in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح

بهترین ماسک صورت خانگی – لیست ۱۰ تایی

behtarin mask soorat khanegi – list 10 tayi

بهترین ماسک صورت خانگی چیست؟ برای لطافت پوست صورتت دنبال یه ماسک موثر و دست ساز میگردی؟ پس این مطلب رو حتما بخون تا با بهترین ماسک صورت خانگی آشنا بشی. در اینجا سعی کردم برات ماسک های عالی با اثر فوق العاده معرفی کنم. هر کدام از این ماسک ها میتونه برای پوست صورتت معجزه کنه و ازش لذت ببری. پس بهتره با لیست بهترین ماسک صورت خانگی همراه من باشی.

معرفی آسان ترین و بهترین ماسک صورت خانگی

۱٫ ماسک روشن کننده پوست صورت با ماست و نشاسته

ماسک روشن کننده پوست صورت با ماست و نشاسته

اگه به دنبال بهترین ماسک صورت خانگی برای روشن شدن پوستت هستی، بهت پیشنهاد میکنم این ماسک طبیعی آسون رو امتحانش کنی. برای تهیه این ماسک کافیه که یه قاشق غذاخوری ماست کم چرب رو با یه قاشق چای خوری پودر نشاسته ترکیب کنی و به صورتت بمالی و اجازه بدی تا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستت بمونه و بعدش هم میتونی صورتت رو با آب سرد بشوری.  این ماسک به پوستت شفافیت و سرزندگی رو هدیه میده.

۲٫ ماسک سیب زمینی پخته، شیر و روغن بادام  یکی از ساده ترین ماسک های صورت

ماسک سیب زمینی پخته، شیر و روغن بادام یکی از ساده ترین ماسک های صورت

برای اینکه بتونی از شر جوش های صورتت خلاص بشی و خیلی زود یه پوست صاف و نرم داشته باشی بهتره این ماسک رو امتحان کنی. این ماسک برای برطرف کردن آکنه و جوش و همچنین برای سفید و شفاف شدن پوست کارایی زیادی داره. برای تهیه این ماسک به یه سیب زمینی متوسط آبپز شده نیاز داری، همچنین ۲ قاشق چایخوری شیر یا شیرخشک و ۱ قاشق روغن بادام رو با این سیب زمینی مخلوط کنی. حالا میتونی این مخلوط بدست اومده رو به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورتت بزاری و بعدش با آب گرم بشوری.  بهتره از این ماسک هر هفته ۲ تا ۳ بار استفاده کنی و نتیجه اش رو خیلی زود ببینی و لذت ببری.

۳٫ ماسک عالی عسل و تخم مرغ برای لیفتینگ پوست صورت

ماسک عالی عسل و تخم مرغ برای لیفتینگ پوست صورت

یه ماسک عالی برای لیفتینگ پوست صورت ترکیب تخم مرغ، لیمو و عسل است. این ترکیب خاصیت فوق العاده ای داره چون وجود تخم مرغ باعث استحکام و کشیدگی پوست میشه و  لیمو هم روشن کننده پوست و عسل عامل آبرسان و مرطوب کننده عالی است. برای تهیه این ماسک به یه سفیده تخم مرغ، یه لیمو و یه قاشق مرباخوری عسل نیاز داری. این مواد رو در یه ظرفی با هم مخلوط میکنی تا ترکیب یه دستی بدست بیاد. بعد از اون میتونی به طور یکنواخت روی پوستت بمالی. البته حواست باشه که دور چشم و لب ها نزنی. بعد از ۲۰ دقیقه میتونی این ماسک رو از صورتت تمیز کنی و با آب سرد بشوری. در نهایت هم میتونی یه مرطوب کننده بسیار ملایم و فاقد چربی به صورتت بزنی.

۴٫ ماسک خیار بهترین ماسک صورت خانگی برای شفافیت

ماسک خیار بهترین ماسک صورت خانگی برای شفافیت

ماسک خیار یه ماسک عالی و راحت برای شفافیت و بازسازی پوست صورت است. فقط کافیه یه عدد خیار رو با یه سفیده تخم مرغ مخلوط کنی. البته قبلش خیار رو رنده میکنی و با کف سفیده تخم مرغ هم میزنی. به مدت ۱۵ دقیقه این ماسک رو روی صورتت میزاری و بعدش با آب خنک میشوری. این ماسک صورت خانگی برای بازسازی پوست، درمان لکه های صورت، کاهش و رهایی از چین و چروک های صورت و چشم و شفافیت پوست مفید است.

۵٫ ماسک بلغور جو ماسکی راحت با اثر فوق العاده قوی برای صورت

ماسک بلغور جو ماسکی راحت با اثر فوق العاده قوی برای صورت

اینجا برات یه ماسکی رو معرفی میکنم که خیلی زود میتونی به یه حس خوب برای داشتن پوست شفاف برسی. ماسک صورت بلغور جو یه ماسک فوق العاده با اثر قوی برای پوست است. برای تهیه این ماسک به نصف لیوان آب ولرم، نصف لیوان بلغور جو دوسر، ماست، عسل و سفیده تخم مرغ (کوچک) لازم داری. برای این کار بهتره ماست رو آب ولرم مخلوط کنی و بعد بلغور رو اضافه کنی، بدش هم  به میزان ۱ قاشق عسل به ترکیب اضافه کنی. در آخر هم سفیده تخم مرغ رو رنده کنی و به ترکیب اضافه کنی. البته یادت باشه که این ماسک صورت باید ۵ دقیقه  روی پوستت بمونه و در نهایت با آب سرد بشوری. بهتره که این عمل رو هر ۲ روز یکبار تکرار کنی تا به نتیجه مطلوبت برسی.

