in ,

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح

معروف ترین غذاهای تایلند-لیست 10 تایی

maroof tarin ghazahaye tailand-list 10 tayi

وقتی به یه کشوری مثه تایلند برای گردش میری، بهتره که چشیدن طعم غذاهاش هم به تجربه هات اضافه کنی. البته عجیب و غریب بودن غذاهای تایلندی به دلیل استفاده از ادویه های مخصوصی هست که طعم های شیرین و تندی به غذا میده و شاید ظاهر این غذاها چنگی به دل آدم نزنه! اما کافیه یه بار امتحانش کنی، شاید حتی هوس کنی طرز تهیه اش هم یاد بگیری. بهت پیشنهاد میکنم تا با معروف ترین غذاهای تایلند آشنا بشی و برای اینکه در مورد این غذاهای معروف و جالب اطلاعاتی داشته باشی بهتره که با این مقاله همراه باشی تا آب از دهنت بیفته…

معرفی بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند

1. تام یام گونگ (Tom Yam Goong) از معروف ترین غذاهای تایلند

تام یام گونگ معروف ترین غذای تایلند

اگه اهل غذاهای تند هستی، این غذا انتخاب خوبیه برات. تام یام گونگ رو از فلفل چیلی، میگو، سس ماهی، قارچ و گیاهان معطر تهیه میکنن که یه غذای لذیذ و خیلی هم تنده. این غذا در واقع یکی از محبوب ترین غذاهای تایلندی محسوب میشه و جالبه بدونی که وقتی وارد تایلند و مخصوصا بانکوک میشی یه بویی به مشامت میخوره. این همون بوی تام یام گونگ هست که بخاطر طرفداران زیادی که داره، در همه جای تایلند این غذا تهیه میشه.

2. غذای سوپ رشته تایلندی (Kuay Tiew)

غذای سوپ رشته تایلندی

یکی از غذاهای برتر تایلندی که سه سوته هم حاضر میشه یه نوعی سوپ هست. این غذا رو با گوشت و نودل و سبزی های معطر تهیه میکنن. نوع گوشتش هم تفاوتی نداره، چون ممکنه گوشت گاو، مرغ، اردک و خوک هم باشه! برای سرو این سوپ رشته هم میتونی سری به رستوران غذاهای دریایی بزنی و این غذا که از معروف ترین غذاهای تایلند هست رو نوش جان کنی.

3. سوم تام (Som Tom) غذای محبوب تایلند

سوم تام غذای محبوب تایلند

سوم تام یا همون سالاد پاپایا یه غذای معروفی توی شمال شرق تایلنده که از اسمش هم مشخصه که ماده اصلی این غذا یه میوه به اسم پاپایا هست. البته مواد دیگه ای هم مثل مرغ، برنج، گوجه فرنگی، چیلی، سیر، لوبیا توی تهیه این غذای خوش طعم استفاده میشه. ادویه جات متنوعی هم چاشنی این غذا میکنن که یه طعم ترش و شیرین پیدا میکنه. این غذا در حال حاضر توی سراسر تایلند هم پخته میشه و  توریست ها این غذا رو یه غذای معروف تایلندی میشناسن.

 4. پد تایلندی (Pad Thai)  بهترین غذای تایلند

 پد تایلندی بهترین غذای تایلند

پد تایلندی یه نوع غذای مشهوریه که توی جهان هم به عنوان غذای ملی تایلندی ها شناخته میشه. این غذا حکم یه کارت ویزیت رو داره که غذای تایلندی ها رو به جهان و فرهنگ کشورهای دیگه معرفی میکنه. این غذا از رشته های نودل، سویا، لوبیا، پیاز، میگو، فلفل قرمز، بادام زمینی و سس مخصوص غذاهای دریایی تهیه میشه. این غذا یه ظاهر دلپذیر و خوشمزه ای داره که برای خوردنش جذب میشی.

