in

نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ؛ زیبا و قدرتمند اما گران قیمت!

آیا گلکسی S9 سامسونگ ارزش خرید دارد؟

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که قصد خرید گلکسی S9 سامسونگ به سرتان زده است. اگر از این دسته افراد هستید توصیه می‌کنیم این مقاله اختصاصی را از دست ندهید، چون در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ بپردازیم. با نت نظر همراه باشید.

 

نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ: مقدمه

گلکسی S9 در حال حاضر پرچمدار فعلی شرکت کره‌ای سامسونگ است که در ماه فوریه سال 2018 معرفی شد. نسخه پایه این گوشی فوق‌العاده هم اکنون در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 4 میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما آیا گلکسی S9 ارزش پرداخت این مبلغ گزاف و خرید را دارد؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید به نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ بپردازیم و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهیم.

در این مطلب ما قصد داریم اصلی ترین ویژگی ها و مشخصاتی که برای انتخاب و خرید یک گوشی حائز اهمیت هستند را در گلکسی S9 سامسونگ مورد نقد و بررسی قرار دهیم. اگر از افرادی هستید که تمایل به خرید این گوشی دارید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید، چون با آگاهی از مسائلی که در این بررسی به آن ها می‌پردازیم قادر به انجام یک انتخاب بهتر می‌شوید. با نت نظر همراه باشید.

نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ: طراحی و ظاهر

اگر به ظاهر و سبک طراحی گوشی اهمیت می‌دهید، گلکسی S9 سامسونگ همان گوشی است که رضایت شما را جلب می‌کند. زمانی که این گوشی زیبا را در دست می‌گیرید حس کاملا خاص و متفاوتی به شما منتقل خواهد شد. طراحی گلکسی S9 بسیار زیبا و دقیق انجام شده و اصطلاحا گوشی خیلی خوش دست است. لبه های بدون حاشیه صفحه نمایش در دو سمت راست و چپ و همچنین حاشیه بسیار باریک نمایشگر در لبه های فوقانی و زیرین سبب شده که نسبت تصویر به بنده گلکسی S9 به چیزی در حدود 83.6 درصد برسد. یعنی بیش از 83 درصد از مساحت پنل جلوی گلکسی S9 توسط صفحه نمایش آن احاطه می‌شود.

نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ؛ زیبا و قدرتمند اما گران قیمت!

بدنه گوشی فلزی و شیشه‌ای است و کل پنل جلو و پشت آن توسط شیشه محافظ گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود. این امر سبب شده تا بدنه گلکسی S9 سامسونگ بسیار براق و چشم نواز باشد اما مستعد جذب چربی دست گردد. ابعاد ملی بدنه این گوشی 8.5 در 68.7 در 14.7 میلیمتر است و دستگاه 163 گرم وزن دارد. پشتیبانی گلکسی S9 سامسونگ از استاندارد ضد آب IP68 یکی از نقاط قوت محصول به شمار می‌رود که به موجب آن گوشی می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد.

اسکنر انگشت گلکسی S9 سامسونگ در پنل پشت گوشی و درست زیر لنز دوربین اصلی آن تعبیه شده است. این امر منجر به سهولت بکارگیری اسکنر انگشت شده و حالتی متعارف را ایجاد می‌کند. بخش زیرین نمایشگر گلکسی S9 سامسونگ هم از قابلیت تاچ سه بعدی بهره می‌برد و می‌تواند عملکرد دکمه هوم را شبیه‌سازی کند. علاوه بر اسکنر انگشت، گلکسی S9 از اسکنر عنبیه چشم هم بهره‌مند است که عملکرد مطلوب و کاملا قابل قبولی دارد.

نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ؛ زیبا و قدرتمند اما گران قیمت!

یکی دیگر از ویژگی های خوب گلکسی S9 سامسونگ مربوط به پشتیبانی آن از قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) می‌شود که به موجب آن می‌توانید گوشی را در حالت دسکتاپ به مونیتوری متصل و مورد استفاده قرار داد. در این حالت حتی صفحه نمایش گوشی می‌تواند نقش ترک پد را هم ایفاء کند و تجربه‌ای کاملا مشابه با تجربه بکارگیری دسکتاپ را برای کاربر به ارمغان آورد. به طور کلی بی‌شک از نظر طراحی و ظاهر گلکسی S9 سامسونگ در حال حاضر یکی از بهترین گوشی های اندرویدی بازار است.

نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ: صفحه نمایش

سامسونگ همیشه نشان داده که علاقمند تجهیز گوشی هایش به صفحه نمایش بزرگ بوده است و این بار هم در همین راستا گلکسی S9 را به نمایشگری 5.8 اینچی مجهز کرده است. این صفحه نمایش از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) بوده و وضوح تصویر 2960 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کند. این امر سبب شده تا تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 570 پیکسل در هر اینچ برسد که عدد بسیار عالی محسوب می‌شود. به صورت کلی از نظر شادابی، وضوح تصویر، کیفیت رنگ ها و سایر عوامل این چنینی صفحه نمایش گلکسی S9 سامسونگ بی‌عیب و نقص عمل می‌کند.

نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ؛ زیبا و قدرتمند اما گران قیمت!

جالب است بدایند که صفحه نمایش گلکسی S9 سامسونگ در بررسی های صورت گرفته نشان داده که قادر است تا ماکسیمم روشنایی 673 نیت را ساطع کند! این مقدار روشنایی تقریبا یک رکوردشکنی محسوب می‌شود و منجر می‌گردد تا کاربران در شرایطی همچون تابش مستقیم نور آفتاب بتوانند بدون مشکل از گلکسی S9 استفاده کنند. ضمنا گلکسی S9 سامسونگ آپشن ها یا حالت هایی را هم برای بکارگیری گوشی و تنظیم نمایشگر آن ارائه کرده که جالب هستند و از آپشن های نرم افزاری آن محسوب می‌شوند.

نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ؛ زیبا و قدرتمند اما گران قیمت!

از دیگر ویژگی صفحه نمایش گلکسی S9 باید به پشتیبانی آن از قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) اشاره کنیم که سبب می‌شود نوتیفیکیشن های گوشی و اطلاعاتی همچون زمان و تاریخ دائما روی نمایشگر سوپر آمولد و خاموش گوشی نمایش داده شوند. به صورت کلی از نظر کیفیت صفحه نمایش هم گلکسی S9 سامسونگ یکی از بهترین گوشی های فعلی بازار است.

نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ: تراشه، رم و حافظه داخلی

در مرحله بعدی بررسی گلکسی S9 سامسونگ به تراشه، رم و حافظه داخلی آن می‌رسیم. مطمئن باشید اگر گلکسی S9 سامسونگ از نظر قدرت پردازشی قدرتمندترین گوشی اندرویدی فعلی بازار نباشد، یکی از 3 گوشی برتر این رده خواهد بود. گلکسی S9 از نظر تراشه شامل دو نسخه مختلف می‌شود که از تراشه‌های اگزینوس 9810 سامسونگ و اسنپدراگون 845 کوالکام بهره می‌برند. نسخه‌ای از این گوشی که در بازار کشورمان موجود است از تراشه اگزینوس9810 بهره‌مند است، بنابراین ما هم در این بررسی ملاک کار را بر روی نسخه مجهز ب تراشه اگزینوس 9810 گوشی گلکسی S9 سامسونگ قرار می‌دهیم. تراشه اگزینوس 9810 از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد که قدرت پردازشی عالی دارد.

نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ؛ زیبا و قدرتمند اما گران قیمت!

پردازنده گرافیکی تراشه اگزینوس 9810 سامسونگ پردازنده Mali-G72 MP18 است که پتانسیل پردازش گرافیکی بالایی دارد. رم گوشی هم ظرفیت 4 گیگابایتی را ارائه می‌کند. ترکیب رم و پردازنده قدرتمند گلکسی S9 سامسونگ سبب شده تا این گوشی به راحتی از پس اجرای هر پروسه‌ای بر آید و خیلی راحت بتواند سنگین ترین بازی های موبایل را بدون لگ و تاخیر اجرا کند. حافظه داخلی گلکسی S9 شامل سه نسخه مختلف می‌شود که کاربر می‌تواند از بین آن ها انتخاب داشته باشد. این سه نسخه به ترتیب ظرفیت‌های 64، 128 و 256 گیگابایتی را ارائه می‌کنند. ضمنا گلکسی S9 از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و بدین صورت کاربران علاقمند می‌توانند فضای ذخیره‌سازی اطلاعات آن را تا سقف 400 گیگابایت افزایش دهند. بنابراین در مجموع گلکسی S9 سامسونگ از نظر قدرت پردازشی یک گوشی فوق‌العاده عالی است.

نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ: دوربین

در این مرحله از نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ به بررسی کیفیت دوربین اصلی و سلفی این گوشی می‌پردازیم. دوربین اصلی گلکسی S9 از یک لنز واحد 21 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که دیافراگمی متغیر دارد. دیافراگم لنز دوربین این گوشی می‌تواند ابعادی مابین F/1.5 تا F/2.4 را داشته باشد. این موضوع بدان معناست که دوربین گوشی با توجه به شدت نور محیط اندازه دیافراگم خود را تغییر می‌دهد و حالتی متناسب با وضعیت محیط را ایجاد می‌کند تا عکسبرداری از نظر نوردهی با بهترین کیفیت ممکن انجام شود.

نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ؛ زیبا و قدرتمند اما گران قیمت!

از دیگر قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی گلکسی S9 پشتیبانی می‌شوند باید به مواردی همچون قابلیت تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای، فوکوس خودکار دوآل پیکسل، فوکوس لمسی، قابلیت تشخیص خودکار چهره و لبخند، HDR خودکار، عکسبرداری پانوراما و امکان ضبط ویدئوهای 4K با نرم 60 فریم در هر ثانیه اشاره کرد. در بررسی گلکسی S9 سامسونگ مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی به واقع کیفیت عالی دارد و بدون تردید در حال حاضر از بهترین گوشی هایی است که می‌توانید از آن برای عکسبرداری استفاده کنید.

البته با وجود تمام این تفاسیر به نظر ما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی های دیگری همچون گلکسی S9 پلاس، آیفون X اپل، گوگل پیکسل 2 ایکس ال و هوآوی P20 پرو از گلکسی S9 سامسونگ بهتر هستند. دوربین سلفی گلکسی S9 هم از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که کیفیت عکسبرداری آن هم مطلوب است. به صورت کلی گلکسی S9 سامسونگ از نظر دوربین یک گوشی قدرتمند و درجه یک محسوب می‌شود. پس اگر علاقمند عکسبرداری هستید، گلکسی S9 برایتان گوشی خوبی خواهد بود.

نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ: باتری

باتری گلکسی S9 سامسونگ ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه صفحه نمایش بزرگی که این گوشی از آن بهره‌مند است و همچنین وضوح تصویر بالایی که نمایشگر آن دارد، انتظار می‌رود که باتری 3000 میلی آمپر ساعتی گوشی نتواند خیلی مطلوب عمل کند. در بررسی های عملی صورت گرفته هم همین نتیجه به ثبت رسید. باتری گلکسی S9 عملکردی خوب دارد اما در مقایسه با عملکرد باتری گلکسی S9 پلاس، آیفون X یا ال‌جی V30 ضعیف‌تر عمل می‌کند.

نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ؛ زیبا و قدرتمند اما گران قیمت!

با توجه به نتایج به دست آمده پیش‌بینی می‌شود که باتری گلکسی S9 در بهترین حالت ممکن بتواند 1 روز انرژی مورد نیاز گوشی را تامین کند و احتمالا اغلب کاربران در حین استفاده از آن با مشکل شارژدهی باتری مواجه می‌شوند. اما نقطه قوت باتری این گوشی مربوط به سرعت شارژ مجدد خوب آن است. باتری گلکسی S9 با شارژر اختصاصی خود ظرف مدت زمان 107 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ می‌شود.

نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ: قیمت

آخرین موضوعی که در نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ به آن اشاره می‌کنیم مسئله قیمت است. نسخه پایه این گوشی که از حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد، هم اکنون در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 4 میلیون تومان به فروش می‌رسد که مطمئنا قیمت بسیار گرانی خواهد بود. بنابراین قیمت گرانی که گلکسی S9 سامسونگ دارد یکی از نقاط ضعف این محصول به شمار می‌رود.

نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ؛ زیبا و قدرتمند اما گران قیمت!

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی S9 سامسونگ پرداختیم. طبق بررسی انجم شده نقاط قوت و ضعف این گوشی به شرحی است که در بخش زیر مشاهده می‌کنید. امیدوار هستیم از این نقد و بررسی اختصاصی لذت برده باشید.

نقاط قوت:

  • ظاهر زیبا و طراحی عالی
  • صفحه نمایش با کیفیت و وضوح تصویر عالی
  • پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68
  • تراشه قدرتمند و قدرت پردازشی بالا
  • بهره‌مندی از اندروید 8 اوریو در حالت پیش فرض
  • دوربین اصلی و سلفی با کیفیت
  • رم 4 گیگابایتی
  • اسکنر انگشت با کیفیت
  • اسکنر عنبیه چشم با کیفیت
  • پشتیبانی از قابلیت سامسونگ دکس
  • شارژ شدن سریع باتری

نقاط ضعف:

  • قیمت گران
  • شارژدهی نسبتا ضعیف باتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: امین رضائیان

امین هستم. در مورد تکنولوژی (به ویژه موبایل و تبلت) می‌نویسم. خوشحال می‌شم نظرتون رو در مورد نوشته‌هام بدونم.