in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه

لیست 10 اتفاق مهم سال 96 اگه برات مهمه

Liste 10 etefaghe moheme sale 96

سال 96 هم با تمام تلخی ها و شیرینی هاش بالاخره تموم شد. از حق نگذریم اتفاقات تلخی که در سال 96 رخ داد خیلی بیشتر از اتفاقات خوبش بود، در این سال عزیزان زیادی رو از دست دادیم و با شنیدن خبر زمین لرزه های پی در پی مدام بند دلمون لرزید. اگه دوست داری یک بار دیگه چندین اتفاق مهم سال 96 رو مرور کنی این مطلب رو تا انتها مطالعه کن. در اینجا می خوام 10 اتفاق مهم سال 96 رو برات بگم، شاید برات جالب باشه که خلاصه سالی که گذشت رو در قالب 10 اتفاق مهم سال 96 مرور کنی.

10 اتفاق مهم سال 96

1 – انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در 13 اردیبهشت 96

انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در 13 اردیبهشت 96

در روز 13 اردیبهشت با انفجاری که در معدن یورت آزادشهر در 90 کیلومتری شهر گرگان اتفاق افتاد، 43 معدنچی که داخل معدن مشغول به کار بودند در معدن جان خودشون رو از دست.

2 – دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت 96

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت 96

دومین اتفاق مهم سال 96 انتخابات ریاست جمهوری بود که با حواشی بسیاری همراه شد. دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بین آقایان روحانی، رئیسی، هاشمی طبا و میرسلیم برگزار شد و در پایان آقای روحانی با کسب 57% آرا برای بار دوم مسند ریاست جهوری رو از آن خود کرد.

3 – حمله تروریستی داعش به مجلس و حرم امام خمینی در 17 خرداد 96

حمله تروریستی داعش به مجلس و حرم امام خمینی در 17 خرداد 96

در روز 17 خرداد 96 دو گروه تروریستی داعش مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی رو هدف قرار دادند. گروه اول در ساعت 10:30 دقیقه صبح به ساختمان مجلس حمله کردند و گروه دوم در ساعت 10:40 دقیقه صبح وارد حرم امام خمینی شدند. در جریان این حملات 22 نفر که 17 نفر از اونها قربانی و 5 نفر مهاجم بودند کشته شدند. تعداد زخمی های این حملات 52 نفر اعلام شد.

4 – زمین لرزه کرمانشاه در 21 آبان 96

زمین لرزه کرمانشاه در 21 آبان 96

در 21 آبان 96 زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر استان کرمانشاه رو به لرزه درآورد. در جریان این زمین لرزه 620 نفر از هموطنانمون کشته، 9388 نفر زخمی و بیش از 70000 نفر بی خانمان شدند. کانون این زمین لرزه شهرستان ازگله بود ولی در خیلی از استان های کشورمون محسوس بود.

5 – زلزله تهران و کرج در 29 آذر 96

زلزله تهران و کرج در 29 آذر 96

در ساعت 23:27 دقیقه 29 آذر زلزله نسبتاً شدیدی با قدرت 5.2 ریشتر تهران و کرج رو لرزاند. این زمین لرزه در استان های البرز، قم، قزوین و مرکزی هم احساس شد. بعد از این زمین لرزه شایعاتی مبنی بر اتفاق افتادن یک زمین لرزه بسیار بزرگ در تهران بین مردم رد و بدل شد و باعث به وجود اومدن رعب و وحشت در میان اقشار مختلف مردم شد، به طوری که خیلی ها ترجیح میدادند تا عادی شدن اوضاع داخل اتوموبیلشون بمونن.

6 – اغتشاشات بر اثر گرانی در 7 دی 96

اغتشاشات بر اثر گرانی در 7 دی 96

بعد از اعلام گران شدن قیمت تخم مرغ تظاهراتی تحت عنوان نه به گرانی از 7 دی ماه در سراسر کشور آغاز شد که جرقه این تظاهرات در شهر مشهد زده شد. این تظاهرات تا پایان دی ماه ادامه داشت و رفته رفته به خشونت و هرج و مرج کشیده شد.

7 – قطعی تلگرام و اینستاگرام در 10 دی 96

قطعی تلگرام و اینستاگرام در 10 دی 96

به دلیل مسائل امنیتی ناشی از اغتشاشات دی ماه 96 چند روزی شاهد قطع شدن تلگرام و اینستاگرام بودیم.

8 – آتش سوزی و غرق شدن نفتکش سانچی در 16 دی 96

آتش سوزی و غرق شدن نفتکش سانچی در 16 دی 96

یک اتفاق مهم سال 96 که بسیار تلخ و دردناک بود مربوط میشه به سانحه کشتی سانچی. در روز 16 دی 96 یک کشتی فله بر چینی در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل میعانات گازی بود برخود می کنه. در جریان این برخورد نفتکش سانچی آتش می گیره و بعد از مدتی غرق میشه و تمامی خدمه کشتی که شامل 30 ایرانی و 2 بنگلادشی بودند کشته میشن.

9 – سقوط هواپیمای پرواز تهران یاسوج در 29 بهمن 96

سقوط هواپیمای پرواز تهران یاسوج در 29 بهمن 96

صبح روز یکشنبه 29 دی ماه هواپیمای ای تی آر به مقصد یاسوج، تهران رو ترک کرد. بعد از گذشت 50 دقیقه به دلیل شرایط نامساعد جوی منطقه هواپیما به کوه دنا برخود کرد و تمامی سرنشینان اون که شامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 امنیت پرواز و 2 خلبان و کمک خلبان بودند کشته شدند.

10 – اتوبوس دیوانه در 30 بهمن 96

در جریان اغتشاشات دراویش گنابادی در خیابان پاسداران تهران یک اتوبوس به رانندگی فردی منسوب به این گروه به صف مامورین نیروی انتظامی که برای جلوگیری از هرج و مرج در محل حاضر شده بودند حمله کرد و 3 تن از ماموران نیروی انتظامی رو به شهادت رسوند. در جریان این حمله 12 خودرو و تعدادی از عابرین هم آسیب دیدند.

این ها 10 اتفاق مهم سال 96 بودند که جامعه رو تحت تاثیر قرار دادند و هر کدوم از این اتفاقات تا مدت ها نقل مجالس بودند و همه درباره شون صحبت می کردند. به نظر تو دیگه چه اتفاقات مهمی می تونه در این لیست جایی داشته باشه؟

1 دیدگاه

نظر بده
  1. سقوط بهمن در قله کول جنو در رشته کوه اشتران کوه در استان لرستان رو از قلم انداختی ، طی این حادثه 8 نفر از بهترین کوهنواردان و هیمالیانوردان خراسانی جانشون رو از دست دادن همینطور در این حادثه یکی از بهترین های امداد کوهستان هلال احمر سید علی حسینی مفقود شد و پس از هفت روز پیکر بی جانش در زیر برف پیدا شد ، در این هفت روز کل کشور با هشتگ من_زنده_ام با خانواده ایشون همدردی کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.