تاریخچه مک دونالد یکی از بزرگترین برند های حال حاضر جهان که در سراسر دنیا شعبه های متعددی دارد در این مطلب مورد بررسی قرار میگیرد. مک دونالد که به جرات بزرگترین fast food جهان می باشد. تاریخچه مک دونالد جذاب و جالب می باشد و در این متن ما مروری بر آن خواهیم داشت . شما چقدر در مورد تاریخچه مک دونالد اطلاعات دارید؟

در نت نظر بخوان:۴۰ غذای معروف دنیا که به خاطرش سفر باید کرد

تاریخچه مک دونالد

شکل گیری برند مک دونالد

تاریخچه مک دونالد

مک دوناد بزرگترین فست فود زنجیره ای در جهان است. اولین شعبه ی این فست فود در سال 1948 در کالیفرنیا راه اندازی شد منوی اولیه این رستوران همبرگر ، چیزبرگر و سیب زمینی و نوشابه بود که بتواند غذای ارزان قیمت را با کیفیت بالا به دسترس همگان برساند. لوگوی اولیه این فست فود یک همبرگر بود که بروی سرش یک کلاه آشپزی بود و نام آن همبرگر اسپیدی بود. و در سال 1968 این لوگو به شکل یک M بزرگ نوشته شد. امروزه این فست بود نزدیک به 37000 شعبه در سراسر جهان دارد .

در اوایل شکل گیری این برند برادران مک دونالد اول با هات داگ شروع کردند و بعد ها به کالیفرنیا مهاجرت کردند و در آنجا رستورانی را افتتاح کردند که بالای 25 نوع غذا را در لیست منوی خود داشت و غذا را در داخل پارکینگ در ماشین مشترایان خود سرو می کرد بعد از آن این دو برادر متوجه شدند که  سود حاصل از غذاها بیشتر از فروش همبرگر می باشد بنابراین منوی رستوران را تغییر دادند و فقط چند نوع هبرگز به همراه سیب زمینی سرخ کرده و نوشابه در آن قرار دادند.در این مدت آنها با همفکری یک معمار به روی معماری رستوران خود کار کردند و بهترین ایده برای آن پیاده کردند در نتیجه رستوران به این شکل در آمد که فضای داخلی رستوران دارای کاشی های قرمز و سفید شد ، در بیشتر جاهای رستوران از فولاد زنگ نزن استفاده شد و برای این که مشتریان هر چه زودتر غذایشان را بخورند و سرعت کار بالاتر برود چند ایده را پیاده سازی کردند مثلا وسایل گرمایشی را کم کردند که مشتریان کمتر در رستوران باشند صندلی را طوری طراحی کردند که مشتریان به غذا مسلط باشند که هر چه سریعتر غذا را بخورند و همچنین فاصله صندلی ها جوری طراحی کردند که مشتریان کمتر بتوانند با یکدیگر صحبت کنند لیوان های نوشابه مشتریان به شکل مخروطی بود که مشتریان حتما آنها را دسشان بگیرند و این سرعت غذا خوردن را افزایش بدهد و بعد ها بیشتر رستوران های زنجیره از روی این استراتژی پیدا سازی شد.در سال 1954 ری کراک که فروشنده مخلوط کن های میلک شیک بود متوجه شده که 8 عدد از این مخلوط کن ها توسط یک مغازه خریداری شده و برای اطلاع از شرایط به دیدن این مغازه رفت و در نتیجه به این دو برادر پیشنهاد داد که در کشور های دیگر شعباتی از این رستوران را افتتاح  کند.اولین شعبه این رستوران در شیکاگو افتتاح شد و برای طراحی آن از رنگ های زرد و قرمز و سفید استفاده شد و  قرار بر این شد که در تمامی شعبات از این رنگ ها استفاده کردد. در همان سال کرک متوجه شد که برادران مک دونالد یکی از امتیاز شعبات را به یک بستنی فروشی فروخته اند و او مجبور شد برای باز پس گیری این امتیاز 5 برار مبلغ را بپردازد. در سال آینده شرکت مک دونالد به آرامی پیشرفت کرد به طوری که در سال 1958 تعداد شعب آن به 34 عدد رسید و در سال 1959 به 102 عدد رسید.در سال بعد کراک تمام سهم برادران را از آنها خرید  و سال به سال پیشرفت کرد. او اعتقاد بسیار زیادی به تبلیغات داشت و در همان سال اولین لولگوی منحنی شکل به شکل ام را طراحی کرد و دلقکی را به نام رونالد معرفی کرد که بتواند بچه ها را سرگرم کند.در سال 1975 اولین رستوران خود را راه اندازی کردند که مشتریان  می تواندد در کمتر از 50 ثانیه از داخل ماشین غذای خود را دریافت کنند و  کم کم در همه رستوران این کار اجرا شد.این رشد ادامه داشت تا این در سال 1990 توانست بیش از 3600 شعبه در سرتاسر جهان را تاسیس کند.

