in

افتضاحافتضاح بی نظیربی نظیر بامزهبامزه ضعیفضعیف

لیست 20 تایی بهترین دیدنی های ایتالیا

Liste 20 Taei Behtarin Didanihaye Italia

تاریخ و فرهنگ ایتالیا به همراه جاذبه های گردشگری و غذاهای خوشمزه ایتالیایی همگی دست به دست هم میدن تا این کشور در لیست گردشگرپذیرترین کشورهای دنیا قرار بگیره. بخاطر همین تصمیم گرفتم یک لیست 20 تایی از دیدنی های ایتالیا تهیه کنم تا اگه این کشور رو بعنوان مقصد سفر تابستانی در نظر گرفتی با بهترین دیدنی های ایتالیا مقداری آشنایی داشته باشی. اگه به کشور چکمه سفر کردی یادت نره حتماً پاستا با سس آلفردو اصل ایتالیایی رو امتحان کنی. خب دیگه بریم سراغ لیست دیدنی های ایتالیا ، تا پایان مطلب با من باش تا با هم یک سفر مجازی به ایتالیا داشته باشیم.

لیست 20 تا از بهترین دیدنی های ایتالیا

20 – تماشاخانه ورونا در شهر ورونا (Arena di Verona) یکی از زیباترین آمفی تئاترهای دنیا

یکی از دیدنی های ایتالیا تماشاخانه ورونا است

یکی از معروف ترین دیدنی های ایتالیا آمفی تئاتر ورونا ست. این تماشاخانه در دوران باستان ساخته شده و از زیباترین بناهای باستانی در دنیاست. در گذشته این تماشاخانه بیش از 30.000 نفر گنجایش داشته ولی در حال حاضر این ظرفیت به نصف یعنی حدود 15.000 نفر رسیده. این بنای زیبای باستانی در سال اول میلادی ساخته شده و تا به امروز خیلی از زیباترین و معروف ترین اپراهای دنیا در این مکان برگزار شده.

19 – هرکولانیوم در جنوب ایتالیا (Herculaneum) شهری مدفون زیر آتشفشان

زیباترین شهر باستانی در ایتالیا

هرکولانیوم در گذشته های دور یعنی حدود 2000 سال پیش یکی از شهرهای ثروتمند روم باستان به شمار می اومد. این شهر زیبای باستانی در سال 79 میلادی زیر لایه های خشمگین آتشفشان وزوو دفن شد، در اون زمان علاوه بر هرکولانیوم، شهرهای پمپئی، توره آنونزیاتا و استابیا هم زیر لایه های آتشفشان دفن شدند. تحقیقات کاوشگری و باستانشناسی از سال 1738 روی این شهر مدفون شده آغاز شد و تا به امروز بخش های زیادی از این شهر از زیر آوار بیرون اومده و به یکی از دیدنی های ایتالیا تبدیل شده.

18 – جزیره الب (Elba) یکی از بزرگترین جزایر ایتالیا

جزیره الب یکی از بزرگترین جزایر ایتالیا

بعد از جزایر سیسیل و ساردنی جزیره الب یکی از سومین جزیره بزرگ ایتالیاست ولی شهرت این جزیره به دلیل بزرگی، زیبایی و آب و هوای معتدلش نیست، این جزیره به این خاطر در لیست دیدنی های ایتالیا قرار داره که جزیره الب همون جاییه که ناپلئون بناپارت بعد از خلع قدرت توسط متفقین در سال 1814به اونجا تبعید شد، البته ناپلئون 10 ماه بعد از تبعید از این جزیره فرار کرد ولی خانه های زمستانی و تابستانی ناپلئون هنوز در این جزیره قرار داره و تبدیل به موزه شده. جزیره الب بیش از 10 ساحل داره که برای تفریحات هیجان انگیز تابستانی جای بسیار مناسبیه.

17 – قصر دوک در شهر ونیز (Palazzo Ducale) یکی از زیباترین قصرهای ایتالیا

قصر دوک در شهر ونیز

قصر دوک یکی از مهمترین نمادهای شهر زیبای ونیز به شمار میاد. این کاخ در قرن سیزدهم میلادی احداث شده و محل اقامت دوک ونیز که بالاترین مقام جمهوری ونیز به شمار می اومده بوده. معماری قصر دوک به سبک گوتیک ونیزی هست که از زیباترین معماری های دنیا به شمار میاد. علاوه بر این کاخ دوک که در شهر ونیز واقع شده یک کاخ دوک دیگه هم در ایتالیا و در شهر اوربینو قرار گرفته که اون هم از دیدنی های ایتالیا به شمار میاد.

16 – فواره تروی در شهر رم (Fontana di Trevi) یکی از زیباترین دیدنی های ایتالیا

فواره تروی در شهر رم

آبنمای تروی یکی از زیباترین فواره های دنیاست که در منطقه تروی شهر رم واقع شده. این فواره 26 متر ارتفاع و 20 متر عرض داره. یک افسانه قدیمی درباره معروف ترین آبنمای جهان هم وجود داره و اون اینه که اگه مسافری یک سکه به داخل آب فواره پرتاب کنه، مجدداً یک روز به رم برمیگرده. پس اگه از این آبنمای زیبا بازدید کردی حتماً یه سکه داخل آب بنداز. تخمین زده شده که روزانه چیزی حدود 3000 یورو به آب این فواره انداخته میشه که این پول به مصرف نیازمندان رم می رسه.

