in

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح بامزهبامزه ضعیفضعیف

گرانترین ماشین های لاکچری جهان – لیست 15تایی

gerantarin mashin haye luxury jahan – list 15 tayi

برای مصرف‌کننده‌های رده متوسط خودرو در دنیا، توانایی رها کردن مقدار زیادی از پول در ازای به دست آوردن یکی از گرانترین ماشین های لاکچری جهان یک امر کاملا غیرممکنه! با این حال در هممه جای دنیا میلیونرهایی هستند که میتونن این کار رو بکنند و بدون این که احساس کنند مقدار قابل توجهی از ذخیره‌ی بانکی‌شون کم شده صاحب یک یا حتی چن مدل مختلف از گرانترین ماشین های لاکچری جهان بشن. شاید ما در این جایگاه نباشیم و هیچ وقت هم بهش نرسیم، اما میتونیم حداقل نگاهی به این ماشین‌ های گران قیمت بندازیم و شاید حتی بخوایم تو دلمون به شوخی به صاحبان آن‌ها فحش بدیم! اینجا لیستی داریم از 15 تا از گرانترین ماشین های لاکچری جهان:

لیست 15 تا از گرانترین ماشین های لاکچری جهان

1- سوئپ تیل از رولز رویس (Sweptail by Rolls Royce) – یکی از گرانترین خودروها با قیمت 13 میلیون دلار

سوئپ تیل از رولز رویس - گرانترین ماشین های لاکچری جهان

در صدر جدول گرانترین ماشین های لاکچری جهان، این سواری گران‌قیمت رولز رویس قرار می‌گیرد که به طور سفارشی ساخته شده و در سال 2016 برای یک مشتری خاص و ناشناس به ارزش حدود 13 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است.
این خودرو برای یک سواری دنج و تجربه‌ای جذاب و دلنشین، با بهترین نوع دست‌سازِ چوب و چرم ساخته شده است. به همراه یک سقف بازشو (sunroof) با چشم‌انداز گسترده که به واسطه‌ی آن دیدنی‌ترین مناظر از داخل خودرو به چشم می‌خورد.

 2- کوئینیگزگ سی‌سی‌ایکس‌آر ترویتا (Koenigsegg CCXR Trevita) – با قیمت 4.8 میلیون دلار

کوئینیگزگ سی‌سی‌ایکس‌آر ترویتا - گرانترین ماشین های لاکچری جهان

ترویتا که در اصل به معنی “سه سفید” است دارای یک موتور V8 قدرتمند 4.8 لیتری است که می‌تواند مثل تراکتور بزرگراه‌ها را شخم بزند! سه سفید در واقع سه الماس است که به طور دقیق روی بدنه‌ی فیبر کربنی خودرو قالب‌بندی شده‌اند. با توجه به زمان و تلاش زیادی که نیاز است تا این الماس‌ها به گونه‌ای که باید باشد قرار بگیرد، فقط 2 عدد از این خودرو ساخته شده است.

3- لامبورگینی وننو رودستر (Lamborghini Veneno Roadster) – از گرانترین ماشین های جهان با قیمت 4.5 میلیون دلار

لامبورگینی وننو رودستر - گرانترین ماشین های لاکچری جهان

لامبورگینی به افتخار میراث 50ساله‌ی شرکت، با پرده‌برداری از یکی از گرانترین ماشین های لاکچری جهان این 50 سال را به سبک خود جشن گرفت! وننو در زبان اسپانیایی به معنای “سم” است. خلاصه‌ی مشخصات این خودروی لوکس یک موتور 6.5 لیتری V12 است که می تواند در 2.6 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت (یا تقریبا 96 کیلومتر بر ساعت) برسد.

4- مک لارن پی1 ال‌ام (McLaren P1LM) – با قیمت 3.6 میلیون دلار

مک لارن پی1 ال‌ام - گرانترین ماشین های لاکچری جهان

اگرچه این برند در بریتانیا تولید شده، مک لارن 5 ماشین در سبک P1LM را برای عرضه در بازار خودروهای لوکس سراسر دنیا ایجاد کرده است. این خودرو موتور توربو دوقلوی 3.8 لیتری‌ای که از طلا روکش شده، می‌تواند به گوشه و کنار هر کوی و برزنی ابزار علاقه کند!

