in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه

40 غذای معروف دنیا که به خاطرش سفر باید کرد

40 ghazaye maroofe donya

با سفر به کشورهای دیگه و بهترین شهرهای دنیا علاوه بر اینکه با فرهنگ مردم اون کشورها از نزدیک آشنا میشی و نقاط دیدنی اون کشورها رو از نزدیک می بینی می تونی لذت خوردن چندین غذای معروف دنیا رو هم تجربه کنی. لذت خوردن غذای معروف دنیا حتی باعث میشه توریست های خوش خوراک مقصد سفر بعدی خودشون رو تعیین کنند و به جایی سفر کنند که بتونن چندین غذای معروف دنیا رو نوش جان کنند. در این مطلب می خوایم با هم معروف ترین غذاهای دنیا رو مرور کنیم و ببینیم خوشمزه ترین غذاهای دنیا که باعث جذب توریست به کشورشون میشن چی هستن و غذای بومی کدوم کشور هستن!

لیست 40 غذای معروف دنیا

1 – کایا تست (Kaya Toast) غذای بومی سنگاپور

کایا تست غذای بومی سنگاپور

کایا تست یک اسنک خیلی خوشمزه ست که در کاپیتیام های (کافی شاپ) سنگاپور به فروش می رسه. این اسنک که اغلب به عنوان صبحانه یا عصرانه خورده میشه یک ساندویچ مربای نارگیل (کایا) هست که با سسی از  شکر، شیر نارگیل، تخم مرغ و کره سرو میشه. سنگاپوری ها کایا تست رو به همراه قهوه یا چای مصرف می کنند.

2 – های تی (High Tea) غذای بومی لندن

های تی غذای انگلیسی

های تی یا چای عصرانه میان وعده انگلیسیه که در بسیاری از کشورها رایج شده. در شهر لندن معمولاً بین ساعت 4 تا 5 بعد از ظهر مردم مشغول صرف چای عصرانه هستند که شامل یک فنجان چای خوش طعم به همراه بیسکوئیت، کیک و ساندویچ های سبک میشه. اگه می خوای یک های تی خوشمزه بخوری حتماً باید بعد از ظهرها به کافی شاپ های لندن مراجعه کنی.

3 – ساندویچ گوشتی (Meaty Sandwiches) غذای بومی بایرن

ساندویچ گوشتی غذای آلمانی

یک غذای معروف دنیا که گردشگرهای زیادی رو راهی شهر بایرن از آلمان می کنه ساندویچ گوشتیه که مستقیم در قصابی تهیه میشه. مشتری ها می تونن از ویترین قصابی گوشت مورد نظرشون رو انتخاب کنند و چند دقیقه بعد ساندویچ خوشمزه شون رو میل کنند.

4 – پاستیلا (Pastilla) غذای بومی مراکش

پاستیلا غذای مراکشی

پاستیلا یا نان شکم پر مراکشی محبوبیت خاصی در این کشور داره. این نان انواع مختلفی داره و شامل گوشتی، مرغی، سبزیجات، پنیری و… ست که مشتری می تونه بنا به ذائقه و سلیقه ی خودش سفارش بده. علاوه بر پاستیلا مراکش چند غذای محبوب دیگه هم داره، خوراک مغز بره، خوراک زعفران و لابستر، سالاد مراکشی و… باعث میشن توریست های خوش خوراک مراکش رو بعنوان مقصد سفر انتخاب کنند.

5 – کرپ (Crêpe) غذای بومی پاریس

کرپ غذای بومی پاریس

غذاهای خوشمزه فرانسوی اکثراً جزء غذای معروف دنیا به شمار میان، یکی از محبوب ترین این غذاها کرپ هست که معمولاً بعنوان صبحانه یا میان وعده سرو میشه. کرپ یک پنکیک خیلی نازک هست که در ماهی تابه ای که با کره چرب شده سرخ میشه.

