in

ضعیفضعیف افتضاحافتضاح بی نظیربی نظیر بامزهبامزه

فقیرترین شهرهای دنیا – لیست ۱۰ تایی

Faghir tarin shahr haye donya – liste 10 tayi

در حالیکه ما مشغول غرغر زدن و شکایت درباره غذامون هستیم، مردم بسیاری از نقاط دنیا حتی یک تکه نان هم برای خوردن ندارند. وقتی ما از کوچکی منازلمون و اینکه چرا در فلان نقطه از شهر زندگی نمی کنیم ناراحتیم، خیلی از مردم سقفی بالای سرشون ندارند. رک بگم ساده ترین وضع زندگی ما میتونه سقف آرزوی مردمی باشه که در فقیرترین شهرهای دنیا زندگی می کنند. مردم بی خانمان و بدبختی که زندگی هیچوقت روی خوبش رو بهشون نشون نمیده. در فقیرترین شهرهای دنیا مردم از حداقل امکانات رفاهی مثل آب آشامیدنی، انرژی برق و گاز، مراقبت های بهداشتی و امکانات پزشکی، مراکز و امکانات تحصیلی، مواد غذایی و… هم برخوردار نیستند. با همه این اوصاف تو میدونی فقیرترین شهرهای دنیا کجا هستند؟ در این مطلب می خوام ۱۰ تا از فقیرترین شهرهای دنیا رو بهت معرفی کنم.

فقیرترین شهرهای دنیا

۱۰ – آدیس آبابا در کشور اتیوپی

آدیس آبابا یکی از فقیرترین شهرهای دنیا

آدیس آبابا پایتخت و بزرگترین شهر کشور اتیوپی با جمعیت ۳٫۳۸۴٫۵۸۹ نفری یکی از فقیرترین شهرهای دنیا ست. این شهر در سال ۱۸۸۶ تاسیس شده و با وجودیکه به آرامی در مسیر رشد اقتصادی پیش میره ولی هنوز خیلی از ساکنین این شهر از حداقل امکانات رفاهی هم برخودار نیستند. آدیس آبابا دارای سیستم حمل و نقل استانداردی نیست و بزرگترین مشکل مردم این شهر که مانع توسعه شهر شده کمبود آب هست.

۹ – داکار در کشور سنگال

داکار یکی از فقیرترین شهرهای دنیا

شهر داکار پایتخت سنگال طبق آمار رسمی که اخیراً گرفته شده در حدود ۱٫۰۳۰٫۵۹۴ نفر جمعیت داره. اقتصاد این شهر بر پایه ماهیگیری، مزارع پنبه و کشت و زرع محصولات کشاورزی شکل گرفته ولی این شهر اونطور که باید و شاید مثل سایر پایتخت های دنیا دارای امکانات نیست. مردم این شهر در تامین آب تمیز و بهداشتی مصرفیشون همیشه با مشکل مواجهند و بخاطر استفاده از آب آلوده سالانه هزاران نفر به بیماری های خطرناکی دچار میشن.

در نت نظر بخون : پولدارترین شهر ایران

۸ – هراره در کشور زیمباوه

هراره یکی از فقیرترین شهرهای دنیا

هراره پرجمعیت ترین شهر زیمباوه و همچنین پایتخت این کشوره و ۱٫۶۰۶٫۰۰۰ نفر جمعیت داره. شهر هراره پر از ساختمان های بلند و زیباست و در نظر اول مشخص نمیشه وضع معشیتی مردم در اینجا چقدر دشواره ولی دقیقتر که به شهر نگاه کنی محله های فقیرنشینی رو می بینی که مردم در اونجا حتی یک آلونک هم برای زندگی ندارند. در شهر هراره بیماری تب تیفوئید و کمبود آب بهداشتی بزرگترین مشکلات مردم هستند.

۷ – دارالسلام در کشور تانزانیا

دارالسلام یکی از فقیرترین شهرهای دنیا

دارالسلام بزرگترین شهر تانزانیا و همچنین بزرگترین شهر در قسمت شرقی آفریقاست. این شهر می تونست شهر موفق و مرفهی باشه ولی هجوم مهاجران به دارالسلام که ۷۰% اونها هم مهاجران غیررسمی و قاچاقی هستند باعث رشد بی رویه جمعیت در این شهر شده، در حال حاضر جمعیت این شهر حدود ۴٫۳۶۴٫۵۴۱ نفره و این رقم همینطور در حال رشده. شیوع بیماری های واگیردار و کمبود امکانات بهداشتی جان تعداد زیادی از مردم این شهر رو به خطر میندازه. از دیگر مشکلاتی که باعث شده دارالسلام یکی از فقیرترین شهرهای دنیا باشه شیوع ایدز و بیماری های مقاربتی، عدم دسترسی مردم به آب تمیز، تبعیض جنسیتی و نابرابری درآمد در این شهر هست.

۶ – لوساکا در کشور زامبیا

لوساکا یکی از فقیرترین شهرهای دنیا

لوساکا شهریه در جنوب آفریقا و پایتخت زامبیاست. این شهر با وجود مشکلاتی چون ضعیف بودن منابع طبیعی، مشکلات مسکن، آلودگی و شیوع بیماری و پایین بودن سطح زندگی شهروندان یکی از فقیرترین شهرهای دنیا ست. شرایط زندگی در این شهر اینقدر سخته که متوسط عمر مردم در اینجا فقط ۵۶ سال برآورد شده. ایدز در شهر لوساکا جان خیلی ها رو به خطر انداخته و هر سال هزاران کودک بر اثر ایدز یتیم میشن و زندگیشون از اونچه قبلاً بوده سخت تر میشه.

