in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه

آشنایی با مناطق دیدنی تایلند – لیست 20 تایی

Ashnayi ba manateghe didanie thailand – Liste 20 tayi

تایلند یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیاست که در جنوب شرقی آسیا واقع شده. علت محبوبیت این کشور زیبا بین گردشگران طبیعت بکر، سواحل آبی زیبا، جنگل های انبوه، غذاهای خوشمزه و… ست. سفر به تایلند و دیدن مناطق دیدنی تایلند زیاد هم گرون نیست و اگه شغل پردرآمدی هم نداری هم می تونی به تایلند سفر کنی و در پلاژهای ارزون قیمت ساحلی اقامت کنی، بطور کلی با هر بودجه ای که برای سفر در نظر بگیری می تونی به تایلند سفر کنی و از مناطق دیدنی تایلند بازدید کنی. اگه قصد سفر به تایلند داری یا دوست داری با جاذبه های گردشگری این کشور آشنا بشی این مطلب رو بخون، در اینجا 20 تا از مناطق دیدنی تایلند رو بهت معرفی می کنم. اگه گذرنامه نداری خیلی زود برای دریافت گذرنامه اقدام کن تا بتونی با سفر به تایلند این جاذبه های گردشگری زیبای تایلند رو از نزدیک ببینی.

معرفی مناطق دیدنی تایلند

1 – جزیره کو فی فی (Ko Phi Phi) زیباترین جزیره تایلند

جزیره کو فی فی زیباترین جزیره تایلند

در بین جزایر زیبای تایلند کو فی فی بیشترین توریست ها رو جذب می کنه. در این جزیره زیبا انواع تفریحات آبی برای توریست ها فراهم شده که بهترین تفریح آبی که میشه در جزیره کو فی فی انجام داد غواصی در آبهای شفاف و زیبای این جزیره و دیدن طبیعت بی نظیر و ماهی های کمیاب زیر دریاست. جالبه بدونی در سونامی سال 2004 این جزیره بطور کامل تخریب شد ولی به سرعت بازسازی شد و به جذب گردشگر ادامه داد.

2 – خلیج فانگ نگا (Phang Nga Bay) زیباترین خلیج تایلند

خلیج فانگ نگا زیباترین خلیج تایلند

خلیج فانگ نگا که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری تایلند هست در 95 کیلومتری جزیره پوکت قرار داره. این خلیج از غارهای زیبا، غارهای آبی و جزایر آهکی متعددی تشکیل شده. اگه علاقمند به ماجراجویی های آبی هستی گشت و گذار بین غارهای آبی سوار بر قایق کایاک می تونه برات خیلی جذاب باشه.

3 – کاخ بزرگ (Grand Palace) یکی از مکان های دیدنی تایلند

کاخ بزرگ زیباترین کاخ تایلند

کاخ بزرگ یا گرند پالاس در بانکوک قرار داره و مجموعه ای هست از کاخ های سلطنتی که از قرن هجدهم تا به حالا محل اقامت رسمی پادشاهان کشور تایلند به شمار میاد. به طور حتم این کاخ های زیبا به یاد ماندنی ترین منطقه تایلند هستند که توریست ها تا آخر عمرشون هم نمی تونن زیبایی خیره کننده این بناهای بی نظیر رو از یاد ببرند.

4 – ساحل رایلی (Railay Beach) زیباترین ساحل تایلند

ساحل رایلی در تایلند

ساحل زیبای رایلی با ماسه های سفید، آب های زلال و شفاف آبی رنگ، غارهای بکر و رویایی و… یک ساحل خوب برای تمدد اعصاب و استراحته. علاوه بر اینها صخره های آهکی ساحل رایلی برای صخره نوردی بسیار مناسب هستند و خیلی از گردشگران ماجراجو به صخره نوردی در این منطقه مشغول میشن. می تونی غارهای بی شمار این ساحل رو کشف کنی و ببینی داخلشون چه خبره.

