in

بی نظیربی نظیر

غذاهای محبوب ایرانی در دنیا

ghazahaye mahboob Irani dar donya

غذاهای محبوب ایرانی در دنیا کدام است؟ شاید جالب باشه بدونی که خیلی از غذاهای خوشمزه ایرانی در سطح جهانی هم طرفدارای زیادی داره! به نظرت بهترین غذاهای محبوب ایرانی در دنیا شامل چه غذاهایی است؟ در این مطلب سعی کردم معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای محبوب ایرانی در دنیا رو معرفی کنم.

 معرفی خوشمزه ترین غذاهای محبوب ایرانی در دنیا

1. خورش فسنجان غذایی خوش طعم و محبوب در دنیا

 خورش فسنجان غذایی خوش طعم و محبوب در دنیا

خورش فسنجان جزو اون غذاهای خوش عطر و طعمی است که محبوبیت خاصی بین همه ایرانی ها داره. این غذای لذیذ تونسته جزو بهترین غذاهای محبوب ایرانی در دنیا شناخته بشه. همونطور که میدونی این خورش از گردوی چرخ شده و رب انار و شکر به همراه گوشت مرغ یا گوشت چرخ شده تهیه میشه.

2. خورش بادمجان از غذاهای پرطرفدار و محبوب ایرانی در دنیا

خورش بادمجان از غذاهای پرطرفدار و محبوب ایرانی در دنیا

خورش بادمجان از غذاهای پرطرفدار و محبوب ایرانی در دنیا است. این خورش خوشمزه از بادمجان های سرخ شده به همراه گوجه فرنگی و گوشت تهیه میشه که این غذای لذیذ رو میشه به همراه برنج و یا با نان سنگگ و سبزی سرو کرد. این غذای خوش طعم در سطح جهانی از شهرت خاصی برخورداره و هر کس یه بار طعمش رو چشیده، شیفته این غذای محبوب شده است.

3. باقلی پلو غذای ایرانی بی نظیر در سطح جهانی

باقلی پلو غذای ایرانی بی نظیر در سطح جهانی

وقتی اسم باقلی پلو به گوش میخوره، یهو عطر و بوی این غذای بی نظیر رو در مشامت حس میکنی! درست حدس زدی این غذای خوش عطر هم جزو بهترین و معروف ترین غذاهای محبوب ایرانی در دنیا شده است. باقلی پلو رو میشه با باقله های سبز و زرد در لابلای برنج درست کرد که همراه با سبزی معطر پلویی و زعفران تهیه میشه.  البته  همراه با ماهیچه هم سرو میشه که یکی از غذاهای بی نظیر ایرانی است.

4. زرشک پلو از غذاهای خوش عطر ایرانی

زرشک پلو از غذاهای خوش عطر ایرانی

زرشک پلو این غذای خوشمزه ایرانی با ترکیبی از برنج و زشک تهیه میشه که در کنار مرغ سرو  میشه. این غذای لذیذ و خوردنی در بین مردم ایران و مردمان کشورهای دیگه طرفدارای زیادی داره. البته این غذای مجلسی رو بیشتر در مهمانی ها و مراسم های ویژه هم طبخ میکنن.

5. قرمه سبزی از لذیذترین غذاهای محبوب ایرانی در دنیا

قرمه سبزی از لذیذترین غذاهای محبوب ایرانی در دنیا

شاید تو هم جزو طرفدارای پر و پا قرص قرمه سبزی هستی؟ اکثر مردم ایران این غذای لذیذ رو دوست دارن و از خوردن طعم فوق العاده اش نهایت لذت رو میبرن. خورش قرمه سبزی عطر و طعم بی نظیری داره و از ترکیب لوبیا قرمز، سبزی خورشتی، گوشت  و لیموی امانی تهیه میشه و به همراه برنج ایرانی سرو میشه. قرمه سبزی از معروف ترین غذاهای محبوب ایرانی در دنیا است.

