in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

بهترین رمان‌های ترسناک خارجی – لیست ۱۰تایی

best horror books

هنوز افراد زیادی هستند که عاشق مطالعه و کتاب‌ها هستند.همونطور که میدونی کتاب‌ها ژانرهای متفاوتی دارن و ژانر ترسناک یکی از پرطرفدار‌ترین هاست! تا حالا یکی از بهترین رمان‌های ترسناک خارجی رو خوندی؟ از نظر تو آن کتاب جز بهترین رمان‌های ترسناک خارجی بوده؟اگه دوست داری با بهترین رمان‌های ترسناک خارجی در طول تاریخ و از نظر مردم آشنا بشی، این مطلب رو دنبال کن.

بهترین رمان‌های ترسناک خارجی

معرفی بهترین رمان‌های ترسناک خارجی

۱- رمان “دراکولا”

“دراکو” به نوشته‌ی برام استوکر یکی از بهترین رمان‌های ترسناک خارجی از زمان خود تا به الان است.این کتاب برای اولین بار در سال ۱۸۹۷ منتشر شد. شخصیت دراکولا یکی از جذاب‌ترین خون آشام هاست که بر‌خلاف رمان‌ها و فیلم‌هایی که بر شخصیت وحشی و خون خوار بودن خون آشام ها اشاره می‌کنند، در طول داستان به عنوان یک اشراف زاده معرفی می‌شود.

دراکولا اشراف‌زاده تنها و مرموزی است که همهٔ اطرافیان خود را از دست داده. هم چنین یکی از شخصیت‌های داستان به نام جاناتان هارکر وقتی وارد قصر کُنت دراکولا می‌شود با برخورد مودبانه و احترام‌آمیز او مواجه می‌گردد. براساس یادداشت‌های هارکر جناب کنت دراکولا کتاب خواندن را دوست دارد و صاحب کتابخانه‌ای بسیار بزرگ و غنی از کتب باارزش و کهن است.

 دراکولا

 ۲- رمان “غبرستان حیوانات خانگی” – از بهترین رمان‌های ترسناک خارجی

کتاب “غبرستان حیوانات خانگی” به نوشته‌ی استیون کینگ یکی دیگر از بهترین رمان‌های ترسناک خارجی است که در سال ۱۹۸۳ منتشر شده است. داستان رمان “غبرستان حیوانات خانگی” ماجرای خانواده‌ی دکتر لوئیس کرید است که به خانه‌ای خارج شهر نقل مکان می‌کنند. کمی دورتر از این خانه، قبرستانی وجود دارد که نام آن، بر اثر اشتباه املایی بچه‌ها، “غبرستان حیوانات خانگی” گذاشته شده است. بچه‌های آن منطقه حیوانات خانگی خود را در این قبرستان دفن می‌کنند. در روز جشن شکرگزاری، زمانی‌که خانواده‌ی لوئیس در شیکاگو هستند، گربه‌ی آیلی، دختر لوئیس، در جاده‌ی کنار خانه تصادف می‌کند. جود، لوئیس را همراه با خود به قبرستانی عجیب می‌برد تا گربه را در آن‌جا به خاک بسپارد. روز بعد، گربه به خانه بازمی‌گردد، زنده است، اما انگار چیزی مرده درونش وجود دارد. بوی مرگ می‌دهد. این سرآغاز اتفاق‌های ترسناک دیگری است.

غبرستان حیوانات خانگی

  ۳- رمان ترسناک “آن” – بهترین رمان‌ ترسناک خارجی از نظر خیلی از مردم

یکی از به یادماندنی ترین و بهترین رمان‌های ترسناک خارجی رمان آن “it” است.”آن” یک کتاب از ژانر وحشت به قلم استیون کینگ است و داستان هفت کودک را روایت می‌کند که موجودی هراس‌هایشان را به آنها نشان می‌دهد تا خودش را برای شکار کردن آنها پنهان کند. «آن» معمولاً خودش را به شکل یک دلقک نشان می‌دهد تا بتواند کودک (شکارش) را به خود جذب کند.

رمان روایت غیرخطی دارد و از زبان سوم شخص گفته می‌شود. فضای داستان آن با قدرت‌گیری همراه است: قدرت حافظه، ترومای کودکان و اثرات آن پس از بلوغ، مخفی کردن خود پشت داشته‌های دیگران، غلبه بر بدی‌ها از راه قربانی شدن و اعتماد کردن.