5 – پارک ملی مو کو چانگ (Mu Ko Chang National Park) بهترین پارک ملی تایلند

پارک ملی مو کو چانگ زیباترین پارک ملی تایلند

پارک ملی مو کو چانگ خودش از 50 جزیره تشکیل شده. بدون شک این جزایر با دارا بودن جنگل های بکر و انبوه، سواحل شنی سفید و زیبا، حیوانات اهلی و وحشی فراوان، میوه های استوایی خوشمزه، تفریحات آبی هیجان انگیز و… یکی از بهترین مناطق دیدنی تایلند هست.

6 – پارک تاریخی آیوتایا (Ayutthaya Historical Park) بهترین جاذبه گردشگری تاریخی تایلند

 پارک تاریخی آیوتایا زیباترین جاذبه گردشگری تایلند

در سال 1969 خرابه های شهر تاریخی آیوتایا مورد بازسازی قرار گرفت و این مکان که در گذشته مترکه بود رو به پارک تاریخی آیوتایا تبدیل کرد. آیوتایا دومین پایتخت سیام بود که با جمعیت حدود یک میلیون نفر یکی از بزرگترین شهرهای جهان به شمار می رفت. بازدید کنندگان با گشت و گذار در بین ساختمان های این پارک تاریخی می تونن با سبک معماری اون دوران آشنا بشن و خودشون رو در گذشته تصور کنند، بازدید از پارک تاریخی آیوتایا برای هر کدوم از توریست های تایلند می تونه تجربه جالبی باشه.

7 – جزایر سیمیلان (Similan Islands) بهترین مکان برای غواصی در تایلند

جزایر سیمیلان بهترین مکان برای غواصی در تایلند

مجمع الجزایر سیمیلان محبوب ترین منطقه برای غواصی در تایلند هست. این مجمع الجزایر از 9 جزیره اصلی و 2 جزیره دورافتاده تشکیل شده. صخره های مرجانی و طبیعت بسیار زیبا و بی نظیر زیر دریا در این جزایر میل به غواصی رو در گردشگران بیدار می کنه. علاوه بر شنا و غواصی می تونی در سواحل این جزایر بچه لاکپشت های زیادی رو پیدا کنی که تازه از تخم دراومدن و به قصد آغاز سفر دریایی از ساحل خودشون رو به دریا می رسونن.

8 – پارک تاریخی فانوم رانگ (Phanom Rung Historical Park) یک مکان دیدنی در تایلند

پارک تاریخی فانوم رانگ در تایلند

یکی دیگر از زیباترین مناطق دیدنی تایلند پارک تاریخی فانوم رانگ در واقع یک معبد خمر هست که بین قرن های دهم تا سیزدهم میلادی ساخته شده. معبد فانوم رانگ که در شمال شرقی تایلند قرار داره بر روی یک کوه آتشفشان خاموش و مقدس که در افسانه ها شیوا ایزد نگهدار آسمان و زمین در آیین هندو در اونجا زندگی می کرده ساخته شده. معماری بنا، سنگفرش منطقه و مجسمه های بی نظیر این معبد ارزشش رو دارند که برای دیدنشون به پارک تاریخی فانوم رانگ بری.

9 – پارک ملی خائو سوک (Khao Sok National Park) از زیباترین جاذبه های توریستی تایلند

پارک ملی خائو سوک زیباترین پارک ملی تایلند

اگه اهل طبیعت گردی هستی می تونی بکر ترین جنگل های دنیا رو در پارک ملی خائو سوک تایلند پیدا کنی. این جنگل های بارانی و زیبا محل زندگی صدها گونه پرنده و حیوانات وحشی و اهلی هستند. یکی از منحصربفردترین چیزهایی که میتونی در پارک ملی خائوسوک پیدا کنی بزرگترین گل دنیا بنام رافلسیا کری هست که فقط و فقط در این جنگل ها رشد می کنه. در این پارک ملی زیبا دریاچه ها و آبشارهای بی نظیری وجود داره که دیدنشون خالی از لطف نیست.

