in

بزرگ ترین مراکز خرید جهان – لیست ۱۰ تایی

bozorg tarin marakez kharid jahan – list 10 tayi

بزرگ ترین مراکز خرید جهان کدام است؟ اگه اهل خرید هستی و میخوای با بزرگ ترین مراکز خرید جهان آشنا بشی که در دنیا شهرت بین المللی داره، پس با این مطلب همراه باش. با خوندن این مطلب متوجه میشی که در کدوم یکی از شهرهای دنیا مراکز خرید لوکس و معروفی وجود داره. اگه روزی به هر کدوم از این شهرها سفر کردی میتونی انتخاب بهتری برای خرید رفتن داشته باشی. بهتره با لیست ۱۰ تایی از بزرگ ترین مراکز خرید جهان همراه بشی.

 معرفی بهترین و بزرگ ترین مراکز خرید جهان

۱٫ بهترین مرکز خرید جدید جنوب چین (New South China Mall)

بهترین مرکز خرید جدید جنوب چین (New South China Mall)

مرکز خرید جنوب چین یکی از بزرگ ترین مراکز خرید جهان است. این مرکز با داشتن چند فست فود زنجیره ای بخشی از فضای فروشگاه ها رو اشغال کرده. البته بخش عمده ای از فضاهای خرده فروشی و ۹۹ درصد از فروشگاه ها خالی ماندن. البه بدونی با اینکه این مرکز خرید خیلی بزرگه اما مشتری چندانی نداره!! نام مستعار این مکان به بزرگترین مرکز خرید شبح در جهان شهرت داره.

۲٫ مرکز خرید منابع طلایی (Golden Resources Mall)

مرکز خرید منابع طلایی (Golden Resources Mall)

مرکز خرید منابع طلایی یکی از بزرگ ترین مراکز جهان در چین است. در هنگام ساخت این مرکز تخمین زده شده که هر روز ۵۰۰۰۰ خریدار داشته باشه اما این آمار به مراتب پایین تر از این میزان بود. یکی از این علت ها بالا بودن قیمت کالا ها بود که مردم عادی چین هم توانایی خرید ش رو نداشتن. با این حال این مرکز دارای فضای گسترده ای است.

۳٫ مرکز جهانی (Central World) از بزرگ ترین مراکز خرید جهان

مرکز جهانی (Central World) از بزرگ ترین مراکز خرید جهان

مرکز جهانی در بانکوک یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان در تایلند است. این مرکز با وجود فروشگاه ها و مغازه های متنوع تونسته برای بازدید کنندگان جذاب و دیدنی باشه. مرکز جهانی در همه جای جهان از شهرت خاصی برخورداره و گردشگران زیادی هر ساله از این مرکز دیدن میکنن.

۴٫ مرکز خرید آسیا (SM Mall of Asia) از معروف ترین مراکز خرید

مرکز خرید آسیا (SM Mall of Asia) از معروف ترین مراکز خرید

مرکز اس ام آسیا یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری در آسیا در سال ۲۰۰۶ در کشور فیلیپین ساخته شد. این مرکز کاملا مجهز به تکنولوژی های مدرن و جذابی مثل واگن برقی برای گردش در اطراف بازار است. البته یه صفحه نمایش سه بعدی هم داره که این مرکز رو از سایر مراکز خرید  متمایز کرده. از امکانات تفریحی دیگه هم‌ میشه به پیست اسکی روی یخ اشاره کرد.

۵٫ مرکز خرید دبی (Dubai Mall) از لوکس ترین مراکز خرید جهان

مرکز خرید دبی (Dubai Mall) از لوکس ترین مراکز خرید جهان

مرکز خرید دبی جزو یکی از بزرگ‌ ترین و مجهزترین مراکزخرید جهان است که شامل فروشگاه هایی با محصولات برترین برندها، پیست اسکیت، هتل های لوکس، سینما، رستوران و پارکینگ است. این مرکز یکی از پربازدیدترین مراکز جهان شناخته میشه. البه بدونی که این مرکز روی یه دریاچه‌ مصنوعی ساخته شده که چشم‌انداز فوق‌العاده منحصربه فردی داره.

