in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه

تاریخچه شرکت آمازون

تاریخچه شرکت آمازون واقعا تکان دهنده است. شرکتی که در حال حاضر قول خرده فروشی جهان به حساب می آید روزی از یک انباری شکل گرفته است. در  آمازون هر چیزی که قابل فروش باشد به فروش میرود ، هر چیزی که شما فکرش را بکنید. شما چقدر در مورد تاریخچه  شرکت  آمازون اطلاعات دارید؟ با ما همراه باشید تا در مورد تاریخچه شرکت آمازون بیشتر بدانیم؟

در نت نظر بخوان : بهترین فروشگاههای اینترنتی جهان – لیست ۱۰ تایی

تاریخچه شرکت آمازون

شروع فعالیت آمازون

تاریخچه شرکت آمازون

جف بزوس قبل از بنیان گذاری شرکت آمازون در شرکتی به عنوان نائب رئیس کار می کرد. او در سال  ۱۹۹۴ برخلاف نصیحت های دیگران از جمله پدر و مادرش آن شرکت را ترک کرد و به سیاتل رفت تا بتواند بیزینس خود را راه اندازی کند . او در سپتامبر همان سال  آدرس اینترنتی   Relentless.com را به معنای (( بی رحم )) خریداری کرد و قصد داشت تا آدرس سایت خود را  با این اسم راه اندازی کند ولی دوستانش او را به دلیل داشتن اسمی شیطانی منصرف کردند و جف بزوس برای پیدا کردن یک نام خیلی مناسب که با حرف A شروع شود به جستجو در لغت نامه پرداخت و در نهایت نام amazon را برگزید زیرا از جنگل های آمازون همیشه به عنوان جایی عجیب و غریب و مرموز نام برده می شود توصیف بزوس این بود که کسب کار من شبیه رود آمازون بزرگترین در جهان خواهد شد. پس از آن amazon.com خریداری شد و در سال  ۱۹۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد. آمازون در اوایل فقط کتاب می فروخت . و اولین خرید اینترنتی در سال ۱۹۹۵ انجام شد. به ترتیب آمازون برای خیلی ها شناخته شد ولی در آن زمان دسترسی به اینترنت کار ساده ای نبود. در آن زمان آمازون فقط بزوس را داشت. خودش صبح ها سفارش می گفت و در شبها سفارش ها را بسته بندی میکرد و صبح روز بعد همه را با پست ارسال می کرد. آمازون با تبلیغ بر روی سایت یاهو به ۴۵ کشور جهان کتاب می فروخت و به ترتیب به بزرگترین کتاب فروش روی کره خاکی تبدیل شد.اوضاع آنقدر برای بزوس خوب پیش رفت که بزوس پیش بینی کرد که اگر همین روند ادامه پیدا کند در سال ۲۰۰۰ به در آمد ۱۴۴ میلیون دلاری خواهد رسید.ولی بر خلاف تصور بزوس اوضاع آنقدر خوب پیش رفت که در آمد او در سال ۲۰۰۰ به ۱٫۶ میلیارد دلار رسید و این برای شرکتی که ۵ سال بود تاسیس شده بود باور نکردنی بود. در همان سال ها بزوس وقتی پیشرفت را دید محصولات دیگری به سایتش اضافه کرد. و در سال ۱۹۹۹ مرد سال شد.

دوران تلخ و از نو سازی آمازون

amazon

در سال ۲۰۰۱ همه چیز به خوبی پیش نرفت و آمازون به شدت افت اقتصادی داشت به حدی که سهام این شرکت از ۱۰۷ دلار به نزدیک ۷ دلار رسید. این فاجعه باعث شد که آمازون در همان سال ۱۳۰۰ کارمند خود را تعدیل کند . اما بزوس هیچگاه شکست را قبول نداشت او در سال ۲۰۰۳ خط بسته بندی جدیدی را اضافه کرد و محصولات متنوع را در سایت خود برای فروش قرار داد آمازون روز به روز به پیشرفت خود اضافه کرد و در سال های بعد شرکت Audible را خرید و کیندل تولید کرد وهمین امر باعث شد در سال ۲۰۱۰ در کنار غول های برند جهان قرار بگیرد.