6 – فو (Pho) غذای بومی هانوی

غذای فو غذای بومی ویتنام

فو یک نوع سوپ خیلی خوشمزه ست که معمولاً بعنوان صبحانه در شهر هانوی پایتخت ویتنام سرو میشه. در تهیه سوپ فو از نودل برنج، گوشت گوساله، قارچ، پیازچه، هویج و مارچوبه استفاده میشه.

7 – آنکیمو (Ankimo) غذای بومی ژاپن

آنکیمو غذای ژاپنی

آنکیمو یک غذای دریایی آسیاییه و از جگر نوعی ماهی به اسم ماهی Lophius یا پلید ماهی تهیه میشه. این غذای معروف دنیا یکی از لذیذترین خوراک های آسیاییه و طرفداران زیادی داره.

8 – سوشی (Sushi) غذای بومی ژاپن

سوشی غذای خوشمزه ژاپنی

غذای ژاپنی سوشی ترکیبیه از برنج پخته شده با طعم سرکه، ماهی خام و جلبک دریایی. این غذا که بصورت سرد سرو میشه یکی از معروف ترین غذاهای دنیاست و میشه گفت یکی از اصلی ترین نمادهای کشور ژاپن در دنیاست.

9 – مرغ تندوری (Tandoori chicken) غذای بومی هندی

مرغ تندوری بهترین غذای هندی

مرغ تندوری یا همون مرغ تنوری یکی از بهترین غذاهای هندی هست که با سفر به هند می تونی طعم واقعیش رو تجربه کنی. برای تهیه این غذا مرغ رو در ماست و ادویه های تند می خوابونن و در کباب پز بریان می کنند.

10 – خوراک اردک پکن (Peking duck) غذای بومی چینی

خوراک اردک پکن بهترین غذای چینی

خوراک اردک پکن یک غذای معروف دنیا ست که ریشه اش به دوران امپراطوری چین برمیگرده. برای تهیه این غذا اردک های خاصی رو پرورش میدن و بعد از اینکه اردک ها 65 روزه شدند اونها رو سر می برند و به روش مخصوصی بریان میکنند.

11 – ساندویچ گوشت دودی (Smoked Meat Sandwich) غذای بومی مونترال

ساندویچ گوشت دودی غذای کانادایی

ساندویچ گوشت دودی مونترالی از غذاهای پرطرفدار کاناداست. در تهیه این غذا گوشت رو نمک سود می کنند و بعد از دوددهی بخارپز می کنند. این ساندویچ خوشمزه بعنوان یک غذای خیابونی پرطرفدار در مونترال شناخته میشه.

12 – خورشت ایرلندی (Irish Stew) غذای بومی ایرلند

خورشت ایرلندی خوشمزه ترین غذای ایرلند

غذای گوشتی و خوشمزه خورشت ایرلندی هم یک غذای معروف دنیا ست. در تهیه این غذا از گوشت بره، سیب زمینی، پیاز، هویج و جعفری استفاده میشه. این خوراک غذای کامل و سنگینیه و معمولاً بعنوان وعده ناهار سرو میشه.

13 – شاه ماهی هلندی (Dutch raw herring) غذای بومی هلند

شاه ماهی هلندی معروف ترین غذای هلندی

شاه ماهی هلندی یا شاه ماهی نمکی یکی از غذاهای اصلی مورد علاقه مردم هلنده. این غذا از گذشته های بسیار دور غذای بومی هلند بوده. در تهیه شاه ماهی هلندی، ماهی رو بصورت نمک های باریک برش میزنند و اونها رو نمک سود میکنند. چیزی که باعث شده شاه ماهی هلندی بعنوان یک غذای معروف دنیا شناخته بشه نوع خوردن این غذا توسط هلندی هاست. هلندی ها برای خوردن این نوع ماهی سرشون رو بالا نگه می دارند، ماهی رو از دم گرفته و در یک چشم بهم زدن می خورند.