10 – بازار آخر هفته چاتوچاک (Chatuchak Weekend Market) بهترین بازار برای خرید در تایلند

بازار آخر هفته چاتوچاک در تایلند

همیشه بیشترین لذت سفر در خرید کردنه. بازار آخر هفته چاتوچاک در بانکوک بهترین جاییه که می تونی هر چیزی که دلت می خواد رو پیدا کنی. در این بازار از صنایع دستی گرفته تا حیوانات خانگی به فروش می رسه. خیلی از کالاها در چاتوچاک به حراج گذاشته میشن و می تونی با نصف قیمت اونها رو تهیه کنی. این بازار به حدی بزرگه که اگه می خوای همه مغازه هاش رو خوب ببینی باید حداقل یک روز کامل وقت صرف کنی.

11 – جزیره کو لیپه (Ko Lipe) از کوچکترین جزایر تایلند

جزیره کو لیپه کوچکترین جزیره تایلند

کو لیپه یا کوه لیپه یک جزیره کوچک زیباست که در نزدیکی مرز مالزی قرار داره. این جزیره دوست داشتنی چهار ساحل فوق العاده زیبا داره که می تونی حدود 25% انواع گونه های ماهی های سراسر دنیا رو در آب های این سواحل پیدا کنی. جزیره کو لیپه به قدری کوچکه که می تونی در عرض یک ساعت به همه جای جزیره سرک بکشی و زیبایی هاش رو ببینی.

12 – معبد وات آرون (Wat Arun) از زیباترین معابد تایلند

معبد وات آرون معروف ترین معبد تایلند

معبد وات آرون در بانکوک و در محله وات چانگ قرار داره. وات آرون به معنی سپیده دم و به احترام آرونا خدای هندو که هر روز سپیده دم بصورت اشعه های آفتاب پدیدار میشه ساخته شده. در سالن اصلی معبد وات آرون مجسمه طلایی بودا قرار داره، بر روی دیواره های داخلی معبد هم نقاشی های تاریخی بسیار زیبایی رسم شده. این معبد هر روز از ساعت 8 صبح تا 17:30 برای گردشگران بازه، برای بهتر دیدن زیبایی های وات آرون بهتره صبح زود به این معبد مقدس مراجعه کنی.

13 – جزیره کو نانگ یوآن (Ko Nang Yuan) یک جزیره زیبا در تایلند

جزیره کو نانگ یوآن از جزایر زیبای تایلند

جزیره کو نانگ یوان یک جزیره کوچک و بسیار زیباست که در نزدیکی جزیره کو تائو قرار داره. از اونجایی که جزیره کوچکیه ممکنه کمی شلوغ باشه ولی آب های شفاف و نیلگون این جزیره ارزشش رو داره که سفری به کو نانگ یوان داشته باشی. غواصی پرطرفدارترین تفریح آبی در این جزیره ست و روزانه خیلی از گردشگران به غواصی در آب های عمیق جزیره کو نانگ یوآن مشغول میشن و دنیای زیر آب این جزیره رو کشف می کنند.

14 – پارک تاریخی سوخوتای (Sukhothai Historical Park) یکی از مناطق دیدنی تایلند

پارک تاریخی سوخوتای در تایلند

پارک تاریخی سوخوتای در شمال تایلند و بر روی ویرانه های سوخوتای که بین قرن های سیزدهم و چهاردهم پایتخت پادشاهی بود ساخته شده. این پارک تاریخی شامل مجموعه از حدوداً 200 ویرانه ست که مهمترین اونها 26 معبد و کاخ سلطنتی هستند. در بازدید از پارک تاریخی سوخوتای حتماً نودل معروف این منطقه رو هم امتحان کن.

15 – پارک ملی مو کو آنگ تونگ (Mu Ko Ang Thong) از جاذبه های گردشگری تایلند

پارک ملی مو کو آنگ تونگ در تایلند

یکی دیگر از مناطق دیدنی تایلند پارک ملی دریایی مو کو آنگ تونگ به معنای کاسه طلاست که از 42 جزیره تشکیل شده. این جزایر به قدری به هم نزدیک هستند که در عرض چند دقیقه می تونی خودت رو به جزیره بعدی برسونی. پارک کلی کو آنگ تونگ دارای مناطق غواصی و همچنین چشم اندازهای بینظیریه، مسافرینی که در خانه های ساحلی این جزایر اقامت می کنند معتقدند بهشت همینجاست. در این جزیره ها می تونی در از باغ های مرجانی کم عمق بازدید کنی و روی شن های سفید سواحل حمام آفتاب بگیری.

