in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه

تاریخچه روز جهانی زنان

Tarikhche Rooze Jahanie Zanan

شاید تا امروز از تاریخ روز جهانی زنان اطلاعی نداشتی. روز هشتم ماه مارس در تقویم جهانی بعنوان روز جهانی زنان سراسر دنیا ثبت شده. در این روز اتفاق مهمی برای زنان رخ داد که باعث شد بتونن یک روز جهانی رو برای خودشون در تقویم ثبت کنند. امروز می خوام کمی درباره تاریخچه روز جهانی زنان باهات صحبت کنم. اگه کنجکاوی درباره این روز بیشتر بدونی تا انتهای مطلب رو مطالعه کن.

تاریخچه روز جهانی زنان

تاریخ رسمی روز جهانی زن

روز جهانی زنان چه روزیه؟

اگه نگاهی به تقویم بندازی می بینی که روز هشتم مارس یا 17 اسفند در بعنوان روز بین المللی زنان نامگذاری شده. این روز در گذشته روز بین المللی زنان کارگر نامیده میشد چون در روز 8 مارس سال 1857 زنان کارگر کارخانه نساجی و پارچه بافی بخاطر دستمزد کم و ساعت کاری زیاد به خیابون ها ریختند و اعتصاب کردند، در نهایت این اعتصاب با حمله پلیس به زنان خاتمه یافت.

50 سال بعد یعنی در سال 1907 زمانی که مبارزات زنان برای احقاق حقوق سیاسی و اجتماعیشون به اوج رسیده بود یک بار دیگر زنان در هشتم مارس تظاهرات کردند. دو سال بعد در تاریخ 23 فوریه 1909 دو هزار زن به خیابون ها ریختند و از دولت خواستند تا اجازه بده هر سال در یکشنبه آخر فوریه تظاهراتی برای دفاع از حقوق زنان برگزار بشه.

تا اینکه در نهایت بعد از بارها برگزاری تظاهرات سازمان ملل از سال 1977 روز 8 مارس رو بعنوان روز روز حقوق زنان و صلح بین‌ المللی در تقویم رسمی ثبت کرد.

مراسم روز جهانی زنان

روز ملی زنان چه روزی استر

این روزها دیگه به روز جهانی زن بعنوان یک اتفاق سیاسی اجتماعی نگاه نمی کنند. این روز در سراسر دنیا به تلفیقی از روز ولنتاین و روز مادر تبدیل شده و مردان در این روز از زنان خانواده بخاطر زحماتشون تشکر می کنند و براشون هدیه می خرن.

امسال بین روز جهانی زن و روز زن در ایران که ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ست تنها یک روز فاصله ست. می تونی با انتخاب بهترین هدیه روز زن هم روز جهانی زنان و هم روز زن ایرانی رو به بانوان خانواده تبریک بگی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.