in

بی نظیربی نظیر ضعیفضعیف افتضاحافتضاح بامزهبامزه

بهترین کتاب‌های فانتزی جهان – لیست 10تایی

best world’s fantasy books

ژانر فانتزی چه در فیلم‌ها و چه در کتاب‌ها بسیار جذاب هستند و محبوبیت زیادی دارند. بهترین کتاب‌های فانتزی جهان از نظر تو کدام کتاب‌ها هستند؟ خیلی از فیلم‌های جذاب فانتزی برگرفته از کتاب‌ها هستند. یکی از بهترین کتاب‌های فانتزی جهان هری پاتر هست که کمتر کسی پیدا میشه که اسمش رو نشنیده. اگه اهل مطالعه هستی و دوست داری بهترین‌ها رو امتحان کنی، در این مطلب تو رو با بهترین کتاب‌های فانتزی جهان آشنا می‌کنم!

بهترین کتاب‌های فانتزی جهان

معرفی بهترین کتاب‌های فانتزی جهان

۱- “نغمه‌ای از یخ و آتش نوشته جرج مارتین

داستان نغمه‌ای از یخ و آتش در دنیایی خیالی، ابتدا در قاره‌ای به نام وستروس و بعدها نیز در سرزمینی بزرگ در شرق، معروف به ایسوس، رخ می‌دهد. این مجموعه در ابتدا به عنوان مجموعه‌ای سه جلدی معرفی شد که بعدها تا پنج جلد ادامه یافت. این مجموعه از بهترین کتاب‌های فانتزی جهان هست و رمان‌ بازی تاج و تخت” به این مجموعه تعلق دارد.

نغمه‌ای از یخ و آتش

 ۲- “برج تاریک از بهترین کتاب‌های فانتزی جهان

مجموعه‌ی برج تاریک برعکس بسیاری از مجموعه‌های بلند فانتزی، مجموعه‌ای نیست که هر جلد آن داستان به خصوص و جدایی از سیر داستان کلی داشته باشد. بلکه کل این مجموعه‌ی 7 جلدی یک داستان واحد دارد. این مجموعه نوشته‌ی استیون کینگ هست.

داستان با تعقیب و گریز هفت‌تیرکش و مرد سیاه‌پوش شروع می‌شود. رولند، آخرین بازمانده از نسل هفت‌تیرکش‌ها، برای انتقام و پی بردن به ماهیت برج تاریک به دنبال مردی است که در گذشته و حال و آینده‌اش رخنه کرده است، مرد سیاه‌پوش. مردی مرموز و شیطانی و از خادمان برج تاریک که بر سر راه خود همه چیز را به هلاکت می‌رساند.

برج تاریک

 ۳- “امپراطوری شکسته” نوشته‌ی مارک لارنس

مجموعه امپراطوری شکسته جنگی حماسی در پیرامون داستان زندگی یک خانواده را در بر می­‌گیرد، یک مجموعه ­ی فانتزی چندلایه را به وجود آورده که در جادوی سیاه غوطه‌ور است. زخم ­های فیزیکی و روحی ایجاد شده پس از تماشای به قتل رسیدن مادر و برادر شخصیت اصلی، لقب­‌دار «شاهزاده­ی تیغه ها» ، باعث شده تا او از کودکی رنج دیده به رهبری سنگ­دل که به رقابت برای رسیدن به تاج و تخت پرداخته است تبدیل شود.

امپراطوری شکسته

۴- “هری پاتر از معروف‌ترین‌ کتاب‌های فانتزی

به جرات می‌توان گفت هری پاتر یکی از بهترین کتاب‌های فانتزی جهان و اثری هست که یادش تا سال‌ها باهات باقی می‌مونه. جی.کی.رولینگ نویسنده این کتاب ایده این اثر رو زمانی که منتظر قطار در ایستگاه نشسته بود پیدا کرد.

داستان این کتاب به ماجراهای یک جادوگر نوجوان به نام هری پاتر به همراه بهترین دوستانش، رون ویزلی و هرمیون گرنجر، در مدرسه‌ی علوم و فنون جادوگری هاگوارتز می‌پردازد.  بخش اصلی داستان پیرامون تلاش هری برای غلبه بر جادوگر سیاه، لرد ولدمورت است، که هدفش سرکوب کردن افراد غیرجادوگر، تحت فرمان درآوردن دنیای جادوگران و نابود کردن همه کسانی که در مقابل او ایستاده‌اند است که از جمله آن اشخاص هری پاتر است.