16 – پارک ملی خائو یای (Khao Yai National Park) یکی از بزرگترین پارک های ملی تایلند

پارک ملی خائو یای زیباترین پارک ملی تایلند

اگه اهل طبیعت گردی و ماجراجویی در دل جنگل هستی بازدید از پارک ملی خائو یای که سومین پارک ملی تایلند هست می تونه خیلی برات جالب باشه. خائو یای بیش از 300 کیلومتر مساحت داره و جنگل ها و دشت های زیادی رو در خودش جا داده. در محیط زیست این منطقه گونه های مختلف حیوانات مخصوصاً فیل های آسیایی و خرس های سیاه رو ببینی. گشت و گذار در این پارک ملی زیبا از طریق تله کابین، قایق سواری، پیاده روی و… صورت می گیره. ممکنه بین پیاده روی هات حتی رد پای دایناسورها رو هم مشاهده کنی که برای هر کسی جالب و غافلگیرکننده ست.

17 – پراسات هین فیمای (Prasat Hin Phimai) زیباترین ویرانه های خمر در تایلند

پراسات هین فیمای در تایلند

می تونی زیباترین ویرانه های امپراطوری خمر در تایلند رو در پراسات هین فینای پیدا کنی. ظاهر این معبد شباهت زیادی به معبد آنکور داره ولی نسبت به معبد آنکور کوچکتره. در داخل معبد مجسمه ها و حکاکی هایی از الهه های هندو به چشم می خوره که بسیار زیبا و دقیق ساخته شده.

18 – ساحل هواهین (Hua Hin Beach) از سواحل زیبای بانکوک

ساحل هواهین زیباترین ساحل تایلند

هوآهین قدیمی ترین و سنتی ترین ساحل تایلند در جنوب غربی بانکوک قرار گرفته. این ساحل در ابتدا در سال 1920 برای پیاده روی شاه راما آماده شده بود. در حال حاضر ساحل هواهین بیشتر از 8 کیلومتر امتداد داره و گردشگرهای زیادی در این ساحل به تفریح مشغولند. این ساحل بهترین منطقه برای بازی گلف در تایلند هست و بیشترین مسابقات گلف در ساحل هواهین برگزار میشه.

19 – شهر ساحلی آئو نانگ (Ao Nang) بهترین شهر ساحلی تایلند

شهر ساحلی آئو نانگ در تایلند

یکی از مهمترین مراکز گردشگری کرابی خط ساحلی آئو نانگ هست که در فاصله 20 کیلومتری شهر کرابی قرار داره. تفریحات بسیار زیاد به همراه رستوران ها و فروشگاه های بی شمار این منطقه موجب شده آئو نانگ بین توریست هایی که به تایلند سفر می کنند محبوبیت زیادی داشته باشه.

20 – آبشار اراوان (Erawan Falls) زیباترین آبشار تایلند

آبشار اراوان زیباترین آبشار تایلند

آبشار اراوان در پارک ملی اراوان در جنوب تایلند واقع شده. آبشار اراوان 7 طبقه ست که از قسمت شرقی پارک شروع میشه و تا حدود 1.5 کیلومتر امتداد پیدا می کنه. اسم این آبشار از اسطوره فیل 3 سه سر هندوها الهام گرفته. در اطراف آبشار می تونی میمون های زیادی رو پیدا کنی که مشغول بازی روی درخت ها هستند. منظره آبشار اراوان بی نظیر و فراموش نشدنیه.

حالا که با بهترین مناطق دیدنی تایلند آشنا شدی برام بنویس کدوم یکی از این جاذبه های گردشگری تایلند رو بیشتر دوست داری؟ دلت می خواد به تایلند سفر کنی؟ اگه هم قبلاً سفری به تایلند داشتی تجربه سفرت رو برام بنویس و بگو از کدوم مناطق بازدید کردی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.