in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

بهترین غذاهای هندی – لیست 20 تایی

Behtarin ghazahaye hendi – Liste 20 tayi

وقتی اسم هند به میون میاد دو چیز اول از همه به ذهن ما خطور می کنه، یکی بالیوود و بهترین فیلم های هندی و دیگری غذاهای تند و متنوع هندی که خیلی هم خوشمزه و اشتها برانگیز هستند. غذاهای داغ، تند، چرب و بعضاً سنگین هندی که در بهترین رستوران هندی تهران هم می تونی امتحانشون کنی. تو می دونی بهترین غذاهای هندی کدوم غذاها هستند؟ امروز می خوام سفری مجازی به هند داشته باشم و ببینم از نظر مردم هند بهترین غذاهای هندی چه غذاهایی هستند. اگه علاقمندی بدونی بهترین غذاهای هندی چه شکلی هستند و مواد تشکیل دهنده شون چیه این مطلب رو تا انتها بخون.

معرفی بهترین غذاهای هندی

1 – پاو بهاجی (Pav bhaji)

پاو بهاجی غذای خوشمزه هندی

در هند پاو به معنی نان و بهاجی به معنی سبزیجاته. پاو بهاجی از پوره سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، نخود سبز، فلفل، کره و نان سفید تشکیل میشه که با برش های لیمو سرو میشه. این غذا از بهترین غذاهای هندی هست که می تونی در تمام فست فودهای هند پیداش کنی.

2 – مرغ تندوری (Tandoori chicken)

مرغ تندوری بهترین غذای هندی

از غذاهای فوق العاده خوشمزه هندی که حتماً باید امتحانش کنی مرغ تندوریه. در تهیه این غذا مرغ رو در ماست و ادویه می خوابونن. معمولاً مرغ تندوری بسیار تنده، چون برای اینکه مرغ ها به رنگ قرمز خوشرنگ دربیان بهشون فلفل قرمز می زنن. در نهایت مرغ ها رو در تنورهای سنتی بریان می کنند.

3 – بریانی (Biryani)

بریانی بهترین غذای هندی

غذای بریانی از نظر مردم هند یک غذای مجلسی و اعیانی به حساب میاد و بیشتر در مجالس و برای پذیرایی از مهمان ها سرو میشه. بریانی ترکیبیه از برنج، ادویه، گوشت و طعم دهنده های مختلف.

4 – مرغ کره ای (Butter chicken)

مرغ کره ای خوشمزه ترین غذای هندی

در تهیه مرغ کره ای، مرغ چند ساعت در مخلوط آبلیمو، ماست و چندین ادویه هندی خوابونده میشه. بعد در ماهی تابه تفت داده میشه و در نهایت با اضافه کردن کمی آب به مرحله ی پخت می رسه. معمولاً مرغ کره ای با خامه و گشنیز سرو میشه.

5 – گاته کی سبزی (Gatte ki Sabzi)

گاته کی سبزی غذای خوشمزه هندی

غذای راجستانی گاته کی سبزی رو نمیشه از دست داد. این غذا شامل کوفته های تشکیل شده از آرد گندمه که در سس تند و خوشمزه ای پخته شده.

6 – ایدلی سامبار (Idli Sambar)

طرز تهیه ایدلی سامبار

غذای ساده ایدلی سامبار که بیشتر بعنوان صبحانه مصرف میشه غذای بومی جنوب هنده. ایدلی کوفته برنجی هایی هستند که در بخار آب پخته شدند و سامبار هم سوپی هست که از ماهی، شکر، سبزیجات و ادویه های مختلف تشکیل شده.

7 – کاکوری کباب (Kakori Kebab)

طرز تهیه کاکوری کباب

کاکوری کباب یه چیزیه تو مایه های کباب کوبیده خودمون. در تهیه این غذای خوشمزه هندی از گوشت بره چرخ کرده یا ساطوری به همراه پیاز، تخم مرغ، رب و ادویه استفاده میشه. در نهایت مواد به سیخ کشیده میشه و در حرارت بالا برشته میشه.

8 – کتی رول (Kati roll)

کتی رول ساندویچ خوشمزه هندی

کتی رول یا کتی پیچ یکی از بهترین غذاهای هندی هست که در تمام خیابان های هندوستان پیدا میشه. در تهیه این غذا مواد گوشت، پیاز و سبزیجات در نوعی نان پیچیده میشه.