هری پاتر

در نت نظر بخوان: بهترین کتاب‌های ترسناک خارجی

۵- “هابیت اثر جی. آر. آر. تالکین

کتاب هابیت یا آن جا و بازگشت دوباره، رمانی هیجان انگیز و فوق العاده محبوب نوشته ی جی. آر. آر. تالکین است که در سال 1937 به چاپ رسید. بیلبو بگینز، هابیتی است که زندگی راحت و بی چالشی را سپری می کند و به ندرت از محل زندگی اش دور می شود. اما زمانی که جادوگری به نام گاندولف و کوتوله های همراه او به در خانه اش می آیند تا بیلبو را برای رفتن به سفری ماجراجویانه راضی کنند، زندگی راحت و بی دغدغه ی این هابیت به حاشیه رانده می شود. اگر هنوز این کتاب رو نخوندی، دیر نشده زود این کتاب رو بخر و با داستان زیبای یکی از بهترین کتاب‌های فانتزی جهان همراه شو!

هابیت

۶- “ارباب حلقه‌ها

همه چیز با ساختن حلقه ها شروع شد. سه حلقه برای الف ها که از همه ی اقوام دانا تر بودند. ۷ حلقه به اربابان دورف که ذهنی هشیارتر داشتند و ۹ حلقه به انسان ها که فانی و محکوم به مرگ بودند. اما همه فریب خورده بودند. چون سائرون حیله گر در آتش کوه نابودی برای خود یک حلقه ساخت و تمام تاریکی خود را درون این حلقه قرار داد. این اثر زیبا نوشته جی. آر. آر. تالکین یکی از بهترین کتاب‌های فانتزی جهان رو از دست ندی.

ارباب حلقه‌ها

۷- “بچه‌های عجیب خانم پریگرین اثر رنسام ریگز

داستان از جایی آغاز می‌شود که مصیبت خانوادگی هولناکی جیکوب شانزده ساله را راهی سفر به جزیره‌ای دورافتاده در سواحل ولز می‌کند، جایی که ویرانه‌ی فروریخته‌ی یتیم‌خانه‌ی خانم پرگرین برای بچه‌های عجیب‌وغریب را می‌یابد. همان‌طور که جیکوب در اتاق‌ها و راهروهای متروکه‌ی خانه می‌گردد، مشخص می‌شود که بچه‌های خانم پرگرین فقط عجیب‌وغریب نیستند. شاید خطرناک هم باشند و حتی زنده باشند!

بچه‌های عجیب خانم پریگرین

8- “من غول‌ها را می‌کشم از بهترین کتاب‌های فانتزی جهان

کتاب من غول‌ها را می‌کشم نوشته جو کلی است. داستان این کتاب درباره دختری به اسم باربارا است که برای نجات شهر هرماه مجبور است غولی را بکشد و با این کارش جلوی مرگ هزاران نفر و راه افتادن باران خون را می‌گیرد. خانم مولی مشاور مدرسه سعی دارد بفهمد که دلیل افکار باربارا چیست.

من غول‌ها را میکشم

۹- “اسطوره اثر مری لو

این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های فانتزی جهان محسوب میشه و داستانش از اونجایی شروع میشه که جایی که زمانی غرب ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شد، حالا پایتخت جمهوریست. کشوری که پیوسته در حال جنگ با همسایگانش است. جون پانزده ساله که در خانواده‌ای برتر و یکی از ثروتمندترین مناطق جمهوری به دنیا آمده، اعجوبه‌ای‌ست که از بچگی برای موفقیت در بالاترین درجات نظامی آماده شده است. دی پانزده ساله که در منطقه‌ی فقیرنشین کشور به دنیا آمده، از هر مجرمی در کشور بیشتر تحت تعقیب است، اما خواسته‌های وی از آن‌چه که به نظر می‌رسد، خیرخواهانه‌ترند.

اسطوره

۱۰- “هیولایی صدا می‌زند

این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های فانتزی جهان هست و ارزش وقت گذاشتن و خوندن رو داره.

داستان: سر ساعت 12 و هفت دقیقه نیمه‌شب کانر سیزده ساله از خواب می‌پرد و پشت پنجره اتاقش هیولایی را می‌بیند. اما این آن هیولایی که کانر انتظارش را داشته، نیست. کانر منتظر هیولایی بود که از وقتی مادرش درمان بیماری‌اش را آغاز کرده هر شب در کابوس‌هایش به سراغ او می‌آید. اما یکی با اون فرق دارد. او پیر و وحشی است و از کانر چیزی می‌خواهد. چیزی وحشتناک و خطرناک. او به دنبال حقیقت است.

