in

جف بیزوس موسس سایت آمازون کیست؟

Jeff Bezos moasses site amazon kist?

جف بیزوس موسس سایت آمازون کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی در طی مدت کوتاهی اونقدر موفقیت کسب کرده که تونسته به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته بشه. امروز می خوایم مروری داشته باشیم بر زندگینامه جف بیزوس موسس سایت آمازون و ببینیم چطور شد که این مرد آمریکایی تونست با اجرایی کردن همچین ایده خلاقانه و جدیدی در گروه قدرتمندترین افراد دنیا قرار بگیره. خوندن زندگینامه و شرح موفقیت های جف بیزوس موسس سایت آمازون می تونه برات انگیزه ای باشه که خیلی زود به موفقیت دست پیدا کنی. ادامه مطلب رو بخون تا روش موفقیت به زبان جف بیزوس رو پیدا کنی.

در نت نظر بخون: خرید آنلاین از آمازون

زندگینامه جف بیزوس موسس سایت آمازون

حتماً تا حدودی با سایت آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان آشنایی داری. این روزها تقریباً هر جستجویی که به زبان انگلیسی داشته باشی حداقل یکی از نتایجی که در صفحات ابتدایی موتور جستجو بهت نمایش داده میشه مربوط به فروش اون محصول در وبسایت آمازونه.

سایت آمازون در ابتدا تنها ایده ای بود در ذهن شخصی بنام جف بیزوس، که در اینجا میخوایم زندگیش رو با هم مرور کنیم.

کودکی و نوجوانی جف بیزوس

دوران بچگی Jeff bezos

جف بیزوس موسس سایت آمازون در سال 1964 در شهر آلبوکرکی ایالت نیومکزیکو آمریکا متولد شد. زمانی که جف بدنیا اومد مادرش هنوز نوجوان بود. وقتی بیزوس نوزاد بود پدر و مادرش از هم جدا شدند و زمانی که جف 5 ساله بود مادرش با یک مهاجر کوبایی بنام مایک بیزوس ازدواج کرد. این مرد بعد از مدتی قانوناً جف رو به فرزند خواندگی پذیرفت و نام خانوادگی خودش رو بر روی اون گذشت. جف از زمان کودکی علاقه زیادی به مکانیک نشون میداد و تا فرصتی پیدا می کرد سریع مشغول میشد و محتویات لوازم منزل رو خارج می کرد و مورد بررسی قرار می داد.

خانواده جف بعد از مدتی به تگزاس مهاجرت می کنند و جف دوران دبستان رو در تگزاس سپری می کنه. بعد از پایان دوره دبستان جف و خانواده اش به شهر میامی از ایالت فلوریدا مهاجرت می کنند و دبیرستان رو در اونجا می گذرونه. در دبیرستان دوره علم و دانش رو زیر نظر دانشگاه فلوریدا سپری می کنه و موفق میشه نشان شوالیه نقره ای رو از این دانشگاه دریافت کنه.

جوانی جف بیزوس موسس سایت آمازون

بعد از دبیرستان وارد دانشگاه پرینستون میشه و در ابتدا رشته فیزیک رو انتخاب میکنه ولی خیلی زود به رشته مورد علاقه خودش یعنی علوم کامپیوتر و مهندسی برق تغییر رشته میده و در نهایت در سال 1986 موفق میشه بعنوان دانشجوی ممتاز از این دانشگاه فارق التحصیل بشه.

بعد از اینکه بیزوس مدرک مهندسی کامپیوتر خودش رو دریافت می کنه وارد بازار کار میشه و در چندین شرکت شروع به کار میکنه. یکی از این شرکت ها فیتل نام داشت که بر روی پیاده سازی شبکه های اینترنتی فعالیت میکرد. بعد از مدتی جف به شرکت SHAW ملحق میشه. همین زمان بود که متوجه توسعه روز افزون اینترنت شد و ایده ای در ذهنش شکل گرفت. این ایده ناب همون شکل گیری یک فروشگاه اینترنتی و از راه دور بود که کالاها رو از طریق پست برای مشتریان ارسال میکنه. جف فهرستی از 20 شرکت بزرگی که در این زمینه فعالیت داشتند تهیه کرد و وقتی اونها رو مورد بررسی قرار داد دید تمام کالاهای مورد نظرش از طریق این شرکت ها به فروش می رسند تنها محصولی که در این شرکت ها وجود ندارد کتاب بود.

جف بیزوس برای تحقیق بیشتر به لس آنجلس میره تا در مورد کتاب فروشی ها و کارشون اطلاعات بیشتری بدست بیاره. همونجا متوجه میشه کتابفروشی های بزرگ یک لیست کامل و دیجیتالی از کتاب های موجود رو تهیه کردند و تنها چیز مورد نیاز برای اونها یک سایت اینترنتی بود که خریدار از طریق اون بتونه از سراسر دنیا کتاب مورد نظرش رو جستجو و خریداری کنه.

