in

دیدنی‌های اسپانیا برای سفر 10روزه

spain attractions

اسپانیا، کشور زیبا و پرهیاهویی است که سالانه مسافران زیادی برای دیدن سبک زندگی، معماری و دیدنی‌های اسپانیا به آن سفرمی‌کنند. شهرهایی با جاذبه های متنوع و جالب که سبب شده این کشور در فهرست کشورهای دیدنی دنیا قرار بگیرد. همه ما وقتی می‌خواهیم به جایی سفر کنیم اول درباره اون کشور و مکان‌هاش تحقیق می‌کنیم. دیدنی‌های اسپانیا کم نیستند و انتخاب از بین اونا کار دشواری هست. در این مطلب بهترین انتخاب از بین دیدنی‌های اسپانیا برای سفر ۱۰ روزه رو بهت معرفی می‌کنم.

دیدنی‌های اسپانیا

معرفی دیدنی‌های اسپانیا

۱ـ ایالت مالاگا (Malaga)

مالاگا شهری قدیمی و از دیدنی‌های اسپانیاست. این شهر در طول سال حدود ۳۰۰ روز آفتابی داره و نزدیک دریای مدیترانه واقع شده. شهری با کوچه‌های باریک و دلباز، محله‌های قدیمی، کلیسای جامع، باغ‌های گیاه شناسی و کلی مکان‌های دیدنی دیگه. این شهر زادگاه پابلو پیکاسو هست و موزه‌ای از آثار برجسته این هنرمند داره.

خیابان لاریوس (Calle Larios)

در روز اول می‌خواهیم سری بزنیم به خیابان لاریوس مالاگا. زمانی که این خیابان در اواخر قرن ۱۹ ساخته شد، زیباترین خیابان اسپانیا به شمار می‌رفت و هنوز هم جزو منحصر به فردترین خیابان‌های کشور از آن یاد می‌کنند. این پیاده‌راه زیبا، اولین ایستگاه شما برای خرید لباس در مالاگا بوده و از اصلی‌ترین مغازه‌هایش می‌توانیم به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند منگو، ماسیمو دوتی، بیمبا و لولا اشاره کنیم که البته جدیداً برندهای سوئدی هم به آن‌ها اضافه شده‌اند. اگر به دنبال ساعت خلوتی بودید، می‌توانید بین ساعت ۲-۴ که ساعت ناهار محسوب می‌شود در خیابان گشت بزنید. برای استراحت پیشنهاد می‌کنیم پشت یکی از میزهای تراس لپانتو (Lepanto) نشسته و جمعیت مردم در حال خرید را تماشا و یک فنجان چای به همراه کیک‌های فرانسوی نوش جان کنید.

خیابان لاریوس

کلیسای جامع مالاگا (Malaga Cathedral)

از خیابان لاریوس به سمت کلیسای جامع حرکت می‌کنیم. برای رسیدن به این کلیسا باید وارد خیابان سالیناس (celle salinas) شویم. خیابان را تا انتها می‌رویم و به کلیسای جامع می‌رسیم. یکی دیگر از دیدنی‌های اسپانیا این کلیساست. این کلیسای جامع نما، با سردر ورودی مزین به دو برج دوقلو، بر روی محوطه یک مسجد قدیمی در قرن ۱۶ میلادی پی‌ریزی شده است.

بازدیدکنندگان با دیدن فضای داخلی خیره کننده‌ی دقیق و متناسب این بنا مسحور خواهند شد. سومین کلیسای کوچک در جناح جنوبی بنا، با نقاشی‌ای به نام «باکره و قدیسین»، توسط آلونسو کانو (Alonso Cano) آراسته شده است.در اولین کلیسای کوچک گروه کر در سمت راست و در دیوار دست چپ، پیکره‌های زانو زده‌ای از پادشاهان کاتولیک وجود دارد که توسط پدرو دِمِنا ساخته شده‌اند. این کلیسای کوچک همچنین شامل پیکرک مریم مقدس است که فردیناند و ایزابلا با لشکر ارتش خود حمل کردند.

