in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه ضعیفضعیف افتضاحافتضاح

بهترین کتاب های روانشناسی – لیست ۱۰تایی

Behtarin ketabhaye Ravanshenasi

اهل کتاب خوندن هستی؟ دوست داری توی زندگیت آدم موفقی باشی؟ پس با این مقاله همراه باش تا با بهترین کتاب های روانشناسی در زمینه موفقیت آشنا بشی. به نظرت برترین و بهترین کتاب های روانشناسی چیست؟ اینجا قراره  ۱۰ کتاب معروف و خواندنی روانشناسی رو بهت معرفی می کنم که میتونه راه رو از چاه برات نشون بده و توی جاده پرپیچ و خم زندگیت به آسونی راهت رو پیدا کنی. نویسنده این کتابها آدمهای موفقی بودن که با تجربیات زندگی خودشون و بقیه مسیر درست رو پیدا کردن و به شهرت رسیدن. خوندن این کتابهای موفقیت خودیار که از جذاب ترین و بهترین کتاب های روانشناسی است رو توصیه میکنم.

معرفی پرفروش ترین و بهترین کتاب های روانشناسی

کتاب “زندگینامه بنیامین فرانکلین” از بهترین کتاب های روانشناسی

بنجامین فرانکلین از بهترین کتابهای روانشناسی

این کتاب توی رده محبوب ترین کتابهای الهام بخش بین خوانندگان قرار داره که افراد زیادی برای زندگی خود از این کتاب الگو گرفتن. در این کتاب، بنیامین فرانکلین زندگی خودش رو از زمانی که کنار برادرش به عنوان چاپگر شروع به فعالیت کرد تا زمانی که به یکی از افراد مشهور در دنیا تبدیل شد، با ظرافت توضیح داده به طوری که خواننده با خواندن کتاب محو موفقیت های بنیامین میشه و برای تجدید زندگی خودش انگیزه میگیره. این کتاب تا زمان مرگ بنیامین در سال ۱۷۹۰ هم به چاپ نرسید! اما فقط یه بار توی پاریس به زبان فرانسوی منتشر شد. این کتاب در چهار فصل روزهای زندگی فرانکلین بین سالهای ۱۷۷۱ تا ۱۷۹۰ رو شامل میشه. این کتاب به خاطر لحن جذاب و ساده ای که داره جزو بهترین کتاب های روانشناسی انتخاب شده و خواننده با الهام از این کتاب آموزنده و خواندنی میتونه توی مسیر زندگیش موفق تر عمل کنه. این کتاب اثر ” بنیامین فرانکلین ” است.

کتاب “قانون جذب” از کتابهای جذاب روانشناسی

کتاب "قانون جذب" از کتابهای جذاب روانشناسی

توی اوایل سال ۱۹۰۰ ایده تفکر مثبت داشتن  توی ذهن نویسنده “قانون جذب” جرقه زد و علاقمندش کرد تا کتابی در این باره بنویسه. نویسنده معتقد بود که هر چقدر که آدمی مثبت فکر کنه به همون اندازه هم به نتایج مثبتی توی زندگیش میرسه. توی این کتاب توصیه ها و روش های برای مثبت فکر کردن ارائه میشه و به خواننده یاد میده که چطور با بکارگیری این راهها توی زندگی روزانه اش لذت بیشتری ببره. البته کتاب پرطرفدار “راز” اثر راندا برن که توی سال ۲۰۰۷ به چاپ رسید، در واقع حول همین موضوع بحث میکنه. یه قانون کلی که توی این کتاب ها دیده میشه این هست که : “محبت، محبت میاره” و اینکه هر چقدر ذهن آدمی مثبت تر باشه به نفع زندگی خودش و اطرافیانشه. به طور کلی توصیه میکنه که همیشه نیمه پر لیوان رو در نظر بگیری نه نیمه خالی رو! و معتقده که با تفکر مثبت میشه زندگی رو تغییر داد. این کتاب جالب از برترین و بهترین کتاب های روانشناسی توی سالهای اخیر بین خوانندگان بوده. این کتاب اثر “مایکل لوسیر ایده” است.

