in

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح بامزهبامزه

کوتاه کردن ناخن گربه به صورت اصولی و با ناخن گیر مخصوص

kootah kardane nakhon gorbeh be soorat osooli va ba nakhon gir makhsoos

داشتن یه حیوون خونگی بیشتر از هر چیزی میتونه سرگرمت کنه و لحظات شادی رو برات بسازه. خیلی از مردم دنیا توی خونه شون از حیوون نگهداری میکنن. یکی از محبوبترین حیوونای خونگی گربه ست. گربه به خاطر خصلت ملوس بودنش همیشه خیلی خوب میتونه توی دلت جا باز کنه. ولی همین حیوون ملوس گاهی با ناخن های تیزش چنان چنگی به دست و پات میزنه که آه از نهادت بر میاد. بخاطر همین هر کسی که گربه داره همیشه با قسمت گرفتن ناخن گربه روبرو شده. شک ندارم که تو هم با چالش کوتاه کردن ناخن گربه مواجه شدی و همه اینو خیلی خوب میدونیم که کوتاه کردن ناخن گربه کار آسونی نیست و باید در موقعیت و زمان مناسب انجام بشه. اگه دوست داری کوتاه کردن ناخن گربه رو با ناخن گیر مخصوص گربه یاد بگیری این مطلب رو از دست نده.

در نت نظر بخون: نکات مهم نگهداری از گربه

کوتاه کردن ناخن گربه به صورت اصولی و با ناخن گیر مخصوص گربه

اشتباهات رایج در گرفتن ناخن گربه

قبل از اینکه به اصل مطلب بپردازم میخوام به چند تا از اشتباهات رایج در گرفتن ناخن گربه رو بهت یادآور بشم. گربه ها حیوانات بسیار حساسی هستند و بر خلاف اون چیزی که بعنوان گربه صفت بودن به گربه ها نسبت میدن، حیوانات بسیار با احساسی هستن و خیلی خوب میتونن محبت و یا بدرفتاری و حتی کم محلی رو درک کنن. اما درکنار همه اینها ممکنه در بعضی از نژادها گربه ها کمی کینه ای باشن و اگه باهاشون بدرفتاری بشه سعی در جبران و انتقام گرفتن میکنن.

اگه دقت کرده باشی گربه ها علاقه و وسواس زیادی روی تیز کردن ناخن هاشون دارن و مدام در حال چنگ زدن به در و دیوار و مبل و صندلی هستن. بنابراین اگه با گرفتن ناخن هاش مورد لعن و نفرین و گاز گرفتن واقع شدی زیاد تعجب نکن! چون داری چیز مهمی رو ازش میگیری و زحمتهای شبانه روزیش رو برباد میدی. ولی اگه کار گرفتن ناخن گربه رو درست انجام بدی به هیچ وجه پیشیت از دستت ناراحت نمیشه و از اینکه به فکرش هستی و به بهداشتش اهمیت میدی خوشحال هم میشه.

اشتباه اول: استفاده از ناخن گیر آدمیزاد یا سیم چین و قیچی! بجای ناخن گیر مخصوص گربه

ناخن گیری که ما آدما استفاده میکنیم دارای تیغه نسبتاً صاف و یکنواختیه و مناسب با ناخن ما ساخته شده ولی ناخن گربه ضخیم و تقریبا دارای قطری بیضی ماننده. دقیقا مثل خار گل. این پایین یک نمونه از عکس ناخن گربه رو میتونی ببینی. بنابراین باید از ناخن گیر مخصوص گربه برای کوتاه کردن ناخن گربه ها استفاد کنی. این ناخن گیر دارای دو تیغه خیلی تیز و نیمدایره شکله و از همه طرف ناخن رو در خودش جمع میکنه و کوتاه میکنه.

گرفتن ناخن گربه

اشتباه دوم: کوتاه کردن ناخن گربه در زمان نامناسب

گربه ها در حین بازی و ورجه و وورجه اصلا دوست ندارن از سرعتشون کم کنی و به کار دیگه ای مشغولشون کنی. اگه وسط بازی کردن یا سرحال بودنش به زور بخوای ناخنش رو کوتاه کنی با چند گاز و چنگ جانانه روبرو خواهی شد. پس کی باید ناخن گربه رو کوتاه کنی؟ اغلب زمانی که گربه خوابیده و نیم ساعتی از خوابش گذشته بهترین لحظه برای گرفتن ناخن هاشه. اگه سرعت عمل داشته باشی میتونی یک دستش رو در حالیکه هنوز خماره بگیری، و ناخن های اون یکی دستش رو احتمالا با کمی مقاومت روبرو میشی و بهتره کمی صبر کنی تا دوباره به خواب بره.

