in

مکان‌های دیدنی در برلین – لیست 10تایی

berlin attractions

مکان‌های دیدنی در برلین کدامند؟ پایتخت زیبای آلمان، دنیایی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر و غذاهای لذیذ و منحصربه فرد هست. برلین یک شهر سرسبز و پر از مناظر طبیعی هست. ۲۴ درصد از مساحت شهر را جنگل‌ها و دریاچه‌ها پوشانده اند و رود اسپری از شرق تا غرب این شهر امتداد داره و قابل کشتیرانی نیز هست و کلی مکان‌های دیدنی در برلین هست که حتما باید باهاشون آشنا بشی. اگر قصد سفر به برلین را داری و یا دوست داری با مکان‌های دیدنی در برلین آشنا بشی، این مطلب رو دنبال کن.

Reichstag

معرفی مکان‌های دیدنی در برلین

۱- گنبد رایشتاگ (Reichstag)

 گنبد رایشتاگ تا سال ۱۹۸۴ محل پارلمان امپراطوری آلمان بود. اما پس از آتش سوزی‌ای که در زمان هیتلر اتفاق افتاد، دیگر مورد استفاده قرار نگرفت. در جریان جنگ جهانی هم صدمات بسیاری دید. پس از اتحاد آلمان غربی و شرقی قرار بر این شد که مجلس آلمان به این محل انتقال پیدا کند و بازسازی آن نیز به نورمن فاستر محول شد و در سال ۱۹۹۹ تکمیل شد.

گنبد رایشتاگ (Reichstag)

۲- دروازه براندنبورگ (Brandenburg Gate)

یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در برلین دروازه براندنبورگ هست که یکی از شناخته شده‌ترین بناها در دنیاست. این دروازه در تقاطع دو خیابان ابرت و لیندن قرار داره. در ابتدا قسمتی از دیواری بود که اطراف برلین را احاطه کرده و ورودی اصلی به شهر محسوب می‌شد. براندنبورگ، تنها دروازه‌ای هست که از دیوار قدیمی این شهر به جا مونده.

دروازه براندنبورگ (Brandenburg Gate)

۳- برج تلویزیون (Berlin Television Tower) جذاب‌ترین مکان دیدنی در برلین

برج تلویزیون که بلندترین بنای آلمان محسوب می‌شه، شباهت بسیار زیادی به برج آزادی داره و جز یکی از مکان‌های دیدنی در برلین هست. این برج توسط دولت جمهوري دموکراتيک آلمان بين سالهاي ۱۹۶۵ و ۱۹۶۹ ساخته شد. ارتفاع اين برج تلویزیونی ۳۶۸ متر و تعداد طبقات آن ۱۴۷ مي‌باشد.

برج تلویزیون (Berlin Television Tower)

۴- میدان Gendarmenmarkt

Gendarmenmarkt یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های برلین هست که یکی از مکان‌های دیدنی برلین محسوب می‌شه. در اطراف آن سه ساختمان بزرگ تاریخی قرار داره، Konzerthaus، کلیسای جامع فرانسوی و کلیسای جامع برلین که همگی باهم یکی از زیباترین میادین شهر را به وجود آورده‌اند.

میدان Gendarmenmarkt

۵- کلیسای جامع برلین یک مکان دیدنی در برلین

کلیسای جامع برلین به دلیل داشتن گنبدی با ارتفاع ۷۵ متر و ناقوسی که متعلق به سال ۱۵۳۲ هست، شهرت داره و جز مکان‌های دیدنی در برلین هست. ساخت این کلیسا در سال ۱۹۰۵ به پایان رسید که در محل کلیسای قبلی که در دوران فردریش بزرگ وجود داشت، ساخته شده. بنای این کلیسا به سبک باروک جدید ساخته شده و بزرگ‌ترین کلیسای برلین است.

کلیسای جامع برلین

در نت نظر بخوان: دیدنی‌های اسپانیا برای سفر ۱۰روزه

 ۶- خیابان Kurfürstendamm از بهترین مکان‌های دیدنی در برلین

خیابان Kurfürstendamm، خیابانی بزرگ و مشهور هست که در غرب برلین قرار گرفته و تاریخچه‌ای پرفراز و نشیب داره. تعداد زیادی مغازه، بوتیک و فروشگاه در این مغازه وجود داره که باعث شده گردشگران و اهالی شهر برای خرید این خیابان رو انتخاب کنند. این خیابان بیش‌تر به خاطر دپارتمان‌استورهای KaDeWe، Peek و Cloppenburg مشهور هست.

خیابان Kurfürstendamm

۷- کاخ شارلوتنبورگ

شارلوتنبرگ یک قصر واقع در منطقه شارلوتنبرگ غربی در برلین است. این کاخ در قرن هجدهم و در طول جنگ جهانی دوم به زمین سوخته‌ای تبدیل شد، اما به طور کامل بازسازی شد. این کاخ یکی از مکان‌های دیدنی در برلین هست. کاخ شارلوتنبورگ یادگاری از تاریخ پادشاهی پروس، هنر و معماری باروک هست. کاخ شارلوتنبورگ رو می‌توان نمونه‌ای از بهترین سبک معماری مورد علاقه‌ی پادشاهان پروسی دانست.

کاخ شارلوتنبورگ

۸- جزیره موزه جذاب‌ترین مکان دیدنی برلین

جزیره‌ی موزه بین رودخانه‌ی اسپری و Kupfergraben، کانالی به طول ۴۰۰ متر هست که یکی از مکان‌های دیدنی در برلین هست. اینجا می‌تونی بسیاری از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های شهر را پیدا کنی که شامل موزه‌ی قدیمی التس می‌شه که در سال ۱۸۳۰ ساخته شد و محل نگهداری جواهرات و گنجینه‌های سلطنتی هست.

جزیره موزه

۹- دیوار برلین

دیوار برلین مهم‌ترین گذرگاه بین برلین شرق و غرب برلین بود که امروزه می‌تونی در موزه‌ی  Haus am، آثار مربوط به تاریخچه‌ی حقوق بشر را در آن تماشا کنی. تاریخ دیوار برلین در سال ۱۹۶۱ آغاز شد، زمانی که آلمان بخش شرقی شهر را برای پایان دادن به پناهنده شدن مردم از آلمان شرقی به آلمان غربی، جدا کرد. این دیوار یکی از مکان‌های دیدنی در برلین هست. 

دیوار برلین

۱۰- میدان پوتسدامر پلاتس

میدان پوتسدامر قبل از جنگ جهانی، به عنوان منطقه‌ای پر رفت و آمد و شلوغ شناخته می‌شد اما در طول جنگ جهانی دوم آسیب‌های فراوانی دید و پس از پایان جنگ به دلیل اینکه در مرز حاشیه‌ای دیوار برلین و خط تقسیم کننده برلین شرقی و غربی قرار می‌گرفت، متروک شد و از رونق افتاد. این مکان امروزه به عنوان یکی مکان‌های دیدنی در برلین شناخته می‌شه.

مکان‌های دیدنی در برلین

با برخی از مکان‌های دیدنی در برلین آشنا شدی. امیدوارم از این مطلب لذت برده باشی. از کدوم یک از این مکان‌های دیدنی بیشتر خوشت اومد؟ اگر نظری داری خوشحال می‌شم در قسمت دیدگاه‌ها نظرت رو برام بنویسی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: مهتاب حسینی نژاد

دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. آرزوهای بزرگ و سوالات بزرگ‌تری در ذهنم دارم. اما عقیده دارم این زمانی که ما آدم‌ها در اختیار داریم مطلقا برای خودمون نیست. این رو هم بگم که عاشق موسیقی هستم. و اینکه امیدوارم بتونم با مطالبم به شما کمک کنم...