5- لیکان هایپراسپورت (Lykan Hypersport) – یکی از گرانترین ماشین های لاکچری جهان با قیمت 3.4 میلیون دلار

لیکان هایپراسپورت - گرانترین ماشین های لاکچری جهان

این خودرو در لبنان ساخته شده و در نوع خود اولین خودروی لبنانی‌ست که توانسته برخورداری لازم برای حضور در بازار ماشین‌های لوکس بین‌المللی را داشته باشد. چراغ‌های جلوی این ماشین رویایی با 240 قطعه الماس 15 قیرات پوشانده شده است. این خودرو در فیلم Furious 7 نیز نشان داده شد.

6- بوگاتی ویرون منصوری نسخه تولید محدود (Limited Edition Bugatti Veyron by Masonry Vivere) – با 3.4 میلیون دلار

بوگاتی ویرون منصوری نسخه تولید محدود - گرانترین ماشین های لاکچری جهان

بوگاتی ویرون از زمان معرفی آن در 2005، دارای بالاترین امتیاز در رده‌بندی خودروها و معروف به سریع‌ترین ماشین جهان و البته همواره یکی از گرانترین ماشین های لاکچری جهان است. با وجود مشابهت‌های دقیق ویرون منصوری با ویرون نسخه‌ی Grand Sport Vitesse roadster این خودرو با موتور 8.0 لیتر W16 می‌تواند دور موتور بیشتری داشته باشد تا بتواند به سرعت 253 مایل بر ساعت (حدود 407 کیلومتر بر ساعت) برسد.

منصوری اسم یک شرکت معروف تیونینگ بین‌المللی است که توسط یک ایرانی به نام کوروش منصوری تاسیس شده و در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در آلمان است.

7-استون مارتین واکلری (Aston Martin Valkyrie) – با قیمت 3.2 میلیون دلار

استون مارتین واکلری - گرانترین ماشین های لاکچری جهان

استون تحت رهبری رئیس جدیدش، اندی پالمر، این گوهر نایاب را با موتور V12 قدرتمند 6.5 لیتری ساخت. لوگوی برند رد بول (Red Bull) پشت طراحی بدنه‌ی آیرودینامیکی جدید این ماشین به چشم می‌خورد که آن را به سریع‌ترین خودروی ریسینگ ردبول و همچنین بالاترین امتیاز گرفته‌شده در این برند تبدیل کرده است.

8- فراری پینین فارینا سرجیو (Ferrari Pininfarina Sergio‬‏) – از گران‌ترین خودروها با قیمت 3 میلیون دلار

فراری پینین فارینا سرجیو - گرانترین ماشین های لاکچری جهان

این خودرو که ظاهری مشابه Ferrari 458 Spider دارد، در سال 2013 در نمایشگاه خودروی ژنو و به به یادبود مدیرعامل سابق شرکت پینین فارینا، سرجیو پینین فارینا، رونمایی شد. تا به امروز، تنها 6 نمونه از این خودرو به تولید رسیده است.

9- پاگانی هوآیرا بی‌سی (Pagani Huyara BC) – با قیمت 2.8 میلیون دلار

پاگانی هوآیرا بی‌سی - گرانترین ماشین های لاکچری جهان

پس از موفقیت‌های پاگانی هوآبرا، این کمپانی ایتالیایی دریافت که میتواند با ساخت “BC” به این لیست 15تایی برسد! سبکتر نسبت به “هوآیرا”ی اصلی، “هوآیرا BC” با یک طراحی آیرودینامیک جدید و به همراه آن با یک گیربکس 7سرعته “Xtrac” جدید، ساخته شد.

10- بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron) – از گرانترین ماشین های لاکچری جهان با قیمت 2.7 میلیون دلار

بوگاتی شیرون - گرانترین ماشین های لاکچری جهان

با برچسب قیمتی بسیار سنگین که میتوانست تا 3 میلیون دلار هم برای یک خودرو خیابانی بالا برود، بوگاتی شیرون به عنوان سریعترین خودرو اسپورت لقب گرفت؛ همراه با یک طراحی نرم و موتور 8 لیتری‌ای که میتواند سرعت این خودرو را به عددی بالغ بر 432 کیلومتر بر ساعت برساند!

11- لامبورگینی رونتن (Lamborghini Reventon) – با قیمت 2 میلیون دلار

لامبورگینی رونتن - گرانترین ماشین های لاکچری جهان

پس از ساخت وننو رودستر، لامبورگینی هیچ ابایی از ساخت این خودروی اسپورت با طراحی و ویژگی‌های موتور فوق العاده نداشت! با داشتن یک موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری، که توانایی تولید 650 اسب بخار قدرت را دارد، این گاو وحشی ایتالیایی می‌تواند به حداکثر سرعتی بالغ بر 355 کیلومتر بر ساعت دست یابد. از این خودرو تنها 20 عدد ساخته و فروخته شده است!

12- پاگانی زندا سینک رودستر (Pagani Zonda Cinque Roadster) – با قیمت 1.85 میلیون دلار

پاگانی زندا سینک رودستر - گرانترین ماشین های لاکچری جهان

با یک طراحی شیک و اسپورت تر نسبت به نسخه عادی، “cinque roadster” ریشه پاگانی را در عرصه ساخت خودروای اسپورت استوارتر کرد. با توانایی رسیدن به سرعت اعجاب انگیز 480  کیلومتر بر ساعت، این خودروی رودستر نام پاگانی را در لیست خرید افراد ثروتمند باقی نگاه داشت!

13- استون مارتین وان-77 (Aston Martin One-77) – با قیمت 1.85 میلیون دلار

استون مارتین وان-77 - گرانترین ماشین های لاکچری جهان

نام خاص “77” نشان دهنده این موضوع است که از این خودرو تنها 77 عدد برای خریداران خاص و ثروتمند تولید شده است! در کنار این نام خاص یک طراحی ظریف و جسورانه به همراه یک پیشرانه قدرتمند 7.3 لیتری که توانایی تولید 750 اسب بخار قدرت را دارد، قرار گرفته است تا one-77 را به یکی از جذاب ترین و البته گرانترین خودرو های ساخت استون مارتین تبدیل کند.

14- زنوو اس‌تی‌1 (Zenvo ST1) – با قیمت 1.8 میلیون دلار

زنوو اس‌تی‌1 - گرانترین ماشین های لاکچری جهان

برچسب قیمتی 1.8 میلیون دلاری هرگز فروش همه 15 نسخه تولید شده این خودرو دانمارکی را تهدید نکرد! این خودرو که به یک موتور 7 لیتری مجهز شده است که توانایی تولید قدرت خیره کننده 1104 اسب بخار را دارد، میتواند به حداکثر سرعت 375 کیلومتر بر ساعتی دست یابد. نکته جالب در مورد این خودرو این است که میتواند از اتانول نیز به عنوان سوخت استفاده کند!

15- کوئینیگزگ اگرا آر (Koenigsegg Agera R) – با قیمت 1.6 میلیون دلار

کوئینیگزگ اگرا آر - گرانترین ماشین های لاکچری جهان

با حداکثر سرعتی بیش از 440 کیلومتر بر ساعت، میتوانید در این خودروی رودستر برای خود سرگرمی‌ای با طوفان دست و پا کنید! پیشرانه این خودرو تنها 5 لیتر گنجایش دارد اما میتواند قدرتی معادل 1160 اسب بخار را برای این خودرو فراهم کند که شتاب 0 تا 100 آن را به تنها 2.8 ثانیه می‌رساند!

در نت نظر بخوان: قیمت تسلا در ایران

15 تا از زیباترین و در عین حال گرانترین ماشین های لاکچری جهان را با هم بررسی کردیم. اما آیا این ماشین‌ها بهترین خودروهای دنیا هم هستند؟ اگر شما یک مولتی‌میلیونر بودید،‌ ترجیح می‌دادید یک رولز رویس شیک و باکلاس را برانید یا یک خودروی معقول‌تر و احتمالا ارزان‌تر؟

نویسنده: مرتضی کدخدا