in

بی نظیربی نظیر

عجیب ترین فستیوال های دنیا

ajibtarin festival haye donya

عجیب ترین فستیوال های دنیا کدام است؟ در کل جهان، فستیوال های مختلفی برگزار میشه که بعضی از این فستیوال ها عجیب و جالب هستن. در این مطلب عجیب ترین فستیوال های دنیا رو معرفی می کنم که احتمالا ازشون بیخبری!! این جشنواره های جالب برای مردم جهان نوعی تفریح و سرگرمی محسوب میشه و در عین حال میتونه براشون هیجان انگیز باشه، البته بسیاری از این جشنواره ها هم مربوط به فرهنگ و سنت هر کشوری است. اما در این میان بعضی از فستیوال ها در سطح جهانی جالب و قابل توجه هستن که در اینجا میتونی با عجیب ترین فستیوال های جهان دنیا بشی.

 معرفی عجیب ترین فستیوال های دنیا

1. فستیوال بزرگ جنگ بالشی در دنیا

فستیوال بزرگ جنگ بالشی در دنیا

یکی از فستیوال های بزرگ در سطح جهانی، فستیوال جنگ بالشی است! در این جشنواره مردم از هر محدوده سنی به خیابون ها میان و با بالش هایی که با پر قو پر شده، همدیگه رو کتک میزنن!! این جشنواره که در بسیاری از کشورها مثل: هلند، انگلیس، استرالیا و … برگزار میشه، از فستیوال های پرطرفداری است که مردم رو به هیجان میندازه. البته این کتک کاری با بالش شاید به طور جدی خطرناک نباشه اما با این حال در اطراف محل برگزاری این جشنواره، اکیپ‌ های اورژانس و پزشکی هم به فعالیت مشغول هستن تا اگه کسی محکم تر کوبید و آسیبی به طرف مقابل وارد شد، یه محلی برای رفع مشکل باشه!! این فستیوال یکی از جالب ترین فستیوال ها در جهان است.

2. کارناوال برزیل یکی از بزرگترین جشنواره ها

کارناوال برزیل یکی از بزرگترین جشنواره ها

کارناوال برزیل، یکی از بزرگترین جشنواره ها و مهمترین رویدادهای فرهنگی در کشور برزیل است. البته این کارناوال یه جشن ملی برای برزیلی ها است که به مدت 7 روز توی شهرهای مختلف برزیل برگزار میشه. این فستیوال در واقع برای رهایی از شر بدی ها و ناپاکی ها است! در این جشن ملی، گروههای مختلفی با لباس ها و گریم های خاص برنامه اجرا میکنن. یکی از اصلی ترین برنامه های این کارناوال، رقص سامباست که نمادی از شخصیت ملی برزیل است! اجرای این رقص و برنامه ها باعث شادی و نشاط مردم میشه.

3. جشنواره چین چیلا در استرالیا بزرگترین جشنواره های غذایی

جشنواره چین چیلا در استرالیا بزرگترین جشنواره های غذایی

جشنواره چین چیلا از بزرگترین جشنواره های غذایی در استرالیا است که در ماه فوریه برگزار میشه. در این فستیوال پر هیجان و جذاب، شرکت کنندگان به سمت هم هندوانه پرتاپ می کنن!! البته تمام ماجرا به اینجا ختم نمیشه! بلکه تعدادی از شرکت کنندگان روی هندوانه اسکی میرن!! به نظر میرسه این فستیوال جزو عجیب ترین فستیوال های دنیا باشه!

4. فستیوال گِل در کره جنوبی از عجیب ترین فستیوال های دنیا

فستیوال گِل در کره جنوبی از عجیب ترین فستیوال های دنیا

فستیوال گُل رو حتما شنیدی! اما این فستیوال گِل در کره جنوبی است! این فستیوال یکی از معروف ترین جشنواره ها برای مردم کره جنوبی است که تونسته گردشگران مختلفی رو هم جذب کنه. این جشنواره به مدت دو هفته برگزار میشه و در این فستیوال گِلی که مورد استفاده  است از زمین های گلی این شهر تامین میشه. این گِل در ساخت مواد آرایشی هم استفاده میشه و در اصل برگزاری این فستیوال یه راهی برای بازاریابی لوازم آرایشی است!