15 – کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه در میلان (Santa Maria delle Grazie)

کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه از دیدنی های ایتالیا

کلیسای مریم مقدس یک کلیسا و پرستشگاه در میلان هست که یکی از زیباترین کلیساهای دنیاست که در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده. این کلیسا شهرتش رو مدیون نقاشی های دیواری داوینچی خصوصاً نقاشی بسیار زیبای شام آخر هست. خیلی از بازدید کنندگان برای بازدید از این اثر هنری زیباست که راهی این کلیسا میشن.

14 – کلیسای سان ویتاله در شهر راونا (Basilica of San Vitale) شاهکار معماری بیزانس

کلیسای سان ویتاله در ایتالیا

این کلیسای زیبا در شهر راونا قرار داره و در قرن ششم میلادی ساخته شده. معماری بینظیر این کلیسا موجب شده تا کلیسای سان ویتاله جزء دیدنی های ایتالیا قرار بگیره. سطح دیوارهای کلیسا از موزاییک هایی تشکیل شده که داستان هایی از کتاب مقدس رو به تصویر می کشند.

13 – دهکده پورتوفینو در شهر جنوا (Portofino) یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ایتالیا

دهکده پورتوفینو در شهر جنوا

دهکده پورتوفینو به معنی شهر دلفین ها شمال غربی ایتالیا واقع شده و یک دهکده تفریحی زیباست. در گذشته در بندر این دهکده تعداد زیادی دلفین زندگی می کردند به همین دلیل این اسم زیبا رو برای دهکده انتخاب کردند. پورتوفینو به دلیل پیشینه تاریخیش مکان های باستانی هم داره ولی دلیل اصلی بازدید کنندگان از این دهکده آرامش بی حد و حصریه که در پورتوفینو یافت میشه.

12 – کلیسای جامع سن مارکو در شهر ونیز (St. Mark’s Basilica) مشهورترین کلیسای ونیز

کلیسای جامع سن مارکو در شهر ونیز

کلیسای سن مارکو تنها کلیسای جامع ونیز هست که در سال 1807 احداث شده البته بنای اصلی کلیسا در قرن یازدهم میلادی شکل گرفته و به تدریج به شکل فعلی دراومده. این کلیسا دارای بیش از 500 ستون و گنبد های خیره کننده ست که با ورقه های طلا و جواهرات تزئین شده.

11 – ساسی دی ماترا در شهر ماترا (Sassi di Matera) نخستین منطقه مسکونی در دنیا

ساسی دی ماترا در ایتالیا

در شهر ماترا مجموعه ای از غارهای باستانی وجود داره که در گذشته مسکن افراد منطقه بوده، این بخش به ساسی دی ماترا شهرت داره. قدمت این منطقه به 9000 سال قبل برمیگرده و ساسی دی ماترا جزء اولین مناطق مسکونی جهان به شمار میاد. تحثیثات باستان شناسی نشون میده که ساکنین این منطقه با کشاورزی و نگهداری از دام و طیور امرار معاش می کردند.

10 – جزیره کاپری در خلیج ناپل (Capri) یکی از زیباترین دیدنی های ایتالیا

جزیره کاپری در ایتالیا

جزیره کاپری در نزدیکی شهر ناپل یکی دیگه از دیدنی های ایتالیا ست که توریست های زیادی رو جذب می کنه. جزیره کاپری از صخره های آهکی زیبایی تشکیل شده که ارتفاع بعضی از اونها تا 275 متر می رسه. اسقف هم در این شهر زندگی می کنه. معروف ترین جاذبه گردشگری جزیره کاپری غار آبی نام داره. غار بزرگی که ورودیش با دریا حدود یک متر فاصله داره و فقط زمانی که دریا آروم باشه بازدید کنندگان اجازه دارند به این غار زیبا وارد بشن.

9 – دره معابد در شهر سیسیل (Valle dei Templi) زیباترین اثر باستانی ایتالیا

دره معابد در شهر سیسیل

دره معابد در منطقه باستانی آگریجنتو در شهر سیسیل قرار داره و از مهمترین جاذبه های گردشگری باستانی ایتالیاست. قدمت منطقه به 2400 سال پیش برمیگرده و برخلاف اسمش در دره قرار نگرفته بلکه در دامنه شهر آگریجنتو واقع شده.

8 – پمپئی در نزدیکی شهر ناپل (Pompeii) از زیباترین شهرهای باستانی ایتالیا

شهر باستانی پمپئی مدفون شده زیر آتفشان

شهر باستانی پمپئی در نزدیکی شهر ناپل سالها پیش بر اثر آتشفشانی کوه وزوو زیر 4 تا 6 متر خاک و خاکستر مدفون شد و مردم این منطقه همه جونشون رو از دست دادند. در سال 1599 این شهر از زیر خاک کشف شد و در حال حاضر یکی از مهمترین دیدنی های ایتالیا ست و در سال بیش از دو میلیون و پانصد نفر از شهر باستانی پمپئی بازدید می کنند.

