in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

نگهداری از عروس هلندی در 10 قدم

negahdari az aroos holandi dar dah ghadam

نگهداری از عروس هلندی به سادگی امکان پذیر است و در عین حال بسیار دوست داشتنی و جذاب می باشد. عروس های هلندی پرندگانی دوست داشتنی، باهوش و بسیار زیبا هستند که خیلی راحت میتوان از آنها نگهداری کرد البته به  شرطی که برای آنها وقت و توجه صرف شود.اگر به این فرشته های کوچک علاقه مند هستید این مطلب را دنبال کنید.

نحوه نگهداری از عروس هلندی

۱-محل زندگی و خانه عروس هلندی

نگهداری از عروس هلندی می‌توان تنها یا در تعداد بالا باشد. درصورتی که آنها را تنها نگهدارید بسیار با شما رفتار مهربانانه دارند و خیلی راحت دوست می شوند.

برای نگهداری از عروس هلندی ماده باید دقت داشته باشید اگر آنها را تنها نگهدارید از سن دوسالگی، هرماه تخم خواهند گذاشت و اگر در تغذیه آنها دقت نداشته باشید، باعث چاقی عروس شده و درنهایت تخم داخل شکم او می شکند و منجر به مرگش می شود.  قفس آن‌ها باید حداقل دوبرابر طول آن‌ها (در حالی که بال‌های خود را باز نگه داشته باشند) باشد. حداقل اندازه پیشنهادی ۴۵ در ۵۵ در ۴۵ است. در صورتی که تمایل به نگهداری بیش از یک عروس هلندی را دارید، این مقدار افزایش پیدا می‌کند.

قفس عروس هلندی

۲-تغذیه عروس هلندی

۱-مواد غذایی مفید: انواع سبزیجات و میوه ها همچون هویج، خیار، کدو، نخود سبز، کاهو، سیب زمینی، بلال و ذرت، کیوی، پرتقال و مرکبات، موز، انگور، سیب، گوجه فرنگی خرد شده، کلم بروکلی، گل کلم، فلفل دلمه ای(بمیزان کم)، انواع توت، گلبرگ گل های رز، شکوفه درختان و … .

نان های سبوس دار، ماکارونی آب پز، برنج آب پز، سینه مرغ آب پز، سفیده تخم مرغ آب پز، ماست(بمیزان کم).

دانه ها شامل ارزن، کتان، کافیشه، منداب، شلغم، کاهو، تخمه آفتابگردان

انواع جوانه ها شامل نخود، بلال، گندم، جو، عدس، ماش، شاهدانه (هفته ای ۱-۲ وعده.

۲-مواد غذایی مضر(اکیدا ممنوع): شکلات، چای، قهوه، الکل، لوبیا و حبوبات خشک، قارچ، سیر و پیاز، ریواس، نمک، شکر، روغن، ادویه ها و چاشنی ها، هسته اکثر میوه ها، خشکبار تلخ، تمامی میوه های کال و نارس و … .

غذای عروس هلندی

۳-پیرایش و تعامل با عروس هلندی

عروس هلندی پرنده‌ای است که عاشق بازی کردن و تعامل با صاحب خود است. همچنین آنان می‌توانند به وسیله اسباب بازی‌های مناسب، خود را در قفس سرگرم کنند.

روزانه حداقل ۱ ساعت از وقت خود را به بازی و تعامل با طوطی بگذرانید.

دو تا سه بار در هفته، برای استحمام او ظرف کم عمقی که با آب گرم پر شده است را در قفس قرار دهید یا به آرامی به وسیله اسپری تمیز آب گرم به پرهای او بپاشید (این کار باید در نهایت ملایمت و مهربانی انجام شود).نگهداری از عروس هلندی

۴-نکاتی برای امنیت پرنده

همانطور که گفته شد نگهداری از عروس هلندی نیازمند وقت و دقت است. توجه داشته باشید که ناخن ها و پرهای این پرنده هر۴۵ روز نیاز به کوتاه و اصلاح شدن دارد. این کار را به هیچوجه به افراد نابلدی که ادعا دارند نسپارید و فقط به دامپزشک مراجعه کنید.

تمام میوه‌ها و سبزیجاتی را که برای مصرف پرنده انتخاب می‌کنید حتماً بشویید. برای اینکه مطمئن شوید از همه سموم و مواد شیمیایی پاک می‌شوند چند دقیقه‌ای آنها را در آب سرد بخیسانید، سپس شستشو دهید.

اگر میخواهید وسیله بازی ای برای عروس خود انتخاب کنید ابتدا مطمعن شوید آن وسیله ایمن و مناسب پرنده شماست انتخاب وسیله بازی نادرست عوارض جبران ناپذیری بدنبال خواهد داشت.

وسیله بازی عروس هلندی

۵-پودر کف دریایی

داخل قفس پرنده پودر صدف و كف دريا بگذارید. گذاشتن پودر صدف و كف دريا براي پرنده ها ضروري است , پودر صدف مواد معدني زيادي دارد و به هضم غذا بخصوص دانه كمك مي كند. مي توانيد بجاي پودر صدف از پوسته تخم مرغ پخته شده كه تقريبا 20 دقيقه در آب جوشيده است استفاده كنيد. كف دريا پوسته يه نوع نرم تن دريايي است كه حاوي كلسيم می باشد و باعث استحكام و مانع رشد بيش از حد نوک پرنده می شود بايد گفت كه هر وقت پرنده ميخواهد تخم کند بيشتر از قبل كف دريا مي خورد چون اين ماده باعث استحكام پوسته تخم ها مي شود.