14 – دیم سام (Dim sum) غذای بومی هنگ کنگ

دیم سام غذای چینی

خوردن دیم سام این غذای معروف دنیا دلیل خیلی از توریست ها برای سفر به هنگ کنگه. در گذشته های خیلی دور در چین باستان مرسوم بود به همراه چای خوراکی های کوچکی هم می خوردند که به اونها دیم سام می گفتند. بعد از گذشت صدها سال هنوز هم این رسم وجود داره و در چایخانه های هنگ کنگ به همراه چای دیم سام هم سرو میشه. میشه گفت دیم سام یک نوع پیراشکیه که انواع مختلفی داره و با مواد متنوعی پر میشه و هر کس بنا به ذائقه ش می تونه دیم سام مورد علاقه خودش رو انتخاب کنه.

15 – پیکادیلو (Picadillo) غذای بومی کوبا

پیکادیلو غذای کوبایی

غذای اصیل کوبایی پیکادیلو می تونه دلیلی برای سفر توریست ها به این کشور باشه. در تهیه این غذا از گوشت چرخ کرده، فلفل، سیر، پیاز، سرکه، زیره سبز، سیب زمینی، سس گوجه فرنگی و… استفاده میشه. این غذای خوشمزه در بیشتر کشورهای آمریکای لاتین پخته میشه ولی در اصل غذای بومی کوباست.

16 – تورتیلای اسپانیایی (Tortilla Espanola) غذای بومی اسپانیا

تورتیلای اسپانیایی معروف ترین غذای اروپایی

تورتیلا یک غذای اصیل، ساده و سبک اسپانیاییه. این غذا بعنوان پیش غذا و ساندویچ سرو میشه. این غذا تا حدودی به کوکو سیب زمینی ما هم شبیهه به همین دلیل با ذائقه مردم کشور ما هم سازگاری داره. در تهیه توتیلا از سیب زمینی، تخم مرغ، روغن زیتون و ادویه استفاده میشه.

17 – گلاتو (Gelato) بستنی بومی ایتالیا

بستنی گلاتو بستنی اصیل ایتالیایی

در کنار غذاهای خوشمزه ایتالیایی چیزی که به شدت باعث جذب گردشگر به این کشور میشه بستنی سنتی ایتالیایی بنام گلاتو هست. این نوع بستنی در طعم های مختلف تهیه میشه و معمولاً بصورت قیفی به فروش می رسه. چیزی که باعث محبوبیت بستنی گلاتو در جهان شده بافت بسیار نرم و سبک این بستنی و درصد چربی کمتر نسبت به سایر بستنی هاست.

18 – سویچ (Ceviche) غذای بومی پرو

سویچ غذای بومی پرو

سویچ غذای سنتی پرو یک غذای دریاییه که هر گردشگری وارد این کشور میشه حتماً یکبار هم شده باید امتحانش کنه. این غذا ترکیبیه از ماهی خام، آب مرکبات و انواع فلفل ها و ادویه ها. بهترین سویچ ها در شهر لیما سرو میشن ولی در تمام کشور پرو می تونی این غذا رو پیدا کنی.

19 – تارانتولای سرخ شده (fried tarantulas) غذای بومی کامبوج

تارانتولای سرخ شده چندش آورترین غذای دنیا

این غذا به هیچ وجه با فرهنگ و ذائقه ی غذایی ما همخوانی نداره و حتی از نظر ما دیدن رتیل سرخ شده هم چندش آوره چه برسه به اینکه بخوایم بخوریمش! ولی از نظر مردم کامبوج و توریست هایی که به این کشور سفر می کنند تارانتولای سرخ شده یکی از لذیذترین غذاهاست، تا جایی که بخاطر خریدن همین غذای چندش آور مدت ها در صف می ایستند.

