیزم قرار گرفته رو از نزدیک دیدی خوشحال میشیم برای ما هم از تجربیاتت بگی.


این سوال با کد ( ID=1072 ) از آی پی 2.190.215.235 در ۰۷/۰۵/۱۳۹۶ ثبت شده است.

نت نظر بزرگترین سایت نظردهی و نظرسنجی در ایران. کافی است عبارت مورد نظر خودتو در قسمت جستجوی سایت نت نظر جستجو کنی و مطالب وابسته را مطالعه کنی.

آیا این مطلبو دوست داشتی؟ نظرتو راجب “پدر هیپنوتیزم ایران کیست؟” و یا هر سوالی درباره “پدر هیپنوتیزم ایران” و “استاد کابوک” در قسمت دیدگاه ها بنویس.

17 دیدگاه

نظر بده
  1. با پدر علم هیپنوتیزم ایران شعبان طاووسی ملقب به کابوک بیشتر آشنا شویم:

    شعبان رجب طاووسی پدر علم هیپنوتیزم ایران معروف به کابوک، عضو سابق انجمن هیپنوتیزم بالینی آمریکا و از شاگردان هاری آرونز بود. وی سال ۱۳۳۷ لیسانس حقوق خود از دانشگاه تهران گرفت و ده سال بعد با تحصیل فوق لیسانس به تحقیق در زمینه هیپنوتیزم نیز پرداخت، سپس او گواهینامه روانشناسی هیپنوتیزم و یوگا را از آمریکا دریافت کرد. کابوک در سال ۷۱ در اثر عارضه تومور مغزی دارفانی را وداع گفت.

  2. گویا اطلاعاتتون در مورد استاد کابوک یا ضعیفه یا مغرضانه ایشان بعد از انقلاب دستگیر و چند ما در زندان بودند ….

  3. یکی از بهترین هیپنوتیزورهای خانم تور ایران اعظم خسرونژاد هستند که روانشناس روان‌درمانگر و هیپنوتراپیست هم هست کارش عالیه دفترش هم میرداماد تقاطع شریعتی تو اینترنت سرچ کنید هست

  4. کتاب متافیزیک و پرورش نیروهای درون نوشته استاد آزاد هست من شاگر استاد آزاد بودم الحق و الانصاف توی هیپنوتیزم جانشین برحقیه برای مدیریت مرکز کابوک

  5. استاد دکتر پرویز روزبیانی هم در علم هیپنوتیزم و تشکیل انجمن هیپنوتیزم خدمات بسیار ارزنده ای انجام دادند.

  6. کتاب آموزش متافیزیک و پرورش نیروهای درون نوشته استاد آزاد مدیرعامل فعلی مرکز هیپنوتیزم کابوک است
    استاد سعید افشاری با تخلص آزاد

  7. سلام….وقتتون بخیر یه هیپوتیزم کننده خوب سراغ دارید در تهران؟ دکتر رضا جمالیان رو میشناسید؟

  8. مرحوم استاد شعبان طاووسی(کابوک)که در راجبه ایشون و تلاش و زحماتی که برای علم هیپنوتیزم کشیدن باید نه ساعت ها بلکه روزها و ماهها نشست و صحبت کرد اما در منابع معتبر دیگری که وجود داره پدر علم هیپنوتیزم ایرانُ استاد حسین الماسیان معرفی کردند و مهم اینه که هر دوی این بزرگان از نوابغ و منحصر به فرد در علم هیپنوتیزم هستن و بنده به عنوان یک ایرانی به داشتن چنین نوابغی به خود و کشورم افتخار میکنم و از شما هم بابت توضیحات دقیق راجبه استاد کابوک بسیار ممنون و تشکر میکنم.

  9. من کلا سایت نت نظر رو دوست دارم
    ممنون

    من پیش خانم لیلا ندایی برای هیپنوتراپی پنیک رفتم و تو سه جلسه واقعا درمان شدم لطفا کسایی که فکر میکنن هیپنوتیزم دروغه کمی تحقیق کنن

    • salam.lotfan adres ya telefon khano. Doktor bdid mamnoon…یک چیزی از اون بچگی روحمو آزار میده نمیدونم مشکل کجاست؟!!! لطفا راهنماییی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: افسانه رجب پور

افسانه هستم فعال،پر انرژی و علاقه مند به جستجو . از خوندن نظرت راجع به پست هام خوشحال میشم. اگه به موضوع خاصی علاقه مندی کافیه به من بگی تا در موردش از همه پرس و جو کنم و بهترین رو برات بنویسم .