۶٫ مرکز خرید بزرگ وست ادمونتون (West Edmonton Mall)

مرکز خرید بزرگ وست ادمونتون (West Edmonton Mall)

مرکز خرید وست ادمونتون یکی از مراکز خرید بزرگ در کانادا است که انواع فروشگاه ها و امکانات تفریحی در این مرکز وجود داره. در این مرکز بیشتر از ۸۰۰ فروشگاه به همراه هتل، سینما، پارک آبی بزرگ، رستوران، سرسره یخی و امکانات تفریحی وجود داره. جالبه بدونی که این مرکز جزو اصلی‌ ترین مکان‌ های گردشگری کانادا محسوب میشه. یکی از جذابیت های این مرکز بخاطر وجود معماری زیبا به سبک اروپایی است که در نگاه اول چشم ها رو به خودش جذب میکنه. این مرکز با وجود فروشگاه ها و امکانات تفریحی مثل سینما، آکواریوم، زمین گلف و یک کلیسا برای برگزاری عروسی یکی از مشهورترین مراکز خرید جهان است.

۷٫ مرکز تجاری مگامال (SM Megamall) یکی از مراکز گسترده در فیلیپین

مرکز تجاری مگامال (SM Megamall) یکی از مراکز گسترده در فیلیپین

مرکز تجاری مگامال یکی از بزرگترین مراکز خرید فلیپین است که روزانه ۸۰۰۰۰ نفر خریدار به این فروشگاه جذب میشن. این مرکز در واقع ۲ ساختمان داره که  ساختمان اول شامل سینماها ، سالن بولینگ فروشگاه مواد غذایی و اسباب بازی است و ساختمان دوم شامل مغازه های خرده فروشی است. این مرکز هر روز داره گسترده تر و بزرگتر میشه و تونسته یکی از مراکز معروف در فیلیپین شناخته بشه.

۸٫ جواهیر استامبول (Istanbul Cevahir) بزرگ ترین مرکز خرید اروپا

جواهیر استامبول (Istanbul Cevahir) بزرگ ترین مرکز خرید اروپا

مرکز خرید جواهیر در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد که بزرگترین مرکز خرید در اروپا شناخته میشه. این مرکز خرید بزرگ شامل مغازه ها، رستوران فست فود و فروشگاه های دیگه است. البته امکانات دیگه ای شامل یه سالن بزرگ برای مراسم ها،  سینماها، سالن بولینگ، ترن هوایی  و چندین امکانات سرگرمی دیگه است.

۹٫ برجایا تایمز اسکوئر (Berjaya Times Square) با جاذبه های سرگرمی

برجایا تایمز اسکوئر (Berjaya Times Square) با جاذبه های سرگرمی

مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر در کوالالامپور قرار دارده، این مرکز خرید لوکس یکی از بزرگ ترین مراکز خرید جهان است. این مرکز شامل مغازه های خرده فروشی، فروشگاه های مواد غذایی و انواع جاذبه های سرگرمی است. البته بزرگ ترین پارک سرپوشیده آسیا هم در این مرکز دیده میشه که علاقمندان زیادی رو به این مرکز جذب کرده. وجود سالن تئاتر سه بدی هم یکی از جذابیت های دیگه در این مرکز است.

۱۰٫ سیام پاراگون (Siam Paragon) یکی از مراکز لوکس و زیبای خرید در جهان

سیام پاراگون (Siam Paragon) یکی از مراکز لوکس و زیبای خرید در جهان

سیام پاراگون یکی از مراکز خرید معروف و لوکسی است که شامل: سالن اپرا، تئاتر، سینما، یک هتل بسیار لوکس، یک گالری هنری، آکواریوم و سالن بولینگ است. این مرکز خرید مدرن یکی از مراکزی است که در شهر پر جاذبه بانکوک قرار داره و میزبان گردشگرای مختلفی از سراسر جهان است.

با بهترین و بزرگ ترین مراکز خرید جهان آشنا شدی. اگه تجربه ای از خرید در این مراکز داشتی برامون در قسمت دیدگاه بنویس.

در نت نظر بخون:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.