کتاب “بیندیشید و ثروتمند شوید” از برترین کتاب های روانشناسی

کتاب "بیندیشید و ثروتمند شوید" از بهترین کتابهای روانشناسی

دوست داری با فکر کردن به ثروت برسی؟؟ به نظرت شدنیه؟؟ توی سال ۱۹۳۷ یه کتاب  موفق و پرفروش به اسم “بیندیشید و ثروتمند شوید” منتشر شد. نویسنده این کتاب با تلاش زیادی به مطالعه در مورد زندگی ۴۰ میلیون نفر پرداخت و در نهایت تونست به نتایج جالبی برسه. نتیجه این مطالعاتش رو هم توی این کتاب جمع آوری کرد و به زبان ساده شرح داد. در واقع هر کسی که به دنبال موفقیت میگرده با خوندن این کتاب که در مورد ۱۳ اصل موفقیت بحث میکنه، در تمام زمینه ها میتونه به درجات بالاتری برسه. در حال حاضر این کتاب  که اثر نویسنده موفق “ناپلئون هیل” است جزو پرفروش ترین و بهترین کتاب های روانشناسی در زمینه موفقیت هست.

در نت نظر بخوان: ۱۰ کتابی که باید در طول زندگیت بخونی، حتا اگه کتاب خون نیستی!

کتاب “تو همانی که می اندیشی” از کتاب های پرتفکر روانشناسی

کتاب "تو همانی که می اندیشی" از کتابهای پرتفکر روانشناسی

وقتی عنوان این کتاب به چشم میخوره، ذهن هر کسی رو مشغول میکنه که واقعا توی مغزش چی میگذره؟ به چه چیزهایی توی زندگیش فکر میکنه؟ آیا واقعا به هر چیزی که فکر کرده همون هم اتفاق افتاده؟؟ برای کسی که دوست داره جوابی برای این سوالات ذهنش داشته باشه، مطالعه این کتاب خیلی مفید خواهد بود. این کتاب با حجم کم ۶۸ صفحه ای به اهمیت مسوولیت پذیری در برابر اصلاح تفکرات اشاره میکنه و با با زبان فصیحی راه و چاه رو به خواننده کتاب نشون میده. این کتاب اثر جیمز آلن نویسنده خوش اندیش  هست که بیشترین جملات مورد استفاده اش در مورد  این است که “هر فرد عینا همان چیزی میشود که میاندیشد و شخصیتش متناسب با افکارش کامل میشود.”

کتاب “آیین دوستیابی” از جالب ترین کتاب های روانشناسی

کتاب "آیین دوستیابی" از جالب ترین کتابهای روانشناسی

با خوندن این کتاب پرفروش و جالب میتونی یاد بگیری که  چجوری با افراد جامعه رابطه خوبی برقرار کنی. نویسنده این کتاب با استفاده از تکنیک هایی که در طول سخنرانی هایش یاد گرفته به خواننده یاد میده که چطور میتونه با تاثیر گذاشتن روی دیگران، اعتماد به نفسش رو حفظ کنه تا  افراد هم جذبش بشن. این کتاب اثر دیل کارنگی است و در زمان مرگ این نویسنده، از این کتاب استقبال فراوانی شد و به ۳۱  زبان دنیا چاپ شد و پنج میلیون نسخه از این کتاب به فروش رسید.

کتاب “بیداری غول درون” از بهترین کتاب های خودیار روانشناسی

کتاب "بیداری غول درون" از بهترین کتابهای خودیار روانشناسی

بیداری غول درون رو میشه جزو کتابهای موفق خودیار و از بهترین کتاب های روانشناسی دونست که در سال ۱۹۹۰ به نگارش در اومده و نویسنده با طرفداری از نوعی استراتژی به تمرکز قدرت و استفاده از تمام توانایی های یک فرد اشاره میکنه. در ادامه به خواننده کتاب یاد میده که چطور میتونه از افکار محدود رهایی پیدا کنه و استعدادهای شخصیش رو افزایش بده. هدف نویسنده در این کتاب تذکر الزام باور شخصی است تا بتوان به موفقیت های بزرگی دست یافت. نویسنده این کتاب آنتونی رابینز است که جزو سخنرانان بزرگ انگیزشی هم هست.