کلیسای جامع مالاگا

مجسمه panta rei وQuiromantica

 برای دیدن اولین مجسمه از کلیسای جامع به سمت میدان دل سیگلو(plaza del siglo)حرکت می‌کنیم. این میدان به خاطر مجسمه Panta Rei معروف شده و جز دیدنی‌های اسپانیا هست. بعد از کمی گشت و گذار در این میدان به سمت خیابان بلسا حرکت می‌کنیم.

میدان سیگلو

وقتی قدم به خیابان بلسا می‌گذاریم اولین چیزی که ما رو جذب خودش می‌کنه مجسمه نماد دست(quiromancia Ave Estatua) هست. این خیابان دارای فروشگاه‌هایی هم هست که خرید کردن از اون‌ها ضرر نداره.

خیابان بلسا

ساحل ال پالو (El Palo)

بعد از بازدید از مکان‌های تاریخی مالاگا نوبت به ساحل زیبای این شهر رسیده. دریای مالاگا یکی از دیدنی‌های اسپانیا به شمار میاد. اول از همه باید بگم که ساحل ال پالو خانوداگی هست. ارائه فعالیت‌هایی مثل غواصی و ماهیگیری این ساحل رو به مکانی ایده آل برای توریست‌ها تبدیل کرده. این ساحل از امکانات رفاهی نظیر دوش آب، رستوران، پارکینگ و تلفن‌های عمومی، تخت خواب و صندلی‌های خورشیدی برخوردار هست.

el palo beach

 مرکز پمپیدو (centro pompidou)

مرکز پمپیدو، نام موزه‌ای در شهر مالاگا در اسپانیا است که بیشتر به خاطر مکعب شیشه‌ای معروفش جز دیدنی‌های اسپانیا قرار گرفته و هم نمایشگاه‌های دائمی و هم موقت را دربرمی‌گیرد. مرکز پمپیدو نام خود را از «مرکز پمپیدو فرانسه» می‌گیرد که به خاطر استفاده از اسم این موزه و چندین مجموعه از آثارش، مالاگا موظف است تا پایان قرارداد میان آن‌ها، سالانه مبلغی را به مرکز پمپیدو در فرانسه پرداخت کند. این مرکز آخرین مقصد ما در روز اول سفر در شهر مالاگاست.

 Centro Pompidou

ساحل مالاگتا (La malagueta beach)

خیلی خوبه که روزت رو با رفتن به یک ساحل زیبا شروع کنی. ساحل مالاگتا به شدت مورد علاقه مردم محلی و توریست‌هاست و جز دیدنی‌های اسپانیا به شمار می‌ره. ساحل به طول ۱.۲ کیلومتر از تمام امکانات رفاهی اعم از رستوران، کافی شاپ،‌ زمین بازی کودکان و … برخوردار است.

La malagueta beach

موزه پیکاسو(Alcazaba museo picasso)

 پابلو پیکاسو از معروف ترین نقاشان قرن ۲۰ میلادی میباشد او نقاش، شاعر، طراح صحنه و پیکرتراش بوده است از بزرگترین مجموعه هایی که آثار این هنرمند را در یک جا جمع آوری کرده است موزه پیکاسو که در اسپانیا، شهر مالاگا قرار داره، که در ۹ مارس ۱۹۶۳ برای عموم افتتاح گردید. این موزه حدود ۴۲۵۱ اثر از این هنرمند را به نمایش گذاشته است. یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های اسپانیا این موزه هست که بازدید از آن ضرر نداره.

دیدنی‌های اسپانیا

مارکت آتارازاناس (Atarazanas market)

بازار تاریخی آتارازانا را باید در مالاگا بازدید کنید.فرقی نمیکند که آیا شما برای گردش روزانه خود به اینجا آمده اید یا توریست یا محلی هستید. شما می توانید طیف گسترده ای از میوه های تازه، سبزیجات و مجموعه ای از موجودات دریایی، همه در قیمت های واقعا ارزان را دریافت کنید. به غیر از مواد غذایی فوق، بازار همچنین جای خوبی برای خرید محصولات محلی است.