5. مرغ و بادوم زمینی تایلندی (Gai Med Ma Moung)

مرغ و بادوم زمینی تایلندی

اگه میخوای هم یه تجربه لذت بخش داشته باشی و هم بدنت رو تقویت کنی. بهتره این غذا هم جزو انتخابهات بین غذاهای معروف تایلندی باشه. چون توی این غذا بادوم زمینی هم استفاده میشه برای تقویت قوای جسمی و روحیت مفیده. مواد تشکیل دهنده دیگه ای که توی این غذا هست شامل سس شیرین سویا، عسل، سیر، فلفل چیلی، مرغ و ادویه جاته. این غذا هم یکی از بهترین غذاهای تایلندی حساب میشه که بین تایلندی ها مصرف زیادی داره.

6. تام خا گای تایلندی (Tom Kha Gai)

تام خا گای تایلندی

این غذا به دلپذیرترین سوپ جهان معروفه. این سوپ از مرغ آبپز شده، سیر، شیر نارگیل، زنجفیل، فلفل چیلی و ادویه جات معطر تهیه میشه که این سوپ لذیذ رو با فلفل و برگهای کرفس تزیین میکنن. البته این سوپ یه مزه تندی با طمع عجیب و غریبی داره که ممکنه تا بحال از این طعم ها نچشیده باشی. پس بهت پیشنهاد میکنم یه بار هم که شده مزه این سوپ رو زیر دندونت حس کنی.

7. سوپ مرغ و کاری سبز (Geng Kheaw Wat Gai)

سوپ مرغ و کاری سبز

غذای سوپ مرغ و کاری سبز، یه غذای مقوی بین تایلندی ها هست که از مرغ، بادمجان، شیر نارگیل، سبزیجات تازه، فلفل و  پودر کاری سبز تند تهیه میشه. با دیدن این غذا شاید یاد غذاهای هندی بیفتی اما غذای خیلی انرژی زا و سالمی هست که میتونی کنارش پلوی تایلندی هم سرو کنی.

در نت نظر بخوان: آشنایی با مناطق دیدنی تایلند – لیست ۲۰ تایی

8. برنج تایلندی (Khao Man Gai) غذای برتر تایلند

برنج تایلندی غذای برتر تایلندی

برنج تایلندی یه نوعی غذایی هست که  توی همه جای تایلند  تهیه میشه و این غذا بخاطر داشتن مقدار زیادی کلسترول و عطر و طعم خوش، بین توریست ها و خود تایلندی ها طرفداران زیادی داره.  برای طبخ این غذا از برنج و مرغ آبپز شده با سس تند و شیرین استفاده میشه که سوپ مرغ رو هم بهش اضافه میکنن.

9. برنج سرخ شده (Kao Phad) غذای مشهور تایلندی

برنج سرخ شده غذای مشهور تایلندی

غذایی که توی تایلند برای وعده نهار سرو میشه، برنج سرخ شده هست که با مزاج ما ایرانی ها هم سازگاری بیشتری داره. این غذا از  ترکیب گوشت مرغ یا میگو، تخم مرغ، پیاز،سیر، گوجه فرنگی، سس فلفل تند و دانه های چند گیاه تهیه میشه. این غذا نسبت به غذاهای دیگه تایلندی تندی کمتری داره و از غذاهای مورد توجه توریست ها هست. این غذا رو همه نوع قشر توی تایلند از فقیر تا پولدار میخورن.

10. ماسامان کاری تایلند (Massaman Curry)

ماسامان کاری تایلند

یه نکته جالبی که توی اسم این غذا دیده میشه این هست که اسمش رو از کلمه “مسلمان” گرفتن. این  هم یه نوع غذای تایلندیه که به طور معمول با برنج میل میشه. ترکیبات این غذا شامل شیره نارگیل، بادام زمینی بو داده، سیب زمینی، گوشت مرغ و گاو، شکر و دارچین و تمرهندی میشه. این غذای هم جزو غذاهای مشهور بین تایلندی ها است .

در نت نظر بخوان: ۱۰ تا از عجیب ترین غذاهای دنیا : چندتا رو تابحال امتحان کردی؟

کشور لبخندها یا همون تایلند یه جای دیدنی و پر از جذابیت های تازه هست که میتونی ازش لذت ببری. معروف ترین غذاهای تایلند بین فرهنگهای مختلف در نوع خودش اسم و رسمی داره و به طور منحصر بفردی شکل و شمایلش هم فرق داره. اگه گذرت به این کشور افتاد. تست کردن این غذاهای معروف خالی از لطف نیست…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.