in

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح بامزهبامزه

بهترین نقاط دیدنی ایران – لیست 20 تایی

behtarin noghat didani Irani – list 20 tayi

بهترین نقاط دیدنی ایران کجاست؟ اگه اهل گردش و تفریح هستی و دوست داری که به زیباترین و بهترین نقاط دیدنی ایران سفر کنی، بهت پیشنهاد میکنم با ادامه این مطلب همراه باشی تا برات جاهایی رو معرفی کنم که با دیدن زیبایی های شگفت انگیزش مشتاق به رفتن بشی! در این مطلب فقط لیست 20 تایی از این مکان های گردشگری و نقاط دیدنی ایران رو آوردم. اما جاذبه های دیدنی در ایران زیاده و فقط محدود به این لیست نمیشه.

معرفی بهترین نقاط دیدنی ایران و جذاب ترین مکان های گردشگری در ایران

1. باغ ارم شیراز از زیباترین جاذبه های گردشگری در ایران

باغ ارم شیراز از بهترین نقاط دیدنی ایران

باغ ارم شیراز یکی از زیباترین باغ های کشور است، به طوری که  که گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای دیدنش راهی این منطقه میشن. این باغ زیبا در نزدیکی کوه های شمالی شیراز قرار داره. آب و هوای خوش این باغ زیبا ستودنیه. این باغ از بهترین نقاط دیدنی ایران است.

2. جنگل راش سواد کوه از بکرترین طبیعت های زیبا در ایران

جنگل راش سواد کوه از بکرترین زیبایی های ایران

جنگل راش یکی از بهترین مقصدهای گردشگری و طبیعت‌ گردی است. این جنگل زیبا پوشیده از درختان سر به فلک کشیده است، برگ درختهای این جنگل در رنگ های متنوعی است و این منظره رو مثل یه تابلو زیبا دیدنی کرده. قدم زدن در کنار درختان بلند قامت با تنفس هوای پر لطافتتش، لذتی فراموش نشدنیه. چشم‌انداز این جنگل بکر و زیباست، اما در پاییز به معنای واقعی کلمه خیره‌کننده میشه.

3. چهل ستون قزوین از بناهای تاریخی و دیدنی در ایران

عمارت زیبای چهل ستون قزوین

عمارت چهل ستون قزوین، بنایی تاریخی است که از دوران صفویه به جا مونده. این عمارت معروف به عمارت کلاه فرنگی هم است. این بنای تاریخی و دیدنی  در مرکز شهر قزوین و در میدان آزادی (سبزه میدان) قرار داره. این عمارت زیبا از جذاب ترین نقاط گردشگری در ایران است.

4.  مسجد جامع اصفهان از جاذبه های تاریخی در ایران

مسجد جامع اصفهان از بناهای تاریخی و دیدنی

مسجد جامع اصفهان از مهم‌ ترین و قدیمی‌ ترین بناهای تاریخی و مذهبی در ایران است. این مسجد، معماری منحصر بفردی داره و همه ساله گردشگران زیادی رو به سمت خودش جذب میکنه.

5. باغ فین کاشان از بهترین مناطق دیدنی در ایران

باغ فین کاشان از مکانهای گردشگری در ایران

باغ فین اسم یه باغ ایرانیه که حمام فین هم داخلش قرار داره. این باغ در شهر زیبای کاشان است. جالبه بدونی که این باغ تاریخی یکی از پربازدید ترین مکان‌ های گردشگری در استان اصفهان است.

6. دره‌ عشق از زیباترین و بهترین نقاط دیدنی ایران

دره عشق از شگفتی های شهر کرد

دره عشق رو میشه جزو یکی از بی نظیرترین طبیعت های بکر نام برد که با منظره خیره‌ کننده‌ اش مثل یه نگین در شهر کرد میدرخشه.  این مکان جذاب یکی از مقاصد اصلی و دوست‌ داشتنی در گردشگریه. دره‌ عشق شهرکرد، یکی از مناطق بی‌نظیر و خارق‌العاده است که هر ساله مسافران زیادی رو مهمون خودش میکنه.

7. پل خواجو از مکان های جذاب برای گردشگری

پل خواجو جزو بهترین نقاط گردشگری

پل خواجو یکی از پل های تاریخی شهر اصفهان است که در شرق سی و سه پل، روی زاینده رود قرار داره. این پل از دوره صفویه به جا مونده و در اون دوران  یکی از زیباترین پل های جهان محسوب میشده! این پل در شب درخشش و زیبایی بیشتری داره. این پل زیبا رو با تزئینات و کاشیکاری فراوان ساختن.

8. تنگ دم اسب از سرسبزترین مناطق جذاب در ایران

تنگه دم اسب مکانی بی نظیر

اگه میخوای یه کارت پستال زنده و طبیعی رو از نزدیک ببینی پس بهتره به تنگه دم اسب در جنوب شیراز سر بزنی. این مکان جزو مناطق بکر و زیبایی است که وجود رودخانه و معبرهای آبی جذاب ترش کرده.

9. شهرک گردشگری و توریستی نمک آبرود

شهرک توریستی نمک آبرود

شهرک گردشگری و توریستی نمک آبرود در غرب چالوس قرار داره و یه منطقه خوش آب و هوا است که میتونی کلی تفریحات سرگرم کننده هم در اینجا پیدا کنی. با سوار شدن به تله کابین میتونی شهر رو زیر پاهات تماشا کنی. این شهرک یکی از جاذبه های دیدنی و جزو بهترین نقاط دیدنی ایران است.

10. دریاچه فراخین با طبیعتی بی نظیر در ایران

دریاچه زیبا و آرام فراخین

دریاچه فوق العاده زیبای فراخین در شهرستان نوشهر، بخش کجور  قرار داره. این تالاب جنگلی خاص در ارتفاع 2200 متری و در بین جنگل‌ های پهن‌برگ هیرکانی قرار گرفته. جالبه بدونی که آب این دریاچه از چشمه فراخین تامین میشه که در دل جنگل‌ های بالادست نوشهر قرار گرفته!!

11. غار سهولان از بزرگ ترین غارهای آبی در ایران

غار آبی سهولان در ایران

 غار آبی سهولان یکی از مهم‌ ترین و شگفت انگیز ترین غارهاى طبیعی کشور است که در استان آذربایجان غربی قرار داره. سهولان به زبان کردی به معنی یخبندان است. این غار در زمستان ها، یخبندان‌های طولانی داره و در تابستان هم هوای داخل غار خیلی سرده.  اکثر اوقات هم تعداد زیادی لانه کبوتر داخل غار دیده میشه.

12. آبشار  شگفت انگیز و دیدنی لاتون

آبشار زیبای لاتون از برترین نقاط گردشگری در ایران

آبشار لاتون در در ۱۵ کیلومتری آستارا ، شهر لوندویل و روستای کوته کومه قرار داره. این آبشار زیبا مرتفع ترین آبشار در ایران است. طبیعت اطراف این آبشار فوق العاده دیدنیه. این منطقه هم جزو مکان های پرجادبه برای گشت و گذار است.

13. غار علیصدر از بی نظیرترین غارهای آبی در جهان

غار شگفت انگیز علیصدر در ایران

غار علیصدر یکی از بی‌نظیرترین و بزرگ‌ترین غارهای آبی در جهان است. با دیدن این غار میتونی بیشتر درک کنی که خدا چقدر زیبا تونسته جلوه های طبیعی رو با شگفتی خلق کنه!! این غار از بهترین مناطق برای دیدن و سفر کردن است.

14. شیطان کوه با طبیعتی منحصر بفرد از جاذبه های گردشگری در ایران

شیطان کوه جزو نقاط برتر و دیدنی در ایران

شیطان کوه، کوهی در شرق شهر سرسبز لاهیجان است. در دل شیطان کوه یه آبشاری مصنوعی ایجاد شده که این منطقه رو جذاب تر و دیدنی تر کرده و مسافران زیادی رو تونسته به این مکان جذب کنه.

