in

بیوگرافی رامین جوادی آهنگساز ایرانی الاصل و معرفی اثار

biography Ramin Djawadi ahangsaze irani va moarefi asar

هر بار شنیدن یک خبر در خصوص افتخار آفرینی یک ایرانی در کشورهای دنیا باعث میشه حس غرور و سر بلندی به ما دست بده. ایرانی های زیادی در سراسر دنیا مشغول کار و تحصیل هستن و در این بین بسیاری از اونها صاحب نام و آثار مختلفی هم هستن. خیلی از کسب و کارهای بزرگ دنیا مثل سایت eBey ، گوگل و… موفقیتشون رو مدیون مهندسین و کارآفرینان ایرانی هستن. این بار می خوام با نوشتن بیوگرافی رامین جوادی با این آهنگساز اعجوبه ایرانی آشنات کنم. شاید کمتر این اسم رو شنیده باشی ولی مطمئنم با خوندن بیوگرافی رامین جوادی تازه متوجه میشی که کجاها آهنگاشو شنیدی و حواست نبوده که این آهنگ هنر ذهن یک ایرانیه. در ادامه با هم مروری میکنم بر بیوگرافی رامین جوادی زاده و ساکن آلمان.

بیوگرافی رامین جوادی آهنگساز ایرانی الاصل و معرفی اثار

تولد رامین جوادی

طبق نوشته های ویکی پدیای فارسی در بیوگرافی رامین جوادی گفته شده که اون در سال 1974 در دویسبورگ آلمان از یک پدر ایرانی و مادر آلمانی دنیا اومده و فارغ التحصیل رشته موسیقی در امریکاست.

اولین فعالیت رسمی رامین جوادی

رامین جوادی پس از فارغ التحصیلی در سال 2003 اولین موسیقی متن فیلم رو با عنوان “طبل را بزن” کار کرد و بعدها با هانس زیمر آهنگساز معروف المانی آشنا شد و با همکاری یکدیگر موسیقی فیلم بتمن رو تهیه کردن. و با همین ارائه، نامزد دریافت جایز امی برای بهترین موسیقی متن فیلم شدن.

علت معروفیت آهنگ های رامین جوادی

قبل از اینکه توضیحی بدم توصیه میکنم این قطعه کوتاه رو گوش کنی و مطمئنم که دیگه نیازی به توضیح من نخواهد بود.

قشنگ بود نه؟ احساس نکردی این قطعه با روح و روانت بازی میکنه؟

دقیقا علت محبوبیت آهنگ های رامین جوادی در همین نکته ست که آهنگهاش از تمام وجودش نشأت میگیره و هر چه از دل بر آید لاجرم بر دل نشیند.

قطعه ای که شنیدی مربوط به میشه به تیتراژ سریال زیبای WestWorld با بازی زیبای آنتونی هاپکینز که توصیه میکنم حتماً ببینیش و بیشتر پی به عمق این قطعه موسیقی ببری. من اسمش رو گذاشتم موسیقی آفرینش…

اما زمان معروف شدن رامین جوادی برمیگرده به دریافت اولین جایزه فستیوال گرمی، بعنوان بهترین موسیقی متن فیلم مرد آهنین (IronMan) در سال 2008. و این جرقه کافی بود تا در نیای هالیوود و شبکه های تلویزیونی بخوبی دیده بشه.

آثار مهم رامین جوادی

در ادامه بیوگرافی رامین جوادی با چند تا از آثار مهمش آشنا میشی که خیلی به گوشت خورده و شاید تا امروز بهشون توجه نکرده باشی.

موسیقی متن سریال هایی مثل:

فرار از زندان – بازی تاج و تخت – فلش فوروارد – سلاطین فرار – مظنون – دنیای غرب و چند اثر دیگر…

موسیقی متن فیلم های سینمایی:

نجات جسیکا لینج – آقای بروکس – فریب – مرد آهنی – متولد نشده – مدال افتخار – برخورد تایتان ها – خانه امن – وارکرفت – دیوار چین و آثار مطرح دیگر..

موسیقی متن بازیهای کامپیوتری:

Shock – Medal of Honor – Gear 2 – Gears of War – NFS Shift 2 و دیگر بازیها که شاید از قلم افتاده باشن

امیدوارم با مطالعه بیوگرافی رامین جوادی مشتاق به دیدن آثار نامبرده بشی. راستی اگه اهل فیلم و سریال هستی، ما توی نت نظر بهترین سریال ها و بهترین فیلم های سینمایی رو هم معرفی کردیم. میتونی سر بزنی و به سلیقه خودت انتخاب کنی. نظرت رو در مورد این مطلب با من در میون بزار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: بهنام رحیمی نژاد

متولد اسفند هستم و عاشق نجوم و فضا و سازه های باستانی. این علاقه از زمانی شروع شد که وقتی بچه بودم پدرم ماجرای دیدن بشقاب پرنده رو در فاصله چند متریش توی مزرعه برام تعریف کرد! دیگه همیشه سرم به آسمون بود شاید یه بار چیز عجیبی ببینم! یه بار دیدم ولی نفهمیدم چی بود! چیزی به اندازه بشقاب غذا خوری به رنگ ماه و با سرعت دور شد. راستی یه بار هم یه موجود خاکستری دیدم که دراز و لاغر و سایه مانند بود، هنوزم برام سواله که چی بود! دویدم دنبالش ولی گم و گور شد!
حرفه اصلیم مشخص نیست چیه، خیلی کارا انجام میدم و تو بعضی موارد هم تخصص دارم. طراحی وب، وردپرس، سئو، هاستینگ، الکترونیک، کامپیوتر، IT و شبکه...
شعار من: همه چیز در این عالم یک توجیه علمی داره، حتی...
آرزوی من: تا جایی که عمرم قد بده بتونم هرچه بیشتر سر از کار دنیا در بیارم و با چیزای عجیب و غریبی روبرو شم...