هر چند هفته يك بارمولتي ويتامين در آب پرنده بريزيد و فراموش نکنید كه یکی از نکات مهم در نگهداری از عروس هلندی تعویض روزانه آب‌اش است.

در نت نظر بخوانید: معرفی 10 بهترین رستوران دریایی تهران

عروس هلندی ۲

۶-طول عمر

طول عمر عروس هلندی بسته به شرایط زندگی، تغذیه و فعالیت بدنی آن دارد. طول عمر آنها در بهترین شرایط بین ۱۵ تا ۲۰ سال است.

عروس هلندی ۳

۷- تحرک و فعالیت بدنی

پرنده را تشویق به فعالیت کنید. کوکاتیل‌ها نیاز به فعالیت منظم و مداوم دارند، حتی اگر پرهایش چیده شده باشد، برای راضی و سلامت نگه داشتنش باید شرایط پریدن برایش فراهم باشد. راه رفتن یا پرواز کردن در یک اتاق از نظر فعالیت فیزیکی برای پرنده کافی است. قبل از پراندن کوکاتیل مطمئن شوید که شرایط امنی را برایش فراهم کرده‌اید. درها و پنجره ها را ببندید، پنکه‌ها را خاموش کنید، گربه و دیگر حیوانات خانگی را دور از او نگهدارید.وقتی که کوکاتیل بیرون از قفس است، با قرار دادن جایزه در جاهای مختلف سعی کنید او را به چالش کشیده و مجبورش کنید که به سمت آنها راه رفته یا پرواز کند. بهداشت را درنظر بگیرید. پرنده شما هرگاه که بخواهد مدفوع می‌کند، بنابراین او را از آشپزخانه و مبلمان دور نگه دارید.

عروس هلندی ۴

۸- ترس در عروس هلندی

ممکن است گاهی اوقات پرنده در شب بترسد که بیشتر برای پرنده هایی که تازه به مکانی منتقل شدند اتفاق می افتد. اگر عروس شما در طول شب ترسید چراغ را روشن کنید و به پیشش بروید و با او صحبت کنید تا آرام شود وقتی آرام شد چراغ را دوباره خاموش کنید. در هر حالت بهتر است  پرنده در تاریکی مطلق نباشد و همیشه نور کمی به قفس‌اش بتابد تا با کوچک ترین تغییری در تاریکی شب، مثل افتادن نور ماشین های درحال عبور یا زدن دزدگیر ماشین وحشت زده نشوند.

عروس هلندی ۵

۹-نشانه های بیماری

۱- کم اشتها شدن عروس

۲- ظاهر نامناسب و به هم ریختگی پرها

۳- کندن و برش دادن پرها

۴-چشم نیمه باز

۵-دائم خواب بودن،گذاشتن سر لای پرها

۶-نداشتن تعادل

۷-کاهش وزن

۸-خس خس سینه و نفس نفس زدن

عروس هلندی ۶

۱۰-استراحت پرنده

عروس‌های هلندی باید در شبانه روز حداقل ۱۰ ساعت بخوابند، البته با توجه به زندگی روزمره انسان‌ها این پرنده‌ها هم خود را با این شیوه هماهنگ کرده‌اند و کمتر از ۱۰ ساعت می خوابد.

عروس هلندی ۷

6 دیدگاه

نظر بده
  1. من دانش اموز هستم و باید میرم مدرسه اگه مدرسه ها باز باشه
    و پدر و مادرم هم شاغل هستن
    اشکالی نداره عروسم تا وقتی که از مدرسه بر میگردم تو قفس و خونه تنها باشه؟

  2. عالی بود من خیلی چیزا یاد گرفتم و باعث شد هم علاقم به این پرنده بیشتر شود هم وقت بیشتری واسشون بزارم
    ۱ میخواستم بدونم جوجه عروس هلندی هر چند دقیقه باید سرلاک بخورند؟
    ۲عروس هلندی قدرت تکلم هم دارد؟
    ۳چجوری به عروس هلندی بازی یاد بدیم؟
    لطفا هرکی میتونه جواب درست بده من منتظرم

    • اره اگه سر به سرشون بذاری حرف هم میزنن
      پرهاشو کوتاه کن و باهاش بازی کن تا بهت عادت کنه

  3. ممنون از مطالب عالی شما تشکر فروش وکیومhttps://parsvacuumpumps.com/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%85%DA%A9%D9%86%D8%AF%D9%87-250-%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D9%85%DA%A9%D8%B9%D8%A8/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: مهتاب حسینی نژاد

دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. آرزوهای بزرگ و سوالات بزرگ‌تری در ذهنم دارم. اما عقیده دارم این زمانی که ما آدم‌ها در اختیار داریم مطلقا برای خودمون نیست. این رو هم بگم که عاشق موسیقی هستم. و اینکه امیدوارم بتونم با مطالبم به شما کمک کنم...