۶٫ ماسک دارچین و عسل از ماسک های عالی برای رفع جوش صورت

ماسک دارچین و عسل از ماسک های عالی برای رفع جوش صورت

بهترین ماسک صورت خانگی برای رفع جوش صورت، ماسک دارچین و عسل است. کافیه که ۳ قاشق چایخوری پودر دارچین و مقداری عسل رو با هم مخلوط کنی. یه خمیری تهیه میشه که میتونی با کمی آب مخلوط کنی و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورتت بزاری. البته بهتره این ماسک رو قبل از خواب استفاده کنی و صبح زود با آب ولرم صورتت رو بشوری. این ماسک برای رفع جوش صورت، باید برای دو هفته مورد استفاده قرار بگیره. این ماسک نتایج عالی رو برای پوست صورت هدیه میده اما باز هم بهتره که تا نتیجه نهایی صبور باشی.

۷٫ ماسک جوش شیرین و گلاب بهترین ترمیم کننده پوست صورت

 ماسک جوش شیرین و گلاب بهترین ترمیم کننده پوست صورت

یه ماسک ترمیم کننده برای پوست صورتت میتونه ماسک جوش شیرین و گلاب باشه. جالبه بدونی که این ماسک شفاف کنندگی بسیار بالایی رو برای پوستت داره و لطافت رو برای پوستت به ارمغان میاره و شادابی رو میتونی با این ماسک خانگی تجربه کنی. برای تهیه این ماسک نیاز به گلاب با درجه خلوص بالا ۳ تا ۴ قاشق غذا خوری و یه قاشق چای خوری هم جوش شیرین داری. این دو ماده رو با هم مخلوط میکنی و به مدت ۲۵ دقیقه روی صورتت میزاری و بعد میشوری. این ماسک رو میتونی ۳ بار در هفته استفاده کنی. البته این ماسک برای پوست های حساس، خشک و حساس، شکننده و همچنین نازک توصیه نمیشه. پس کمی احتیاط لازمه.

۸٫ ماسک آلوئه ورا برای لک صورت  و روشن کننده طبیعی قوی

ماسک آلوئه ورا برای لک صورت و روشن کننده طبیعی قوی

شاید در مورد خاصیت  آلوئه ورا  چیزایی شنیده باشی. البته نباید از خاصیت روشن کنندگی این ماده غافل بشی. این ماسک به عنوان یک روشن کننده طبیعی قوی و موثر شناخته میشه که قدرت زیادی در از بین بردن لک های پوست صورت داره، برای استفاده از این ماسک کافیه که مقداری ژل آلوئه ورا رو بر روی پوست صورت قرار بدی و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورتت رو بشوری . اگه از این ماسک چندین بار استفاده کنی میتونی شاهد روشن شدن پوست صورت و از بین رفتن لک ها باشی.

۹٫ ماسک روغن زیتون خالص با شکر قهوه ای لابردار قوی برای پوست

ماسک روغن زیتون خالص با شکر قهوه ای لابردار قوی برای پوست

برای اینکه بتونی پوستت رو لایه برداری کنی بهت یه ماسک قوی رو پیشنهاد می کنم. برای این کار چند قطره از روغن زیتون خالص رو به‌ خوبی با شکر قهوه‌ای مخلوط کنی. مقداری از این لایه بردار رو به آرامی به شکل دایره‌ای روی پوستت بمالی. بهتره این کار رو در حدود ۲ تا ۳ دقیقه انجام بدی. این کار باعث میشه سلول‌ های مرده از روی پوستت برداشته بشه. بعدش میتونی صورتت رو با آب گرم بشوری و اجازه بدی که منافذ مسدود، باز بشه.

۱۰٫ ماسک کدو تنبل بهترین ماسک صورت خانگی برای آبرسانی پوست

ماسک کدو تنبل بهترین ماسک صورت خانگی برای آبرسانی پوست

آخرین مورد از لیست بهترین ماسک صورت خانگی ماسک کدو تنبل است که یه ماده فوق العاده برای آبرسانی پوست صورت است. برای تهیه این ماسک یه قاشق غذاخوری کدو خام ریز رنده شده رو با یه عدد سفیده تخم مرغ، یه قاشق چای خوری روغن بادام شیرین و یه قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی مخلوط کنی و ترکیب رو به مدت ۵ دقیقه قبل از شستشو روی صورتت بزاری. این ماسک عالی برای آبرسانی و تغذیه پوست است که میتونه پوستت رو به مرور تمیز و روشن کنه.

با بهترین ماسک صورت خانگی آشنا شدی. اگه تو هم از این ماسک ها استفاده کردی برامون در قسمت دیدگاه تجربیاتت رو بنویس که کدومش براتون نتیجه بخش تر بوده است.

در نت نظر بخون: بهترین ماسک مو خانگی

2 دیدگاه

نظر بده

مطلب های مرتبط

  1. مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.