in

جاذبه توریستی ایسلند – لیست 10 تایی

jazebe touristi Island – list 10 tayi

جاذبه توریستی ایسلند کجاست؟ اگه قصد سفر به ایسلند داری و میخوای با مکان های توریستی و دیدنی ایسلند آشنا بشی پس با این مطلب همراه باش. برای گردشگران و مسافران ایسلند جالبه که در مورد بهترین جاذبه توریستی ایسلند اطلاعات داشته باشن. توی این مطلب در مورد لیست 10 تایی از جاذبه توریستی ایسلند اشاره میشه.

معرفی لیست 10 تایی از بهترین جاذبه توریستی ایسلند

1. آبشار اسوارتیفوس یکی از نقاط جذاب گردشگری ایسلند

آبشار اسوارتیفوس یکی از جاذبه های ایسلند

اگه میخوای یه آبشار فوق العاده رو ببینی که با دیدنش حیرت زده بشی. بهت پیشنهاد میکنم اگه به ایسلند سفر کردی سری به آبشار اسوارتیفوس بزنی که از عجایب دیدنی ایسلند است. آبشار اسوارتیفوس توی پارک ملی Vatnajökul در جنوب شرقی ایسلند  قرار داره. البته برای بازدید از این آبشار باید یه مایل پیاده روی کنی تا بهش برسی. هم از طبیعت زیبا دیدن میکنی و هم این آبشار زیبا رو تماشا میکنی.

2. غارهای یخ واتناجوکول از شگفت انگیزترین دیدنی های ایسلند

غارهای یخی جذاب واتنا جوکول در ایسلند

یکی از نقاط منحصر بفرد جاذبه توریستی ایسلند، غارهای یخی هستن که داخل این غارها میتونی یه جهان خیره کننده ای از یخ های آبی  رو ببینی.  البته بهتره که با راهنمای آموزش دیده وارد غار بشی تا بتونی از همه جاش سر دربیاری! دیدن این غار زیبا رو توی سفرت به ایسلند نباید از دست بدی.

3. آبفشان Haukadalur از شگفتی های حیرت انگیز ایسلند

آبفشان Haukadalur

آبفشانهای Haukadalur یکی از مناطق دیدنی پرطرفدار برای گردشگرانی است که میخوان نهایت لذت رو از تماشای طبیعت و جاذبه های ایسلند ببرن. این چشمه آب گرم خیلی فعاله و هر پنج تا هشت دقیقه فوران میکنه. تماشای این منظره از نزدیک حس خوبی میده. حتما باید برای یه بار هم که شده تجربه اش کرد.

4. موزه ملی ایسلند‏‏‏‏‏‎ یکی از مکان های تاریخی و دیدنی ایسلند

جاذبه توریستی ایسلند موزه ملی ایسلند‏‏‏‏‏‎

اگه اهل جاذبه های تاریخی هستی، موزه ملی ایسلند برات گزینه مناسبیه. این موزه در سال 1863 تاسیس شد ‏و داخلش اشیائی قدیمی از جمله شمشیر و هر چیزی که از قدیم مونده، گذاشتن. علاوه بر اونها مجسمه های ‏برنزی از خدایان نورس ها هم توی این موزه دیده میشه. جالبه بدونی که توی این موزه بیشتر از 2000 اشیاء باستانی به نمایش گذاشته شده است.

5. پارک ملی ذینگولیر از جاذبه های توریستی محبوب ایسلند

پارک ملی ذینگولیر در ایسلند

ذینگولیر یه زیارتگاه ملی حفاظت شده است که از قرن۱۰ تا قرن ۱۸ باز بوده. برای همین هم جایگاه تاریخی مهمی بین ایسلندی ها داره. در طول گذشت سال ها، ذینگولیر محل بسیاری از اجتماعات بزرگ و جشن ها بوده،این پارک یکی از جاذبه های توریستی محبوب توی ایسلند است که طبیعت متفاوت تری داره و جذابیتش هم بیشتره.

