in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه ضعیفضعیف

عجیب ترین زندانهای دنیا کدومند؟

ajib tarin zendan haye donya kodoman

همه ما می دونیم که زندان جاییه برای تنبیه و مجازات افراد مجرم تا بتونند در دوره محکومیت خودشون رو اصلاح کنند و به جامعه برگردند، ولی چند تا زندان در دنیا وجود داره که با زندانهای عادی متفاوته. اینها در گروه عجیب ترین زندانهای دنیا قرار می گیرند. این زندانها از نظر موقعیتی و مجازاتی با زندانهای دیگه فرق دارند، در این مطلب می خوام 10 تا از عجیب ترین زندانهای دنیا رو بهت معرفی کنم. اگه کنجکاو شدی و میخوای بدونی عجیب ترین زندانهای دنیا چجوری هستند و چه فرقی با زندان های عادی دارند این مطلب رو مطالعه کن.

با عجیب ترین زندانهای دنیا آشنا شو

10 – زندان آلکاتراز در آمریکا (Alcatraz) معروف ترین زندان دنیا

زندان آلکاتراز معروف ترین زندان دنیا

زندان آلکاتراز واقع در جزیره آلکاتراز در خلیج سانفرانسیسکو به دلیل موقعیت جغرافیاییش یکی از عجیب ترین زندانهای دنیا بود. این زندان در سال 1850 بنا شد و تا سال 1933 یک زندان نظامی بود و در سال 1934 به زندان فدرال تغییر کاربری داد و چندین نفر از معروف ترین قاتلین سریالی و بزرگترین جنایتکاران تاریخ مثل آل کاپون، رابرت فرانکلین استرود (که به پرنده باز آلکاتراز شهرت داشت) و آلوین کارپیس (با سابقه ترین زندانی آلکاتراز) رو در خودش جای داد، جالبه بدونی هیچ زندانی موفق به فرار از آلکاتراز نشد و تمام اقدام به فرارهای زندانیان با شکست و کشته شدن اونها پایان گرفت، شاید اگه سریال فرار از زندان رو دیده بودن موفق تر نقشه شون رو عملی می کردن : ) . در حال حاضر زندان آلکاتراز بصورت موزه دراومده و یکی از جاذبه های گردشگری سانفرانسیسکو به شمار میاد.

9 – زندان سرسو چتومال در مکزیک (Cereso Chetumal) زندانی برای بوکسورها

زندان سرسو چتومال یکی از عجیب ترین زندانهای دنیا

در زندان سرسو چتومال زمانی که زندانیان با هم مشکلی داشته باشن، به جای جنگ و دعوا و بوجود آوردن هرج و مرج در فضای زندان اجازه دارن در رینگ بوکس مشکلشون رو با هم حل کنن. این زندان در طول 10 سال گذشته هیچ گونه خشونتی به خودش ندیده و نشون میده مسئولین زندان روش درستی رو برای برگردوندن مجرمین به جامعه پیش گرفتند. آموزش های هنری بی نظیری که در زندان سرسو چتومال به مجرمین داده میشه هم می تونه در تغییر خلق و خوی اونها موثر باشه و اونها رو از یک جانی به یک هنرمند تبدیل کنه.

8 – زندان باتسویی در جزیره باتوسویی نروژ (Bastøy) زندانی با کمترین ضریب امنیتی

زندان باتسویی یکی از عجیب ترین زندانهای دنیا

زندان باتسویی که در جزیره زیبا و سرسبز باتسویی واقع شده اولین زندان اکولوژیکی در دنیاست. تمام انرژی مورد نیاز این زندان توسط پنل های خورشیدی تامین میشه. علاوه بر انرژی مواد غذایی مورد نیاز زندانیان هم از طریق کشت و زرع در زندان تامین میشه و میشه گفت زندان باتسویی یکی از خودکفا ترین زندان های دنیاست.

7 – زندان آراشویز در اسپانیا (Aranjuez) زندانی برای خانواده های خلافکار

زندان خانوادگی آراشویز

یکی از عجیب ترین زندانهای دنیا زندان آراشویز در اسپانیاست که مخصوص زن و شوهرهای خلافکاره. در این زندان تمامی محکومین زوج های خلافکاری هستند که در سلول خودشون به زندگی خانوادگیشون ادامه میدن. این زندان 36 سلول خانوادگی داره و همچنین دارای مهد کودک و زمین بازی کودکان هم هست که روی دیوارش شخصیت های کارتونی دیزنی نقاشی شده تا بچه های بیگناهی که در زندان به دنیا میان یک زندگی نرمال مثل سایر بچه ها رو تجربه کنند.