از اونجایی که روسای جف بیزوس حاضر به سرمایه گذاری برای همچین ایده ای نبودند، جف شغل پردرآمدش رو رها می کنه و به همراه همسرش راهی تگزاس میشه. در طی مسیر تگزاس جف نقشه کارش رو طراحی کرد تا هیچ فرصتی رو در مسیر موفقیت از دست نداده باشه.

تاسیس وب سایت آمازون

بنیانگذار سایت آمازون

جف بیزوس با الهام از رودخانه بی پایان آمازون که جویبارهای زیادی ازش سرچشمه میگیرند اسم آمازون رو برای سایتش انتخاب کرد. حقیقتاً این اسم برازنده سایتشه. وب سایتی بی انتها با ده ها هزار شعبه از سراسر دنیا. شرکت آمازون در منزل 2 خوابه جف بیزوس با کمترین امکانات ممکن راه اندازی شد.

بعد از طراحی اولیه وب سایت جف بیزوس از 300 نفر از دوستان و آشنایانش خواست تا از کامپیوترهای شخصیشون این سایت رو مورد بررسی قرار بدن. وقتی بررسی توسط دوستان انجام شد و جف مطمئن شد وب سایتش به درستی کار می کنه، در جولای 1995 آمازون رو به دنیا عرضه کرد و از دوستانش خواست تا آمازون رو تبلیغ کنند. در عرض 1 ماه آمازون اونقدر معتبر شد که به 50 ایالت آمریکا و 45 کشور خارجی کتاب فروخت و این فروش ها به جایی رسید که در سپتامبر 95 فروش آمازون به هفته ای 20.000 دلار رسید.

بیزوس روز به روز امکانات سایتش رو بیشتر کرد و این امکانات باعث رشد سریع آمازون شد. در اینجا بود که بیزوس تصمیم گرفت به جای فروش فقط کتاب به فروش همه چیز در آمازون بپردازه. به همین خاطر در سال 2002 پوشاک به کالاهای فروشی آمازون اضافه شد. در سال 2003 انواع محصولات ورزشی شامل 3000 برند مختلف رو در آمازون به فروش رسوند.

در سال 2006 فروش سالانه آمازون به 10 میلیارد دلار رسید و لقب بزرگترین فروشنده اینترنتی آمریکا رو از آن خودش کرد.

ایده های ناب جف بیزوس فقط به آمازون محدود نمیشه. این کارآفرین آمریکایی تونست با تلفیق علم کامپیوتر و تجربه فروش کتاب تکنولوژی کیندل رو به دنیا عرضه کنه. با معرفی کیندل و عرضه کتاب های الکترونیکی در اواسط سال 2010 درآمد آمازون فقط از این طریق به 2.38 میلیارد دلار رسید.

جف بیزوس در حال حاضر یکی از بزرگترین سرمایه دارهای دنیا به شمار میاد که تمام سرمایه اش رو از طریق خرده فروشی بین المللی آمازون بدست آورده. این سرمایه گذار آمریکایی به همراه همسرش فعالیت های بشر دوستانه زیادی هم در سراسر دنیا انجام دادند.

حالا که با زندگی جف بیزوس موسس سایت آمازون آشنا شدی همت کن و آینده روشنی برای خودت رقم بزن. یادت باشه حتی اگه هیچکس هم پشتیبانت نباشه ولی خودت بخوای و ایده های نابی در سر داشته باشی می تونی به موفق ترین فرد دنیا تبدیل بشی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: بهنام رحیمی نژاد

متولد اسفند هستم و عاشق نجوم و فضا و سازه های باستانی. این علاقه از زمانی شروع شد که وقتی بچه بودم پدرم ماجرای دیدن بشقاب پرنده رو در فاصله چند متریش توی مزرعه برام تعریف کرد! دیگه همیشه سرم به آسمون بود شاید یه بار چیز عجیبی ببینم! یه بار دیدم ولی نفهمیدم چی بود! چیزی به اندازه بشقاب غذا خوری به رنگ ماه و با سرعت دور شد. راستی یه بار هم یه موجود خاکستری دیدم که دراز و لاغر و سایه مانند بود، هنوزم برام سواله که چی بود! دویدم دنبالش ولی گم و گور شد!
حرفه اصلیم مشخص نیست چیه، خیلی کارا انجام میدم و تو بعضی موارد هم تخصص دارم. طراحی وب، وردپرس، سئو، هاستینگ، الکترونیک، کامپیوتر، IT و شبکه...
شعار من: همه چیز در این عالم یک توجیه علمی داره، حتی...
آرزوی من: تا جایی که عمرم قد بده بتونم هرچه بیشتر سر از کار دنیا در بیارم و با چیزای عجیب و غریبی روبرو شم...