in

بی نظیربی نظیر افتضاحافتضاح

زبان‌های برنامه نویسی مبتدی – لیست ۱۰تایی

Best programming languages to learn

بهترین زبان‌های برنامه نویسی مبتدی کدامند؟ امروزه یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها در هر زمینه‌ای، برنامه نویسی هست. اگر واقعا به برنامه نویسی علاقه داشته باشی، تمام سختی‌هایی که در راه یادگیری این مهارت وجود داره، برات لذت بخش می‌شه. باید بگم که یادگیری هیچ‌یک از زبان‌های برنامه نویسی راحت نیست و برای یادگیری این مهارت باید زمان و انرژی بسیار زیادی گذاشت. پس در واقع زبان یا زبان‌های برنامه نویسی مبتدی ای وجود ندارد و این مقدار زمانی که تو صرف می‌کنی باعث راحتی در این امر می‌شه. در این مطلب ۱۰تا از بهترین زبان‌های برنامه نویسی مبتدی رو بهت معرفی می‌کنم.

زبان‌های برنامه نویسی مبتدی

معرفی زبان‌های برنامه نویسی مبتدی

1- زبان برنامه نویسی #C

یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی مبتدی زبان شی گرا سی شارپ، از شرکت مایکروسافت هست. مایکروسافت سی شارپ رو به عنوان ادغامی از قدرت ++C و سادگی Visual Basic معرفی می‌کنه. سی شارپ به تو امکان برنامه نویسی در پلتفرم‌های مختلف رو می‌ده. در واقع سی شارپ زبانی هست که باهاش هم می‌تونی اپ اندروید و IOS بنویسی و هم سایت و سرویس‌های سمت سرور رو توسعه بدی.

سی شارپ

۲- زبان برنامه نویسی Python

یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی مبتدی زبان پایتون هست. یادگیری پایتون کم دردسر هست و به برنامه‌نویسان تازه‌کار اجازه می‌ده با صرف وقت کمی اصول اولیه این زبان رو یاد بگیرند و اولین برنامه کاربردی خودشون رو با این زبان طراحی کنند. پایتون یک زبان برنامه نویسی چندمنظوره و شی‌گرا هست که برای توسعه سایت‌های پویا، تحلیل داده‌ها و نوشتن برنامه‌های دسکتاپ می‌توان از آن استفاده کرد.

زبان برنامه نویسی مبتدی پایتون

۳- جاوا اسکریپت زبان برنامه نویسی تحت وب 

زبان جاوا اسکریپت یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی مبتدی درحال حاضر هست. شروع به برنامه نویسی با جاوا اسکریپت بسیار ساده هست. چون استفاده از اون نیازی به یادگیری جزئیات و ابزار زیادی نداره و کد نوشته شده به راحتی قابل تغییر هست. یکی از دلایلی که باعث می‌شه یادگیری این زبان تحت وب آسون بشه این هست که برنامه نویس ابزارهایی در اختیار داره که باعث راحت شدن عیب‌یابی و دیباگ می‌شه.

جاوا اسکریپت

۴- PHP زبان برنامه نویسی تحت وب

یکی دیگر از بهترین زبان‌های برنامه نویسی مبتدی زبان php هست. php یک زبان برنامه نویسی توسعه‌یافته برای طراحی وب هست. از php می‌شه به عنوان زبان برنامه نویسی عمومی هم استفاده کرد. حدود سه چهارم وب سایت‌های دنیا از این زبان استفاده می‌کنند. سایت‌های شناخته شده مثل فیسبوک، وردپرس، جوملا، یاهو و ویکی پدیا از این زبان استفاده کردند. 

PHP

۵- ++C یکی از زبان‌های برنامه نویسی مبتدی

زبان برنامه نویسی ++C زبانی توسعه یافته و برگرفته از C هست. بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که به صورت روزانه استفاده می‌شن، نرم‌افزارها، درایورها و خیلی از چیزهای دیگر که ما استفاده می‌کنیم با زبان سی پلاس پلاس نوشته شدند. ++C به عنوان یک زبان سطح میانی شناخته می‌شه و علتش هم این هست که ویژگی‌های زبان‌های سطح بالا و سطح پایین رو در کنار هم داره.

C++

در نت نظر بخوان: بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی

۶- Swift از زبان‌های برنامه نویسی مبتدی

زبان برنامه نویسی Swift زبان متن باز اپل هست. اپل زبان خودش رو برای سهولت استفاده و سادگی و تطبیق با پایتون ساخته. این یعنی می‌تونی سریع‌تر از هر پلتفرم دیگه‌ای این زبان رو یاد بگیری. بعضی‌ها می‌گویند فقط در سه الی چهار ماه، می‌تونی ایده‌های خودت رو عملی کنی.

swift

۷- زبان برنامه نویسی جاوا

یکی از زبان‌های برنامه نویسی مبتدی زبان جاوا هست. زبان برنامه نویسی جاوا یک زبان برنامه نویسی همه منظوره هست که هم‌زمان، مبتنی بر کلاس و شی‌گرا هست و طوری طراحی شده تا کمترین وابستگی اجرایی ممکن رو داشته باشه. شعار این زبان “یک بار بنویس، همه جا اجرا کن” هست. یعنی کد جاوای کامپایل شده می‌تونه روی تمام پلتفرم‌هایی که از جاوا پشتیبانی می‌کنند، اجرا بشه و نیازی به کامپایل کردن مجدد نیست.

java

۸- زبان go از زبان‌های برنامه نویسی مبتدی

زبان go یک زبان برنامه نویسی هست که توسط شرکت گوگل عرضه و ارائه شده. زبان Go به صورت Open Source منتشر شده تا برنامه نویس‌ها بتونن اون رو توسعه دهند. با استفاده از زبان برنامه نویسی Go می‌شه هر نوع نرم‌افزاری رو پیاده‌سازی کرد.

Go

۹- زبان برنامه نویسی Ruby

یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی مبتدی زبان روبی هست. زبان برنامه نویسی روبی از شیوه‌های مختلف برنامه نویسی از جمله تابعی و شی‌گرا و بازتابی پشتیبانی می‌کنه. روبی یک زبان متن باز و رایگان هست نه تنها رایگان، بلکه رایگان برای استفاده، کپی، تغییر و توزیع هست.

Ruby

۱۰- زبان برنامه نویسی perl

یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی مبتدی زبان perl هست. پرل یک زبان از ترکیب دو زبان برنامه نویسی هست. زبان برنامه نویسی پرل یک زبان همه منظوره، سطح بالا و دارای مفسر و دینامیک هست.

شعار زبان برنامه نویسی پرل: بیش از یک روش برای انجام هر کاری وجود دارد.

Perl

با زبان‌های برنامه نویسی مبتدی آشنا شدی. امیدوارم این مطلب برات مفید بوده باشه و تونسته باشی زبان مورد نظر خودت رو انتخاب کنی. اگر نظری داری خوشحال می‌شم در قسمت دیدگاه‌ها برام بنویسی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: مهتاب حسینی نژاد

دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم. آرزوهای بزرگ و سوالات بزرگ‌تری در ذهنم دارم. اما عقیده دارم این زمانی که ما آدم‌ها در اختیار داریم مطلقا برای خودمون نیست. این رو هم بگم که عاشق موسیقی هستم. و اینکه امیدوارم بتونم با مطالبم به شما کمک کنم...