Atarazanas market

قلعه خیبرالفارو (Castillio GabralFaro)

این قلعه نظامی که با غرور بر بلندای کوه خیبرالفارو ایستاده، یکی دیگر از دژهای قرون وسطایی به سبک اسپانیایی-اسلامی است که یکی از دیدنی‌های معروف اسپانیا هست. عبدالرحمن سوم، خلیفه کوردوبا، این قلعه را در قرن دهم بر روی محوطه فانوس دریایی فنیقی‌ها ساخت. نام این بنای تاریخی برگرفته از کلمه ترکیبی عربی-یونانی، (به معنی صخره‌ی فانوس دریایی) گرفته شده است. سلطان گرانادا، یوسف اول، این دژ نظامی را در اوایل قرن ۱۴ گسترش داد؛ اما این قلعه بیش از همه به خاطر محاصره سه ماهه‌اش توسط پادشاهان کاتولیک، فردیناند و ایزابلا شهرت دارد. تصویر این بنا بر روی پرچم مالاگا و همچنین پرچم استان به چشم می‌خورد.

Gibralfaro

پارک مالاگا (El Parque de Málaga)

آخرین مقصد ما، مالاگا پارک، همچنین به عنوان آلامدا پارک شناخته می‌شود در پایان قرن نوزدهم ساخته شده است. این پارک در زمین هایی است که از دریا احیا شده است. پارک از درختان و درختچه های شکوفه های گرمسیری زیبا پر شده و برخی از گونه های عجیب و غریب از خارج از کشور به خصوص کوبا آورده شده است، در حالی که مالاگا یک مرکز تجاری مهم بود. این پارک به عنوان آخرین مقصد ما در شهر زیبای مالاگاست.

پارک مالاگا

 در نت نظر بخوان: بهترین پارک‌های استانبول ترکیه

۲- شهر نرخا (nerja) از دیدنی‌های اسپانیا

شهر نرخا، شهری ساحلی زیبا و تاریخی است که در هشتاد کیلومتری مالاگا قرار دارد. در روز سوم از سفر قصد داریم به این شهر برویم. این شهر دارای ساحل های صخره ای و شنی زیبایی است از مکان های جالب وتوریستی این شهر میتوان به غار نرخا و بالکن اروپا اشاره کرد. 

nerja

غار نرخا (nerja cave)

طبق شواهد و نقاشی های روی دیوار که مربوط به دوره انسان های اولیه میباشد، قدمت این غار به 42 هزار سال پیش برمیگردد. در سال 1959 پنج جوان که در جستجوی خفاش ها بودند به محل این غار دست پیدا کردن. این غار یکی از جواهرات زمین شناسی استان آندالوسیا محسوب میشود که همچنین هنر ما قبل تاریخ را در این شبه جزیره نمایش میدهد. غار نرخا جزو غارهای معروف اروپا به شمار میرود ومساحت آن 9371 مترمربع است و سالانه تعداد زیادی توریست برای بازدید از آن به نرخا می روند. این مکان یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های اسپانیاست.

در سال 1960 برای بزرگداشت کشف این غار جشنواره موسیقی و رقص در آن برگزار شد و همچنان هر ساله در فصل تابستان کنسرت های با شکوهی در آن اجرا میشود.

nerja cave

بالکن اروپا ( Balcon de Europa)

این محل روی صخره های زیبای کنار دریا قرار گرفته و چشم انداز زیبای آن یکی از دیدنی‌های اسپانیا می‌باشد.

در سال 1885 شاه آلفونسو دوازدهم پس از بازدید این اسم را روی آن قرار داد. همچنین در این محل یک مجسمه یادبود از این شاه قرار دارد. در مسیر این بالکن رستوران ها و هتل ها قرار گرفته اند و همچنین از کنار بالکن، پلکانی برای رفتن به ساحل قرار دارد که در فصل زیبای تابستان مملو است از مردمی که برای شنا و آفتاب به آنجا میروند. 

بالکن اروپا

روستای Frigiliana

یکی از زیباترین روستاهای اسپانیا روستای فریگیلیانا در نزدیکی مالاگاست. روستای فریگیلیانا توسط یک پارک طبیعی احاطه شده و شما در هر کجای این روستا که باشید میتوانید به راحتی به این پارک برسید. این روستا در ۳ ماه ساخته شده و معماری آن برگرفته از معماری عرب‌ها است. خانه‌ها به صورت طبقاتی روی هم قرار گرفته و کوچه‌هایش پر پیچ و خم هستند. این روستا یکی از دیدنی‌های اسپانیا به شمار میره.