20 – پاولوا (Pavlova) دسر بومی استرالیا

دسر پاولوا خوشمزه ترین دسر دنیا

خوردن پاولوا دسر خوشمزه استرالیایی می تونه دلیل سفر به استرالیا باشه. مواد اصلی تشکیل دهنده این دسر خامه و میوه هستند. دسر پاولوا به افتخار آنا پاولوا بالرین روس به این اسم شناخته شده.

21 – تاکو آل پاستور (tacos al pastor) غذای بومی مکزیک

تاکو آل پاستور خوشمزه ترین غذای مکزیکی

تاکو آل پاستور یک غذای معروف دنیا ست که خیلی هم خوشمزه و لذیذه. این غذا گوشت کباب شده ست که مثل دونر کباب بر روی سیخ گردان کباب میشه. تاکو آل پاستور در گذشته های دور توسط مهاجرین خاورمیانه ای در مکزیک باب شده ولی در حال حاضر یکی از غذاهای بومی مکزیک به شمار میاد.

22 – لاسی (Lassi) نوشیدنی بومی هند

نوشیدنی لاسی هند

نوشیدنی خنک و خوشمزه لاسی رو می تونی در همه جای هند پیدا کنی. این نوشیدنی از شیر، ماست، میوه های استوایی، شکر و یخ و ترکیب اونها با همدیگه تهیه میشه. این نوشیدنی در فصل تابستان محبوبیت خاصی بین هندی ها و گردشگرهای این کشور داره.

23 – سوپ کاری قرمز (Gaeng Daeng) غذای بومی تایلند

سوپ کاری قرمز غذای خوشمزه تایلندی

گائنگ دائنگ یا سوپ کاری قرمز از غذاهای محبوب و البته گرون قیمت تایلندی هست. در تهیه ی این غذای تند تایلندی از انواع گوشت، کاری و انواع ادویه و شیر نارگیل استفاده میشه. معمولاً در کنار کاری قرمز برنج هم سرو میشه.

24 – بیف استروگانف (Beef Stroganoff) غذای بومی روسیه

بیف استروگانف غذای خوشمزه روسی

سراسر روسیه پر از غذاهای خوشمزه و خلاقانه ست که یکی از اونها بیف استروگانفه. بیف استروگانف بین مردم کشور ما محبوبیت خاصی داره. در تهیه این غذا از گوشت گوساله سرخ شده به همراه خامه، قارچ و خلالهای ریز سیب زمینی سرخ شده استفاده میشه.

25 – پیتزا ناپلی (Neapolitan pizza) غذای بومی ایتالیا

پیتزا ناپلی خوشمزه ترین پیتزای ایتالیایی

پیتزا ناپلی یا پیتزا ناپولیتانا یک غذای معروف دنیا ست که از شهر ناپل ایتالیا سرچشمه می گیره. این نوع پیتزا از اولین پیتزاهای تاریخ بشره. در تهیه پیتزا ناپلی از خمیر پیتزا، گوجه فرنگی و پنیر موزارلا استفاده میشه. یک پیتزای سبک و خوشمزه که موجب جذب گردشگرهای زیادی به ایتالیا خصوصاً شهر ناپل میشه.

26 – هات پات (Hot pot) غذای بومی چین

غذای هات پات غذای اصیل چینی

هات پات به معنی قابلمه داغ غذاییه که خیلی بین چینی ها و توریست ها محبوبیت داره. مشتری می تونه در ترکیب هات پات دست ببره، به این طریق که شما اول یک قابلمه سس رو سفارش میدین و بعد اون رو با انواع گوشت و سبزیجاتی که دوست دارین پر می کنید، پس ترکیب این غذا قابل قابل تغییره و همین موضوع باعث میشه مشتریان هات پات نسبت به سایر غذاهای چینی بیشتر باشند.

