in

بی نظیربی نظیر

بهترین پارک های استانبول ترکیه- لیست 10 تایی

behtarin park haye Istanbul turkiye- list 10 tayi

بهترین پارک های استانبول ترکیه با زیبایی خاص و فضای آرامش دهنده ای که داره، تونسته مسافرهای زیادی رو به سمت خودش جذب کنه. اگر تو هم ساکن یه شهری شلوغ و پر سر و صدا هستی و از ترافیک های سنگین و آلودگی هوا خسته شدی و دنبال یه آرامش به رنگ سبز هستی، کافیه که رفتن به پارک یکی از انتخاب هات باشه . پارک یه جاییه که میتونی به دور از دغدغه شهر خودتو  در دل طبیعت سبزش جا بدی و هوای تمیز رو به ریه هات وارد کنی. اگر هم انتخابت رفتن به پارک های استانبول ترکیه هست میتونی در ادامه با این پست همراه باشی تا با لیست 10 تایی از بهترین پارک های استانبول ترکیه آشنا بشی.

آشنایی با بهترین پارک های استانبول

  1. پارک گولهانه

پارک گولهانه

جالبه بدونی که پارک گولهانه همونطور که از اسمش مشخصه، به معنی “گلخانه” است که به ترکی تلفظ میشه. پارک گولهانه از جمله پارک های قدیمی و بزرگیه که گردشگرهای زیادی رو هم به سمت خودش جذب کرده. توی این پارک، درختان کهنسال و زیبایی قد برافراشتن و همچنین استخر بزرگی توی این پارک قرار داره که زیبایی پارک رو دوچندان کرده. پارک گولهانه کنار کاخ توپکاپی توی منطقه امینونو قرار داره. بعد از اینکه از تماشای پارک لذت بردی میتونی به موزه های باستان شناسی، مسجد ایا صوفیه، مسجد ایا ایرنه هم سر بزنی. بخاطر اینکه توی فاصله کمی از همدیگه قرار دارن. ساعت بازدید از پارک گولهانه بین ساعت 7 تا 22 شب هست و آدرسش هم توی محل کانکورتاران هس. پارک گولهانه یکی از بهترین پارک های استانبول ترکیه با بازدید کننده های زیادی هس.

  1. پارک ببک از بهترین پارک های استانبول

ببک

پارک ببک یکی از پربازدید ترین پارک های استانبول ترکیه هس که توی سواحل بسفر قرار داره. اطراف این پارک پر از کافه و رستورانه که هرکدوم رو خواستی میتونی انتخاب کنی و لحظات شادی رو سپری کنی. فضای سبز پارک ببک 8800 متر مربع هس و  این پارک شامل بخش های مختلفی مثل زمین بازی و مسیر پیاده روی و محوطه حیوانات خانگی هس که در حدود 16000 متر مربع از فضای پارک رو به خودش اختصاص داده. پارک ببک توی مسیر یانی کونسولوسلوگ قرار داره.

در نت نظر بخوان: مناطق دیدنی ترکیه – لیست ۲۰ تایی

  1. پارک امیرگان یکی از بهترین پارک های استانبول

پارک امیرگان

قدمت پارک قدیمی امیرگان مربوط به قرن 17 میلادی میشه. وسعت پارک امیرگان 470000 متر مربع هس که بیشتر فضای این پارک رو لاله های رنگارنگ پر کرده که باعث شهرتش شده و هر ساله جشنواره بین المللی گل لاله توی این پارک برگزار میشه.  پارک امیرگان بالای تپه ای توی بخش اروپایی استانبول قرار داره که دیواری هم دور تا دورش رو احاطه کرده. داخل این پارک پر از درختان زیبایی مثل کاج، صنوبر، بید و لیمو هس و دو  تالاب دیدنی و مصنوعی هم داخل پارک دیده میشه. مسیرهای پیاده روی سرسبز این پارک، آرامش سبزی رو به ارمغان میاره و  البته توی این مسیرهای زیبا اگه هوس غذا خوردن داشتی میتونی به رستوران و کافه ای که همون حوالی پارک امیرگان میبینی بری و دلی از عزا در بیاری. آدرس این پارک هم توی منطقه حوضور قرار داره.

  1. پارک تقسیم

تقسیم

پارک تقسیم با فضای سرسبز و زیبایش توی نزدیکی میدان تقسیم استانبول ساخته شده  که وسعتش در حدود  4 هکتار هس. این پارک توی سال 1943  ساخته شد. سبک پارک تقسیم،اروپایی مدرن است. پارک تقسیم رو میشه جزو جدیدترین پارک های استانبول ترکیه به حساب آورد که توی منطقه بیوگلو قرار داره.  توی سال 2013  تصمیم گرفته شد که یه مرکز خرید بجای این پارک ساخته بشه که با مخالفت های زیادی هم روبرو شد و البته این آشوبها پایان خوشی نداشت  و هزاران زخمی از خودش به جا گذاشت.