هیولایی صدا می‌زند

با بهترین کتاب‌های فانتزی جهان آشنا شدی. کدوم یکی از این کتاب‌هایی که معرفی کردم رو خوندی؟ اگر کتابی خوندی که فکر میکنی جز بهترین کتاب‌های فانتزی جهان هست، خوشحال می‌شم درموردش برام بنویسی.

59 دیدگاه

نظر بده
  1. یه مجموعه کتابی بود که فکر کنم نزدیک به هفت جلد میشد ژانر تخیلی و فانتزی داشت سه نفر بودن که سرزیمینشون رو یه چیزی گرفته بود اینا هم برای اینکه بیرونش کنن به هفت تا سنگ نیاز داشتن (تا جایی که یادم هست همچین داستانی بود)
    کسی اسمش رو می‌دونه

  2. لیستت خیلی خوب بود ولی جای نخستین قانون.چرخ زمان. مالازان و شاهکش خالی بود. نظرات دوستانو که میخوندم داشت خندم میگرفت که کتابای پرسی جکسونو با کتابی به عظمت نغمه مقایسه میکنن. عزیزان اکثر کتابای لیست بزرگسالن و اگه شما نغمه یا شاهکشو بخونید متوجه فرق عظیمش با دارن شان میشید. متاسفانه در ایران این کتابا رو با اثار بچه گونه مقایسه میکنن.

  3. چطور میتونی هابیت و ارباب حلقه ها ی جی آر آرتالکین رو بعد نغمه ی یخ و آتش و هری پاتر بزاری آخه ، تالکین پدر فانتزی ها هستش ، واقعا که …
    تازه سیلمارلیون رو هم اصلا تو لیست نزاشتی

  4. کتاب های کریستچفر پائولونی خصوصا میراث سه گانه اش عالیه من که عاشقش شدم کارش حرف نداره

  5. بین تمام رمان های فانتزی سه گانه خاطرات شاه کش نغمه ی یخ و آتش و حماسه ویچر واقعا خوب بودند البته مجموعه های تالکین رو هم یادم رفت😊

  6. سلام ی رمان دوازده یا سیزده جلدی هست که اسمش یادم نمیاد شخصیت اصلی ی پسره بود که به هر چیزی فکر می‌کرد میتونست پیداشون کنه و مادرش لیلیث بود داستان هم داخل ی شهر بود که همیشه شب بودش اسم رمان اسم همون شهره

  7. کتابای برندون سندرسون هم واقعاااااا محشرن . درسته توی ایران خیلی معروف نیستن اما جز پرطرفدار ترین فانتزی های جهانن جوری که خیلیا معتقدن مجموعه استورم لایت از این نویسنده بهترین فانتزی دهه ی اخیره

  8. به نظر من یکی از بهترین کتاب های ژانر فانتزی کتاب های وارکرفت هست. عالی هستن به خصوص جلد هایی که به قلم ریچارد ای ناک نوشته شدن. شما رو غرق داستان میکنه و با شخصیت ها انس میگیرین. دنیاهایی سرشار از جادو و موجودات خارق العاده و جنگ های حماسی .
    فقط برای اینکه خیلی سردرگم نشین باید به ترتیب خوندن کتاب ها دقت کنید.

  9. بهتر بود همه اثار تالکین رو تو یه قسمت میزاشتین چون واقعا زشته که اسمی از سیلماریلیون نبردین. هابیت پیش سیلماریلیون مثل قصه های حسنیه جلو شاهنامه!

  10. سلام دوستان من تازه می‌خوام کتاب خوندن و شروع کنم راستش هیچی از داستانها و نویسنده ها نمی‌دونم میشه یه کتاب خوب ژانر فانتزی معرفی کنید بهم نظرات رو خوندم انتخاب واقعا سخته چون همتون از یه کتاب تعریف میکنین

    • کتاب های سارا جی ماس، برندون سندرسون این دو تا خورکا کتاب های فانتزی حماسی هستند عالین⚡

    • بهم اتماد کن اول از همه با تالکین شروع کن بعد هری پاتر بعد پاتریک راتفوس و بعد جورج مارتین بعد اینا هم دعا کن یکی پیدا بشه مرده نامه مالازان رو ترجمه کنه

    • کتاب هری پاتر نوشته جی.کی.رولینگ خیلی خوبه حتما بخون و همینطور کتابهای نوشته جی.آر.آر تالکین یعنی ارباب حلقه و هابیت از سه تا کتاب فیلم هم ساخته شده