9 – روغن جوش (Rogan josh)

طرز تهیه روغن جوش

روغن جوش از خوشمزه ترین غذاهای هندی هست که طرفداران زیادی داره. در تهیه ی این غذا گوشت بره رو با رازیانه و ادویه جات مختلف طعم دار می کنند و بعد با حرارت ملایم می پزندش. روغن جوش هم با پلو و هم با نان سرو میشه.

10 – ماسالا دوسا (Masala dosa)

طرز تهیه ماسالا دوسا

ماسالا دوسا یک غذای هندی بسیار خوشمزه ست که تقریباً طعمی شبیه به سمبوسه داره. در تهیه ماسالا دوسا از سیب زمینی پخته و له شده به همراه انواع ادویه جات استفاده میشه. البته نونی که مواد را داخلش می ریزن هم یک نون خاصه که قبل از آماده سازی مواد میانی اول اون رو تهیه می کنند.

11 – اوتاپام (Uttapam)

طرز تهیه اوتاپام

میشه گفت اوتاپام یک نوع پیتزای هندیه. این غذا از خمیر برنج به همراه گوجه فرنگی، پیاز، فلفل چیلی و… تهیه میشه.

12 – سالی باتی (Sali Boti)

سالی باتی غذای شیرین هندی

سالی باتی از معدود غذاهای هندیه که طعمی شیرین داره. در تهیه سالی باتی از گوشت، گوجه فرنگی، پیاز و شکر استفاده میشه.

13 – بنجاری گوشت (Banjari Gosht)

بنجاری گوشت غذای خوشمزه هندی

می رسیم به بنجاری گوشت که یکی دیگه از بهترین غذاهای هندی هست. در تهیه این غذا گوشت به همراه پیاز سرخ شده و انواع ادویه جات در ماست خوابونده میشه و بعد با حرارت ملایم پخته میشه.

14 – باپا اولو (Bhapaa Aloo)

باپا اولو غذای سنتی هندی

غذای هندی و خوشمزه باپا اولو ترکیبیه از سیب زمینی، کشک، نارگیل و انواع ادویه جات. در بعضی از مواقع ماهی هم به این غذا اضافه میشه.

15 – خورشت مرغ و اپام (Chicken Stew and Appam)

طرز تهیه خورشت مرغ و اپام

اپام یک نوع نان نازک هندیه که از خمیر برنج و آب نارگیل تهیه میشه. برای تهیه خورشت مرغ هم مرغ ها رو به همراه سیر، پیاز و ادویه جات مدت 3 دقیقه در روغن سرخ می کنند، بعد گوجه فرنگی و سیب زمینی به مرغ ها اضافه می کنند و ظرف رو با آب نارگیل پر می کنند و اجازه میدن تا مواد کاملاً بپزه.

16 – بهاپا ایلیش (Bhapa Ilish)

بهاپا ایلیش غذای هندی با ماهی

این غذای سنتی هندی با ماهی درست میشه. در تهیه بهاپا ایلیش ماهی هیلسا با سس خردل طعمدار و بعد بخارپز میشه.

17 – دال ماکانی (Dal Makhani)

دال ماکانی غذای سنتی هندی

این غذای خوشمزه هندی اصالت پنجابی داره. در تهیه دال ماکانی عدس و حبوبات با ادویه جات تند هندی پخته میشن.

18 – مالای کوفتا (Malai Kofta)

مالای کوفتا خوشمزه ترین کوفته هندی

در تهیه مالای کوفتا کوفته قلقلی های کوچک و خوشمزه که با سبزیجات درست شدن رو سرخ میکنند و در سس خامه ای می پزند.

19 – باینگان بهارتا (Baingan bharta)

طرز تهیه باینگان بهارتا

این غذا شبیه میرزا قاسمی شمالیه. در تهیه باینگان بهارتا بادمجان کبابی و خرد شده با انواع سبزیجات و ادویه جات تفت داده میشه.

20 – تالی (Thali)

تالی غذای خوب هندی

تالی در زبان هندی به معنی سینیه. در واقع این غذا چند خوراک سنتی و متنوعه که در یک سینی چیده میشن.

این 20 غذایی که نام بردن بهترین غذاهای هندی هستند که شهرت جهانی دارند. به نظر تو بهترین غذای هندی کدوم غذاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.