  1. پارک ییلدیز

ییلدیز

پارک ییلدیز  توی قرن 19 میلادی ساخته شده و از وسیع ترین پارکهای شهر استانبول محسوب میشه. برای اینکه لذت بیشتری از طبیعت پارک ببری، میتونی توی ماه آپریل یا همون اردیبهشت به تماشای این پارک بری. توی این فصل، زیبایی پارک ییلدیز دو چندان میشه و لاله ها و شکوفه ها خودنمایی بیشتری دارن. توی قسمت مرتفع پارک هم میتونی تماشاگر کاخ ییلدیز باشی. در واقع پارک ییلدیز بین دو کاخ عثمانی ییلدیز و جیراگان قرار گرفته. یعنی با یه تیر دو نشون میتونی بزنی. علاوه بر تماشای فضای سرسبز و جذاب پارک ییلدیز میتونی از کاخ های ییلدیز و جیراگان هم دیدن کنی و برای خودت یه گردش شاد و خاص رو رقم بزنی. آدرس این پارک هم توی محله ییلدیز قرار داره.

  1. پارک طبیعت محرابات

محرابات

پارک طبیعت محرابات با مناظر حیرت انگیزش دارای مساحتی حدود 25 هکتار هست که این پارک توی سال 2011 احداث شد. توی پارک طبیعت محرابات میتونی شاهد شگفتی های طبیعت باشی و از دیدن باغ های متفاوت و درخت های کهنسال لذت ببری. همچنین میتونی تو این پارک به فعالیت هایی مثه دوچرخه سواری و کوهنوردی هم سرگرم بشی. البته برای ورود به این پارک لازمه که هزینه ای هم بپردازی. جالبه بدونی که توی پارک طبیعت محرابات میشه کنسرت و مراسم عروسی برگذار کرد و با رستوران و فست فود هایی که داره از مهمون ها پذیرایی کرد. پارک طبیعت محرابات توی محله کانلیجا قرار داره.

  1. پارک ماکاپارک ماکا ترکیه از برترین ها

پارک ماکا با استخرهای جذاب، تله کابین و گیاهان زیبایش فضای دل انگیز و تماشایی را بوجود آورده و پارک ماکا را تبدیل به یکی از پارک های جذاب شهر کرده. توی پارک ماکا یه مسیرهای پیاده روی رو میبینی که یه مسیرهای پیاده روی خاصی هم برای سگ ها در نظر گرفته شده. وقتی وارد این پارک بشی میتونی عده ای رو ببینی که سگ هاشون به تماشای پارک اومدن. توی پارک ماکا محیطی هم برای بازی کودکان در نظر گرفته شده. همچنین میتونی از رستوران و کافه های پارک هم استفاده کنی. پارک ماکا در فصل پاییز زیبایی خیره کننده ای داره که عکاسان زیادی رو به سمت خودش جذب میکنه. این پارک توی محل هاربیه قرار داره.

  1. پارک فتحی پاشا از زیباترین پارک های استانبول

فتحی پاشا

پارک زیبای فتحی پاشا با مناظر دلفریبش فضایی در حدود 16 هکتار داره که این پارک بخاطر وجود درختان زیادی که داره، بهش مخزن اکسیژن هم گفته میشه. پارک فتحی پاشا توی منطقه آسیایی استانبول قرار داره. طبیعت وسوسه انگیز پارک فتحی پاشا، خیلی از شهروندان استانبولی را در آخر هفته ها به سمت خودش میکشه.  توی پارک فتحی پاشا برای بازی کودکان، دو تا زمین در نظر گرفته شده و همینطور دو تا زمین ورزشی و یه زمین بسکتبال هم برای بزرگترها داره. البته اگه قصدت اینه که نهایت لذت رو از تماشای پارک داشته باشی، میتونی برای سرو غذا مهمان رستوران و کافه های پارک فتحی پاشا بشی. پارک فتحی پاشا توی منطقه گوزگونچاک قرار داره.

  1. پارک فنر باغچه

فنر باغچه - زیباترین پارک های استانبول

پارک فنر باغچه با درختان برافراشته و زیبایش کنار دریای مرمره قرار داره و این پارک جزو بزرگ ترین پارکهای بخش آناتولی استانبول هس. پارک فنر باغچه هم جزو انتخاب های لذت بخشی هس که خانواده ها برای آخر هفته در نظر میگیرن. توی این پارک میتونی شاهد کافه های ساحلی باشی. زمین بازی برای کودکان و میزهای پیک نیک از امکانات دیگه این پارک دیدنی است. این پارک توی محله فنر باغچه قرار داره.

  1. پارک اولوس از معروف ترین پارک های استانبول

اولوس - بهترین پارک های استانبول

پارک اولوس رو میشه جزو مکانهای دوست داشتنی برای گشت و گذار حساب کرد که بالای تپه ارتاکوی قرار داره و میتونی با عکاسی از زیبایی های این پارک، خاطره خوشی رو برای خودت ثبت کنی. اگه از شلوغی شهر خسته شدی میتونی به قدم زدن بین مناظر سرسبز پارک اولوس پناه ببری و وسط راه برای رفع خستگیت به کافه اولوس بری یا حتی میتونی رفتن به رستوران  رو ترجیح بدی که غذاهای لذیذی هم سرو میشه. برای رفتن به پارک اولوس میتونی قبل از غروب آفتاب، بساط چای و پیک نیک رو آماده کنی و خودتو به دل طبیعت اولوس بسپاری. پارک اولوس که یکی از پارک های استانبول ترکیه هست توی محله اولوس واقع شده.

اگر سفری به استانبول داشتی و از پارک های اونجا دیدن کردی و لذت بردی، تجربه ات از حضور در این پارک های زیبای استانبول ترکیه رو با ما هم به اشتراک بذار.

1 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.