وضعبت کنونی برند مک  دونالد

مک دونالد

 بعد از مرگ کراک مدیریت این شرکت دست به دست شد و در نهایت و در حال حاضر به استیو ایستربروک رسیده است. مک دونالد در بیش از 120 کشور جهان شعبه دارد و روزانه به 68 میلیون نفر در سرتاسر دنیا غذا میدهد. در سرتاسر جهان منوهای این برند متفاوت است تا بتواند همه آداب و رسوم ها را در بر بگیرد.در سال های اخیر پرونده ای زیادی برای مک دونالد ایجاد شده است اما سیاست این شرکت این بوده که کاملا آنها را درک می کند و برای رفع آن می کوشد در نتیجه یکی از شکایت ها برای جامعه جهانی که این برند غذایی های ناسالم را عرضه می کند این برند به منوی رستوران های خود سالاد و آب سیب و غذا های سالم را اضافه کرد و در سال های گذشته این بسته بندی های خود را تغییر داده تا بتواند کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند و از موادی در بسته بندی خود استفاده کن که قابل تجزیه شدن باشند.

دانشگاه همبرگر مک دونالد

مک دونالد

در سال 1961 برند مک دونالد آموزشی برگزار کرد که بعدا به نام دانشگاه همبرگر نامیده شد. همچین در این دوره آموزشی های برای تحقیق و توسعه این کار شامل سرد کردن  و روش های پخت مواد غذایی ارائه می شود که در این دوره بیش از 8000 نفر فارغ  التحصیل شده اند.این دانشگاه  که بیشتر ویژه مدیران و کارمندان مک دونالد می باشد تاکید زیادی روی خدمات به مشتریان دارد و از دستور العمل خاصی پیروی می کند  در این دستور العمل که 350 صفحه می باشد توضیحاتی بسیار ریز و دقیقی در مورد همه چیز داده شده است حتی در مودر نوع پوشش کارکنان و مقدار دقیق گوشت همبرگر که باید دقیقا 454 گرم باشد.همچنین در این دستور العمل آمده است که هر مواد غذایی باید چند دقیقه بعد از اینکه پخته می شود نگهداری شود مثلا همبرگر 10 دقیقه قهوه 30 دقیقه که بعد از ایم مدت باید ماده غذایی دور ریخته شود و همه کارکنان و شعب موظف اند که آن را اجرا کنند.

کلام آخر

مک دونالد

کراک تا آخرین روز زندگیش در رستوران مک دونالد کار کرد حتی از روی ولیچر به کار تمام مدیران دقت می کرد وبه  کار آنها نظارت داشت . برند مک دونالد حتی در هند که گاو را جز مقدسات می دانند نیز هست فقط بنا به احترام آنها از گوشت گوسفند در همبرگز های خود استفاده می کند. مک دونالد را میتوان بزرگترین قاتل گاو در جهان دانست . تاریخچه مک دونالد یکی از بهترین داستان های تمام برند ها در سراسر جهان را دارا می باشد. تاریخچه مک دونالد جالب ، زیبا و هیجان انگیز است و پر از درس برای نسل های بعد شما چقدر از تاریخچه مک دونالد اطلاعات داشتید آن را با من در میان بگذارید.

در نت نظر بخوان:معروفترین غذاهای خیابانی در کشورهای اروپایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *