in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه ضعیفضعیف افتضاحافتضاح

بهترین شهربازی های دنیا – لیست 10تایی

behtarin sharebazihaye donya

در این متن قراره با بهترین شهربازی‌ های دنیا آشنا بشیم. هیجان زبان مشترک آدم هاست، مهم نیست در ارتفاعات رشته کوهای آلپ به یه طناب وصلی و داری تاب می‌خوری یا تو جنگل‌های آفریقا یه تور سافاری رو تجربه می‌کنی، همه مردم دنیا مثل من و شما هیجان‌زده می‌شن و در طی سال‌ها به زبان مشترک‌تری هم رسیدند، شهربازی. بعد از ساخته شدن بهترین شهربازی‌ های دنیا دیگه لازم نبود آدم‌ها برای تجربه هیجان بار سفر ببندند و چند روز محل کار و زندگیشون رو ترک کنند. اما هیجان از اون مدل حس‌هایست که به مرور زمان تکراری میشه، همین نکته باعث شده که مدیران بهترین شهربازی های دنیا هر روز به فکر وسایل سرگرمی جدیدتر یا همون آپ‌دیت کردن باشن تا بتونن توجه افراد بیشتری و حتی توریست‌ها رو جلب کنند.

بهترین شهربازی های دنیا

باغ تیولی Tivoli Gardens – قدیمی ترین شهربازی دنیا

بهترین شهربازی های دنیا

شهربازی Tivoli Gardens در شهر کوپنهاک، پایتخت دانمارک قرار داره و در سال 1843 تاسیس شده و فقط یک شهربازی در دنیا وجود داره که از این قدیمی‌تره. باغ تریو نه‌تنها بین اهالی دانمارک محبوبه بلکه توریست‌های زیادی از اطراف برای تجربه هیجان از این شهربازی دیدن می‌کنن. سال 2017 تیولی 4.6 میلیون بازید کننده داشت، افرادی که دوست داشتن اوج هیجان رو با پیچ و تاب خوردن توی ترن هوایی تجربه کنن. این شهربازی وسایل مدرن‌تری هم برای هیجان بیشتر به مجموعه خودش اضافه کرده و اون یه ترن هواییه که فقط شامل صندلی میشه، بدون دیواره و کف.

جزایر جهانی ماجراجویی Universal’s Islands of Adventure

 بهترين شهربازي هاي دنيا

این شهربازی بزرگ در شهر اورلاندو، ایالت فلوریدا قرار داره و در سال 1999 تاسیس شده. قرار بود این شهربازی متشکل از چند جزیره باشه و بازدیدکنندگان در حین بازدید حس و حال گردش در جاهای ناشناخته رو داشته باشن، اما به تدریج تب تجربه هیجان به این مجموعه هم رسید و پر شد از وسایل بازی که افراد بیشتری رو جذب کرد. بازسازی محیط‌ شبیه به انیمیشن‌ها و فیلم‌های پرطرفدار هالیوود یکی از دلایل شهرت این شهربازی است، محیط‌هایی مثل انیمیشن «سیمسون‌ها»، فیلم علمی-تخیلی «ای-تی» و مدرسه جادوگری «هری پاتر» که هر یک با ماجراهای جالب و البته نفس‌گیر باعث جلب رضایت بازدید‌کننده ها میشه.

پارک افتلینگ Efteling Park

پارک افتلینگ - بهترین شهربازی های جهان

یکی از بهترین شهربازی های دنیا در شهر کاتس‌هئوفل در کشور هلند قرار دارد، در سال 1953 تاسیس شده و در سال‌های اخیر هر ساله بیش از چهار میلیون بازدید کننده دارد. اگر یک بار برای همیشه تصمیم دارید ترس و هیجان را با هم تجربه کنید می‌توانید این شهربازی را انتخاب کنید که به خاطر تعداد زیاد ترن‌های هوایی با مساحت‌های طولانی شناخته می‌شود، به‌ویژه ترنی که در سال 2015 افتتاح شد و در ارتفاع 38 متری مسافرانش را 90 درجه به سمت زمین می‌چرخاند.

دنیای بتو کاررو Beto Carrero World

دنیای-بتو-کاررو

شهربازی بتو کاررو را می‌توان به عنوان بزرگترین شهربازی آمریکای لاتین انتخاب کرد. دنیایی که در سال 1991 در زمینی به مساحت 3500 هکتار در شهر پنها در برزیل افتتاح شد. در بدو ورود به این شهربازی با دنیایی از رنگ و طرح مواجه می‌شوید اما این تنها ظاهر قضیه است و بعد از ورود چاره‌ای ندارید به جز تجربه ترس و هیجان. در این مکان می‌توانید سوار ترن هوایی شوید که در مسیرش تعداد زیادی حلقه‌ دارد و شما را برعکس می‌کند در حالیکه با سرعت 100 کیلومتر در ساعت در حرکت است. جالب است بدانید که کمپانی یونیورسال برای ساخت فیلم اکشن «سریع و خشمگین» (The Fast and the Furious) از یکی از ترن‌های هوایی این مجموعه الهام گرفته است.

اروپا پارک Europa Park – از معروف ترین شهربازی های دنیا

اروپا-پارک

اروپا پارک را می‌توان بزرگترین شهربازی قاره اروپا دانست، که 43 سال پیش در سال 1975 در نزدیکی شهر روست در کشور آلمان بازگشایی شد. در ابتدا شاید همان فضاهای دیزنی لند را که در اکثر شهربازی‌های دنیا وجود دارد، در این مجموعه نیز ببینید اما اروپا پارک برای داشتن 13 ترن هوایی دینامیک در دنیا شهرت دارد و البته دستگاه‌های شبیه ساز پرواز که واقعا این احساس را برای شما تداعی می‌کند.

دنیای لوته Lotte World

دنیای-لوته

شهربازی دنیای لوته بزرگترین مجموعه سرگرمی سرپوشیده دنیاست و در سال 1989 در پایتخت کره جنوبی افتتاح شد. این پارک هر سال میزبان حدود هفت میلیون بازدید کننده محلی و توریست است. این شهربازی که به سرزمین جادویی نیز شهرت دارد علاوه بر فضای تجربه هیجان و اوقات شاد و مفرح، شامل مجموعه‌های سینمایی و هتل نیز می‌شود. پس اگر قصد سفر به سئول و دیدن این شهربازی جادویی را دارید، نگران اقامتتان نباشید.

پارک گاردالند gardaland park –  یکی از بهترین شهربازی های دنیا

gardaland park

شهربازی گاردالند، تجربه هیجان به سبک ایتالیایی. شهر کاستلنوئووو دل گاردا در ایتالیا محلی است که می‌توانید هیجان را با جدیدترین ترن هوایی دنیا تجربه کنید. این شهربازی در سال 1975افتتاح شد و در سال 2005 در لیست بهترین شهربازی های دنیا قرار گرفت و از آن به بعد با وجود تغییر مدیریت، تلاش کرد تا این عنوان را حفظ کند.

سدار پوینت Cedar Point

Cedar-Point

مجموعه تفریحی 360 هکتاری سدار پوینت در شهر ساندینسکی ایالت اوهایو قرار دارد. این مجموعه در سال 1870 ساخته شد و به دلیل داشتن ترن هوایی مرتفعش مشهور بود، ترنی که همچنان در این مجموعه به صورت بازسازی شده وجود دارد و البته چرخ و فلک عظیمی که از بالای آن می‌توانید شهر را زیر پایتان ببینید. در حال حاضر ترن هوایی این شهربازی با سرعتی معادل 150 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند ولی Cedar Point به زودی از ترن و ریلی رونمایی می‌کند که بلندترین و سرعت‌ترین در جهان خواهد بود.

پارک اوقیانوس Ocean Park

پارک-اوقیانوس

این مجموعه تفریحی که 41 سال پیش افتتاح شد در هنگ کنگ واقع شده و بی شک یکی از بهترین شهربازی های دنیا است و شامل سه مجموعه شهربازی، پارک دریایی و باغ وحش است که دو بخش اول به زیرمجموه های مهیج تری تقسیم شدند. برای رفتن به قسمت‌های مختلف این پارک می‌توانید از تله‌کابین استفاده کنید اما تله‌کابینی که در ارتفاع با سرعت حرکت می‌کند و با صندلی‌های بدون کف و دیواره شما را پیچ و تاب می‌دهد تا هیجان ناشی از ارتفاع را بیشتر کند.

دنیای پورت ادونچر PortAventura World

پورت-ادونچر

در لیست بهترین شهربازی های دنیا جایی هم برای دنیای هیجان انگیز پورت ادونچر وجود داره در بخش کاتالونیا نشین اسپانیا واقع شده است و یکی از پربازدیدترین شهر‌بازی‌های اروپاست. این شهر بازی 23 سال پیش افتتاح شده و سالانه بیش از چهار میلیون بازدید کننده برای تجربه هیجان در ترن‌های هوایی و سرسره‌های آبی به این مکان تفریحی می‌آیند. بازدیدکنندگان این مجموعه، به دلیل نزدیک بودن شهربازی به فرودگاه و همچنین وجود چند هتل به راحتی می‌توانند برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنند و نکته دیگری اینکه ایستگاه قطار پورت ادونچر بین استگاه‌های دو شهر بارسلون و سلو قرار دارد.

در نت نظر بخوان: بهترین پارک های استانبول

حالا که اطلاعات زیادی درباره بهترین شهربازی‌ های دنیا پیدا کردید وقتشه که در برنامه ریزی برای سفر علاوه بر اماکن تاریخی و موزه‌ها، دنیای هیجان رو هم اضافه کنید و البته که می‌دونید هیجان از نوع مثبت، مثل تجربه ترن هوایی یا چرخ و فلک، به تخلیه انرژی منفی هم کمک می‌کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: پریسا ایرانی