in

بی نظیربی نظیر

بهترین غذاهای استانبول – لیست 10 تایی

behtarin ghazahaye Istanbul – list 10 tayi

بهترین غذاهای استانبول ترکیه کدام اند؟ کشور ترکیه و مخصوصا شهر زیبای استانبول یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار در بین ایرانی ها است. در سفر به این شهر حتما میخوای که  غذاهای ویژه اونجا رو هم تست کنی. اما به نظرت بهترین غذاهای استانبول کدومه؟ این غذاها میتونه برای هر ذائقه ای جذاب و لذیذ باشه! تو هم اگه میخوای با خوشمزه ترین و بهترین غذاهای استانبول آشنا بشی پس این مطلب رو از دست نده و همراه من باش.

معرفی خوش طعم ترین و بهترین غذاهای استانبول

1. پیده (Pide) از بهترین غذاهای معروف استانبول

پیده (Pide) از بهترین غذاهای معروف استانبول

پیده یکی از معروف ترین و لذیذ ترین غذاهای استانبول ترکیه است. این پیتزای ترکی خوش طعم در انواع مختلف وجود داره و البته  معروف ترینش با گوشت، پیاز، فلفل دلمه، گوجه فرنگی و … تهیه میشه. این غذا که یکی از بهترین غذاهای استانبول است رو در هر رستورانی در ترکیه میتونی سرو کنی.

2. بالیک اکمک (Balik-Ekmek) یکی از خوش طعم ترین غذاهای خیابانی استانبول

بالیک اکمک (Balik-Ekmek) یکی از خوش طعم ترین غذاهای خیابانی استانبول

 اگه میخوای در سفر به استانبول یه غذای لذیذ رو در کنار پل گالاتا نوش جان کنی، بی شک باید بالیک اکمک رو امتحان کنی. یک ساندویچ از ماهی سرخ شده با رایحه مست کننده که این سفر رو برات به یاد ماندنی تر میکنه. این غذای خیابانی محبوب طعم فوق العاده ای داره که وسوسه برانگیزه!

3. کباب ترکی (kebab) از محبوب ترین غذاهای استانبول

کباب ترکی (kebab) از محبوب ترین غذاهای استانبول

هر موقع اسم غذاهای ترکی به چشم میخوره، بدون شک کباب ترکی یکی از غذاهای محبوب در این لیست است. این غذا در بیشتر رستوران های ترکیه و حتی در سفره معمولی مردم ترکیه پیدا میشه! این کباب لذیذ به شکلهای مختلف مثل: پرسی، ساندویچ و با برنج سرو میشه البته معروف ترین نوع این کباب ها، آدانا و اورفا هستن. نوع معروف ترش با اسم اسکندر کباب شناخته میشه که با سس گوجه رنگی و مقداری ماست سرو میشه. کباب ترکی از بهترین غذاهای استانبول ترکیه است.

4. مانتی (Mantı) غذای لذیذ و خوشمزه در استانبول ترکیه

مانتی (Mantı) غذای لذیذ و خوشمزه در استانبول ترکیه

مانتی یه غذای مخصوص و فوق العاده خوش طعمیه که خودمم امتحانش کردم. با یه بار خوردنش وسوسه میشی که دوباره هم امتحانش کنی! این غذا از ماست سرد، سیر، تخم مرغ، انواع سبزیجات و پیاز درست میشه. البته گوشت گاو یا گوسفند هم بهش اضافه میشه که اگه گوشت آب پز باشه، این غذا لذیذ تر هم میشه. ولی پیشنهاد میکنم حتما یه بار تستش کنی.

5. لاهماجون (Lahmacun) پیتزای خوش طعم و لذیذ

لاهماجون (Lahmacun) پیتزای خوش طعم و لذیذ

شاید اسم لاهماجون رو شنیده باشی. این پیتزای ترکی مزه جالب و متفاوتی داره. ترکیب اصلی این غذا، گوشت قرمز چرخ کرده، فلفل قرمز و پیاز است. البته جعفری، لیمو ترش و گوجه هم بهش اضافه میشه و مستقیما روی نان درست میشه و خوراکی خوش طعمی است.

6. کوکورچ (Kokoretsi) از غذاهای محلی پرطرفدار در استانبول

کوکورچ (Kokoretsi) از غذاهای محلی پرطرفدار در استانبول

کوکورچ یه نوع غذای محلی است که در گوشه و کنار خیابان های استانبول پیدا میشه. در تهیه این غذا از گوشت و روده بریان شده گوسفند استفاده میشه و ادویه و سبزیجات مختلف هم برای طعم دهی بهش اضافه میشه. این غذا به شکل رول کاملا پخته میشه و به شکل پرسی یا ساندویچ سرو میشه که میتونی طعم به یاد موندنی  این غذا رو زیر دندونات حس کنی.

7. کوفته (kofte) از غذاهای معروف بین گردشگران در ترکیه

کوفته (kofte) از غذاهای معروف بین گردشگران در ترکیه

کوفته یکی از غذاهای معروف ترکی بین گردشگران است که شباهت زیادی هم به کوفته ایرانی داره! البته این کوفته انواع متنوعی داره و بسته به نوع ذائقه به شکل های مختلفی طبخ میشه. برای این غذا از گوشت و برنج  استفاده میشه که وسطش رو از آلو ترش یا زرشک پر میکنن. یکی از دلایل خاص بودن این غذا به علت وجود انواع ادویه جات مخصوص ترکیه است که استفاده میشه. پس اگه می خواهی طعم واقعی و متفاوت کوفته رو بچشی، باید به ترکیه سفر کنی.

8. صدف سیاه (Midye) غذای لاکچری و ویژه در ترکیه

صدف سیاه (Midye) غذای لاکچری و ویژه در ترکیه

اگه میخوای یه غذای لاکچری ویژه رو تست کنی، صدف سیاه برات بهترین گزینه است. این صدف خاص که در ترکیه صید میشه یکی از غذاهای محبوب بین اروپایی ها است. گوشت موجود در این صدف به همراه ادویه های معطر پخته میشه و طعم بی نظیری داره.

9. کومپیر(Kumpir) لذیذترین غذای ساده در استانبول

کومپیر(Kumpir) لذیذترین غذای ساده در استانبول

کومپیر نوعی غذای فوق العاده خوش طعمیه که به شکل سیب زمینی شکم پر تهیه میشه و مواد داخلش رو به همراه انواع گوشت، انواع سبزیجات و .. پر میکنن. این یه نوع غذای خاص و محبوبه که جزو بهترین غذاهای استانبول شناخته میشه.

10. خوراک فاصولیه (kuru fasulye) از خوراکی های جذاب و خوشمزه

خوراک فاصولیه (kuru fasulye) از خوراکی های جذاب و خوشمزه

خوراک فاصولیه یه نوع خوراکی جذاب و خوشمزه است که با لوبیا سفید و گاهی اوقات با گوشت تهیه میشه. سبزیجات و ادویه جات معطری که در این غذا استفاده میشه، طعمی لذیذ و عطری شگفت انگیز رو به این غذا میده. این غذای لذیذ یکی از غذاهای ترکی است که باید مزه اش رو بچشی.

با محبوب ترین و بهترین غذاهای استانبول آشنا شدی و احتمالا دهنت هم آب افتاده! جای تعجب نیس چون غذاهای ترکی فوق العاده وسوسه برانگیزه پس حتما امتحانش کن. راستی غذای دیگه ای هس که از این لیست خوشمزه جا افتاده باشه؟ حتما برامون بنویس.

در نت نظر بخون: خوشمزه ترین غذاهای ترکیه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.