5. جشن هولی هندو یکی از جشن های رنگارنگ در هند

جشن هولی هندو یکی از جشن های رنگارنگ در هند

یکی از جشنواره های ملی و مذهبی برای مردم هند، جشنواره هولی است که در فصل بهار برگزار میشه.در این فستیوال بزرگ شرکت کنندگان پودرهای رنگی که توی مشتشون دارن رو به سمت همدیگه پرتاب میکنن! بعد هم با تفنگ آب بازی در کوچه و خیابون ها به دنبال همدیگه میفتن!! البته این جشنواره یا به قولی بازی جذاب و دیدنی برای مردم مفرح و پر هیجان است و به همین علت در اون روز تقریبا همه رنگی میشن. مردم معتقدن که این جشنِ دو روزه نشان دهنده پیروزی خوبی بر بدی است و جالب تر اینکه این جشن در کشور های مختلفی از جمله آفریقا، پاکستان، آمریکا و … هم برگزار میشه.

6. فستیوال گوجه فرنگی از جالب ترین فستیوال های دنیا

فستیوال گوجه فرنگی از جالب ترین فستیوال های دنیا

جشن گوجه‌ فرنگی در اسپانیا یکی از جشن‌ های معروف جهان است که طرفداران زیادی در دنیا داره. در این جشنواره، مردم با گوجه فرنگی به سمت هم حمله ور میشن! در جنگ گوجه‌ فرنگی که تا یه ساعت ادامه داره، خانم ها باید لباس روشن و آقایان شلوارک بپوشن. البته جای نگرانی نیست چون در پایان جشنواره با آب فشار قوی سرتاپای همه شرکت‌ کنندگان رو تمیز می کنن! در این فستیوال شادی و هیجان بین شرکت کنندگان زیاد است. با وجود هیجان زیادی که داره اما یکی از سخت ترین کارها بعد از اتمام جشنواره، جمع آوری گوجه های له شده از روی زمین است.

7. کارناوال بینچ در بلژیک از جشن های سنتی بلژیکی

کارناوال بینچ در بلژیک از جشن های سنتی بلژیکی

 جشن روز مردگان نوعی جشن ملی در کشور بلژیک و برخی دیگر از کشور های جهان است که در این جشنواره که مردم به تمیز کردن قبر دوستان و خانواده  خود مشغول میشن و روی قبر ها گُل میذارن و با روشن کردن شمع، به یاد رفتگان خودشون دعا میخونن. این فستیوال یکی از فستیوال های جالب و سنتی در بلژیک است.

8. جشنواره موسیقی زیرآب در آمریکا از عجیب ترین جشنواره ها در دنیا

جشنواره موسیقی زیرآب در آمریکا از عجیب ترین جشنواره ها در دنیا

“سمفونی زیر آب” اسم یکی از جشنواره های عجیب و پر هزینه در آمریکا است که در این فستیوال بعضی از نوازندگان با لباس‌ های رسمی و سازهای عادی و بعضی‌ دیگه هم با لباس و سازهای غیر عادی که شبیه موجودات دریایی هستن، برای اجرای کنسرت زنده به زیر آب میرن!! البته هیچ ترس و تردیدی رو نمیتونی در چهره هیچکدوم از این اهالی موسیقی ببینی! این فستیوال در عین عجیب بودنش خیلی هم پر دردسر است.

9. گردهمایی در ارتفاعات ایتالیا یکی هیجان انگیزترین فستیوال های جهان

گردهمایی در ارتفاعات ایتالیا یکی هیجان انگیزترین فستیوال های جهان

اگه اهل هیجان هستی پس این فستیوال حتما برات جالبه چون یکی از جشنواره های ترسناک در سطح جهانی است. در این فستیوال پر هیجان، شرکت کنندگان ساعات زیادی رو روی طناب های آویزان سپری می کنن!! که این طناب ها در سراسر رشته کوه های آلپ ایتالیا کشیده شده! این فستیوال از هیجان انگیزترین فستیوال های جهان است.

10. جشنواره بوفه میمون در تایلند از فستیوال های عجیب در جهان

جشنواره بوفه میمون در تایلند از فستیوال های عجیب در جهان

جشنواره بوفه میمون تایلند یکی از جشنواره های عجیب و غریبی است که تا به الان شنیدی!! در این فستیوال از ۲۰۰۰ میمون پذیرایی میشه!! در این فستیوال میوه، آجیل و انواع خوراکی ها و غذاهای مورد علاقه میمون ها با تزئین های زیبا و به صورت مجلل برای اونها تدارک دیده میشه!! این یکی از عجیب ترین فستیوال های دنیا است که تونسته بازدید کننده های زیادی رو به خودش جذب کنه.

با عجیب ترین فستیوال های جهان آشنا شدی. نظرت در مورد این فستیوال های جالب و هیجانی رو برامون در قسمت دیدگاه بنویس. راستی فستیوال دیگه ای هم میشناسی که برات تعجب برانگیز بوده باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.