روستای Frigiliana

۳- شهر ماربیا (marbella)

ماربیا متعلق به مالاگا است. این شهر بخشی از کوستا دل سول محسوب می‌شود. طرز فکر اشتباهی که در مورد ماربیا وجود دارد این است که از آن به عنوان یکی از کابوس‌های بتنی کوستا دل سول یاد می‌کنند یا آن را به عنوان مکانی بسیار گران می‌شناسند. اما حقیقتا ماربیا مکانی فوق‌العاده برای گذراندن تعطیلات یا حتی زندگی و کار است. روز چهارم و پنجم خود را در این شهر می‌گذرانیم. 

Marbella

رستوران  El Patio de Marsical

اگر دوست دارید در روز چهارم و پنجم سفر خود یک غذای اصیل اسپانیایی بخورید، به شما رستوران  El Patio de Marsical پیشنهاد می‌دهم. موقعیت مکانی مناسب و دکوراسیون جذاب این رستوران یکی از دلایل محبوبیتش هست. این رستوران دارای یک تراس زیبا هست که می‌تونی غذات رو اونجا میل کنی. لازم به ذکر است که این رستوران غذاهای دریایی سرو می‌کنه.

رستوران el patio de mariscal

پارک آلامدا (parque de la alameda)

پس گشت و گذار در مرکز شهر به سمت پارک آلامدا حرکت می‌کنیم. این پارک یکی از دیدنی‌های اسپانیا است و در نزدکی یک کلیسا قرار دارد. اگر از دوست‌داران طبیعت هستید، پیاده‌روی در این پارک به خصوص در ظهر بسیار لذت‌بخش است.

Alameda

رستوران ساحل شهامت (Bounty beach)

این رستوران در کنار دریا قرار دارد و دکوراسیون جذاب و محیطی آرومش باعث محبوبیتش بین جوان‌هاست. این رستوران ساحلی غذاهای دریایی سرو می‌کنه. برخورد خوب با مشتری هم یکی از ویژگی‌های ذاتی اسپانیایی‌هاست. بعد از خوردن غذا به گشت و گذار در شهر می‌پردازیم چون این آخرین روزیه که در ماربیا هستیم.

Bounty beach

۴- شهر روندا (Ronda)

 شهر روندا در ۱۰۰ کیلومتری شهر مالاگا در اسپانیا، بیش از ۳۵۰۰۰ نفر جمعیت داره. این شهر توسط نژاد سلت ها ساخته شده و در قرن ششم قبل از میلاد، اسمش رو آروندا گذاشتن. این شهر در ارتفاع ۷۵۰ متری کوه ها ساخته شده که با یک رودخونه به دو قسمت تقسیم شده. این شهر یکی از زیباترین دیدنی‌های اسپانیا است که در روز ششم سفر خود به آنجا می‌رویم.

شهر روندا، با ۳ پل بی نظیر که طول بزرگترینش به ۱۲۰ متر می رسه یکی از شهر هایی هست که خیلی از اسپانیایی ها آرزوی زندگی در اون رو دارن. منظره ای که از پنجره خونه های این شهر دیده میشه، همون چیزیه که ما ساعت ها به خاطرش رانندگی و کوهنوردی می کنیم.

ronda

پل تاریخی پوئنته نوئو (Puente Nuevo) از دیدنی‌های اسپانیا

مشهورترین بنای تاریخی در شهر روندا و مناطق اطراف، پل سنگی تاریخی پوئنته نوئو می باشد که در سال ۱۷۸۸ ساخته شده و یکی از شاهکارهای معماری جهان در حیطه پلسازی محسوب می شود. منظره مناطق اطراف در بالای این پل بسیار دیدنی و تکرارنشدنی است و مسیر پیاده روی دره ال تاجو به پل سنگی که حدود ۳۰ دقیقه است، از محبوب ترین جاذبه های روندا بشمار می رود. قبل از اینکه به دیدن این پل بری حتما دوربینت رو آماده گرفتن عکس‌های فوق العاده بکن.

Puente Nuevo

شهر قدیمی روندا (La Ciudad)

بخش تاریخی شهر روندا که به لاکویداد معروف است یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های اسپانیا است. با کوچه های باریک و سنگفرش شده و میدان های قدیمی و خانه هایی کلاسیک با نمایی به رنگ سفید روح و جان روندا محسوب می شود. این منطقه از شهر در گذر از قرن ها، سکوت و وقار تاریخی خود را حفظ کرده و حال و هوایی قرون وسطایی در آن جریان دارد و تقریباً تمام جاذبه های فرهنگی و تاریخی روندا در شهر قدیمی لاکویدا واقع شده است. دیدن گاوبازی در این شهر را از دست ندهید.

میدان تاریخی Plaza de la Duquesa de Parcent ، کلیسای تاریخی Iglesia Santa María با گنبد زیبا و منحصربفرد آن که یادگاری است از مسجدی که در دوره حکومت مسلمانان موریش شمال آفریقا در همین مکان قرا داشته است. 

old town of ronda

 در نت نظر بخوان: بهترین نقاط دیدنی ایران

 ۵- شهر بارسلونا

وقتش رسیده که در روزهای پایانی سفر به بارسلونا برویم. بارسلونا زیباترین شهر ساحلی و از دیدنی‌های اسپانیا به شمار می رود. معماری خیره کننده و جاذبه های فرهنگی و هنری در این شهر، آن را به مرکز جذب توریست و گردشگر تبدیل کرده است. در شهر بارسلونا می توانید مکان هایی را بیابید که قدم زدن در آن جا، در شما حس آرامش را در شما القا می کند.

برترین تیم های فوتبال جهان در شهر بارسلونای اسپانیا هستند. یکی از مراسم های جذاب در قدیم، سابقه گاوبازی در میدان های بزرگ شهر بوده است. البته این مراسم به یک اثر ملی و هنری تبدیل شده است. شهر بارسلونا، یکی از شهرهای اروپایی است که ارزش یک بار مسافرت کردن به آن جا را دارد. 

دیدنی‌های اسپانیا

 کلیسای ساگرادا فامیلیا از باشکو‌ه‌ترین دیدنی‌های اسپانیا

روز هفتم خود را با بازدید از ساگرادا شروع می کنیم. این کلیسا برای بارسلونا مثل ایفل است برای پاریس. اگر قرار باشد فقط یک دیدنی در این شهر ببینید، همین ساگرادای عجیب و مدرن است. کلیسایی بزرگ و نیمه‌کاره که اثر آنتونی گائودی معمار اسپانیایی‌ست و البته از کلیشه‌های معروف کلیساهای اروپایی هم در آن خبری نیست؛ بیشتر شبیه نقاشی‌های سوررئال است. تعداد زیادی مجسمه که زندگی مریم مقدس و مسیح را به تصویر کشیده‌اند، نمای بیرونی ساگرادا را پوشانده‌اند. این کلیسا جزو میراث جهانی یونسکو و از مهمترین جاذبه‌های گردشگری بارسلونا است.

Sagrada Familia

خیابان لارامبلا

 شلوغ‌ترین خیابان بارسلونا که به میدان کاتالونیا در مرکزی‌ترین نقطه‌ شهر منتهی می‌شود. بلوار پهنی مخصوص پیاده‌ها که پنجره‌ای به سوی زندگی و فرهنگ کاتالان است. دو طرفش مراکز فرهنگی، سالن‌های تئاتر و ساختمان‌هایی می‌بینید که معماری‌شان خیره‌کننده است. از آن خیابان‌هایی‌ست که روز‌ها شلوغند و شب‌ها زنده و بیدار. پر از دکه‌های سوغاتی‌فروشی، نقاش‌های خیابانی، پانتومیست‌های دوره‌گرد و البته کلی رستوران و کافه‌ جور‌واجور که شب‌ها پر از جمعیت می‌شوند و خوب است مهمان غذاهای دریایی خوشمزه‌شان شوید.

