in

بی نظیربی نظیر

تاریخ و نحوه ثبت نام لاتاری امریکا

Tarikh va nahveh sabtnam lottery amrica

زندگی کردن در آمریکا، این سرزمین فرصت ها آرزوی خیلی از مردم کره زمینه. به خصوص در کشورهای جهان سوم، که نخبگان و افرادی که محیطی بزرگتر رو برای رشد فکری و پیشرفت میخوان انتخاب اولشون آمریکاست. اما این کشور پهناور قوانین سخت گیرانه ای رو در خصوص مهاجرت داره و به شدت هم بهش پایبنده. یکی از راه ها یا بهتره بگم شانس هایی که هر ساله مردم بخاطرش صف میکشن تا مهاجرت آمریکا رو راحت به دست بیارن، شرکت در لاتاری سالانه ست. امسال هم طبق برنامه هر ساله تاریخ ثبت نام لاتاری امریکا اعلام شد. به شخصه هر سال برای رسیدن تاریخ ثبت نام لاتاری امریکا لحظه شماری میکنم و همیشه به امید برنده شدن ثبت نام لاتاری امریکا رو انجام میدم. اگه تو هم مثل من دوست داری شانست رو برای مهاجرت در آمریکا امتحان کنی با من همراه شو تا از تاریخ ثبت نام لاتاری امریکا باخبر بشی و نحوه صحیح ثبت نامش رو یاد بگیری.

در نت نظر بخون: نحوه دریافت پاسپورت

شرایط جدید ثبت نام لاتاری آمریکا

در دستورالعمل و فرم ثبت نام (DS-5501) این دوره تغییراتی مانند اجباری شدن ورود نام خانوادگی، اختیاری شدن ورود اطلاعات همسر در حالت Legally Separated (طلاق قانونی) و تغییراتی جزئی در توضیحات مربوط به عکس ایجاد شده که به شرح زیره:

این بخش در دست ترجمه ست به زودی اضافه میشه.

کشورهایی که در لاتاری 2019 سهمیه نداشته و حق ثبت نام ندارند:

Bangladesh, Brazil, Canada, China (mainland-born), Colombia, Dominican Republic, El Salvador, Haiti, India, Jamaica, Mexico, Nigeria, Pakistan, Peru, Philippines, South Korea, United Kingdom (except Northern Ireland) and its dependent territories, and Vietnam.

تنها وب سایت رسمی برای ثبت نام لاتاری امریکا

www.dvlottery.state.gov

تاریخ شروع ثبت نام لاتاری امریکا

ثبت نام برنامه لاتاری ویزای گوناگونی (DV Lottery) دوره DV-2019، از سه‌شنبه، 03 اکتبر 2017 ساعت 12:00 بوقت EDT (معادل با 11 مهر 1396 ساعت 19:30 بوقت تهران) شروع شده و در تاریخ سه‌شنبه 07 نوامبر 2017 ساعت 12:00 بوقت EST (معادل با 16 آبان 1396 ساعت 20:30 به وقت تهران) پایان خواهد یافت. در این بازه 35 روزه فرصت ثبت نام خواهید داشت.

توصیه های مهم قبل از ثبت نام در لاتاری آمریکا

1- تبت نام در لاتاری صرفاً برای افرادیه که از تمکن مالی کافی برخوردار باشن. لذا با رعایت این مورد اگر از تمکن مالی برخوردار نیستین از ثبت نام خودداری کنید که شانس اونایی که واقعاً نیاز به برنده شدن دارن سوخت نشه. منظور از تمکن مالی دارا بودن حداقل 100 میلیون تومان پول نقد برای هر نفر هست. شما بعد از ورود به امریکا حداقل برای یک سال الی دو سال به این مبلغ احتیاج خواهید داشت. چون تا در جامعه اونجا جا بیافتید و کار پیدا کنید دست کم یک سال طول خواهد کشید. همچنین معمولی ترین زندگی در امریکا در ارزانترین شهرها حداقل ماهانه 2000 دلار معادل 8 میلیون تومانه. بنابراین از قبل این موارد رو رعایت کنید.

2- پس از ورود هیچکس برای شما آماده به خدمت نیست و تازه اول گرفتاری هاست. بنابراین فکر اینکه همه چیز گل و بلبله از سرتون بیرون کنین. اگر تخصص خاصی ندارین یا اصلا برنامه ریزی نکردین و صرفاًبرای کنجکاوی میخواین اقامت بگیرین بدونین که تهش با شکست و مالباختگی روبرو میشید.

3- طبق فرامین جدید ترامپ در خصوص مهاجرت، تمام افرادی که برنده لاتاری میشن، حتماً باید یک فامیل درجه 1 یا 2 که سیتیزن آمریکا باشه در اونجا داشته باشید در غیر اینصورت گرفتن گرین کارت میسر نخواهد بود.

4- طبق فرامین جدید ترامپ، هر تازه واردی به آمریکا 3 ماه باید بدون هیچگونه کمکی از سمت دولت زندگی کنه، شما حق رانندگی ، کار ، بیمه، ازدواج و… نخواهید داشت و هرگونه تخطی در این سه ماه مساوی با اخراج از خاک امریکاست. و تنها پس از این سه ماه میتونید برای گرین کارت اقدام کنید.

5- پس از قبولی در لاتاری باید برای انجام تعدادی آزمایش و مصاحبه اولیه عازم یکی از کشورهای ترکیه، ارمنستان، دوبی خواهید داشت، که هزینه این سفر حداقل در حدود 10 الی 12 میلیون تومانه پس آمادگی کافی داشته باشید.

مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری امریکا

1- برای پر کردن فرم ثبت نام تنها نیاز به یک قطعه عکس دیجیتالی در سایت 600 در 600 پیکسل بدون ادیت و ویرایش نیاز دارید. داشتن حجاب برای خانمها ضروری نیست و پوشیدن لباس های فانتزی یا غیر رسمی ممنوعه. همچنین عکس مربوطه باید حداکثر مربوط به 6 ماه پیش شما باشه.

2- رعایت صداقت کامل در پر کردن فرم مانند وضعیت تأهل، تعداد فرزند و مدرک تحصیلی بسیار ضروریه و اصلا ریسک نکنید که چیزی رو به اشتباه وارد کنید.

3- در هنگام وارد کردن نام، و نام خانوادگی، عیناً چیزی که در پاسپورت ذکر شده رو وارد کن و اگه هنوز پاسپورت نگرفتی، یادت باشه که این فرم رو چطور تکمیل کردی و در حین گرفتن پاسپورت تأکید کن که مثل همین نمونه درج کنن.

4- اگر متأهل هستی میتونی یک بار برای همسرت هم مجزا ثبت نام کنی که شانست بیشتر باشه. در هر صورت اگر یک نفرتون برنده لاتاری بشه، همسر هم بصورت خودکار همراه شوهر شامل گرفتن ویزا و گرین کارت میشه.

5- در پایان ثبت نام فرم نمایش داده شده رو ذخیره کن و در جایی از سیستمت ذخیره کن. حتی اگر چاپگر داری ازش یک نسخه پرینت بگیر. برای اعلام نتایج در سال آینده نیاز خواهی داشت.

به امید موفقیت برای تو دوست عزیز. اگه این پست کمکت کرد و از برندگان خوش شانس لاتاری بودی ما رو هم دعا کن که بی نصیب نمونیم. خوشحال میشم نظرت رو در مورد شرکت در لاتاری آمریکا در بخش نظرات با من در میون بزاری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: بهنام رحیمی نژاد

متولد اسفند هستم و عاشق نجوم و فضا و سازه های باستانی. این علاقه از زمانی شروع شد که وقتی بچه بودم پدرم ماجرای دیدن بشقاب پرنده رو در فاصله چند متریش توی مزرعه برام تعریف کرد! دیگه همیشه سرم به آسمون بود شاید یه بار چیز عجیبی ببینم! یه بار دیدم ولی نفهمیدم چی بود! چیزی به اندازه بشقاب غذا خوری به رنگ ماه و با سرعت دور شد. راستی یه بار هم یه موجود خاکستری دیدم که دراز و لاغر و سایه مانند بود، هنوزم برام سواله که چی بود! دویدم دنبالش ولی گم و گور شد!
حرفه اصلیم مشخص نیست چیه، خیلی کارا انجام میدم و تو بعضی موارد هم تخصص دارم. طراحی وب، وردپرس، سئو، هاستینگ، الکترونیک، کامپیوتر، IT و شبکه...
شعار من: همه چیز در این عالم یک توجیه علمی داره، حتی...
آرزوی من: تا جایی که عمرم قد بده بتونم هرچه بیشتر سر از کار دنیا در بیارم و با چیزای عجیب و غریبی روبرو شم...