15. چشمه‌های آب معدنی باداب سورت از بهترین نقاط دیدنی ایران

چشمه های آب معدنی باداب سورت

چشمه‌های آب معدنی باداب سورت یک مجموعه زیبا و دیدنی و یکی از شگفت‌ انگیزترین شاهکارهای طبیعت است که به عنوان اثر ملی ثبت شده! این چشمه‌ ها در نزدیکی شهر ساری  قرار داره. جالبه بدونی که این چشمه‌ های اسرارآمیز سورت شامل دو چشمه با آب‌ های کاملاً متفاوت از لحاظ رنگ، بو و مزه هستن!! یکی از چشمه‌ ها آب خیلی شوری داره که برای درمان دردهای کمر، پا، روماتیسم و پوست مفیده و چشمه دیگه که نزدیکش قرار داره، آبش به رنگ نارنجی و مزه اش هم کمی ترشه! این چشمه به عنوان دومین چشمه آب شور جهان به ثبت جهانی رسیده.

16. دریاچه طبیعی شورمست در سوادکوه

شورمست در سواد کوه

 شورمست تنها دریاچه طبیعی سوادکوه در استان مازندران است که یکی از مکان های جذاب برای  گردشگران به حساب میاد و از نقاط مختلف به این مکان سفر میکنن. این دریاچه طبیعی و بکر برای تفریح و آرامش یه مکان عالی است و جزو بهترین نقاط دیدنی ایران هم محسوب میشه.

17. گردنه حیران با طبیعتی حیرت انگیز و جذاب

گردنه حیران با طبیعتی خاص و بی نظیر

اگه اهل هیجان هستی و میخوای هم از دیدن طبیعت رنگارنگ لذت ببری و هم هیجان رو در مسیرت تجربه کنی، بهتره گردنه حیران جزو انتخاب هات برای سفر باشه! چون  گردنه حیران از مهمترین جاذبه ‌های گردشگری است که در مسیر راه ارتباطی آستارا – اردبیل قرار گرفته. این دره زیبا از یه طرف به کوه ‌ها و از یه طرف به جنگل ‌های انبوه میرسه.

18. کول خرسان دزفول از مکان های بکر برای طبیعت گردی

کول خرسان دزفول

اگه تو هم جزو علاقمندان به طبیعت گردی در مکان های بکر هستی، پس از شهر دزفول و منطقه کول خرسان دزفول نباید غافل بشی! این مکان به نوعی برای عکاسان بهشت زنده محسوب میشه که میتونن شگفت انگیزترین عکس ها رو از اینجا تهیه کنن.

19. جنگل ابر از مناطق خوش آب و هوا برای گردشگری

جنگل زیبای ابر در شاهرود

اگه میخوای یکى از دست ‌نخورده‌ ترین جنگل‌هاى ایران رو از نزدیک ببینی پس حتما باید به جنگل ابر سفر کنی. یه جای فوق العاده خیال انگیز که میتونی ابرها رو از نزدیک لمس کنی! این جنگل در ۳۵ کیلومترى شمال شرق سمنان قرارداره. فضای این جنگل با پوششی از ابر پر شده و برای همین هم بهش جنگل ابر گفته میشه.

20. تـالاب چغاخور از تالاب های زیبا و دیدنی در ایران

تالاب دیدنی چغاخور از مکان های سیاحتی در ایران

تالاب زیبای چغاخور هر ساله پذیرای انواع پرندگان مهاجر و بومی شامل انواع مرغابی، حواصیل، لک لک سفید، خروس کولی و آبزیانی چون ماهی کپور و نوعی از ماهیان گورخری است. در این تالاب میتونی از هوای مطبوع و چشم انداز های زیباش لذت ببری. این تالاب در مسیر شهرکرد – ایذه (استان خوزستان) قرار داره و یکی از جاذبه های گردشگری در ایران است.

دوست خوبم با زیباترین و بهترین نقاط دیدنی ایران آشنا شدی. البته زیبایی های دیدنی در ایران فقط به این مکان ها محدود نمیشن. کدوم یکی از این جاذبه های گردشگری رو از نزدیک دیدی و چه تجربه ای از دیدن این عجایب زیبا داری؟ راستی چه مکان بی نظیری در ایران میشناسی که در این لیست بهش اشاره نشده؟ نظرت رو در قسمت دیدگاه بنویس تا به این لیست اضافه بشه.

در نت نظر بخون: معرفی مکان های عجیب ایران

1 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.