    • جواهر. بی ابد. جنگ ملکه سرخ. گریشا. خوبهای بد بد های خوب. سه تاج شوم.دختری که ماه را نوشید. دختر گناهخوار. انای خون الود.نغمه اتش و یخ. هزارتوی پن. شکار. همه شون محشرن

  11. کتاب های دارن شان که خیلی فوق العاده ن اعم از:حماسه ی کرپسلی،سرزمین اشباح(اگر خواستین سرزمین اشباح رو خونین اول حماسه ی کرپسلی رو بخونین)،نیرد با شیاطین،زام بی،جلاد لاغره ک من همینارو خوندم تا الان ک از بینشون سرزمین اشباح رو بیشتر پیشنهاد میکنم

  12. بیشتر از چیزی که بتونم حساب کنم کتاب فانتزیو علمی تخیلی خوندم ولی تا حالا هیچ نویسنده ای ندیدم که قلمش به پای ریک ریردان برسه یه جورایی همه ی مجموعه هاش بهم مرتبته ولی این سه مجموعه به صورت جدی دنباله ی هم هستن
    مجموعه اول پرسی جکسون و خدایان یونان
    مجموعه دوم قهرمانان المپ
    مجموعه سوم مجازاو آپولو
    پرسی جکسون همتای هری پاتره قلم ریک ریردان فوق العاده پویا تر از قلم جی کی رولینگه

  13. واقعا هیچ کتابی در حد کتاب ها آقای تالکین نیست :The Lord Of The Rings
    The Hobbit
    The Children’s Of Hurin
    The silmarileon
    The Fall Of The Gondolin
    Bern And lothin
    من وقتی ۱۵ سالم بود همه‌ی کتابهای ایشون رو خوندم و واقعا بهترینن ، روحت شاد تالکین بزرگ .

  14. من خودم از بین کتابهای فانتزی ای که خوندم بیشتر از همه عاشق حماسه دارن شان ام، واقعا خیلی مهیجه و تقریبا می‌شه گفت اولین کتاب فانتزی ای بود که خوندم.بعدش هم در جست و جوی دلتورا و آخرین شاگرد رو که اگه به فانتزی های مدل قرون وسطی طور علاقه دارید بهتون پیشنهاد می کنم هر دو رو بخونید واقعا عالین و تا حدی هم در واقع فانتزی تاریکن که من خیلی فانتزی تاریک رو بیشتر می‌پسندم. یه سوالی هم داشتم اواخر رفتم کتاب بخرم دیدم سریر شیشه ای قیمت مناسبی داشت نشناخته خریدمش الان پشیمونم می‌خوام بدونم این سری جذاب هست؟ برای منی که فانتزی تاریکی دوست دارم که پر از هیولا و سحر و جادوئه؟!
    و از بین دوستان کسی سرگذشت گروهان سیاه رو خونده؟ اگه خونده جالبه؟

  15. مجموعه ی پرسی جکسون فوق العادس ….. همینطور سه گانه ی میراث از کریستوفر پائولینی

  16. ارتمیس فاول و دونده هزار تو هم خیلی قشنگن
    تیمارستان هم فوق العاده است اما میشه گفت ی جورایی ترسناکه
    تک جلدی هم کابوک رو بخونید
    از نشر باژ کتاب فانتزی و ترسناک بگیرین بهترین انتشاراته
    هم ترجمه خوبی دارن هم کتابای فوق العاده ای رو منتشر میکنن
    خسته نباشید

  17. اسرار نیلکولاس فلامل جاودان
    کل نارنیا
    در جست و جوی نارنیا
    حماسه دارن شان و لارتن کرپسلی
    نبرد با شیاطین
    نیمه تاریک (nightside)
    گند زدی با این لیستت

  18. پس آرتمیس فاول کو و مجیستریوم. آرتمیس که واقعا شاهکاره من دو تا از کتاب هایش را در ۱ روز خواندم ولی بازم خسته نشدم. مجیستریوم هم که پر از قافلگیری های زیبا بود یکی از قسمت هایش را در ۵ ساعت تمام کردم ولی از رمان های دارن شان خوشم نمیاد. دنیای آرتمیس و مجیستریوم واقعا غافل گیر کننده هستند و کاملا جدید. حتما بخونیدشون. من آز مایکل وی هم خوشم میاد.

  19. خیلی کتابا هستن که با خوندنش توش غرق میشین و نمیتونین کنارش بزارین.. مجیستریوم بی نظیره.مگنس چیس و مایکل وی عالیین. چرا ارتمیس فاول رو نخوندین. پرسی جکسون. اپولو.

