in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه

بهترین روش از بین بردن چروک صورت چیست؟ 10 روش ساده

Behtarin raveshe az beyn bordane choroke soorat chist? 10 raveshe sade

وقتی وارد دهه سوم زندگیت میشی اگه پوست صورتت رو به حال خودش بذاری و بهش بی توجه باشی بعد از مدتی متوجه چین و چروک های ریزی در صورت بخصوص زیر چشم ها و دور دهان میشی که دیدن اونها حتی می تونه در اعتماد به نفست هم تاثیرگذار باشه. پس وقتی وارد دهه سوم زندگیت شدی باید خیلی به پوست صورتت توجه کنی. حالا زیادم نگران نباش، می تونی با انجام یک سری کارها به از بین بردن چروک صورت کمک کنی و بعد از مدتی پوستی صاف و شفاف مثل یک کودک زیبا داشته باشی. در این مطلب می خوام 10 روش بهت معرفی کنم که موجب از بین رفتن چروک صورت میشه. اگه درست به کارهایی که میگم عمل کنی و از بار منفی و استرس زندگیت هم کم کنی خیلی زود می تونی باعث از بین بردن چروک صورت خوشگلت بشی.

10 روش برای از بین بردن چروک صورت

1 – استفاده از آب سرد و کمپرس یخ روشی آسان برای شادابی پوست صورت

شادابی پوست با کمپرس یخ

آب سرد در شفافیت، بستن منافذ پوست و از بین بردن چروک صورت معجزه می کنه. هر بار وقتی صورتت رو با آب ولرم و شوینده شستی، حدود یک دقیقه آب سرد به صورتت بپاش و اجازه بده این رطوبت روی پوستت باقی بمونه تا خشک بشه. استفاده از کمپرس یخ روی پوست صورت به تدریج باعث بهبود چین و چروک پوست میشه.

2 – ماساژ صورت با لیمو ترش یک راه موثر برای از بین بردن چروک صورت

ماساژ صورت با لیمو ترش

لیمو ترش سرشار از ویتامین C هست که کلاژن مورد نیاز پوست رو تامین می کنه. یک لیموترش آبدار انتخاب کن، اون رو برش بزن و اون رو به چین و چروک صورتت بمال و بعد از 20 دقیقه با آب سر بشور. اگه این کار رو به طور روزانه انجام بدی بعد از مدتی چروک صورتت محو میشه.

3 – ماسک سفیده تخم مرغ آسان ترین راه برای کاهش چروک صورت

ماسک سفیده تخم مرغ بهترین ماسک برای از بین بردن چین و چروک صورت

چند سفیده تخم مرغ رو داخل یک کاسه کوچک بریز و اونها رو خوب با هم مخلوط کن. حالا سفیده ها رو به صورتت بمال و حداقل 15 دقیقه بذار روی پوستت باقی بمونه، بعد با آب سرد صورتت رو بشور.

4 – ماساژ صورت با روغن یک راه ساده برای جوانسازی پوست صورت

ماساژ صورت با روغن های طبیعی

چند نوع روغن ماساژ هستند که ماساژ پوست صورت با اونها فواید زیادی داره که یکی از این فواید از بین بردن چروک صورت در مدت خیلی کوتاهه. روغن آووکادو، روغن نارگیل بکر، روغن زیتون، روغن بادام شیرین و روغن جوجوبا همون روغن هایی هستند که می تونی باهاشون پوستی صاف و زیبا داشته باشی.

هر کدوم از روغن های بالا که در دسترس داری رو در مایکروویو یا روی در کتری گرم کن. بعد چند قطره روغن رو روی صورتت بریز و با زدن ضربه های آرام بوسیله نوک انگشت حدود 5 تا 7 دقیقه صورتت رو ماساژ بده. قسمت های زیر چشم رو فراموش نکن فقط مواظب باش روغن داخل چشمت نره. با انجام این کار بعد از 2 هفته چروک های ریز روی صورتت محو میشن.

5 – تغذیه پوست با عسل راهی برای کاهش چین و چروک پوست

 کاهش چروک صورت با ماسک عسل

یک راه آسان و ارزان برای از بین بردن چروک صورت استفاده از ماسک عسله. اول حدود چند دقیقه صورتت رو بخور بده، بعد مقداری عسل طبیعی رو با استفاده از یک قلموی نرم در جهت رو به بالا به پوست صورتت بمال. بعد از 10 دقیقه عسل رو بوسیله پنبه ای که در آب گرم خیس شده از روی صورت پاک کن. اگه این کار رو بطور منظم و روزانه انجام بدی در عرض یک هفته متوجه میشی پوستت شادابی خودش رو بدست آورده.