در نت نظر بخوان: بهترین مکان های توریستی کانادا

6.‏  کلیسای Hallgrimskirkja از زیباترین مکانهای ایسلند برای گردشگران‎

‏‏کلیسای مرتفع Hallgrimskirkja‎

این ساختمان بلندی که توی تصویر میبینی یه کلیسا توی مرکز شهر ریکیاویک است، اما فقط یه کلیسای ساده نیست! این کلیسای زیبا 75 متر ارتفاع داره و یکی از بلندترین و بزرگترین کلیساهای ایسلند محسوب میشه. طراحی مدرن این کلیسا ‏تونسته توجه خیلی از بازدید کننده ها رو به خودش جلب کنه. یعنی طوری طراحی شده که نمایانگر کوهها ، صخره ها و ‏یخچال های ایسلند است. ساخت این کلیسای بلند که سر به فلک کشیده است از سال 1945 آغاز شد و 41 سال طول کشید!! این کلیسا از چشم اندازهای شگفت انگیز ایسلند است. میتونی با  آسانسور این کلیسا به بالای برج بری تا بتونی نمایش با شکوهی از شهر رو ببینی.

‏7. مجسمه خورشید مسافر از دیدنی های خاص ایسلند

مجسمه جالب خورشید مسافر ‏‏‏‏‏‏‏‎‏‏‏‏‏‏‏‎

مجسمه سولفار یا خورشید مسافر توی ساحل اطلس دیده میشه. این مجسمه جزو بهترین جاذبه توریستی ایسلند به حساب میاد و تونسته توی مسابقات مجسمه ‏های فضای باز برنده بشه. طراح و هنرمندی که این مجسمه رو کار کرده درباره این طرح میگه: با این باور که اولین ساکنان این سرزمین با ‏دنبال کردن خورشید تونستن به این سرزمین برسن این مجسمه رو ساخته.

8. Laugavegur فوق العاده ترین منظره دیدنی در ایسلند

‏ Laugavegur

یه مسیر پیاده روی فوق العاده و پر از منظره های خیره کننده، پیاده روی در Laugavegur است. این منطقه دارای زیباترین مناظر و آب فشان، یخچال های طبیعی، چشمه های آب گرم و آبشارها است که علاقمندانش رو مجبور میکنه تا توی مسیر چادر بزنن یا کلبه اجاره کنن تا بتونن از طبیعت بکر و محشری که داره لذت ببرن.

9. موزه فضای باز آربائر ‏‎منطقه ای با صفا و تاریخی در ایسلند

 موزه فضای باز آربائر ‏‎از دیدنی های جذاب ایسلند

این موزه با صفا و سرسبز تا سال 1957  یه مزرعه بوده ‏اما بعد از اون به یه موزه تاریخ زندگی مردمان این شهر تبدیل شده. توی موزه فضای باز آربائر بازدیدکنندگان می تونن در مورد نحوه سنت های لباس پوشیدن و شیوه زندگی کردن مردمان اون شهر آشنا بشن.

10. مرداب Jokulsarlon  یکی از زیباترین تالاب های خارق العاده در ایسلند

 مرداب Jokulsarlon حیرت انگیز ترین جاذبه توریستی ایسلند است.

این مرداب زیبا توی پارک ملی واتناجوکول قرار داره و یکی از زیباترین و دیدنی ترین تالاب یخچال های طبیعی ایسلند است. آب این مرداب از ذوب شدن یخ ها به دست میاد و تالاب هر ساله در حال رشده.  این تالاب یکی از عمیق ترین دریاچه های ایسلند  و جزو شگفتی های جاذبه توریستی ایسلند است.

با لیست بهترین جاذبه توریستی ایسلند آشنا شدی. از کدوم یک از مناطق گردشگری ایسلند خوشت اومده و برات جذابیت داره؟ نظرت رو توی قسمت دیدگاه ها برامون بنویس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.