in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه

10 حقیقت جالب درباره کشور کره شمالی

interesting facts about north korea

این روزها اخبار زیادی درباره کشور کره شمالی به گوش می‌خوره. تا حالا درباره کشور کره شمالی و قانون‌های عجیبش چیزی به گوشت خورده؟ قوانین کره شمالی فراتر و سخت‌تر از خیلی از کشورهاست، در حالیکه رهبر جوان این کشور معتقد هست که این بهترین شیوه زندگی هست. در این مطلب با ۱۰ حقیقت جالب درباره کشور کره شمالی آشنا شو!

 حقایقی درباره کشور کره شمالی

۱۰ حقیقت جالب درباره کشور کره شمالی

۱- سه نسل مجازات

در کره شمالی اگر فردی به عنوان مجرم و یا خائن شناسایی بشه، نه تنها خودش بلکه فرزندان و نوه‌هاش هم مجرم و خائن شناخته شده و باید زندگیشون رو در زندان‌ سپری کنن. مسلما در هیچ‌کجای دنیا زندان‌ها مکان‌های مناسبی نیستن و شرایط خوبی ندارن، افراد مجرم در کره شمالی در زندان‌ها با کار سخت و قحطی و گرسنگی زندگی می‌کنن.

درباره کشور کره شمالی

۲- برندهای آمریکایی

اول از همه باید یک نکته مهم درباره کشور کره شمالی بگم، در این کشور تقریبا اینترنت و گوشی هوشمند وجود نداره و تکنولوژی در دسترس مردم عادی نیست. مردم کره شمالی اکثرا از آمریکایی‌ها نفرت دارن و دلیلش هم نفرت کیم جونگ اون از اونهاست. در این کشور برندهای معروفی مثل اپل و مایکروسافت به هیچ‌وجه اجازه توزیع محصولاتشون رو ندارن. مردم این کشور به قدری درگیر زندگی و مشکلات خودشون هستن که از دنیای بیرون از کشور خودشون خبری ندارن.

اپل و مایکروسافت در کره شمالی

۳- آثار ادبی کره شمالی

یکی از حقایق درباره کشور کره شمالی این هست که در این کشور ادبیات غرب قابل قبول نیست و هیچکس اجازه نگهداری کتاب‌هایی به جز کتاب‌های کشور خودش رو نداره. اگر توریستی بخواد به این کشور سفر بکنه همه کتاب‌ها و نوشته‌هایی که مربوط به کشورش هست رو باید در فرودگاه تحویل بده. اگر قصد سفر به کره شمالی رو داری در نگه‌داشتن کتاب‌هات زیاد اصرار نکن.

درباره کشور کره شمالی

۴- تلویزیونی با ۳ کانال

یک نکته جالب درباره کشور کره شمالی تلویزیون هست که کاملاً در اختیار حکومت هست. اونا ۳ کانال دارن و این کانال‌ها بیش‌تر مواقع برنامه‌هایی در خصوص تعریف و تمجید از حکومت و مستندهایی درباره خاندان کیم جونگ اون نشون میده. نمی‌توان گفت که هیچ برنامه‌ای به جز این‌ها پخش نمی‌شه، فیلم‌های هنری و رویداد‌های ورزشی هم پخش میشه اما مردم هر لحظه باید منتظر دیدن رهبر این کشور در حین برنامه‌ها باشن.

تلویزیون کره شمالی

۵- سواحل کره شمالی

فرض کن دریا در چند قدمی تو باشه ولی تو حق شنا کردن در اون رو نداشته باشی. یکی از حقایق آزاردهنده درباره کشور کره شمالی این هست که سواحل با سیم خاردار برقی بسته شدند و مردم فقط می‌تونند از دور تماشا کنن و حق عکس گرفتن هم ندارن.

سواحل کره شمالی

در نت نظر بخوان: بهترین فیلم های کره ای

۶- ماشین فقط در پایتخت

درباره کشور کره شمالی و تکنولوژی صحبت کردم. در این کشور فقط یک نوع ماشین تبلیغ میشه که با همکاری کره جنوبی ساخته شده و فقط در پایتخت میتونی ماشین‌ها رو مشاهده کنی. در دیگر شهرهای این کشور خبری از ماشین نیست و مردم از اتوبوس و مترو استفاده می‌کنن. قیمت دوچرخه هم در این کشور بسیار بالاست.

درباره کره شمالی

۷- محدودیت توریست

یکی دیگر از نکات قابل توجه درباره کشور کره شمالی این هست که تمام بخش تورسیم در کره شمالی توسط دولت کنترل می‌شه . هزینه سفر و اقامت در کره شمالی برای توریست‌ها زیاد نیست. البته هر کسی نمی‌تونه سرش رو پایین بندازه و به عنوان توریست وارد کشور بشه. مثلا به اتباع آمریکا و کره جنوبی ویزا برای سفر به این کشور داده نمی‌شه.

درباره کشور کره شمالی

 ۸- فشار به سالمندان برای خودکشی

یکی از حقایق دردناک درباره کشور کره شمالی این هست که در سال های اخیر، به لطف افزایش قیمت دارو و درمان، افزایش قحطی و گرسنگی و بی عاطفگی شدید نسبت به سالمندان، بسیاری از خانواده‌های کره شمالی سالمندان خودشون رو به سمت خودکشی سوق میدن.

کره شمالی

۹- حکومت مرموز حقیقتی درباره کشور کره شمالی

صحبت کردن بر علیه حکومت خودخواه و ظالم این کشور جرم محسوب میشه و اگر کسی متهم به این جرم بشه، قطعا اعدام میشه. بنابراین اطلاعات افراد خارج از کشور کره شمالی بیش‌تر از مردم خود اون کشوره.

درباره کشور کره شمالی

۱۰- استارباکس

در پایتخت کره شمالی کافی شاپ‌های بسیار زیادی وجود داره که نباید داخل آنها اسمی از استارباکس آورده بشه. در کره شمالی، استارباکس رو یکی دیگر از محصولات بنجل امپریالیستی ایالات متحده می‌دونن و هیچ‌گاه دوستداران رهبر بزرگ کره شمالی با نوشیدن این نوشیدنی بدردنخور شأن‌ خود رو پایین نمیارن، حتی اگر اجازه و توان اون رو هم داشته باشن.

استارباکس

با برخی از قوانین و حقیقت‌هایی درباره کشور کره شمالی آشنا شدی. درباره کشور کره شمالی چه چیزهای دیگه‌ای شنیدی؟ خوشحال میشم نظرت رو برام بنویسی.

2 دیدگاه

نظر بده
  1. سلام
    اگر در مورد کره شمالی یا اردوگاه های کار اجباریش می خوای بدونی حتما کتاب فرار از اردوگاه رو بخون کتاب جالبیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: مهتاب حسینی نژاد

دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. آرزوهای بزرگ و سوالات بزرگ‌تری در ذهنم دارم. اما عقیده دارم این زمانی که ما آدم‌ها در اختیار داریم مطلقا برای خودمون نیست. این رو هم بگم که عاشق موسیقی هستم. و اینکه امیدوارم بتونم با مطالبم به شما کمک کنم...