7 – سن جیمینیانو در توسکانی (San Gimignano) زیباترین شهر قرون وسطایی دنیا

سن جیمینیانو در توسکانی

دهکده باستانی سن جیمینیانو در جنوب غربی فلورانس واقع شده. این دهکده دارای 14 برج سنگی مرتفعه و معماری ساختمون های جیمینیانو بسیار زیبا و دیدنی ست. در طول سال میلیونها بازدید کننده برای دیدن این منطقه زیبای قرون وسطایی راهی ایتالیا میشن.

6 – شهر صخره ای مانارولا در شمال ایتالیا (Manarola) زیباترین شهر پلکانی دنیا

شهر صخره ای مانارولا زیباترین شهر پلکانی دنیا

شهر زیبای مانارولا یک شهر پلکانی زیباست که بر روی کوه بنا شده. به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه هیچ اتوموبیلی در شهر وجود نداره و همه مردم با پیاده روی خودشون رو مقصد می رسونن. ساختمون های رنگارنگ و چشم نواز این دهکده هم به زیباتر شدن این جاذبه گردشگری ایتالیا اضافه کردن.

5 – میدان پیازا دل کامپو در شهر سیه نا (Piazza del Campo) یکی از زیباترین میدان های دنیا

میدان پیازا دل کامپو زیباترین میدان دنیا است

قدمت میدان پیازا دل کامپو به قرون وسطی می رسه و یکی از زیباترین و بزرگترین میادین قرون وسطایی در دنیاست. این میدان برای گردهمایی های مردم شهر احداث شده بود و مسابقات اسب دوانی و بازار در این میدان برگزار میشد. میدان پیازا دل کامپو به دلیل معماری خاص و بی نقصش شهرت جهانی داره.

4 – کلیسای جامع فلورانس در شهر فلورانس (Santa Maria del Fiore) زیباترین کلیسای ایتالیا

 کلیسای جامع فلورانس زیباترین کلیسای جامع ایتالیا

کلیسای جامع فلورانس در سال 1296 با معماری گوتیک احداث شد و در سال 1436 بخش هایی بهش اضافه شد و این کلیسا تکمیل شد. این کلیسا یکی از بزرگترین کلیساهای ایتالیاست و تا چندین سال پیش گنبد این کلیسا بزرگترین گنبد در دنیا بود. و هنوز هم بزرگترین گنبد آجری دنیا متعلق به این کلیسا هست. کلیسای جامع فلورانس یکی از زیباترین دیدنی های ایتالیا ست.

3 – گرند کانال در ونیز (Grand Canal) زیباترین کانال آبی دنیا

گرند کانال شاهراه آبی ونیز

گرند کانال یا کانال آبی اصلی شهر ونیز از کلیسای سن موراکو شروع میشه و به شکل S برعکس تا کلیسای ساتیا کیارا امتداد داره. این کانال شهر رو به دو قسمت تقسیم می کنه و بعبارتی شاهراه اصلی شهر ونیزه. در ونیز حمل و نقل از طریق اتوبوس ها و تاکسی های آبی انجام میشه و توریست ها با استفاده از قایق های پارویی درازی بنام گوندولا در کوچه های آبی شهر گردش می کنند.

2 – برج کج پیزا در شهر پیزا (Torre pendente di Pisa) مشهورترین برج کج دنیا

برج کج پیزا معروف ترین برج کج دنیا

همه ما ایتالیا رو با برج کج پیزا می شناسیم. این برج در سال 1173 میلادی احداث شد. در ابتدا مثل تمام برج های دیگه صاف بود ولی به دلیل پی ضعیف رفته رفته کج شد. برج پیزا 55 متر ارتفاع و 7 ناقوس داره که به دلیل خطر سقوط هرگز ناقوس های برج به صدا در نمیان. برج پیزا هر سال 2.5 سانتیمتر به سمت زمین متمایل میشه و احتمالا تا 80 سال دیگه سقوط می کنه.

1 – آمفی تئاتر کولوسئوم در رم (Colosseum) زیباترین تماشاخانه جهان

آمفی تئاتر کولوسئوم زیباترین آمفی تئاتر دنیا

بزرگترین و معروف ترین آمفی تئاتر رومی دنیا این آمفی تئاتره. در ابتدا این تماشاخانه ظرفیتی حدود 50.000 تا 80.000 نفر و 80 درب ورودی داشته. در همین آمفی تئاتر کولوسئوم بود که گلادیاتورها وحشیانه به جان هم می افتند و مردم که اغلب از اشراف جامعه بودند به تماشای این نبردهای وحشیانه می نشستند. کولوسئوم که بعنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید مطرح شده یکی از زیباترین دیدنی های ایتالیا ست.

اینم از لیست دیدنی های ایتالیا که برات تهیه کردم. امیدوارم از این لیست خوشت اومده باشه و خیلی زود به ایتالیا سفر کنی و از این مناطق دیدنی بازدید کنی. نظرت رو درباره این مطلب برام بنویس.

1 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.