in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

10 روش عالی برای محافظت از پوست در تابستان

10 raveshe aali baraye mohafezat az poost dar tabestan

بهترین فصل برای تفریح کردن و سفر رفتن فصل تابستانه ولی همین فصل زیبای تابستان به آفتاب داغ و سوزانش می تونه بدترین دشمن پوست بدن ما به شمار بیاد. زمانی که برای تفریحات تابستانی به پارک آبی و استخر های روباز یا ساحل دریا میری حتماً باید نکاتی را برای محافظت از پوست در نظر بگیری تا خدای نکرده دچار آفتاب سوختگی شدید و بیماری های پوستی نشی. یکی از راه های محافظت از پوست که همه ما می دونیم و چه در روزهای آفتابی و چه در روزهای ابری باید رعایت کنیم استفاده از کرم ضد آفتاب هست. اگه دوست داری بدونی راه های دیگر محافظت از پوست در تابستان چه راه هاییه و برای جلوگیری از آفتاب سوختگی باید چکار کرد، تا انتهای مطلب من رو همراهی کن.

10 راه برای محافظت از پوست در تابستان

1 – استفاده از کرم ضد آفتاب بهترین راه محافظت از پوست در تابستان

استفاده از کرم ضد آفتاب

در ساعات اوج آفتاب یعنی از ساعت 10 تا 16 اگه حتی می خوای به یک پیاده روی کوتاه هم بری حتماً باید برای محافظت از پوست از کرم ضد آفتاب استفاده کنی. این روزها بهترین کرم های ضد آفتاب در داروخانه ها موجوده که هم وظیفه محافظت از پوست رو انجام میدن و هم بعنوان درمان آفتاب سوختگی مورد استفاده قرار می گیرند.

2 – محافظت از لب ها در تابستان

اشعه خورشید همونقدر که برای پوست صورت مضره می تونه برای پوست لبها هم زیان بار باشه، در فصل تابستان از رژ لب هایی استفاده کن در در ترکیباتشون دارای ضد آفتاب هستند. SPF حداقل 15 برای رژ لب ایده آله. می تونی از برق لب و چرب لب های محافظ لب هم استفاده کنی.

3 – نوشیدن آب یک راه خوب برای محافظت پوست در گرما

ضرورت نوشیدن آب در تابستان

اگه دقت کنی می بینی میوه های تابستانی همگی میوه های پر آب هستند، پس مادر طبیعت بهترین پیشنهاد رو برای محافظت از پوست در تابستان برات داره. می تونی روزانه با خوردن میوه هایی مثل هندوانه، طالبی، انواع توت ها و… مقدار زیادی از آب مورد نیاز بدنت رو تامین کنی و پوستت رو هیدراته کنی. نوشیدن روزانه 8 لیوان آب در روز رو هم فراموش نکن.

4 – با آفتاب برنزه نکن

برنزه شدن در تابستان

در فصل تابستان میل به برنزه کردن پوست در افراد شدت می گیره. اگه تو هم دوست داری خودت رو برنزه کنی بهتره به جای قرار گرفتن در معرض آفتاب سوزان روش های سالم برنزه کردن پوست رو امتحان کنی. قبلاً مطلبی درباره برنزه شدن به روش های طبیعی نوشتم، می تونی بهش مراجعه کنی. استفاده از اسپری برنزه کننده پوست هم یک راه بی خطر و ساده ست که می تونی امتحان کنی.

5 – محافظت روزانه از پوست با کرم مرطوب کننده و کلینرها

نکته ای شاید خیلی از ما بهش بی توجه باشیم محافظت روزانه از پوست صورته. ما باید هر روز از کرم های مرطوب کننده و آب رسان استفاده کنیم و شب ها قبل از خواب صورتمون رو با ژل ها یا مواد کلینر خوب پاک کنیم و در نهایت صورت رو بشوریم. این محافظت ها موجب میشه سلول های مرده پوست جدا بشه و پوست طراوت و شادابی خودش رو حفظ کنه.

6 – کمپرس سرد با یخ یک راه خوب برای التیام آفتاب سوختگی

اگه بدون استفاده از کلاه آفتابگیر و کرم ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار گرفتی و دچار آفتاب سوختگی می تونی با دوش آب سرد و کمپرس یخ آفتاب سوختگی بدنت رو بهبود ببخشی. کافیه یک قالب یخ رو داخل یک کیسه فریزر بذاری و درش رو گره بزنی و دورش رو حوله بپیچی و حوله رو به همراه یخی که داخلش هست روی محل آفتاب سوخته قرار بدی.

7 – استفاده از آلوئه ورا بهترین روش طبیعی برای نگهداری از پوست در تابستان

خواص آلوئه ورا برای پوست

در فصل تابستان بخاطر گرمای هوا ممکنه هر چقدر هم که کرم مرطوب کننده استفاده کنی، باز هم در پوستت احساس خشکی کنی. برای رفع این خشکی بهتره از محصولاتی که دارای آلوئه ورا هستند استفاده کنی. یک روش ساده تر هم اینه که برگ آلوئه ورا رو برش بزنی و ژل آلوئه ورا رو استخراج کنی و روی پوستت قرار بدی. ژل آلوئه ورا برای آفتاب سوختگی معجزه می کنه و می تونه بسرعت پوست آسیب دیده رو مداوا کنه.

8 – در ساعات اوج آفتاب در معرض خورشید قرار نگیر

مضرات آفتاب بر روی پوست بدن

برای محافظت از پوست در تابستان خصوصاً اگه پوست حساسی داری باید سعی کنی در ساعات اوج آفتاب یعنی بین ساعت های 10 صبح تا 4 بعد از ظهر در معرض خورشید قرار نگیری. می تونی برنامه ات رو طوری تنظیم کنی که صبح زود یا غروب از منزل خارج بشی، باز هم توصیه می کنم حتماً از کرم ضد آفتاب، کلاه آفتابگیر و عینک آفتابی استفاده کنی.

9 – لایه برداری هفتگی برای مراقبت از پوست توصیه می شود

سلول های مرده می تونن باعث بشن که پوست زبر و خشک بنظر بیاد. برای از بین برده سلول های مرده پوست می تونی از کرم ها و ماسک های لایه بردار استفاده کنی. البته با مواد طبیعی مثل شکر، گوجه فرنگی و انواع میوه ها هم می تونی پوست رو لایه برداری کنی. لایه برداری پوست موجب میشه پوست شاداب و لطیف بنظر برسه.

10 – پوشیدن لباس های تنگ و چسبان ممنوع

بهترین لباس تابستانی

سعی کن در فصل تابستانی از لباس های تنگ و چسبان استفاده نکنی. گرمای هوا و لباس های تنگ دست به دست هم میدن و باعث بوجود اومدن دونه های و جوش های ریز بر روی پوست میشن. بهتره از لباس هایی با پارچه های نخی استفاده کنی البته پارچه های مصنوعی که از ترکیبات پلی استر و نایلون بوجود اومدن هم به خنک شدن پوست کمک می کنند.

تو در فصل تابستان برای محافظت از پوست بدنت چکار می کنی؟ این کارهایی که گفتم رو انجام میدی؟ نظرت رو برام بنویس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.