  20. واقعاااا سریرشیشه ای رو کسی نخونده؟؟؟بهتون قول میدم زمانی ک بخونینش هیچ کتابی دیگه نمیتونه براتون جزابیت پیدا کنه ?کتابی هستش که من هرجلد و تو یک روز میخوندم و چشمام دیگه قرمز شده بود حتما حتما بخونینش عاشقش میشین?(حتما توی ایام تعطیلات بخونین چون از همه کارا زده میشین)?

    • یکی از بهترین کتاب هایی که خوندم سارا جی. ماس یه نویسنده ی فوق العادست بقیه اثر هاش رو هم به شدت پیشنهاد میکنم.

    • بیشتر از چیزی که بتونم حساب کنم کتاب فانتزیو علمی تخیلی خوندم ولی تا حالا هیچ نویسنده ای ندیدم که قلمش به پای ریک ریردان برسه یه جورایی همه ی مجموعه هاش بهم مرتبته ولی این سه مجموعه به صورت جدی دنباله ی هم هستن
      مجموعه اول پرسی جکسون و خدایان یونان
      مجموعه دوم قهرمانان المپ
      مجموعه سوم مجازاو آپولو
      پرسی جکسون همتای هری پاتره قلم ریک ریردان فوق العاده پویا تر از قلم جی کی رولینگه

      • کتاب های دارن شان که خیلی فوق العاده ن اعم از:حماسه ی کرپسلی،سرزمین اشباح(اگر خواستین سرزمین اشباح رو خونین اول حماسه ی کرپسلی رو بخونین)،نیرد با شیاطین،زام بی،جلاد لاغره ک من همینارو خوندم تا الان ک از بینشون سرزمین اشباح رو بیشتر پیشنهاد میکنم اوینارو بخون بنظرم بعدا بگو کسیو پیدا نمیکنی ک خوب باشه ولی باید بدونی ک دارن شان خیلی قلمش سهنتر از هر کسیه ک من تا حالا خوندم و اینکه قلم ریک ریوردان اونقدریم خوب نیس بنظرم کتاب زیاد نخوندی ک اینو میگی چونکه منم پرسی جکسون رو خوندم:)

      • اتفاقا به نظرم درسته که پرسی جکسون داستان قشنگی داره
        ولی به شدت کیلیشه ایه همینطور قهرمانان المپ به نظرم جزو بهترین داستان های فانتزی تخیلی حساب نمیشه
        و قلم حماسه ی ویچر بسیار بهتر از پرسی جکسون هست

  21. خوبه ولی ای کاش سه گانه جی آر آر تالکین را نیز معرفی میکردی the great rales
    Children of hurin
    Beren and luthin
    The fall of gondolin

    • لیستت خیلی خوب بود ولی جای نخستین قانون.چرخ زمان. مالازان و شاهکش خالی بود. نظرات دوستانو که میخوندم داشت خندم میگرفت که کتابای پرسی جکسونو با کتابی به عظمت نغمه مقایسه میکنن. عزیزان اکثر کتابای لیست بزرگسالن و اگه شما نغمه یا شاهکشو بخونید متوجه فرق عظیمش با دارن شان میشید. متاسفانه در ایران این کتابا رو با اثار بچه گونه مقایسه میکنن.

  22. همه این کتاب های گفبتی رو خواندم ولی بالاتر از همه ی اینها نوشته های دارن شان است با دنیای واقعی و بی رحم که هر بار خواننده رو غافلگیر میکنه هیچ کدوم از این کتاب ها واقعا در سطح نوشته های دارن شان نیستند ف

  23. مجموعه کتاب های دلتورا،شامل سه مجموعه:۱.در جست و جوی دلتورا(شامل ۸ جلد) – ۲.سرزمین سایه های دلتورا(شامل ۳ جلد) – ۳.اژدهایان دلتورا(شامل ۴ جلد) اثر امیلی رودا.
    مجموعه کتاب روون پسری از رین(کمی از دلتورا سطحش پایین تره) اثر امیلی رودا.
    واقعا که کتاب های عالی هستند.

  24. ببخشید کی این لیست ترتیب کرده؟؟؟ بچه های عجیب دوشیزه پرگرین؟؟؟ عملا هیچی از داستان و رومان نمی دونی دادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: مهتاب حسینی نژاد

دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. آرزوهای بزرگ و سوالات بزرگ‌تری در ذهنم دارم. اما عقیده دارم این زمانی که ما آدم‌ها در اختیار داریم مطلقا برای خودمون نیست. این رو هم بگم که عاشق موسیقی هستم. و اینکه امیدوارم بتونم با مطالبم به شما کمک کنم...