6 – زندان ای دی اکس فلورنس در آمریکا (ADX Florence) فوق امنیتی ترین زندان دنیا

زندان ای دی اکس فوق امنیتی ترین زندان دنیا

یکی از مخوف ترین زندان های دنیا این زندانه. در زندان ای دی اکس خطرناک ترین مجرمین دنیا نگهداری میشن و مشخصه که برای همچین افرادی به پیشرفته ترین امکانات امنیتی نیازه. محکومین این زندان تنها اجازه دارن هفته ای 9 ساعت از سلولشون خارج بشن و اکثر ساعات روز رو باید در سلول های تنگ و سیاه و کثیفشون بگذرونند. زندانی ها در اینجا هیچ ارتباطی با هم ندارند و همه در سلول های انفرادی به سر می برند.

5 – زندان سرک در جزیره سرک (Sark) کوچکترین زندان دنیا

زندان سرک کوچکنرین زندان دنیا

زندان سرک در جزیره سرک قرار داره، جزیره سرک جاییه در شمال غربی فرانسه و جنوب انگلستان. علت اینکه این زندان جزء عجیب ترین زندانهای دنیا قرار گرفته مساحت بسیار کم زندان سرک هست. این زندان اونقدر کوچکه که تنها می تونه 2 زندانی رو در خودش جا بده و عموماً بعنوان بازداشت های یک روزه کاربری داره.

4 – زندان کرستی در روسیه (Kresty) پرجمعیت ترین زندان دنیا

پرجمعیت ترین زندان دنیا زندان کرستی است

زندان کرستی که در سن پطرزبورگ روسیه قرار داره در واقع گنجایش 3000 نفر رو داره ولی بطور معمول حداقل 10000 نفر از محکومین رو در خودش جا داده. به دلیل ازدیاد جمعیت هر زندانی اجازه داره تنها 15 دقیقه در هفته حمام کنه و 4 متر مربع فضا رو به خودش اختصاص بده. قراره زندان کرستی به محل بزرگترین منتقل بشه و ساختمان فعلی به کاربری موزه یا هتل دربیاد.

3 – زندان جوستی زنتروم لیوبن در اتریش (Justizzentrum Leoben) زندان پنج ستاره

زندان پنج ستاره در اتریش

یکی از دلایلی که آمار جرم و جنایت رو در اتریش نسبت به سایر کشورها بالاتر برده این زندان پنج ستاره ست. این زندان زیبا و خارق العاده با نمای شیشه ای و ضریب امنیتی خیلی پایین حتی می تونه افراد عادی جامعه رو هم وسوسه کنه تا جرمی کوچک انجام بدند و یک دوره محکومیت در زندان جوستی زنتروم لیوبن سپری کنند.

2 – زندان سیبو در فلیپین (Cebu) شاد ترین زندان دنیا

زندان سیبو شاد ترین زندان دنیا

حتی جنایتکاران و محکومین هم به تفریح و سرگرمی نیاز دارند. زندان سیبو که جزء عجیب ترین زندان های دنیا ست راه حل جالبی رو برای تخلیه انرژی مجرمین در پیش گرفته و اون چیزی نیست جز رقص و حرکات موزون. گروه رقص زندان سیبو حرکات موزون بی نظیری اجرا می کنند که می تونی ویدیوهاشون رو در یوتیوب پیدا کنی. این گروه در داخل و خارج زندان نمایش برگزار می کنند و کلی طرفدار دارند.

1 – زندان سن پدرو در بولیوی (San Pedro) عجیب ترین زندان دنیا

عجیب ترین زندان دنیا زندان سن پدرو است

خب میرسیم به نامبر وان لیستمون که از عجیبی دست تمام زندان های دیگه رو از پشت بسته. زندان سن پدرو بزرگترین زندان بولیویه که 1500 نفر ظرفیت داره. داخل دیوارهای مستحکم و بلند سن پدرو یک زندگی معمولی جریان داره. سن پدرو بیشتر شبیه به یک شهر کوچکه تا زندان. در اینجا خانواده ها یک زندگی معمولی رو در کنار هم سپری می کنند، بچه ها در کوچه پس کوچه ها بازی می کنند و مغازه های نانوایی، لباس فروشی و… وجود داره. اگه مجرم از نظر مالی مشکلی نداشته باشه می تونه در سن پدرو مثل یک پادشاه زندگی کنه و بهترین خونه یا همون سلول رو خریداری کنه. نرخ سلول ها در مناطق مختلف سن پدرو متفاوته و محکومین هر چقدر پول بیشتری زندگی مرفه تری خواهند داشت و از امکانات بیشتری بهره مند خواهند شد.

حالا که با عجیب ترین زندان های دنیا آشنا شدی نظرت رو درباره شون برام بنویس. به نظرت همچین زندان هایی می تونن مجرمین رو تغییر بدند و جامعه رو از جرم و جنایت پاک کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.