in

بی نظیربی نظیر ضعیفضعیف بامزهبامزه افتضاحافتضاح

بهترین شربت های تابستانی – لیست ده تایی

behtarin sharbat haye tabestani

تابستان امسال هم گرمتر از هر سال دیگه ای از راه رسید. امسال یعنی سال 97 گرما به نسبت سال های قبل به شدت زیاده و یکی از نیازهای ضروری در این فصل رسوندن مایعات مناسب و خنک به بدنه. آب انتخاب بسیاری از مردمه اما آب به تنهایی برای رفع تشنگی کافی نیست و گاهی لازمه موادی رو هم به آب اضافه کنیم و حرارت بدن رو بیشتر و بهتر کاهش بدیم. فرصت خوبیه تا در این گرما بهترین شربت های تابستانی رو امتحان کنیم. البته به اطلاعاتون برسونم وقتی صحبت از بهترین شربت های تابستانی میشه لزوماً منظور ما یک نوشیدنی شیرین نیست!! چون شیرینی خودش عامل تشدید دماست. در ادامه با من همراه باشید تا بهترین شربت های تابستانی آشناتون کنم.

معرفی و طرز تهیه بهترین شربت های تابستانی

انواع شربت تابستانی

در نت نظر بخون:طرز تهیه 5 نوشیدنی ساده و خوشمزه

1- آبغوره و درار از بهترین شربت های تابستانی

آبغوره در فصل تابستان همیشه بصورت تازه در دسترس هست. شاید از خودتون بپرسید که چطور میشه آبغوره به این ترشی رو بعنوان شربت خورد؟ خب در گیلان چاشنی به اسم درار (Darar) هست که خانمهای گیلانی اون رو از مخلوط نعناء تازه و سبزیجات معطر می سازن و بعد از سابیدن این سبزیها اون رو به شکل رب سبز رنگی در میارن که در بسیاری از غذاها مثل ماست و خیار یا سالاد شیرازی و… کاربرد داره. در هر صورت اگر خیلی تشنه شدید، یک نصف لیوان آبغوره تازه رو بردارید باقی لیوان رو بهش آب خوردن اضافه کنید و یک قاشق چایخوری درار رو باهاش قاطی کنید و هم بزنید. اگر چاشنی شما بدون نمک هست میتونید مقداری نمک هم بهش اضافه کنید. مسلماً بهترین چیز برای دفع حرارت و تشنگی خواهد بود.

2-شربت زعفران آرامش روح و روان

یک بطری آب معدنی رو بزارید کاملا سرد بشه، و مقداری از آبش رو کم کنید تا جا برای اضافه کردن مواد ایجاد بشه. مقداری زعفران رو در آب گرم حل کنید و بعد بزارید تا سرد بشه. زعفران رو به بطری آب معدنی اضافه کنید و مقدار دلخواه هم شکر بریزید. به شما قول میدم این یکی از بهترین شربت های تابستانی دنیاست و میتونه شما رو از روی هوا به زمین بیاره. کاملا حس آرامش رو احساس خواهید کرد.

3- شربت آبلیمو

شربت آبلیمو یکی از قدیمیترین و در دسترس ترین شربت هاییه که میشه خیلی سریع تهیه کرد. مقداری آب و شکر رو ترکیب کنید و به مقدار لازم آب لیموی تازه اضافه کنید. اگر قصد دارین کمی پا رو فراتر بزارید میتونید از تخم شربتی هم برای این شربت خوشمزه استفاده کنید.

4- شربت آلبالو

آلبالو به دلیل اینکه حاوی مقادیری گلوکز هست باعث شیرین شدن شربت میشه که یک شیرینی طبیعی به حساب میاد و مثل شکر مضر نیست. برای تهیه شربت آلبالو ابتدا کمی آلبالوی خشک رو خیس بدید و مقادیری آب بهش اضافه کنید بزارید تا کاملا رنگ پس بده ممکنه نیاز به 24 ساعت زمان باشه. پس با حوصله عمل کنید. بعد از 24 ساعت شربت طبیعی آلبالوتون آماده ست میل کنید. اگر میخواید کمی حرفه ای تر عمل کنین، میتونید آلبالوها رو مثل مربا بپزید و از شیره ی به دست اومده بعنوان مایع غلیظ شربت ساز استفاده کنید.

5- شربت استوخودوس

اگه یک روز پر از استرس و شلوغی رو پشت سر گذاشتید یکی از بهترین شربت های تابستانی که میتونه آرومتون کنه شربت استوخودوس هست. یک مشت گیاه استوخودس رو در آب جوش بریزید و بزارید کم کم دم بکشه. مقداری آب سرد و شکر رو ترکیب کنید تا غلیظ بشه. سبپس استخودوس رو از سافی رد کنید و به آب و شکری که تهیه کردید اضافه کنید. بزارید تا کاملا سرد بشه و سپس نوش جان کنید.

6- شربت نعناع

یکی دیگه از بهترین شربت های تابستانی که خواص فراوانی داره شربت نعناست. یک فنجان برگ نعناع تازه رو بصورت دم کشیده یا کوبیده، به آب و شکر به میزان لازم اضافه کنید و بزارید سرد بشه. تقویت روده ها، رفع دل پیچه از خواص بارز این شربته.

7- شربت ریحان

مقداری برگ ریحان تازه سبز رو خرد کنید و آب شکر اضافه کنید. اجازه بدید در حدود یک ساعت در ظرفی در یخچال قرار بگیره و بعد از اون آماده مصرف خواهد بود.

8- شربت بابونه و وانیل

یکی دیگه از بهترین شربت های تابستانی شربت بابونه و وانیل هست که باید برای نوشیدنش کمی صبر کنید. آب، شکر و گیاه بابونه تازه رو در قابلمه ای بریزی و اجازه بدید به نقطه جوش برسه و بعد از چند بار قل زدن (معمولا حدود 1 دقیقه) از روی شعله بردارید و مقداری وانیل اضافه کنید. شربت تهیه شده رو باید حداقل به مدت دو هفته در یخچال قرار بدید تا کاملا جا بیافته. نوش جانتون.

9- شربت تخم شربتی

تخم شربتی معروف که بارها ازش استفاده کردید، همون تخم ریحان هست که وقتی در آب ریخته میشه بعد از مدتی یک لایه ژله ای دور دونه ها تشکیل میشه. این دونه ها خاصیت رفع یبوست و چربی سوزی دارن. بعد از عمل آوردن تخم شربتی، مقداری آب ، شکر و آبلیمو رو ترکیب کنید و در نهایت تخم شربتی رو بهش اضافه کنید.

10- لیموناد

شربت لیموناد یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی هاست. برای تهیه یک لیموناد خوشمزه باید کمی تلاش بیشتری نسبت به شربت های قبلی به خرج بدید. مواد مورد نیاز شامل، لیموی تازه، میخک، چوب دارچین، عسل، و آب جوش

میخک و چوب دارچین و برش های لیمو را در آب جوش که به 85 درجه رسیده بریزید و عسل رو بهش اضافه کنید کاملا هم بزنید تا عسل در آب محو بشه. محلول بدست اومده رو بزارید کاملا سرد بشه و در زمان مصرف چند قطره آب لیموی تازه هم بهش اضافه کنید. همچنین از این شربت بصورت داغ در زمستان نیز میتونید استفاده کنید. برای رفع سرفه و سرماخوردگی بسیار مفیده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: بهنام رحیمی نژاد

متولد اسفند هستم و عاشق نجوم و فضا و سازه های باستانی. این علاقه از زمانی شروع شد که وقتی بچه بودم پدرم ماجرای دیدن بشقاب پرنده رو در فاصله چند متریش توی مزرعه برام تعریف کرد! دیگه همیشه سرم به آسمون بود شاید یه بار چیز عجیبی ببینم! یه بار دیدم ولی نفهمیدم چی بود! چیزی به اندازه بشقاب غذا خوری به رنگ ماه و با سرعت دور شد. راستی یه بار هم یه موجود خاکستری دیدم که دراز و لاغر و سایه مانند بود، هنوزم برام سواله که چی بود! دویدم دنبالش ولی گم و گور شد!
حرفه اصلیم مشخص نیست چیه، خیلی کارا انجام میدم و تو بعضی موارد هم تخصص دارم. طراحی وب، وردپرس، سئو، هاستینگ، الکترونیک، کامپیوتر، IT و شبکه...
شعار من: همه چیز در این عالم یک توجیه علمی داره، حتی...
آرزوی من: تا جایی که عمرم قد بده بتونم هرچه بیشتر سر از کار دنیا در بیارم و با چیزای عجیب و غریبی روبرو شم...