27 – اسموربرود (Smørrebrød) غذای بومی دانمارک

غذای اسموربرود خوشمزه ترین ساندویچ اروپایی

محبوب ترین غذا در بین دانمارکی ها و خصوصاً اهالی شهر کپنهاگ یک ساندویچ روباز و یک لایه ست به اسم اسموربرود. این ساندویچ از یک تکه نان تست چاودار به همراه تخم مرغ، ماهی سالمون دودی، شاه ماهی یا میگو، پنیر، تربچه و سبزیجات تهیه میشه. دانمارکی ها معمولاً اسموربرود رو بعنوان ناهار صرف می کنند.

28 – بشبارماک (Beshbarmak) غذای بومی قزاقستان

بشبارماک غذای خوشمزه قزاقستان

خوراک گوشتی بشبارماک به معنی پنج انگشت یکی از بهترین غذاهای سنتی قزاقستانه. اسم پنج انگشت به این دلیل برای بشبارماک انتخاب شده چون معمولاً این غذا رو با دست و بوسیله پنج انگشت می خورند. در تهیه بشبارماک گوشت بره رو با رشته فرنگی می پزند و در نهایت سس پیاز رو به غذا اضافه می کنند. یک غذای خوشمزه و مقوی که کلی بین توریست ها طرفدار داره.

29 – جیائوزی (Jiaozi) غذای بومی چین

جیائوزی غذای خوشمزه چینی

جایئوزی یک غذای معروف دنیا ست که در کشور پهناور چین به وفور یافت میشه. این غذا چیزیه مثل مانتی یا پیراشکی. در تهیه جیائوزی موادی مثل گوشت، سبزیجات، ماهی و میگو و… رو در خمیری نازک می پیچند و بعد از اینکه اون رو به شکل یک بقچه کوچک و سربسته درآورند جیائوزی ها رو به روش های آبپز کردن، سرخ کردن و بخارپز کردن آماده می کنند.

30 –کیش لورن (Quiche Lorraine) غذای بومی فرانسه

کیش لورن غذای خوشمزه فرانسوی

کیش لورن یا پای کیش یک غذای سنتی فرانسویه. این غذا یک نوع تارته و ترکیبش می تونه شور یا شیرین باشه. خمیر رو با موادی مثل پنیر، تخم مرغ، گوشت، ماهی، سبزیجات یا خامه، میوه، مارمالاد و چیزهای شیرین پر می کنند و مواد رو داخل فر قرار میدن تا بپزه. این غذا یکی از کامل ترین و خوشمزه ترین غذاهای فرانسه ست.

31 – هاکارل (Hákarl) غذای بومی ایسلند

هاکارل غذای عجیب ایسلندی

هاکارل اسم یک غذای ایسلندیه که از گوشت فاسد شده کوسه سمی تهیه میشه. هاکارل بوی بسیار بدی داره، چیزی که عجیبه اینه که این غذای متعفن و سمی در بین مردم محبوبیت زیادی داره. برای تهیه هاکارل گوشت کوسه سمی رو برای مدت 6 ماه زیر شن و ماسه دفن می کنند و یک سنگ بزرگ روی کوسه قرار میدن تا مایعات بدن حیوان خارج بشه. بعد از این مدت گوشت ها رو آویزان می کنند تا خشک بشن و بعد از آماده شدن اون رو با نان گندم می خورند.

32 – پاستل د ناتا (Pastel de nata) شیرینی بومی پرتغال

پاستل د ناتا شیرینی خوشمزه اروپایی

شیرینی پاستل د ناتا یکی از خوشمزه ترین شیرینی های دنیاست. این شیرینی رو می تونی در تمام قنادی های پرتغال پیدا کنی. پاستل د ناتا یک نوع تارت سنتی پرتغاله که با نوعی کرم کاستارد پر شده. پرتغالی ها معمولاً این شیرینی رو بعنوان عصرانه به همراه چای یا قهوه مصرف می کنند.

33 – استینکی توفو (Stinky tofu) غذای بومی تایوان

استینکی توفو غذای تایوانی

استینکی توفو یا توفوی بدبو یک غذای خیابانی در تایوانه و میشه اون رو در دکه های غذافروشی در تمام خیابان های تایوان پیدا کرد. این غذای تند و تیز بین تایوانی ها خیلی طرفدار داره.

34 – چیویتو (Chivito) غذای بومی اروگوئه

چیویتو ساندویچ خوشمزه اروگوئه

استیک های اروگوئه در دنیا لنگه ندارن، چیویتو هم ساندویچ استیک اروگوئه ای هست. ساندویچی از یک برش نازک استیک گوشت گاو به همراه پنیر موزارلا، سس مایونز، بیکن، تخم مرغ پخته و چند مخلفات دیگه.

35 – پیری پیری چیکن (Piri-piri chicken) غذای بومی موزامبیک

پیری پیری چیکن غذای خوشمزه آفریقایی

پیری پیری یک نوع فلفل خیلی تنده که در کشور آفریقایی موزامبیک زیاد مورد استفاده قرار میگیره. در پخت پیری پیری چیکن از مرغ، فلفل، شیر نارگیل، لیمو، زنجبیل و سیر استفاده میشه. این غذا مورد توجه بسیاری از گردشگران هم قرار گرفته.

36 –  بانی چو (Bunny chow) غذای بومی آفریقای جنوبی

بانی چو خوشمزه ترین غذای آفریقایی

بانی چو این غذای معروف دنیا یک غذای آفریقاییه که در سراسر جهان طرفدار داره. این غذا یک قرص نانه که داخلش با مواد مواد گوشتی، ادویه و سبزیجات پر شده. ریشه این غذا به کارگران هندی برمیگرده، در واقع هندیها برای اولین بار بانی چو رو آماده کردند.

37 – رندانگ (Rendang) غذای بومی اندونزی

رندانگ غذای اندونزیایی

رندانگ یکی از خوشمزه ترین غذاهای دنیاست که از کشور اندونزی نشات گرفته. این غذا در اندونزی یک غذای مجلسی به شمار میاد و معمولاً در مراسم خاص پخته میشه. برای تهیه این غذا گوشت گاو رو به همراه شیر نارگیل، برگ درخت لیمو، سیر، زردچوبه، فلفل و ادویه های دیگه چندین ساعت می پزند. رندانگ اغلب به همراه پلو سرو میشه.

38 – فرانسزینیا (Francesinha) غذای بومی پرتغال

فرانسزینیا غذای خوشمزه پرتغالی

فرانسزینیا معروفترین غذای پرتغاله. این غذا ترکیبی شبیه به همبرگر داره ولی کاملاً با همبرگر متفاوته. در تهیه فرانسزینیا استیک، سوسیس و همبرگر لای دو تکه نان مخصوص قرار می گیرند. فرق عمده فرانسزینیا با همبرگر نان این غذا و سسی هست که در داخل ساندویچ ازش استفاده میشه.

39 – گوی کوئون (Goi cuon) غذای بومی ویتنام

گوی کوئون غذای خوشمزه آسیایی

گوی کوئون یک اسپرینگ رول ساده و سبکه و بین مردم ویتنام و همچنین گردشگرهای این کشور محبوبیت داره. در تهیه این غذای ساده موادی مثل گوشت، ماهی، سبزیجات و پنیر رو داخل خمیرهای سبک برنجی می پیچند و میل می کنند.

40 – پوتاین (Poutine) غذای بومی کانادا

پوتاین غذای کانادایی

آخرین عنوان از لیست غذای معروف دنیا اختصاص داره به غذای کانادایی و ساده و خوشمزه پوتاین. این غذا ترکیبیه از سیب زمینی سرخ شده، ورقه های پنیر و عصاره گوشت.

به نظر تو کدوم غذا از لیست 40 غذای معروف دنیا خوشمزه تره؟

1 دیدگاه

نظر بده
  1. عالی بود و همچنین جالب ولی کاش از کوفته برنجی که غذای خوشمزه و معروف چین هست هم اسم میبردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.