in

راه های تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی برای گوشی موبایل

چگونه شارژر اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

شاید این سوال در ذهن خیلی از شما هم ایجاد شده باشد که چطور می‌توانیم یک شارژر اورجینال را از شارژر تقلبی تشخیص دهیم! در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی راه های تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی برای گوشی های موبایل بپردازیم. بنابراین با نت نظر همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی

حتما برای شما هم پیش آمده که بنا به هر دلیل نیاز پیدا کنید تا یک شارژ جدید برای گوشی هوشمندتان بخرید! در این شرایط اگر به مغازه های عرضه کننده شارژر و قطعات جانبی گوشی های موبایل مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که شارژرهای مختلفی با قیمت های متنوع وجود دارند! اما این شارژرها چه تفاوتی با یکدیگر دارند و چرا بعضی از فروشنده با ادعای این مسئله که شارژر آن ها اورجینال است، قیمتی بالاتر را درخواست می‌کنند؟ آیا واقعا شارژرهای گوشی موبایل در دو نوع اصلی (اورجینال) و تقلبی روانه بازار می‌شوند؟

متاسفانه همینطور است و تمام شارژرهایی که فروخته می‌شوند اصلی یا اورجینال نیستند و بسیاری از آن ها اصلا کیفیت خوبی نداشته و حتی ممکن است صدماتی را به باتری گوشی شما وارد کنند. بنابراین اگر قصد خرید یک شارژر جدید را دارید باید قادر به تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی باشید تا خدای نکرده سرتان کلاه نرود! اما طور می‌توانید شارژ اصل را از جنس تقلبی تشخیص دهیم؟ در ادامه این مطلب به آموزش روش های تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی خواهیم پرداخت. با نت نظر همراه باشید.

تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی

استفاده از شارژر تقلبی چه مشکلاتی را می‌تواند به همراه داشته باشد؟

پیش از اینکه به معرفی راه های تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی برای گوشی های موبایل بپردازیم، بهتر است موضوع را برایتان روشن تر کنیم و خطراتی را نام ببریم که بکارگیری شارژرهای تقلبی می‌توانند برای شما و گوشی موبایلتان به همراه داشته باشند. برخی از اصلی ترین این خطرات و صدمات شامل موارد زیر می‌شود:

  • خطر انفجار شارژر یا باتری گوشی: یکی از اصلی ترین و مهمترین خطراتی که ممکن است در حین استفاده از شارژرهای تقلبی شما را تهدید کند، مربوط به خطر انفجار شارژر یا باتری می‌شود. متاسفانه در ساخت شارژرهای تقلبی هیچ توجهی به مسئله ایمنی و امنیت نمی‌شود و این امر ممکن است صدمات جبران ناپذیری را برای کاربر به همراه داشته باشد. گوشی های زیادی تا به امروز به دلیل استفاده از شارژرهای تقلبی در حین شارژ شدن آتش گرفته یا منفجر شده‌اند!
  • کاهش عمر باتری: استفاده از شارژرهای تقلبی می‌تواند منجر به ایجاد گرمای بیش از حد در باتری گوشی شود. گرما اصلی تری عامل بروز حادثه و همچنین کاهش عمر مفید باتری های لیتیوم یونی است. بنابراین زمانی که از شارژرهای تقلبی استفاده کنید، به تدریج عمر باتری گوشی شما کاسته می‌شود.
  • احتمال آسیب زدن به گوشی: شارژرهای اورجینال عموما فیوزهایی در خود جای داده‌اند که اگر در حین شارژ باتری گوشی اختلالی در جریان برق ایجاد شود، این فیوزها از بروز حادثه و آسیب دیدن گوشی جلوگیری می‌کنند اما متاسفانه شارژرهای تقلبی از این فیوزها بهره نمی‌برند و این امر سبب می‌شود تا در شرایط خاص آسیب مستقیم به گوشی وارد شود.

بنابراین از اصلی ترین خطراتی که ممکن است بکارگیری شارژرهای تقلبی برایتان به همراه داشته باشند آگاه شدید. حالا نوبت به معرفی روش ها یا راه های تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی برای گوشی های موبایل می‌رسد.

