in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه ضعیفضعیف افتضاحافتضاح

زندگینامه بیل گیتس

Bill Gates biography

دوست داری با زندگینامه بیل گیتس یکی از ثروتمندترین افراد جهان آشنا بشی؟ بیل گیتس از ۲۰سالگی صاحب شرکت مایکروسافت بوده که این موفقیت بزرگی در زندگینامه او محسوب می‌شه. شرکت مایکروسافت سال‌ها در زمینه تکنولوژی خدمت ارائه کرده و هر روز در بین مردم محبوب‌تر می‌شه. در این مطلب تو رو با زندگینامه بیل گیتس آشنا می‌کنم.

زندگینامه بیل گیتس

 زندگینامه بیل گیتس

دوران کودکی

رئیس و موسس شرکت مایکروسافت ، ویلیام هنری گیتس سوم معروف به بیل گیتس، در 28 اکتبر سال ۱۹۵۵ در خانواده‌ای متوسط در شهر سیاتل آمریکا متولد شد. گیتس متفکری استثنایی بود به طوری که در سن 8 یا 9 سالگی دانشنامه خانوادگی را از اول تا آخر می‌خواند. گيتس در کودکي بيشتر وقت خود را در کنار مادربزرگ خود گذراند و این امر تاثیر بسیار در زندگینامه بیل گیتس داشت.

او از همان دوران کودکي خود روحيه رقابت‌طلبي خود را نشان داد و سعي مي کرد تا در هر زمينه‌اي از دوستان خود جلو باشد. پدرش ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری و یکی از سرشناسان شهر سیاتل بود و مادر او آموزگار مدرسه و یکی از اعضای هیأت مدیره یونایتد وی اینترنشنال (United Way International) بود که در امور خیره نیز فعالیت داشت.

 زندگینامه بیل گیتس

نوجوانی و دبیرستان

گیتس برای اولین بازی در مدرسه Lakeside با کامپیوتر آشنا شد. او به صورت آشکار از بقیه هم‌سن و سالانش باهوش‌تر بود. در آغاز يکي سالهاي تحصيلي مسئولان مدرسه Lakeside تصميم گرفتند با کمک خانواده دانش آموزان، يک ترمينال کامپيوتر اجاره کنند و در اختيار دانش آموزان قرار بدهند.

در این زمان بود که بیل گیتس با کامپیوتر آشنا شد و تحولی در زندگینامه بیل گیتس ایجاد شد. او به سرعت شروع به یادگیری مفاهیم آن کرد. اولین نرم‌افزاری که گیتس نوشت یک بازی ساده بود که در ۱۳سالگی او خلق شد.

زندگینامه بیل گیتس

آشنایی با پل آلن در زندگینامه بیل گیتس

بیل گيتس به همراه دوست خود پل آلن (Paul Allen) که دو سال از گيتس بزرگ‌تر بود و در زمينه سخت افزار کامپيوتر هم مهارت داشت، بيشتر وقت خود را به برنامه نويسي در اتاق کامپيوتر Lakeside مي‌گذراند. آن‌ها روز و شبشان را توی اتاق رایانه مدرسه می‌ گذراندند. خیلی نگذشت که معلمان از دست آنها شاکی شدند.

در پاییز ۱۹۶۸ شرکت کامپیوتر سنتر دفتری در سیاتل باز کرد. بچه یکی از کارمندان ارشد این شرکت در مدرسه لیک ساید درس می‌‌خواند. به همین علت، این شرکت، رایانه‌‌ای را با زمان محدود در اختیار این مدرسه قرار داد. گیتس و بقیه بچه‌ها به سرعت سراغ این رایانه رفتند. هکرهای جوان چند بار دزدکی وارد سیستم شدند و نرم افزارهای امنیتی آن را خراب کردند. اما گند قضیه درآمد و شرکت هم آن‌ها را از استفاده از رایانه محروم کرد.

شرکت کامپیوتر سنتر که به استعداد گیتس و آلن پی برده بود آن‌ها را استخدام کرد. آن‌ها تصمیم گرفتند به جای هک، یک کار درست و حسابی بکنند. شرکت کامپیوتر سنتر هم از آن‌ها خواست که حالا که به اشکالات امنیتی رایانه ما پی بردید، آن‌ها را درست کنید. در عوض، آنها وقت نامحدودی را می‌ توانستند با این رایانه سر کنند و این امر برای زندگینامه بیل گیتس بسیار مهم بود.

بیل گیتس و پل آلن

دوران دانشگاه زندگینامه بیل گیتس

پدر و مادر گیتس معتقد بودند که گیتس باید به دانشگاه برود. او که از هوش و استعداد بالایی برخوردار بود ورودش به دانشگاه معتبر هاروارد حتمی شد. گیتس و آلن ارتباط خود را در زمان دانشجویی نیز حفظ کردند. در سال ۱۹۷۵، کامپیوتر MITS Altair 8800 به بازار عرضه شد. این کامپیوتر با استفاده از پردازنده‌ی Intel 8080 ساخته شده بود.

گیتس و آلن با دیدن این دستگاه به این فکر افتادند که شرکت نرم‌افزاری خود را تأسیس کنند. در این زمان گیتس دانشگاه را رها کرد تا بتواند تمرکز اصلی خود را روی برنامه‌نویسی بگذارد. پدر و مادر او که علاقه‌ی فرزندشان را به کامپیوتر و برنامه‌نویسی می‌دیدند، از این تصمیم او حمایت کردند.

دانشگاه هاروارد

در نت نظر بخوان: بهترین دانشگاه های آمریکا در سال ۲۰۱۷

تاسیس شرکت مایکروسافت موفقیتی بزرگ در زندگینامه بیل گیتس

بیل گیتس با کنار گذاشتن تحصیلاتش در هاروارد، گروه خود را با پل آلن دوباره تشکیل داد و شرکت مایکروسافت را تاسیس کرد. در آن زمان مايکروسافت فقط 40 کارمند داشت که شبانه روز کار مي‌کردند و کل فروش آن فقط 2.4 ميليون دلار در سال بود.

در سال 1980 شرکت IBM براي اينکه از بازار کامپيوترهاي شخصي عقب نماند تصميم گرفت تا کامپيوتر خود را که PC نام گرفت و کامپيوترهاي امروزي نيز مبتني بر آن هستند، بسازد و وارد بازار کند. IBM تصميم گرفت تا کار نرم‌افزاری آن را به عهده شرکت ديگري بگذارد. اين بود که تحولی در وضعیت مایکروسافت رخ داد و IBM قراردي با شرکت کوچک مايکروسافت بست تا نرم افزارهاي سازگار با کامپيوترهاي شخصي IBM توليد کند.

در آن زمان شخصی به نام  تيم پاترسون سیستم عامل Dos را نوشته بود که بیل گیتس آن را خرید و متناسب با نیاز شرکت IBM آن را تغییر داد و نام آن را MS-Dos گذاشت. بعدها مايکروسافت با توليد سيستم عامل گرافيکي Windows و محصولات موفق ديگر گام‌هاي بزرگ‌تري بسوي موفقيت برداشت.

طبق آخرين آمار بيش از 95 درصد از دارندگان کامپيوترهاي شخصي در سراسر جهان از محصولات مختلف مايکروسافت استفاده مي‌کنند. درحال حاضر بيل گيتس با بيش از 50 ميليارد دلار، یکی از ثروتمندترين افراد جهان شناخته شده است. بیل گیتس توانست با انتخاب علاقه‌اش، استعدادش را در این زمینه پرورش بدهد و موفقیت بزرگی در زندگینامه بیل گیتس رقم خورد.

Microsoft

ازدواج و فعالیت‌های انسان دوستانه

بیل گیتس در ژانویه ۱۹۹۴ میلادی با ملیندا فرنچ یکی از کارمندان مایکروسافت ازدواج کرد. ملیندا اهل دالاس در ایالت تگزاس آمریکا است. این زوج دارای سه فرزند به نامهای جنیفر کاترین گیتس، روری جان گیتس و فوب ادل گیتس هستند.

او از جمله ثروتمندانی است که قلبش برای دنیایی که در آن زندگی می کند می تپد و به همین خاطر بیش از ۹۵ درصداز ثروت ۷۹ میلیارد دلاری خود را به خیریه و فعالیت های انسان دوستانه اختصاص داده است. سال 2006 گیتس اعلام کرد از جولای 2008 کار در مایکروسافت را رها می‌کند ولی به دلیل علاقه زیاد در کارهای برنامه نویسی مایکروسافت کمک می‌کند.

زندگینامه بیل گیتس

 با زندگینامه بیل گیتس آشنا شدی. امیدوارم از خوندن این مطلب لذت برده باشی. مطمعن باش اگر تو هم سخت دنبال اهدافت باشی و به خاطر اونا بجنگی بهشون دست پیدا می‌کنی. اگر نظری داری خوشحال می‌شم در بخش دیدگاه‌ها برام بنویسی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: مهتاب حسینی نژاد

دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. آرزوهای بزرگ و سوالات بزرگ‌تری در ذهنم دارم. اما عقیده دارم این زمانی که ما آدم‌ها در اختیار داریم مطلقا برای خودمون نیست. این رو هم بگم که عاشق موسیقی هستم. و اینکه امیدوارم بتونم با مطالبم به شما کمک کنم...