in

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح بامزهبامزه ضعیفضعیف

لیست 10 تایی بهترین بازی استراتژیک

liste 10 taei behtarin bazi strategic

اغلب افرادی که در زمینه بازی های کامپیوتری تبحر دارن ممکنه بعد از مدتی انجام بازی جنگی یا بازیهای ترسناک و مسابقه ای که اغلب بصورت تک نفره انجام میشه دیگه تمایلی به ادامه این مدل بازیها نداشته باشن. و به دنبال تجربه بازی در دنیایی بزرگتر و با افراد واقعی بگردن و بازی دسته جمعی رو مزه کنن. اگه تو هم از این دست افراد هستی یا کلاً تنها سبک بازی استراتژیک رو میپسندی توی این لیست با بهترین بازی استراتژیک دنیا آشنا میشی. البته از اون جایی که بازی های استراتژیکی خودشون هم به چند دسته مختلف تقسیم میشن، ذائقه های متنوعی رو میطلبه. لذا من هم تصمیم گرفتم باب هر سلیقه ای نمونه ای از بهترین بازی استراتژیک رو معرفی کنم. شاید ذهنیتت در خصوص بازی استراتژیکی تنها بازیهای جنگی چند نفره باشه ولی اینطور نیست. استراتژیک یعنی تشخیص موقعیت ها و تصمیم گیری صحیح و انجام حرکت مناسب… حتی شطرنج هم یک بازی استراتژیک محسوب میشه. با من همراه باش تا بهترین بازی استراتژیک رو بهت معرفی کنم.

در نت نظر بخون: معرفی بهترین بازیهای اندروید

لیست 10 تایی بهترین بازی استراتژیک

1- کلش آف کلنز بهترین بازی استراتژیک دنیا

کلش آف کلنز

قابل اجرا در: اندروید، آیفون، کامپیوتر(توسط شبیه ساز)

بدون شک اسم بازی کلش آف کلنز (Clash of Clans) رو شنیدی. این بازی که در طی مدت کوتاهی مثل ویروس واگیردار در تمام دنیا پخش شد به خاطر دارا بودن فضای زیبای بازی، موزیک عالی، کیفیت طراحی و کارکترهای بامزه ش به سرعت عده ی زیادی از بازی خورها رو به خودش جذب کرد. با ورود بازی کلش آف کلنز میشه گفت تحولی در دنیای بازیهای استراتژیکی و بازی جنگی رخ داد. بازی دسته جمعی کلش به گونه ای طراحی شده بود که افراد بتونن با قبایل دیگر اتحادی رو تشکیل بدن و با شرکت در جنگهای گروهی غنائم و پول زیادی رو بدست بیارن. این سیستم بدلیل پویا بودن در نوع خودش بی نظیر بود. همچنین سیستم چت باکس بازی که باعث میشد افراد همدیگر رو در سراسر دنیا پیدا کنن و تبادل نظر انجام بدن.

2-  کلش رویال یک شاهکار دیگه در سبک بازی جنگی

بازی جنگی کلش رویال

قابل اجرا در: اندروید، آیفون، کامپیوتر(توسط شبیه ساز)

شرکت سوپرسل پس از ارائه موفق کلش آف کلنز این بار با یک بازی دسته جمعی دیگه طرفداران این سبک بازیها رو ذوق مرگ کرد. بازی کلش رویال شاید در مراحل اولیه کمی بازکن رو مأیوس کنه ولی به مرور اونقدر به هیجان بازی افزوده میشه که اعتیادش به مراتب بدتر از کلش آف کلنز هست. در این سبک بازی جنگ تن به تن نیروها رو در نبردی نزدیک شاهد هستیم و دو قلعه در مقابل یکدیگر قرار میگیرن و در فاصله ای کوتاه باید با یک تصمیم گیری دقیق حریف رو از پا در بیارن.

3- عصر تمدن ها

بهترین بازی استراژیک

قابل اجرا در: اندروید، آیفون، کامپیوتر(توسط شبیه ساز) و نسخه محصوص کامپیوتر

بازی زیبای عصر تمدن ها همه چیز رو به تو واگذار کرده. میتونی قلمرویی پیشرفته باشی با تمدنی غنی و سرشار از دانش و به تجارت مشغول بشی و یا اینکه کشورگشایی کنی و با شرکت در جنگهای جهانی اول و دوم و حتی فراتر از اون با غارت و چپاول سرزمینت رو گسترش بدی.

4- شطرنج بازی دونفره بدون درد و خونریزی!

بازی شطرنج آنلاین

قابل اجرا در: اندروید، آیفون، کامپیوتر، کلیه کنسول ها

همونطور که در ابتدای مطلب هم عرض کردم بازی شطرنج به خاطر سبک اجرائیش یکی از قویترین بازیهای استراتژیکی به شمار میره و افراد حرفه ای رو در این مسیر میطلبه. اگه اهل دست و پنجه نرم کردن با حریفهای خارجی هستی همین الان واژه Online chess رو در گوگل جستجو کن و یکی از سایت های بازی آنلاین رو انتخاب کن یا اینکه با نصب اپلیکیشن شطرنج آنلاین که در بسیاری از مارکت ها موجود هست بازی شطرنج رو روی گوشیت تجربه کن.

در نت نظر بخون: بهترین بازیهای آنلاین

5- بیمارستان کاپی

بیمارستان کاپی

قابل اجرا در: کامپیوتر بصورت آنلاین

بازی آنلاین بیمارستان کاپی یک بازی مدیریتی هست که باید با تصمیم گیری صحیح بیمارها رو به موقع نوبت دهی و ویزیت و بستری کنی. این بازی که در بین دختر خانمها علاقمندان زیادی داره

6- بازی منچ عصبانی نشو به سبک بازی جنگی !