بهترین رمان‌های ترسناک خارجی

۴- رمان “من افسانه هستم”

یکی دیگر از بهترین رمان‌های ترسناک خارجی “من افسانه هستم” به نوشته‌ی ریچارد متسن است. داستان این رمان درباره تنها بازمانده از یک بیماری، به نام رابرت نویل است. همه مردان، زنان و کودکان به این بیماری مبتلا شده‌اند، و تشنه خون نِویل هستند. 

روز‌ها او شکارچیست و مردگان زنده را در میان خرابه‌های تمدن تعقیب می‌کند. شب‌ها در خانه‌اش سنگر می‌گیرد و برای رسیدن طلوع خورشید دعا می‌کند. تا چه مدت یک مرد می‌تواند به این شکل زندگی کند؟

بهترین رمان‌های ترسناک خارجی

 ۵- رمان ترسناک “بدبختی”

پنجمین رمان از بهترین رمان‌های ترسناک خارجی “بدبختی” به نوشته استیون کینگ است. این رمان در سال ۱۹۸۷ منتشر شد. این رمان برای جایزه جهانی فانتزی برای بهترین رمان در سال 1988، نامزد شد. داستان این رمان درباره یک زن دیوانه است که به تنهایی در مزرعه‌ای در میان کوه ها زندگی می‌کند.

در بدبختی اساس کار و روایت بر توهمی دامن‌گیر که در طی سالها شکل گرفته ، قرار دارد.بدبختی روایت سرراستی است از زیاده طلبی جنون آمیز آدمی که گاهی می تواند به کشتار و آسیب انسان دیگر منجر شود.

بدبختی

در نت نظر بخوان: پرفروش ترین کتاب‌های سال 96

۶- رمان “جن گیر”

یکی دیگر از بهترین رمان‌های ترسناک خارجی رمان “جن گیر” به نوشته ویلیام پیتر بلتی است. ماجرا در جرج تاون در حومهٔ واشینگتن دی سی می‌گذرد.

کریس مک‌نیل، بازیگر زن تلویزیون، نگران سلامت دخترش، رِیگِن، است که دچار تشنج شدید شده و در رختخواب به خود می‌پیچد. پزشکان از درمان دخترک ناتوان‌اند، تا آنجا که به کریس پیشنهاد می‌کنند از یک جن‌گیر کمک بگیرد. کریس به یک کشیش جوان به نام پدر کاراس مراجعه می‌کند و از او درخواست می‌کند تا به ریگن کمک کند.

پس از تحقیقاتی که پدر کاراس بر روی ریگن انجام می‌دهد و مطمئن می‌شود که شیطان بدن او را تسخیر کرده، به کلیسا مراجعه کرده و درخواست می‌کند تا خودش مراسم جن‌گیری را انجام دهد. اما کلیسا شخصی باتجربه‌تر به نام پدر مِرین را پیشنهاد می‌کند. مِرین کشیشی پیر است و موجودی را که بدن ریگن به تسخیر او درآمده‌است می‌شناسد. پدر مِرین به خانهٔ کریس مک‌نیل می‌رود و به‌همراه پدر کاراس جن‌گیری را شروع می‌کنند. در این مراسم سخت و طاقت‌فرسا، پدر مِرین جان خود را از دست می‌دهد و پدر کاراس در نهایت، به قیمت جان خودش، اهریمن را از بدن ریگن خارج می‌کند.

جن گیر

۷- رمان “مصاحبه با خون آشام”

هفتمین کتاب از فهرست بهترین رمان‌های ترسناک خارجی رمان “مصاحبه با خون آشام” است. رمان اثر آن رایس نویسنده آمریکایی این رمان است، که کتابش در ۱۲آوریل ۱۹۷۶ منشتر شده است.

در این کتاب یک خون‌آشام داستان زندگی‌اش را برای روزنامه‌نگاری تعریف می‌کند. از روی این رمان فیلمی با همین نام ساخته شده است.

 بهترین رمان‌های ترسناک خارجی

۸- رمان “گرگ و میش”

یکی از بهترین رمان‌های ترسناک خارجی گرگ و میش  رمانی خون‌آشامی است که توسط استفانی میر نوشته شده است.

این کتاب به صورت رسمی با جلد سخت در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و نام اولین کتاب از مجموعه گرگ و میش است. قهرمان این داستان ایزابلا هفده ساله است، او از شهر فینیکس در ایالات آریزونا به شهر فورکس در ایالت واشینگتن سفر می‌کند و زمانی که عاشق خون‌آشامی به اسم ادوارد کالن می‌شود، زندگی‌اش به خطر می‌افتد.