اشتباه سوم: عدم استفاده از تشویقی در حین کوتاه کردن ناخن گربه

گربه ها برای هر کار خاصی که انجام میدن دوست دارن تشویق بشن و مورد توجه قرار بگیرن. گرفتن ناخن کار هر روز نیست و قراره شاید ماهی یک بار انجام بشه، پس برای اینکه به این وضعیت عادتش بدی بهتره هر بار که ناخن هاش رو میگیری یه تشویقی هم بهش بدی که برای دفعات بعد مقاومت کمتری از خودش در مقابل گرفتن ناخن نشون بده.

اشتباه چهارم: گرفتن ناخن گربه به همراه گوشتش!!

ناخن گیر مخصوص گربه

هرگز این اشتباه رو نکن! بخشی از ناخن گربه دارای گوشت دستش هست و به اون پاستیلای خوشگل کف دستش وصله. بنابراین دقت کن که ناخنش رو از کجا میگیری. به عکس بالا دقت کن و حتماً حتماً قبل از کوتاه کردن ناخن گربه خوب به ناخناش نگاه کن تا قسمت گوشت و ناخن رو بتونی از هم تشخیص بدی. چون واقعاً برای حیوون دردناک خواهد بود که بخوای اشتباهاً ناخنش رو تا ته بگیری.. کافیه رو انگشت خودت امتحانش کنی!

در نت نظر بخون: تست گربه ای!

آموزش نحوه صحیح کوتاه کردن ناخن گربه با ناخن گیر مخصوص

nakhon gire gorbeh

برای اینکه بتونی راحت ناخن گربه رو بگیری باید چند نکته مهم رو رعایت کنی. اول از همه اینکه هرگز برای کوتاه کردن ناخن گربه جلوی گربه ات قرار نگیر. حتماً باید پشت گربه باشی و گربه رو بزاری توی بغلت. علت این کار به این خاطره که بتونی دید کافی به قسمت انتهای ناخن گربه داشته باشی و اشتباهاً گوشتش رو هم نگیری.

مورد دوم که باید رعایت کنی زاویه گرفتن ناخن گربه ست. برای اینکه هم ناخن بعد از گرفتن لبه تیز نداشته باشه و هم گربه اذیت نشه باید این مورد رو حتماً رعایت کنی. تصویر زیر رو با دقت نگاه کن و زاویه قرار گیری ناخنگیر و برش صحیح رو یاد بگیر.

گرفتن ناخن گربه

مورد سوم و مهم اینه که باید سرعت عمل داشته باشی… گربه ها خیلی زود از ثابت موندن در یک نقطه خسته میشن و میخوان جا عوض کنن و همچنین اگه بخوای ناخنش رو خیلی آروم بگیری و ناخن گیر رو آروم فشار بدی یه درد خفیفی رو گربه حس میکنه و در نتیجه نمیتونی کارت رو تموم کنی. پس خیلی سریع ناخن گیر رو فشار بده و کار برش رو قبل از اینکه گربه متوجه بشه تموم کن.

مورد چهارم هم حتماً رعایت کن قبلا هم اشاره کردم، استفاده از تشویقیه در اواسط گرفتن ناخن یا در پایان کار یک یا دو تا از خوراکی های تشویقی رو به گربه بده تا بخوره و دعات کنه.

در نت نظر بخون: معروفترین گربه های دنیا

دوست عزیزم امیدوارم این مطلب به کارت اومده باشه و ازش نهایت استفاده رو برده باشی. اگه در این مورد تجربه داری و یا نظر و انتقادی به این مطلب داری خوشحال میشم از بخش نظرات بشنوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: بهنام رحیمی نژاد

متولد اسفند هستم و عاشق نجوم و فضا و سازه های باستانی. این علاقه از زمانی شروع شد که وقتی بچه بودم پدرم ماجرای دیدن بشقاب پرنده رو در فاصله چند متریش توی مزرعه برام تعریف کرد! دیگه همیشه سرم به آسمون بود شاید یه بار چیز عجیبی ببینم! یه بار دیدم ولی نفهمیدم چی بود! چیزی به اندازه بشقاب غذا خوری به رنگ ماه و با سرعت دور شد. راستی یه بار هم یه موجود خاکستری دیدم که دراز و لاغر و سایه مانند بود، هنوزم برام سواله که چی بود! دویدم دنبالش ولی گم و گور شد!
حرفه اصلیم مشخص نیست چیه، خیلی کارا انجام میدم و تو بعضی موارد هم تخصص دارم. طراحی وب، وردپرس، سئو، هاستینگ، الکترونیک، کامپیوتر، IT و شبکه...
شعار من: همه چیز در این عالم یک توجیه علمی داره، حتی...
آرزوی من: تا جایی که عمرم قد بده بتونم هرچه بیشتر سر از کار دنیا در بیارم و با چیزای عجیب و غریبی روبرو شم...