روش اول: شکل و ظاهر

در اولین قدم برای تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی باید ظاهر شارژر را بررسی کنید. البته تفاوت ظاهری مابین شارژرهای تقلبی و اصلی خیلی مشهود نیست و برای پیدا کردن این تفاوت ها باید بسیار دقیق باشید. برای درک بهتر تفاوت ظاهری مابین شارژر اورجینال و تقلبی به تصاویر زیر دقت کنید:

تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی

همانطور که در تصویر فوق می‌بینید شارژر اصل یا اورجینال که در سمت راست تصویر دیده می‌شود از لیبل یا مارک های کاملا واضح و پر رنگ بهره می‌برد که با دقت خاصی روی شارژر هک شده‌، اما مارک یا لیبل شارژر تقلبی که در سمت چپ مشخص است اصلا وضوح مطلوبی ندارد و به طور دقیق رو بدنه شارژر پرینت نشده است. این موضوع می‌تواند یکی از روش های تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی باشد.

تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی

اگر به لوگوی برند سازنده شارژر هم دقت کنید ممکن است بتوانید نشانه‌هایی بیابید که شما را در راستای تشخیص شارژر تقلبی از اصلی یازی کند. برای مثال بکارگیری فونت عجیب یا نوشته‌های در هم و غیریکنواخت می‌تواند نشان دهد که شارژر مورد نظر تقلبی است.

تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی

به منظور تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی حتما طراحی آن و بخش هایی همچون سوکت ورودی سیم شارژر و نرینه پریز شارژر را بررسی کنید. عموما در ساخت شارژرهای تقلبی به جزئیات اهمیت داده نمی‌شود و این امر سبب می‌گردد تا ظاهر شارژر اصلا یکنواخت و جالبی به نظر نرسد. برای مثال همانطور که در عکس فوق می‌بینیم سوکت اتصال سیم شارژر تقلبی که در سمت راست نشان داده شده اصلا یکنواخت تراش خورده نیست و در بخش فوقانی خود زدگی دارد که مشخص می‌کند این شارژر دقت طراحی و تولید کمی داشته و تقلبی است.

تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی

برخی دیگر از علائم و نشانه‌های ظاهری که می‌توانند نشان دهنده تقلبی بودن شارژ باشند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سبک بودن بیش از اندازه شارژر
  • متمایل بودن رنگ شارژر به رنگ زرد
  • کیفیت نامناسب سیم شارژر و شل بودن بیش از اندازه آن

بنابراین مواردی که در این قسمت به آن ها اشاره کردیم از اصلی ترین روش های ظاهری تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی برای گوشی موبایل هستند.

روش دوم: بررسی عملکرد

یکی دیگر از روش های تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی برای گوشی های موبایل مربوط به بررسی عملکرد آن ها می‌شود. البته طبیعتا با این روش ها نمی‌توانید قبل از خرید شارژر متوجه شوید که جنس مورد نظر اصل است یا تقلبی، چون باید در عمل عملکرد آن را بررسی کنید.

یکی از اصلی ترین نشانه های شارژرهای تقلبی این است که عموما باتری گوشی را دیر شارژ می‌کنند. به بیان دیگر سرعت شارژ باتری توسط شارژرهای تقلبی به مراتب از سرعت شارژ باتری توسط شارژرهای اصل کمتر خواهد بود.

مسئله بعدی مربوط به خراب شدن زود به زود شارژرهای تقلبی می‌شود. یک شارژر اورجینال شاید تا چند سال هم برای شما کار کند، اما یک شارژر تقلبی شاید نهایتا بتواند 6 ماه نیاز شما را به صورت دست و پا شکسته برطرف سازد.

تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی

روش سوم: کم بودن قیمت

روش آخری که به عنوان یکی دیگر از روش های تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی برای گوشی موبایل معرفی می‌کنیم روش ساده و مشخصی است. مطمئنا اگر شارژری در مقایسه با شارژرهای با کیفیت دیگر قیمت خیلی ارزانی داشته باشد، شک نکنید که تقلبی است. دقت کنید که ما نمی‌گوییم شارژر گران بخرید یا گران بودن شارژر دلیل اصل و اورجینال بودن آن است! بلکه می‌گوییم ارزان بودن بیش از اندازه شارژر مطمئنا نشان دهنده تقلبی بودن آن خواهد بود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی روش ها یا راه های تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی برای گوشی موبایل پرداختیم. اگر شما هم با روش هایی آشنایی دارید که تشخیص شارژر اورجینال از تقلبی برای گوشی موبایل را امکانپذیر می‌کنند، حتما در بخش نظرات همین مقاله آن را با ما و دیگر همراهان نت نظر اشتراک گذاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: امین رضائیان

امین هستم. در مورد تکنولوژی (به ویژه موبایل و تبلت) می‌نویسم. خوشحال می‌شم نظرتون رو در مورد نوشته‌هام بدونم.