6 – ماسک آووکادو یک راه حل خوب برای از بین بردن چروک صورت

از بین بردن چروک صورت با ماسک آووکادو

کلاژن پروتئینی هست که باعث قدرت و شادابی پوست میشه. تولید کم کلاژن در بدن می تونه موجب به وجود آمدن چروک صورت بشه پس ما باید از ماسک های کلاژن ساز برای صورت استفاده کنیم که ماسک آووکادو هم یکی از اونهاست.

برای تهیه ماسک آووکادو باید 2 قاشق غذاخوری آووکادوی له شده رو با 3، 4 تکه مکعبی انبه هندی قاطی کنی و یک قاشق عسل طبیعی به مواد اضافه کنی. حالا ماسک رو به صورتت بمال و بعد از 30 دقیقه با آب سرد بشور تا کلاژن پوستت تا حد قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کنه.

7 – ماسک تخم مرغ و عسل بهترین جوان کننده پوست

ماسک تخم مرغ و عسل یک راه خوب برای جوان سازی پوست

تخم مرغ بهترین محصول طبیعی برای جوان سازی پوست صورته. پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3 و مواد معدنی آنتی اکسیدان موجود در تخم مرغ پوست رو تقویت می کنند و چین و چروک صورت رو کاهش میدن.

برای تهیه این ماسک معجزه آسا 1 تخم مرغ رو با 2 قاشق چایخوری آب لیمو ترش تازه، 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کن. حالا صورتت رو با گلاب مرطوب کن و ماسکی که درست کردی رو 2، 3 بار روی صورتت بمال. اجازه بده ماسک 30 دقیقه روی صورت بمونه و بعد با آب سرد اون رو از روی صورتت پاک کن. تکرار این کار 2 بار در هفته باعث میشه پوستی جوان و زیبا داشته باشی.

8 – ماسک موز و هلو بهترین لیفت کننده پوست صورت

ماسک موز و هلو بهترین لیفت کننده صورت

چند تکه موز، هلو و یک قاشق غذاخوری اوتمیل رو خوب با هم مخلوط کن تا یک خمیر کرمی شکل بدست بیاد. حالا مواد رو به آرامی روی پوست صورت و گردنت بمال. بعد از گذشت 20 دقیقه همینطور که صورتت رو رو به بالا نگه داشتی مواد رو با آب سرد از روی صورت پاک کن. این ماسک لیفت کننده پوسته و باعث بازسازی سلول ها میشه و سطح پوست صورت و گردن رو نرم و لطیف میکنه.

9 – بازسازی سلول های پوست صورت با ماسک توت فرنگی و انبه هندی

ماسک توت فرنگی و انبه هندی بازسازی کننده پوست

2 عدد توت فرنگی متوسط رو با چند تکه انبه با هم له کن تا مواد نرم و یکدستی بدست بیاد. حالا یک زرده تخم مرغ به مواد اضافه کن و این ماسک رو به صورتت بمال. اجازه بده 30 دقیقه روی پوستت باقی بمونه و بعد مواد رو با آب سرد از روی پوست پاک کن.

10 – ماسک موز و آلوورا یک ماسک خوب برای درمان چین و چروک پوست صورت

ماسک آلوورا برای درمان چین و چروک پوست صورت

این ماسک در از بین بردن چروک صورت معجزه میکنه. می تونی بعد از استفاده روزانه در 3 روز متوالی خودت شاهد تغییراتی که در صورتت بوجود میاد باشی. برای تهیه این ماسک باید 1 موز رسیده رو خرد کنی داخل یک ظرف بریزی، حالا یک گوجه فرنگی رنده شده رو به موزها اضافه کن و مواد رو خیلی خوب با هم مخلوط کن تا ماده ای نرم و یکدست بوجود بیاد. حالا یک قاشق چایخوری ژل آلوورا رو به مواد اضافه کن. برای بدست آوردن ژل آلوورا باید یک تکه از برگ آلوورا رو برش بزنی و از شیره ای که پس میده استفاده کنی.

این مواد رو 30 دقیقه روی صورتت قرار بده و بعد اون رو با آب سرد از روی صورت پاک کن. این ماسک علاوه بر جوان سازی و درمان چین و چروک باعث میشه آکنه های صورت هم بهبود پیدا کنند. همچنین باعث میشه یک لایه از سلول های مرده سطح پوست برداشته بشن.

امیدوارم از 10 روشی که برای از بین بردن چروک صورت بهت یاد دادم راضی باشی و با استفاده از این روش ها صورتی زیبا، جوان و شاداب داشته باشی دوست خوبم. نظرت رو در مورد ماسک هایی که گفتم با من مطرح کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.