la rambla

باری گوتیک

منطقه‌ گوتیک بارسلونا، محله‌ای در مرکز شهر، بین خیابان‌های رامبلا و لایتانا است که بنا‌های باشکوهی از دوران باستان و قرون وسطا در آن به جا مانده. اگر به تاریخ و معماری علاقه‌مند باشید، می‌توانید ساعت‌ها در خیابان‌های کوچک و بزرگ این منطقه گشت بزنید و ساختمان‌های بلند و چند‌صد‌ساله‌اش را که از بهترین جاهای دیدنی بارسلونا است تماشا کنید. تاریخ ساخت این بناها به قرون وسطا برمی‌گردد؛ حتی بعضی از آن‌ها را متعلق به دوره حکومت رومی‌ها در بارسلونا می‌دانند. این منطقه آخرین جایی است که در روز هفتم تجربه کردیم.

barri gothic quarter

پارک گوئل

بعد از یک روز پر از آثار باستانی و تاریخی نوبت به یک مکان تفریحی رسیده که خالی از تاریخ نیست. با شروع روز هشتم به پارک گوئل می‌رویم. پارک بزرگی روی تپه‌ ال کارمل که طراحش گائودیِ معروف است. تزئینات فراوان و سازه‌های معماری گائودی، گوئل را تبدیل به موزه‌ای از آثار او و از جذاب‌ترین دیدنی‌های اسپانیا کرده.

این پارک جادویی پر از مجسمه‌ها، پیکره‌های عجیب و جالب و کاشی‌کاری‌های خیره‌کننده است. در ورودی پارک، اژدهایی از جنس موزاییک قرار گرفته که از کارهای معروف گائودی است. مسیرهای پیاده‌روی با تخته‌سنگ‌ها و ستون‌هایی که انگار از زمین مثل درخت بیرون زده‌اند، تزیین شده و سازه‌هایی با طراحی‌های عجیب در آن به یادگار مانده.

 park guell

کاسا میلا

این خانه‌ بزرگ شاهکار عجیب دیگری از گائودی و از دیدنی‌های اسپانیا است. پشت بام خانه به خاطر دودکش‌های عجیبی که بیشتر شبیه مجسمه‌ها و اشکال انتزاعی هستند، بسیار مشهور و دیدنی است و اتاق زیر شیروانی هم نمایشگاهی است که سبک و شیوه‌ طراحی گائودی را با استفاده از ماکت‌ها و مدل‌ها نشان می‌دهد؛ ایده‌های او در استفاده از فضا و نور بسیار جلوتر از زمان خود بود و علاقه‌اش به موج و انحنا ریشه در این باور داشت که طبیعت خط راست و مستقیم ندارد. این خانه با آن همه انحنا و دایره، آنقدر حیرت‌زده‌تان می‌کند که بدون اینکه متوجه شوید، ساعت‌ها در آن می‌مانید.

Casa Mila

کازا وینسنس

کازا ویسنس یکی از اولین ساختمان هایی است که در معماری اش از هنر نو استفاده شده است. در تمام این سال ها افرادی در این خانه زندگی می کردند، در دهه ۱۹۲۰ این ساختمان به سه آپارتمان مجزا تقسیم شده اما کمی بعد به مدت یک قرن فقط یک خانواده در آن ساکن بود. این ساختمان که ارزش تاریخی زیادی دارد و معماری منحصربفردش کاملا متفاوت از دیگر ساختمان های اطرافش است در سال ۲۰۱۴ توسط شرکتی خصوصی خریداری شد، حدود ۲ سال مرمت های لازم رویش انجام شد و در پاییز ۲۰۱۷ به موزه تبدیل شد تا مردم بتوانند از آن بازدید کنند.

 کازا وینسنس

مونتجوئیک و فواره جادویی (Montjuic and the Magic Fountain)

از روی تپه مونتجویک، می توانید منظره بسیار زیبایی از شهر بارسلونا را ببینید. فواره های موسیکال و معروف بارسلونا در سال ۱۹۲۹ و برای نمایشگاه بین المللی این شهر ساخته شدند. در آن زمان فقط رقص نورهای کوتاهی در آنجا اجرا می شد ولی در دهه ۱۹۸۰، موزیک هم به رقص نور اضافه شد و درسال ۱۹۹۲ به بهانه برگزاری بازی های المپیک تابستانی بارسلونا که در مونتجوئیک برگزار شد، سیستم فواره ها کاملا بازسازی گردید و تبدیل به یکی از بهترین دیدنی‌های اسپانیا شد. پس از دیدن رقص نورها به هتل برمی‌گردیم تا روز جدیدی را با انرژی آغاز کنیم.
magic fountain montjuic