آمازون در حال حاضر

آمازون

آمازون در حال حاضر بیش از ۲۴۰ هزار کارمند دارد و این عدد تنها تعدادی می باشد که به صورت دائم و رسمی با آمازون همکاری دارند و شامل کارمندان پاره وقت نمی شود این تعداد کارمند حدود ۴ برابر گوگل می باشد و واقعا آمار بالایی می باشد. همچنین آمازون یکی از پر بازدید ترین سایت های جهان می باشد آمار نشان می دهد که آمازون ۱۸۳ میلیون کاربر متفاوت دارد. انبارهای شرکت آمازون ۱۰۰ هزار متر وسعت دارند و آمازون ۸۰ انبار در سرتاسر جهان برای پوشش بهتر خدمات تاسیس کرده است. برای اینکه بهتر درک کنید این انبارها چه مساحتی دارند باید تصور کنید که ۱۰ هزار استخر المپیک در این انبارها جا می شوند. آمازون در بین شرکت های بزرگ در آمد مناسبی دارد ولی سود سالانه این شرکت  در طول سال  تنها ۶۰۰ میلیون دلار می باشد. آمازون همچنین سیستم پیچیده ای برای انبار داری دارد به این صورت که وقتی وسیله به انبار ورود می کند اول خود وسیله اسکن می شود و بر اساس حجم آن کامپیوتر می گوید این وسیله باید در کجای انبار قرار گیرد . امکان دارد در انبار آمازون همه چیز نامرتب کنار هم چیده شده باشند اما در اصل تمام آنها دسته بندی شده اند و جوری قرار گرفته اند که کمترین جای ممکن را اشغال کنند.وقتی مشتری جنس را درخواست می دهد. کارمندان جنسها را به کامپیوتر میدهند و کامپیوتر مشخص می کند هر جنس باید ازکجای انبار برداشته شود. و سپس به دستگاه نقاله داده می شود و دوباره وسایل اسکن می شود و طبق اندازه جعبه مورد نظر انتخاب میشود و به کامیون های انتقال داده می شود.

چند چیز منحصر به فرد آمازون

برند آمازون

۱- آمازون برای انقال سریع بعضی از وسایل خود واینکه زودتر بتواند وسایل را تحویل بدهد از هواپیمای شخصی خودش استفاده میکند. ۲- آمازون برای مشتریانی که در فاصله نیم ساعتی از انبار قرار دارند سرویس ویژه ای را راه اندازی کرده است که وسیله مورد نظر آنها را با پهباد به آنها می رساند این سرویس در کشورهای آمریکا انگلستان و اتریش انجام می شود.۳- در انبار شرکت آمازون از ربات هایی استفاده می شود به نام کیوا که کل انبار را مرتب می کند و هر ساله آمازون مسابقه ای برگزار می کند که در آن به بهترین طراح ربات منظم کننده جایزه ای میدهد.۴- آمازون سروری دارد که این سرویس را به شرکت  های دیگری که به این سرور ها نیاز دارند ولی پول لازم برای خرید آن  را ندارند اجاره می دهندو  مشتریان بزرگی دارد که یکی از بزرگترین مشتریان آن شرکت دراب باکس می  باشد که روزانه تا ۱۰۲۴ ترابایت از ظرفیت این سرور را استفاده می کند.

جف بزوس و لوگوی آمازون

تاریخچه شرکت آمازون

اگر به لوگوی این شرکت توجه کنید متوجه می شوید که یک فلش از حرف A به Z کشیده شده است که این دو مفهوم دارد اولی این که از a تا z هر چیزی در آمازون فروخته می شود و دوم اینکه علامت فلش به شکل لبخند طراحی شده که این نشان از حس رضایت مشتری بعد از خرید از این شرکت را نشان می دهد. جف بزوس در حال حاضر ۸۰ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد و پولدارترین انسان دنیا می باشد.

در نت نظر بخوان: خرید آنلاین از آمازون چگونه است؟

با خواندن سرگذشت تاریخچه شرکت آمازون در می یابیم که ثروت ساده به دست نمی آید و در این راه باید ایده های بکر داشت و در شکل گیری برند آمازون همه چیز از یک کتاب شروع شد و پشتکار این نشان دهنده سطح فرهنگی بالا می باشد. تاریخچه شرکت آمازون بسیار زیبا و آموزنده می باشد . در سراسر جهان شرکت هایی هستند که از این شرکت کپی برداری کردن و فروشگاه های اینترنتی خود را تاسیس کردن و شاید در کارخود نیز موفق بودند اما تنها یک برند مانند آمازون در تمام جهان می درخشد .

مطلب مرتبط:

خرید از آمازون در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *