in

اعمال روز تاسوعای حسینی

amale rooze tasoaye hoseini

محرم شروع شده و می تونی در تمام شهر هیئت های عزاداری، پرچم های سیاه، ایستگاه های صلواتی و مردم سیاهپوش رو ببینی. حتماً می دونی که تاسوعا و عاشورا مهمترین روزهای محرم هستند و هر کدوم از این روزها اعمال خاص خودشون رو دارند. خیلی از مردم هر سال با به جا آوردن اعمال روز تاسوعای حسینی به یزدیان لعنت می فرستند و سعی می کنند خودشون رو در گروه یاران امام حسین (ع) قرار بدن. در این مطلب قصد دارم با شرح اعمال روز تاسوعای حسینی من هم ثوابی ببرم اگه دوست داری از اعمال روز تاسوعای حسینی مطلع بشی و بدونی در این روز باید چه کارهایی انجام بدی این مطلب رو مطالعه کن.

اعمال روز تاسوعای حسینی

نذری دادن و روزه نگرفتن

نذری دادن یکی از اعمال تاسوعای حسینی

باید بدونی روزه نگه داشتن در این روز برخلاف بقیه روزها نه تنها ثواب نداره، بلکه مکروه هم اعلام شده، چون بنی امیه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی برای برکت روزه می گرفتند. بخاطر همینه که در این دو روز خیلی ها غذای نذری می پزند و بین عزاداران حسینی تقسیم می کنند.

قمه زنی رسم عجیب و ترسناک سالیان گذشته

در سالیان گذشته رسم عجیبی و ترسناک قمه زنی بین مردم رایج بود که هنوز هم ممکنه بعضی ها مخفیانه به انجام این کار اقدام کنند. مراجع عظام همگی این رسم بد و عجیب رو ممنوع اعلام کردند و مردم رو از انجام همچین کاری نهی کردند. مراجع تقلید عقیده دارند عزاداری باید به گونه ای منطقی و عاقلانه برگزار بشه.

در نت نظر بخون : اعمال و تاریخچه شب قدر

نماز سفارش شده در روز تاسوعا

مراحل نماز روز تاسوعا

یکی از مهمترین اعمال روز تاسوعای حسینی خواندن نماز 4 رکعتیه. در این نماز باید در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد و 50 مرتبه سوره توحید رو بخونی. این نماز ثواب و فضیلت زیادی داره و ذکر خدا و فرستادن صلوات بعد از نماز توصیه شده.

نماز شب تاسوعا

طریقه صحیح نماز شب تاسوعا

یک نماز چهار رکعتی هم در نیمه های شب تاسوعا سفارش شده. در این نماز باید در هر رکعت بعد از سوره حمد آیت الکرسی و سوره های توحید، فلق و ناس رو هر کدام 10 مرتبه بخونی و در پایان بعد از سلام 100 مرتبه سوره توحید رو بخونی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.