۵ – نیامی در کشور نیجر

نیامی یکی از فقیرترین شهرهای دنیا

رشد بی رویه جمعیت، درصد بالای جرم و جنایت، قاچاق مواد مخدر، آدم ربایی، تروریسم و همچنین نقض حقوق زنان باعث شده نیامی که پایتخت کشور آفریقایی نیجر هست به یکی از فقیرترین شهرهای دنیا تبدیل بشه. گروهک تروریستی القاعده در این منطقه مستقره و هر از گاهی آشوب هایی بپا می کنه. نژادپرستی، تبعیض دینی و قومی هم دیگر مشکلاتی هستند که باعث بوجود اومدن تنش در نیامی میشن. از همه مهمتر مردم این شهر با کمبود مواد غذایی مواجه هستند و خیلی ها بخاطر نخوردن غذای کافی در روز دچار سوءتغذیه هستند.

۴ – باماکو در کشور مالی

باماکو یکی از فقیرترین شهرهای دنیا

باماکو پایتخت کشور مالی و بزرگترین شهر این کشوره. این شهر جمعیتی حدود ۱٫۶۹۰٫۴۷۱ نفر داره. منطقه مرکز شهر باماکو بسیار پرجمعیت، آلوده و گرانه، بطوری که اقشار ضعیف جامعه رو بطور کلی فلج میکنه. باماکو از نظر رفاه اجتماعی با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داره. کمبود آب در این کشور بیداد میکنه خصوصاً در فصل تابستانی که خیلی ها از بی آبی جانشون رو از دست میدن. مردم باماکو از نظر تامین معاش و بدست آوردن غذای روزانه سختی های زیادی رو تحمل می کنند. فقر، کثافت و بدبختی از سر و روی این شهر بالا میره.

۳ – آنتاناناریوو در کشور ماداگاسکار

آنتاناناریوو یکی از فقیرترین شهرهای دنیا

آنتاناناریوو پایتخت کشور ماداگاسکاره. صنعت کشاورزی، دامپروری و ساخت آجر مهمترین منابع درآمد این شهر هستند. حاشیه شهر پر از مردم زاغه نشین و بدبخته که چون پولی برای خرید زمین و مسکن داخل شهر نداشتند، بیرون شهر زمینی رو بصورت غیرقانونی تصرف کردند و در اونجا آلونکی برای خودشون ساختند. کمبود امکانات بهداشتی و رفاه اولیه زندگی مردم این مناطق رو به خطر میندازه. سیستم حمل و نقل در این شهر به قدر کفایت نیست و همچنین آنتاناناریوو از نظر زیرساخت شهری هم مشکل داره و خیلی از جاده های مهم این شهر هموار نیستند. فقر حاکم بر شهر روز به روز آنتاناناریوو رو ضعیفتر میکنه.

۲ – کوناکری در کشور گینه

کوناکری یکی از فقیرترین شهرهای دنیا

کوناکری پایتخت کشور گینه چیزی حدود ۲٫۱۶۰٫۰۰۰ نفر جمعیت داره. این شهر از نظر حمل و نقل عمومی بسیار ضعیفه، تبعیض قومی و نژادی شهر رو پر کرده. همچنین وجود بیماری های عفونی و کمبود امکانات بهداشتی و عدم دسترسی مردم به آب بهداشتی و برق باعث شده کوناکری یکی از فقیرترین شهرهای دنیا باشه.

۱ – مونروویا در لیبریا

مونروویا یکی از فقیرترین شهرهای دنیا

شهر مونروویا پایتخت لیبریا صادرکننده لاتکس و سنگ آهنه. کارخانجات تولید سیمان، محصولات غذایی، آجر، کاشی، لوازم منزل، مواد شیمیایی و پالایشگاه تصفیه نفت در این شهر وجود دارند ولی با اینحال مردم مونروویا از نظر سعی رفاه اجتماعی خیلی پایینتر از زیر خط فقر قرار دارند. قطعی برق در این شهر امری عادیه و حتی خیلی از مردم مونروویا اصلاً برق ندارن. توسعه کشور به کندی پیش میره و زیرساخت های شهری در وضعیت نا به سامانی قرار داره. آب آشامیدنی لوله کشی در منازل وجود نداره و خانواده ها برای تامین آب مورد نیازشون باید از تانکرهای آب خارج از شهر استفاده کنند. خیابان های این شهر بسیار باریکه و اکثراً ترافیک وحشتناکی بر شهر حاکم میشه. علاوه بر تمام این مشکلات خطر وقوع سیل هم مردم مونروویا رو تهدید میکنه و هر از گاهی سیل خطرناکی در این شهر جاری میشه و جان عده ای رو میگیره و زندگی رو مختل می کنه.

اینم از لیست فقیرترین شهر های دنیا . دوست خوبم درسته که کشور ما هم از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی به سر نمیبره ولی یک لحظه خودت رو جای مردم شهرهایی که عنوان کردم تصور کن، حتی تصورش هم برای ما سخته که بخوایم در چنین شرایطی زندگی کنیم. پس خدای بزرگ رو بخاطر نعمت هایی که بهت داده شکر کن، نعمت هایی که شاید از نظر تو خیلی عادی باشن ولی آرزوی یک سیاهپوست فقیره که به این نعمت ها دست پیدا کنه. نظر تو چیه؟ نظرت رو زیر همین پست برام بنویس.

مطلب مرتبط:

مرفه ترین کشورهای دنیا برای زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: آزاده ملک زاده

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه.
اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.