کتاب “خیالتان راحت” از کتاب های آموزنده روانشناسی

کتاب "خیالتان راحت" از کتابهای آموزنده روانشناسی

توی این کتاب نویسنده نظرش برای موفق شدن در هر زمینه ای رو توی چهار عنصر اساسی توضیح میده و برای داشتن یه زندگی کامل ایده هایی رو ارائه میده. این کتاب که نویسنده اون ویلیام اچ دانفورت است، تا به الان بیشتر از ۷۰ بار چاپ شده و برای هر سنی می توان از رهنمودهای این کتاب استفاده کرد. نویسنده معتقده که با استفاده از فرصت هایی که در طول زندگی هر کسی پیش میاد، راهبردهای زیادی هم برای رسیدن به هدف پیدا میشه.

“هنر عاشقی جاده کم گذر” یکی از کتاب های جذاب خودیار موفقیت

"هنر عاشقی جاده کم گذر" یکی از کتابهای جذاب خودیار موفقیت

مورگان اسکات پک که یک روانپزشک هم هست توی سال ۱۹۷۸ به واسطه این کتاب به شهرت و محبوبیت رسید و کتاب هنر عاشقی جاده کم گذر یکی از بهترین کتاب های روانشناسی در اون سال قرار گرفت. مورگان توی این کتاب در مورد داشتن یه زندگی پربار  صحبت میکنه و تمرکزش روی عشق هست. نویسنده از خواننده های این کتاب میخواد که عشق رو یه وسیله فقط برای دریافت محبت تفسیر نکنن بلکه دیدگاهشون نسبت به عشق به عنوان پرورش واقعی ذات خودشون و درک وجود دیگران باشه. نویسنده معتقده که رشد روحی و روانی ما به واسطه همین مشکلات زندگیست.

کتاب “هفت عادت مردمان موثر” از خواندنی ترین کتابهای روانشناسی

کتاب "هفت عادت مردمان موثر" از خواندنی ترین کتابهای روانشناسی

توی سال ۱۹۸۹ استاد دانشگاه بریگهام یانگ به اسم استفن آر کاوی دست به قلم شد تا اهمیت جادویی نقش اخلاق و شخصیت رو در قالب یه کتاب برای مردم بنویسه. حاصل اثر این نویسنده کتاب هفت عادت مرمان موثر است. این کتاب توی رده برترین و بهترین کتاب های روانشناسی قرار داره. نویسنده معتقده که  راز موفقیت در زندگی داشتن اراده توی مسیر زندگی و اتفاق هایی است که جهان در نظر گرفته. همچنین توی این کتاب کلید موفقیت اولویت بندی برنامه های زندگی نیست بلکه برنامه ریزی برای الویت های زندگیست!

کتاب “بزرگترین فروشنده دنیا” از کتاب های پرفروش روانشناسی

کتاب "بزرگترین فروشنده دنیا" از پرفروش ترین و بهترین کتاب های روانشناسی

شاید خوندن این کتاب برات جذابیت بیشتری داشته باشه چون نویسنده کتاب بعد از تموم شدن خدمتش توی جنگ جهانی دوم دچار مشکل جدی اعتیاد و شکست در حرفه خودش به عنوان فروشنده میشه. توی دورانی که همسرش و فرزندانش اون رو ترک کردن به مرحله خودکشی میرسه اما قبل از مرگش تصمیم میگیره نگاهی به کتابهای خودیار بندازه.  بعد از اون زندگیش تغییر میکنه و اعتیادش رو ترک میکنه و تبدیل به نویسنده بزرگی میشه. اگ ماندینو اثرش با عنوان بزرگترین فروشنده دنی توی سال ۱۹۶۸ به چاپ و فروش میرسه. نویسنده در کتاب میگه که: “شکستها، ناکامی ها و دلشکستگی ها به ما میآموزند که چگونه بهتر از قبل کاری را انجام دهیم.”

تو با خوندن کتابهای موفقیت و روانشناسی، شاید نتونی راه صدساله رو یه شبه طی کنی! اما بجاش میتونی با مطالعه یه شبه، صدتا راه برای بهتر شدن زندگیت پیدا کنی. پیشنهاد میکنم بهت که از خوندن کتابهای موفقیت و روانشناسی غافل نشی و چه بهتر که کتابهای برتر توی این زمینه رو انتخاب کنی. اگه هر کدوم از این کتابها رو مطالعه کردی، نظرت رو با ما در میون بذار.

در نت نظر بخوان:

تست کتابخوانی: آیا کتابخون واقعی هستی؟

طرحواره درمانی چیست؟

3 دیدگاه

نظر بده

مطلب های مرتبط

  1. مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.