گرگ و میش

۹-خط خون

نهمین کتاب از بهترین رمان‌های ترسناک خارجی خط خون به نوشته‌ی سیدنی شلدون است که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد.

این کتاب به صورت موازی داستان چند نفر را که همگی عضو یک خانواده بزرگ هستند دنبال می کند، سام راف رئیس هیئت مدیره شرکت داروسازی راف در طی حادثه ای کشته می‌شود و دخترش الیزابت جای او را در هیئت مدیره می گیرد. در حالیکه همه اعضای هیئت مدیره قصد دارند الیزابت را وادار به عمومی کردن سهام شرکت کنند، الیزابت متوجه می‌شود که کسی از همان اعضا سعی در کارشکنی و ایجاد خسارت و ضرر و زیان برای شرکت را دارد و حتی مرگ پدرش هم صرفاً یک حادثه نبوده است، تلاش برای یافتن خائن آغاز می شود…

خط خون

۱۰-کورالاین

کورالاین نام رمانی از بهترین رمان‌های ترسناک خارجی در گونهٔ خیال‌پردازی اثر نیل گیمن است که در سال ۲۰۰۲ میلادی به چاپ رسیده‌است.

داستان این کتاب درباره دختری به نام کورالاین است که تنها فرزند پدر و مادری است که هر دو در خانه کار می‌کنند. خانوادهٔ کورالاین تازه به خانه‌ای جدید نقل مکان کرده‌اند. همسایه‌های آن‌ها دو زن بازیگر و پیرمردی نیمه‌دیوانه‌است که ارکستری از موش‌ها را آموزش می‌دهد. در خانهٔ آن‌ها دری وجود دارد که به دیوار باز می‌شود.

کورالاین روزها دور و بر خانه می‌گردد و به همسایه‌ها سر می‌زند. روزی کورالاین که در خانه تنهاست در رو به دیوار باز می‌کند و بار راهرویی روبرو می‌شود. در انتهای راهرو خانه‌ای شبیه خانهٔ خودشا را می‌بیند و زنی و مردی شبیه پدر و مادر خودش، با چشم‌هایی از دکمه. آن‌ها از او پذیرایی می‌کنند و از او می‌خواهند پیش آن‌ها بماند … .

کورالاین

از نظر من خواندن این کتاب‌ها و وقت صرف کردن برای آنها واقعا ارزش دارد. پس وقتت رو تلف نکن و همین الان یک نسخه الکترونیکی یا فیزیکی این کتاب‌ها رو تهیه کن.

9 دیدگاه

نظر بده
  1. سلام… کتاب گرگو میش نه تنها ترسناک نیست بلکه یک عاشقانه آبکیه ک نمیدونم چرا انقدد مشهور شد. ولی اصصصصصصلللللااااااااا ترسناک نیست

  2. خدایی اینایی که اینقدر به ضعیف امتیاز دادن مطمئنا هیچکدوم از این کتابها رو نخوندن کتابهایی که معرفی کردین جزء بهترین هاست که اکثرا از روش فیلم های خوبی هم درست شده.
    گرگ و میش فقط فیلم اش خوب ساخته شده وگرنه کتابش اونقدر ها چیز خاصی نیست و در کل یه داستان لوس دیگه از این ومپایر های مدرنه و هیچوقت به پای داستان دراکولا نمیرسه.
    کتاب مصاحبه با خون اشام هم خیلی خیلی قشنگه یعنی سبکی که کتاب نوشته شده به روش ادبی و کلاسیک هست نه روش معمولی رمان های امروزی و خیلی ها مهارت نویسندگی خانم ان رایس یعنی نویسنده ی این کتاب رو پسندیدن و از روش یه فیلم خیلی خوب هم تو سال ۱۹۹۹ ساخته شده که برد پیت و تام کروز بازیگراش بودن.
    کتاب کورالین که ازش انیمیشن ساخته شده خیلی قشنگ و پر رمز و راز و فانتزیه ارزش خوندن رو داره.
    ممنون از سایت خوبتون و اطلاعاتی که دادین 😉

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: مهتاب حسینی نژاد

دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. آرزوهای بزرگ و سوالات بزرگ‌تری در ذهنم دارم. اما عقیده دارم این زمانی که ما آدم‌ها در اختیار داریم مطلقا برای خودمون نیست. این رو هم بگم که عاشق موسیقی هستم. و اینکه امیدوارم بتونم با مطالبم به شما کمک کنم...