موسسه خوان میرو (Joan Foundation Miro)

روز نهم به سراغ بناهای مدرن بارسلونا می‌رویم. موسسه خوان میرو که یکی از خلاقانه‌ترین گالری‌های بارسلونا به شمار می‌رفت در مونت جویس قرار داره. موسسه خوان میرو به زندگی و آثار هنری هنرمندی به نام میرو می‌پردازه. بخش عمده‌ای از این مجموعه توسط خود خوان میرو اهدا شده است. 

خوان میرو

موزه علمی CosmoCaixa از دیدنی‌های اسپانیا

cosmoCaixa موزه علمی واقع در بارسلونا، کاتالونیا، اسپانیا است. قبلا به عنوان موزه علمی بارسلونا شناخته می‌شد. درسال ۱۹۹۸ به منظور بازسازی بسته شد و در سال ۲۰۰۴ فعالیت خود را با نام کنونی خودش آغاز کرد. این موزه دارای نمایشگاه‌های موقت و دائمی است که طبیعت، محیط زیست، علم و فضا را به نمایش می‌گذارند.

CosmoCaixa

موزه‌ هنر ملی کاتالونیا

 آخرین روز سفر است و می‌خواهیم از آخرین دیدنی‌های اسپانیا دیدن کنیم. موزه‌ بزرگ کاتالونیا که در پارک مون‌جوییک قرار گرفته، بزرگترین موزه‌ هنر‌های زیبای کاتالونیا‌ و از معروف‌ترین دیدنی‌های اسپانیا است. این موزه پنج مجموعه‌ بزرگ دارد؛ مجموعه هنر رومانسکِ این موزه بزرگترین و قدیمی‌ترین مجموعه در اروپاست؛ شامل نقاشی‌های روی چوب که از کلیساهای رومانسک قرن ۱۱، ۱۲ و ۱۳ جمع‌آوری شده.

مجموعه هنر گوتیک نقاشی‌ها و مجسمه‌های چوبی و سنگی قرون ۱۳ تا ۱۵ را نشان می‌دهد. مجموعه هنر مدرنیسم آثار قرن نوزدهم تا دهه‌ ۱۹۴۰ را در برمی‌گیرد که در آن کارهایی از گائودی، پیکاسو، دالی و هنرمندان آشنای دیگر خواهید دید. موزه مجموعه هنر رنسانس و باروک هم دارد. کتابفروشی موزه هم یکی از بهترین‌ها در اسپانیا‌ست که کتاب‌های زیادی به زبان انگلیسی دارد. 

museu d'art de catalunya

کاسا باتلو

کاسا باتلو شاهکار دیگری از آنتونی گائودی، معمار زبردست و معروف اسپانیا‌ست؛ یکی از عجیب‌ترین ساختمان‌های مسکونی اروپا که در ۱۹۰۴ طراحی و ساخته شده است. این خانه با تراس‌ها و پنجره‌های منحنی‌شکلش طراحی خلاقانه و فوق‌العاده‌ای دارد؛ در ساخت آن حتی از یک خط راست هم استفاده نشده که ریشه در همان علاقه‌ ذاتی گائودی به موج و انحنا دارد. نمای بیرون با موزاییک‌های رنگی تزئین شده و در آن بالکن‌هایی شبیه قسمت بالایی جمجه‌ی آدم می‌بینید؛ به همین خاطر محلی‌ها به آن کاسا دل اوسوس یعنی خانه‌ استخوان‌ها می‌گویند.

casabattlo

امیدوارم از این سفر ۱۰روزه لذت برده باشی. اگه به اسپانیا سفر کردی خوشحال میشم از تجربت به مکان‌های این کشور برام بنویسی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: مهتاب حسینی نژاد

دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. آرزوهای بزرگ و سوالات بزرگ‌تری در ذهنم دارم. اما عقیده دارم این زمانی که ما آدم‌ها در اختیار داریم مطلقا برای خودمون نیست. این رو هم بگم که عاشق موسیقی هستم. و اینکه امیدوارم بتونم با مطالبم به شما کمک کنم...