بازی آنلاین منچ

قابل اجرا در: کامپیوتر و گوشی بصورت آفلاین و آنلاین

بازی فوق العاده زیبا و هیجان انگیز Don’t Get Angry در واقع همون بازی منچ هست که به سبکی جدید تهیه و عرضه شده. در این بازی میتونی 4 مهره ت رو که بصورت انسان هستن جوری انتخاب کنی که هر کدوم قدرت های خاصی داشته باشن. در حین بازی از آسمان و زمین موانعی سر راهت سبز میشن که بعضی به نفعت و بعضی به ضررت هستن. همچنین برای سرکوب کردن و ضد حال زدن به حریف میتونی از قدرت افرادت استفاده کنی. بازی سراسر هیجان، محیط زیبا و سه بعدی که تا 6 نفر همزمان میتونن یک بازی دسته جمعی مفرح رو تجربه کنن. این بازی در حالت شبکه و آنلاین و لوکال قابل اجراست البته برای حالت های شبکه و آنلاین باید از نسخه اصلی بازی استفاده کنی.

7- بازی مزرعه داری Hay Day

بهترین بازی مزرعه داری

قابل اجرا در: اندروید، آیفون ، کامپیوتر(توسط شبیه ساز)

در ادامه معرفی بهترین بازی استراتژیک بازی مزرعه داری هی دی رو بهت پیشنهاد میکنم. البته از این مدل بازیها خیلی زیاد و با نامهای متنوعی پیدا میشن که کافیه یه جستجوی کوچیک در اینترنت انجام بدی. در بازی هی دی و عناوین مشابه مزرعی رو باید گسترش بدی و با فروش محصولات هزینه گسترش منطقه رو بدست بیاری و تلاش کنی که به یک کسب و کار بزرگ و البته یک شهر دست پیدا کنی.

8- قدرت مدیریتت رو با بازی SimCity محک بزن

بازی استراتژیکی حرفه ای

قابل اجرا در: اندروید، آیفون ، کامپیوتر و کلیه کنسول ها

بازی فوق العاده زیبا و چالش بر انگیز SimCity از دیگر بازیهای مدیریت و استراتژیک هست که در محیطی بسیار وسیع تر و حرفه ای انجام میشه. در ابتدا باید از یک زمین خالی از سکنه شروع کنی و به مرور اون رو توسعه بدی. با افزایش ساکنین منطقه اون ها نیاز به شغل و منابعی چون آب و برق و گاز خواهند داشت. همه این ها به تو بستگی داره که چطور زندگی رو مهندسی کنی و صاحب یک شهر بسیار بزرگ بشی.

9- وارکرافت بازی استراتژی معروف

بازی استراتژیک وارکرفت

قابل اجرا در: کامپیوتر و گوشی بصورت آفلاین و آنلاین

یکی دیگه از بازیهای این سبک که عنوان بهترین بازی استراتژیک رو از آن خودش کرده بازی آنلاین وار کرافت (War Craft) هست که سالهاست طرفداران بسیاری از سراسر جهان داره و دارای سرورهای قدرتمندی برای بازی هست. این بازی که جنگ بین نیروهای تخیلیه دارای کارکترهایی با قدرتهای مختلفه که در شروع بازی باید تعیین کنی که چه تعادلی رو برای تیمت میخوای انتخاب کنی.

10- اضطراری (Emergency) عنوان بهترین بازی استراتژیک پلیسی – امدادی

بازی استراتژیک وارکرفت

قابل اجرا در: کامپیوتر

9-1-1 بفرمایید! اینجا تصادف وحشتناکی شده و ما شدیدا نیاز به کمک پزشکی و اورژانسی داریم!

بازی زیبا و هوشمندانه اضطراری از جمله بازی های استراتژیکی هست که بسیار بسیار وابسته به سرعت عمل و تصمیم گیری صحیح داره. جون عده ای در خطره و تو باید به بهترین و سریعترین شیوه ممکن اونا رو نجات بدی.

در نت نظر بخون: بهترین بازیهای 2017

با تشکر از اینکه تا انتهای مطلب من رو همراهی کردی. امیدوارم بازیهای معرفی شده مناسب سیلقه ت باشه. اگه تجربه ای در هر کدوم از این بازیها داری خوشحال میشم از بخش نظرات با من در میون بزاری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: بهنام رحیمی نژاد

متولد اسفند هستم و عاشق نجوم و فضا و سازه های باستانی. این علاقه از زمانی شروع شد که وقتی بچه بودم پدرم ماجرای دیدن بشقاب پرنده رو در فاصله چند متریش توی مزرعه برام تعریف کرد! دیگه همیشه سرم به آسمون بود شاید یه بار چیز عجیبی ببینم! یه بار دیدم ولی نفهمیدم چی بود! چیزی به اندازه بشقاب غذا خوری به رنگ ماه و با سرعت دور شد. راستی یه بار هم یه موجود خاکستری دیدم که دراز و لاغر و سایه مانند بود، هنوزم برام سواله که چی بود! دویدم دنبالش ولی گم و گور شد!
حرفه اصلیم مشخص نیست چیه، خیلی کارا انجام میدم و تو بعضی موارد هم تخصص دارم. طراحی وب، وردپرس، سئو، هاستینگ، الکترونیک، کامپیوتر، IT و شبکه...
شعار من: همه چیز در این عالم یک توجیه علمی داره، حتی...
آرزوی من: تا جایی که عمرم قد بده بتونم هرچه بیشتر سر از کار دنیا در بیارم و با چیزای عجیب و غریبی روبرو شم...