in

بازارهای معروف ترکیه – لیست 10 تایی

bazar haye maroof Turkey – list 10 tayi

بازارهای معروف ترکیه کجاست؟ اگه برای تفریح و گشت و گذار کشور زیبای ترکیه رو انتخاب کردی، حتما لازمه که با بهترین بازارهای معروف ترکیه هم آشنا بشی. در اینجا برات لیستی از بهترین مراکز خرید و بازارهای معروف ترکیه رو معرفی کردم.

معرفی بهترین مراکز خرید و بازارهای معروف ترکیه

1. بازار معروف کاپالی چارشی با ارزان ترین سوغاتی ها

بازار معروف کاپالی چارشی در ترکیه

بازار کاپالی چارشی یکی از بازارهای سرپوشیده و سنتی در استانبول ترکیه است که میتونی در اینجا انواع لوزام سنتی، پارچه و گلیم رو تهیه کنی. در اطراف این بازارچه رستوران های مختلفی هم قرار داره. این بازار از نظر کیفیت حرف اول رو میزنه و میتونی پوشاک با قیمت مناسب و خوب رو از این بازار بخری و البته میتونی سوغاتی های قشنگی رو هم در اینجا پیدا کنی.

2. بازار فاتح استانبول از بهترین بازارهای ترکیه

بازار فاتح از بهترین بازارهای ترکیه

بازار فاتح در منطقه قدیمی شهر استانبول قرار داره و مردم اونجا این بازار رو به اسم Çarşamba Pazarı ( چهار شنبه بازار ) میشناسن! اینجا بزرگترین بازار محلی شهر استانبول است. در این باز میشه همه نوع لوازمی رو پیدا کرد! به قول معروف از شیر مرغ تا جون آدمیزاد! انصافا قیمتهاش هم خیلی مناسبه.  دستفروش های زیادی هم در این بازار هستن که همه مدل جنسی میفروشن.

3. بازار بزرگ بورسا در یکی از شهرهای زیبای ترکیه

بازار بزرگ بورسا از بهترین مراکز خرید ترکیه

بورسا یا بورسه یکی از شهرهای زیبای ترکیه و جزو مناطق دیدنی ترکیه است که چون فضای سبز زیبایی داره به بورسای سبز هم معروف است. بورسا هم یکی از بازارهای معروف ترکیه است که با نام «Ulu Çarşı» یا بازار بزرگ شناخته میشه. در این بازار میتونی انواع صنایع دستی و نماد هایی از شهر بورسا رو تهیه کنی.

4. بازار اولوس از بهترین بازارهای معروف ترکیه

بازار زیبای اولوس در ترکیه

بازار اولوس که به بازار( sosyete pazarı) هم معروفه، مارک های معتبری در فروشگاههاش به فروش میرسه. البته قیمتش هم ارزون تر از جاهای دیگه است. در این بازار زیبا میتونی انواع کت و چرم، انواع لباس، لوازم آرایش و صدها مورد دیگه رو خرید کنی.

5. مرکز خرید آک‌ مرکز با مارک های معتبر

آک مرکز از لوکس ترین مراکز خرید در ترکیه
آک‌ مرکز یه جای شناخته شده در استانبول ترکیه است که میتونی اینجا همه چی پیدا کنی!  از پوشاک زنانه و مردانه گرفته تا اسباب‌ بازی و وسایل الکترونیکی!! بعد از خرید از این مرکز زیبا میتونی برای تفریح و سرگرمی رفتن به  بهترین پارک های استانبول ترکیه رو انتخاب کنی.

6. بازار اوزون‌ چارشی در شهر ساحلی آنتالیا

بازار رنگارنگ اوزون چارسی در ترکیه

بازار اوزون‌ چارشی (Uzunçarşı) در یکی از شهرهای ساحلی آنتالیا قرار داره، میدونی که شهر آنتالیا جاذبه های دیدنی ویژه ای داره و بازار اوزون پارشی هم یکی از این مناطق دیدنیه. این بازار زیبا با گل‌های رنگارنگ تزئین شده و فضایی بسیار زیبا و شادی هم داره.

7. مرکز خریدی معروف برای لباس های شیک و ارزان ترکی

مرکز خریدی معروف برای اجناس ارزان

خیابان استقلال در ترکیه شهرت خاصی داره و جزو خیابان های معروفی است که برای خرید پوشاک میتونی به اینجا سر بزنی. انواع کیف و کفش با تنوع رنگ و جنس و قیمت در این خیابان پیدا میشه. قدم زدن در این خیابان  تجربه ای فراموش نشدنیه.

8. بازار تاریخی ماردین با بهترین صنایع دستی

بازار تاریخی ماردین با بهترین صنایع دستی

شهر تاریخی ماردین هم یکی از شهرهای پر جاذبه در ترکیه است که بازار ماردین هم یکی از این مکان های دیدنیه. این بازار خیلی شلوغه و طرفدار زیادی داره. در این بازار میتونی انواع آثار هنری و صنایع دستی مردم محلی رو تهیه کنی. جالبه بدونی که در این بازار میتونی خوشمزه ترین غذاهای ترکیه ای و نوشیدنی های سنتی رو پیدا کنی و حتی لباس عروسی هم اینجا پیدا میشه!!

9. بازار یمینیجلر سافران‌ بولو از بازارهای سرشناس در ترکیه

بازار یمینیجلر سافران‌ بولو از بازارهای سرشناس در ترکیه

شهر سافران بولو یکی از شهرهای فوق العاده منحصر بفردیه که معماری تاریخی بی نظیری داره! بازار تاریخی این شهر به اسم بازار یمینیجلر (Yemeniciler Çarşısı) شهرت داره و یکی از بازارهای معروف ترکیه است. در این بازار یه جنس مهمی که به فروش میرسه، صابون ساخته شده از زعفران است که میتونه یه سوغاتی فوق العاده ای باشه.

10. بازار مرعش از بازارهای تاریخی در ترکیه

بازار مرعش از بهترین بازارهای معروف ترکیه

شهر قهرمان مرعش (Kahramanmaraş) یکی از شهرهای زیبا و دیدنی در ترکیه است که بازار سرپوشیده مرعش هم در مرکز این شهر قرار داره. در واقع این بازار یکی از مکان‌های تاریخی این شهر محسوب میشه. در این بازار جذاب میتونی چوب های حکاکی شده، جواهرات و انواع صنایع دستی رو تهیه کنی.

با بهترین بازارهای معروف ترکیه آشنا شدی. حالا میتونی انتخاب های خوبی برای خرید از ترکیه داشته باشی. راستی سفری به ترکیه داشتی؟ به نظرت کدوم مرکز خریدش از همه شهرت بیشتری داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.