6. آش رشته جزو بهترین غذاهای ایرانی شناخته شده در دنیا

آش رشته جزو بهترین غذاهای ایرانی شناخته شده در دنیا

در ایران آش های خوشمزه و متنوعی سرو میشه و هر کدومش هم طرفدارای زیادی داره اما در بین اونها، آش رشته تونسته در سطح جهانی به شهرت برسه و محبوبیت پیدا کنه. این آش ترکیبی از حبوبات، سبزی آشی و رشته است که در سرو اون از سیر داغ، پیاز داغ، نعناع داغ و کشک یا دوغ استفاده میشه.

7. ته دیگ (برنج سرخ شده) از بهترین غذاهای منتخب ایرانی

ته دیگ (برنج سرخ شده) از بهترین غذاهای منتخب ایرانی

ته دیگ  در واقع یه غذای کامل نیست! اما یکی از بخش های خوشمزه غذای ما ایرانی هاست. اما به نظر میرسه این برنج سرخ شده خوشمزه در بین کشورهای جهان هم طرفداران زیادی داشته باشه. طعم لذیذ و منحصر به فرد ته دیگ باعث شده که در بین غذاهای محبوب ایرانی در دنیا قرار بگیره.  ته دیگ رو از نان، سیب زمینی، برنج زعفرانی و کاهو تهیه میکنن. البته بهتره بدونی که ته دیگ در بین خانواده های خوش غذای ایرانی از محبوبیت خاصی برخورداره.

8. آجیل پلو (جواهر پلو) غذایی خوش طعم و لذیذ

آجیل پلو (جواهر پلو) غذایی خوش طعم و لذیذ

آجیل پلو یه پلوی لذیذ ایرانی است که از اسمش هم مشخصه که از ترکیب آجیل ها تهیه میشه. آجیل پلو رو از برنج ایرانی به همراه خلال پسته، خلال بادام، هویج، پوست پرتغال، زرشک و زعفران ایرانی تهیه میکنن. این پلوی بی نظیر و فوق العاده مقوی جزو بهترین غذاهای خوشمزه ایرانی در دنیا است.

9. کباب ایرانی جزو پرطرفدارترین غذاهای ایرانی محبوب در دنیا

کباب ایرانی جزو پرطرفدارترین غذاهای ایرانی محبوب در دنیا

کباب جزو اون غذاهاییه که عطر و بوی خاصی داره و با طعم بی نظیرش یکی از لذیذ ترین خوردنی های محبوب در بین مردمان کشورهای مختلف است.البته انواع کباب ها وجود داره که هر کدومش طعم منحصر بفردی داره. از انواع کباب ها میشه جوجه، برگ، جیگر گوسفند، کباب کوبیده، بختیاری و دنده کباب  اشاره کرد که از گوشت های مزه دار شده در ابلیمو و زعفران و پیاز تهیه میشه. این غذای محبوب و خوشمزه ایرانی در دنیا همراه با سبزی ریحان و لیموی تازه به همراه دوغ و نام یا برنج سرو میشه.

10. نان و پنیر و سبزی غذایی ساده اما خوشمزه در سطح جهانی

نان و پنیر و سبزی غذایی ساده اما خوشمزه در سطح جهانی

سبزی خوردن با اینکه یه خوردنی ساده است اما جزء جدا نشدنی سفره های ایرانی محسوب میشه.است. این سبزی ها انواع متنوعی مثل: نعناع، ریحان، پیازچه، ترخون، شاهی، تره و تربچه  داره که در کنار انواع غذاها از جمله آبگوشت، خورش ها، غذاهای ایرانی سرو میشه. این پیش غذای ساده ایرانی جزو بهترین غذاهای محبوب ایرانی در دنیا است.

در اینجا با لیستی از غذاهای محبوب ایرانی در دنیا آشنا شدی اما شاید برات جالبه که چرا لیست غذاهای خوش طعمی مثل  میرزا قاسمی، کشک بادمجان، خورش قیمه و…. در اینجا دیده نمیشه؟ البته این غذاها هم در نوع خود بی نظیر هستن اما در بین غذاهای منتخب، لیست معرفی شده جزو بهترین ها بوده اند.

در نت نظر بخون: بهترین غذاهای معروف دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.